Olej do skrzyni

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: Olej do skrzyni

Post autor: lukas 78 » wt mar 08, 2011 10:48 pm

gl4/5 ok tylko przeważnie jest droższy
mniej dla reduktora szkód narobi wlanie gl4 chociażby miałby być nie taki
niż gl5 :wink:
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Olej do skrzyni

Post autor: gebels » wt mar 08, 2011 11:13 pm

lukas 78 pisze:gl4/5 ok tylko przeważnie jest droższy
mniej dla reduktora szkód narobi wlanie gl4 chociażby miałby być nie taki
niż gl5 :wink:
olej szkód nie narobi, sam narobisz
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: Olej do skrzyni

Post autor: lukas 78 » śr mar 09, 2011 12:13 am

poczytaj o różnicy między gl5 a gl4
a zrozumiesz ,że narobi
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Olej do skrzyni

Post autor: gebels » śr mar 09, 2011 11:09 am

lukas 78 pisze:poczytaj o różnicy między gl5 a gl4
a zrozumiesz ,że narobi

największą narobisz sam lejąc nie to co powinno, a jaka jest róznica i co się dzieje to wiem

inna sprawa że to się nie stanie po miesiącu czy po 1000km

a inna sprawa co w książkach pisali, przedtem w książkach pisali że do pajero czy patrola w dieslu można wsio lać, a od jakiegoś czasu np. w uwagach jest żeby nie lać oleju który ma norme CG-4, fakt że to badziewny olej i ciężko taki trafić, ale jednak z jakiegoś powodu jeszcze 2 lata temu takiej informacji nie było a teraz jest a tym bardziej tego nie znajdziesz w książce obsługi samochodu


inna sprawa że niektórzy producenci olejów twierdzą że norma GL-5 zawiera w sobie norme GL-4 i spokojnie taki olej można lać tam gdzie jest wymagany GL-4, natomiast gdzieś dopiero w uwagach i to małym drukiem podają że patrzec na zalecenia producenta skrzyni czy samochodu i do tego się stosować, a w przypadku gdy to dokładnie nie jest podane to bacznie obserwować (ale też nie piszą co :roll: )
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: Olej do skrzyni

Post autor: lukas 78 » śr mar 09, 2011 11:16 am

zgadza się
z całą pewnoscią olej spełniający normy gl4/5 będzie smarowniejszy niż sam gl4 :lol:
ale ogólnie chodzi o metale kolorowe i żeby nie zjadło nam tych wzystkich cudeniek
ale nie samym olejem misiek żyje :lol:
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Olej do skrzyni

Post autor: gebels » śr mar 09, 2011 12:35 pm

misiek żyje samym sobą :)21
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
PAJERO Driver
Posty: 421
Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:57 pm
Lokalizacja: Stargard

Re: Olej do skrzyni

Post autor: PAJERO Driver » śr mar 09, 2011 11:07 pm

Widzę ze kolejny Olejowy dział powstał :wink: To może ja coś dodam od siebie....

Będąc ostatnio w III-ciej Rzeszy zajechałem do Serwisu Mitsubishi skąd brałem swoją aktualną P-II. Tak poszedłem z dowodem aby z ciekawości podali mi jaki olej zalać do mostów i podali mi coś takiego... : SAF-XJ 75W-140 przednia oś 1,2L tył od 1,4-1,6L a tutaj nawet w wątku nie było mowy o takich parametrach... To dopiero Zonk :wink:
Pajero Classic 2.5 IntercoolerTurbo do przeróbki.....
GG: 4883455

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: Olej do skrzyni

Post autor: lukas 78 » śr mar 09, 2011 11:28 pm

specyfikacja podchodzi spełnia normy gl4/5
http://www.motorro.net/index.php?p151,c ... ekladniowy
może być dużo bardziej smazony :lol:
ogólnie mają pewnie jeden olej , który spełnia wszystkie normy taki idiotoodporny i taki ci polecili :wink:
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

Awatar użytkownika
PAJERO Driver
Posty: 421
Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:57 pm
Lokalizacja: Stargard

Re: Olej do skrzyni

Post autor: PAJERO Driver » czw mar 10, 2011 10:25 am

lukas 78 pisze:specyfikacja podchodzi spełnia normy gl4/5
http://www.motorro.net/index.php?p151,c ... ekladniowy
może być dużo bardziej smazony :lol:
ogólnie mają pewnie jeden olej , który spełnia wszystkie normy taki idiotoodporny i taki ci polecili :wink:
heee no wszystko możliwe skoro u krzyżaków spełnia taka normę to tak musi być.. Jak to mówią
" ordnung muss sein " :wink:
Pajero Classic 2.5 IntercoolerTurbo do przeróbki.....
GG: 4883455

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Olej do skrzyni

Post autor: gebels » czw mar 10, 2011 4:06 pm

PAJERO Driver pisze:
lukas 78 pisze:specyfikacja podchodzi spełnia normy gl4/5
http://www.motorro.net/index.php?p151,c ... ekladniowy
może być dużo bardziej smazony :lol:
ogólnie mają pewnie jeden olej , który spełnia wszystkie normy taki idiotoodporny i taki ci polecili :wink:
heee no wszystko możliwe skoro u krzyżaków spełnia taka normę to tak musi być.. Jak to mówią
" ordnung muss sein " :wink:
normy może i ma ale nie ta gęstość :wink:

ASO Skody w Poznaniu tez lało do Octawii Wurtha olej do silnika który według nich powinien być (mieli klika octawii z tego samoge roku z silnikami TDI ale o różnych symbolach i miały iść rózne oleje do nich)
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: Olej do skrzyni

Post autor: lukas 78 » czw mar 10, 2011 5:14 pm

bo w serwisach to oni mają mierne pojęcie o tym co do czego
zamawiałem ostatnio w Hamburgu parę gratów w mitsu oczywiście po nr części
postawili oczy ,że nr części sypię :lol:
ten olej tak jak mówilem jest do wszystkiego łącznie z mostami LSD
a wiadomo jak do wszystkiego to do niczego a cena zabójcza
ogólnie krzywdy ta druga cyfrą dla skrzyni nie zrobisz
w140 trzyma swoje parametry w wyższych temperaturach
tylko z drugiej strony taka skrzynia czy most nie koniecznie potrzebuje takiego super wynalazku
to olej na wyrost
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

Awatar użytkownika
bobon
Posty: 769
Rejestracja: śr kwie 22, 2009 2:03 pm
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Kontaktowanie:

Re: Olej do skrzyni

Post autor: bobon » czw mar 10, 2011 5:18 pm

Widzisz Zbysiu ile się nowych rzeczy dowiedziałeś i nawet na szkolenie nie musiałeś jechać :)21 :)21
Nie ważne czym, byle MKNĄĆ

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Olej do skrzyni

Post autor: gebels » czw mar 10, 2011 11:12 pm

bobon pisze:Widzisz Zbysiu ile się nowych rzeczy dowiedziałeś i nawet na szkolenie nie musiałeś jechać :)21 :)21

Panie jak czegoś nie ma na forum4x4, allegro, lub google to nie istnieje :)21
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Olej do skrzyni

Post autor: gebels » czw mar 10, 2011 11:21 pm

lukas 78 pisze:bo w serwisach to oni mają mierne pojęcie o tym co do czego
zamawiałem ostatnio w Hamburgu parę gratów w mitsu oczywiście po nr części
postawili oczy ,że nr części sypię :lol:
ten olej tak jak mówilem jest do wszystkiego łącznie z mostami LSD
a wiadomo jak do wszystkiego to do niczego a cena zabójcza
ogólnie krzywdy ta druga cyfrą dla skrzyni nie zrobisz
w140 trzyma swoje parametry w wyższych temperaturach
tylko z drugiej strony taka skrzynia czy most nie koniecznie potrzebuje takiego super wynalazku
to olej na wyrost

niby do LSD w Bawarze może być, ale z drugiej strony chciałbym rano posłuchac odgłosów z mostu na 20 stopniowym mrozie :)21 misiek to nie Jeep gdzie luzy technologiczne wymagają takiego oleju, japońce pasowne są to i rzadszy potrzebują :)21


generalnie można różne oleje wlać tylko czy jest sens ku temu i pobudki finansowe, cześć olejów które są mega hiper itp. jest dostepna w najmniejszym opakowaniu 20L a cena powala


ja rozumiem że w nowym MAN-ie za dużą kase to się kalkuluje ale nie w starych rzęchach do ciorania po krzaczorach :roll:

ja choć handluje olejami (czyli powiedzmy mam je tanio) leje minerała i zmieniam go 2x w roku tak na wszelki W bo na pewno nie z przebiegu

do silnika leje półsyntetyk i zmieniam raz w roku


czasami jak mam jakieś uszkodzone opakowanie to leje mu nawet syntetyka :)21
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: Olej do skrzyni

Post autor: lukas 78 » czw mar 10, 2011 11:58 pm

w mostach też mam mineralny w PII
chociazby dlatego ,że nie widziałem syntetyka 80w90 gl5 lałem elfa po 15 zł w detalu
jakbym znalazł syntetyk o takich parametrach w miarę w dobrej cenie to może bym sie skusił
syntetyki jednak są bardziej stabilne w zimę
skrzynia reduktor syntetyk a silnik półsyntetyk
i myślę ,że jakby misiak mógł mówić to nie posłałby mi wiąchy za to czym go karmię :lol:
ogólnie dobry olej to świerzy olej :lol:
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Olej do skrzyni

Post autor: gebels » pt mar 11, 2011 12:15 am

nie znalazłeś bo nie ma syntetyka 80W90

jest 75W80W ale tylko w 20L opakowaniu lub większym i cena chora, ale to idzie do nowych Man-ów, Scanii. Volvo itp.

do części osobówek też to można lać ale cena 30 zeta netto za 1L w opakowaniu 20L skutecznie zniechęca potencjalnych klientów :)21


generalnie zasada jest taka że do nowych skrzyń biegów fabrycznie leją syntetyki i nie przewidują ich wymiany jeśli nic się ze skrzynią nie robi, natomiast jeśli ktoś mocno bije kilometry to aby ta skrzynia długo służyła producent skrzyni (nie producent auta) zaleca wymiane co 3 do 5 lat lub co 300 tyś
Czwarte serce :cry:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości