Sworzen dolny.Pilne!!!
Moderator: Kosiarz
Re: Sworzen dolny.Pilne!!!
Potraktuje mlotem chama za kare to moze ucichnie.Jeszcze raz dzieki jak sie na czyms zawiesze to jeszcze Cie troche pomecze pytaniami.
Pajero II 3.5 24V
Re: Sworzen dolny.Pilne!!!
Czytam ten temat i mam złe przeczucia...
U mnie też się od tego zaczęło, że przy ruchu kierownicą w prawo słychać było dziwny dźwięk i czułem wibrację na podłodze. Po dłuższym przebiegu(wakacje), dźwięk pojawiał się częściej, aż stał się permanentny. Zwalałem na luz na wałku atakującym(bo jest) choć nie mogłem go powiązać z ruchami kierownicą. Co ciekawe, jak włączę 4x4 to dźwięk znika, a przynajmniej znacznie cichnie, słychać tylko wycie łożyska na ataku, albo na wyjściu reduktora... Karwa, już wiem, że będzie drogo...

Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
Re: Sworzen dolny.Pilne!!!
Jeśli to to, to nie będzie tak drogo. A w sumie jest to możliwe faktycznie, nawet nie pomyslałem, szarpnij za przegub.
Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
Re: Sworzen dolny.Pilne!!!
Toto niby miało być wymienione z obu stron... Nawet rort deliberował chyba z Tobą podczas Twojej walki, chyba, że się znowu rozsypało... Parę zrobionych rzeczy już się rozsypało...PiRoman pisze:Jeśli to to, to nie będzie tak drogo. A w sumie jest to możliwe faktycznie, nawet nie pomyslałem, szarpnij za przegub.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
Re: Sworzen dolny.Pilne!!!
Dzisiaj sprawdzalem luz na lozysku igielkowym i mam pytanie.Czy szarpiac przegubem nie ma prawa byc kompletnie luzu czy jest jakas tolerancja.Przy szarpaniu slychac metaliczne pukniecia w czasie szarpania,ale bardzo delikatne.Czyli jesli cos stuka to i jakis luz jest.
Pajero II 3.5 24V
Re: Sworzen dolny.Pilne!!!
no to teraz kółka w górę. Kręć kółkiem i skręcaj w prawo i w lewo i szukaj odgłosu ocierania. Tam za wielkiej tolerancji nie ma.
I jak jest wszystko naciągnięte zawieszeniem w górę, to może gdzieś przycierać.


Wewnętrzna bieżnia łożyska
Przylgnia wargi uszczelniacza
Potencjalne miejsca ocierania i pukania o zwrotnicę i inne elementy
Ale może to nie to... a moze poszli do lasu...
I jak jest wszystko naciągnięte zawieszeniem w górę, to może gdzieś przycierać.


Wewnętrzna bieżnia łożyska
Przylgnia wargi uszczelniacza
Potencjalne miejsca ocierania i pukania o zwrotnicę i inne elementy
Ale może to nie to... a moze poszli do lasu...
Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
Re: Sworzen dolny.Pilne!!!
No wiec zwrotnica wyszarpana,lozysko siedzi na swoim miejscu i w calosci,podczas ruszynia lozyskiem jest lekki luz w kazdym kierunku.Czy lozysko musi siedziec idealnie sztywno czy delikatny luz jest dopuszczalny.Jak jeszcze wszystko bylo skrecone szarpalem przegubem,i z prawej strony byl wyczuwalny luz ze stukiem,natomiast lewa strona sztywno.
Pajero II 3.5 24V
Re: Sworzen dolny.Pilne!!!
lozysko igielkowe wymienione i dupa dalej wali,teraz nawet przy zjezdzie do garazu (jest dosc stromy zjazd)jak skrecajac w lewo wjezdzam na zjazd w momencie przejscia z plaskiego na zjazd,czyli teoretycznie w tym momencie prawe kolo jest odciazone,tez wali.Panowie pomocy bo go potne na zyletki.
Pajero II 3.5 24V
Re: Sworzen dolny.Pilne!!!
Jedź na szarpaki i daj się wpuścić do kanału z latarką i łyżką. Posprawdzaj jeszcze raz dobrze sworznie wahaczy. Pamiętaj, że ten typ zawieszenia zawsze naciąga całość, szczególnie dolny sworzeń, to pozornie kasuje luzy i ciężko je znaleźć. Jak zwaliłeś zwrotnice, miałeś okazje pomacać paluchami sworznie, przypomnij sobie jak wyglądały i siedziały. Może masz coś nie dokręcone, zerknij jeszcze raz i dokładnie zbadaj luz wspornika drążków.
Zaocznie ciężko. Jakbyś już byl skrajnie zdesperowany i chciał ciąć, to ja go przygarnę. Dam Ci w zamian coś 18 letniego...
Zaocznie ciężko. Jakbyś już byl skrajnie zdesperowany i chciał ciąć, to ja go przygarnę. Dam Ci w zamian coś 18 letniego...

Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
Re: Sworzen dolny.Pilne!!!
u mnie hałasował tak wspornik ale z tego co pisałeś wymieniłeś na nowy później zweryfikował się mi jeden z łączników stabilizatora i to tak sprytnie ,że nie było za bardzo widać gumki zwulkanizowały z drążkiem i dopiero po podniesieniu koła widać było ,że mu się urdzewiało , ewentualnie czasami rzadko ale może też być felerny amortyzator spokojnie i bez nerwów to jakaś pierduła 

2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie
Re: Sworzen dolny.Pilne!!!
No zakładałem, że gumy amora sprawdzone. O stabilizatorze zapomniałem, bo ja nie posiadam takiego na wyposażeniu... 

Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
Re: Sworzen dolny.Pilne!!!
Witam.No wiec tak sworzen dolny zmieniony,koncowka drazka zewnetrzna zmieniona,wspornik zmieniony,lozysko igielkowe zmienione i dalei wali,przynajmniej po wymianie lozyska luz na przegubie zniknol.Sworzen gorny i inne koncowki nie wykazuja luzow.Jak najlepiej sprawdzic lacznik stabilizatora i gumy na amorku.Jeszcze troche i bede mial z prawej strony cale zawieszenie wymienione.
Szarpalem za amorek i nic dziwnego sie nie dzialo.No i ten metaliczny dzwiek,moze powodowac amor.
Szarpalem za amorek i nic dziwnego sie nie dzialo.No i ten metaliczny dzwiek,moze powodowac amor.
Ostatnio zmieniony pt sie 12, 2011 10:43 am przez mazur75, łącznie zmieniany 1 raz.
Pajero II 3.5 24V
Re: Sworzen dolny.Pilne!!!
Wstępnie to sprawdzisz, jak Ci ktoś bardzo mocno auto na boki pobuja. Ty na glebę i macaj, słuchaj, obserwuj. Tylko uważaj, gdzie paluchy pchasz.
Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
Re: Sworzen dolny.Pilne!!!
W tym sek ze przy bujaniu auta na wszystkie mozliwe srtony w 4 osoby nic nie stuka kompletna cisza.
Pajero II 3.5 24V
Re: Sworzen dolny.Pilne!!!
Ten dzwiek jest metaliczny ale raczej tak jakby 2 kawalki grubej blach uderzyly w siebie i sie otarly a nie jak dwa elementy z masywnego metalu.
Pajero II 3.5 24V
Re: Sworzen dolny.Pilne!!!
A wiesz co... zerknij no jeszcze na mocowania nadwozia do ramy. Czy nie masz tam nic wygnite i może sobie właśnie radośnie pęka? Może osłona amortyzatora się podwinęła i ociera o korpus.
Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
Re: Sworzen dolny.Pilne!!!
albo masz wyrwane mocowanie stabilizatora tam gdzie idą środkowe gumy
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie
Re: Sworzen dolny.Pilne!!!
Kurde samochod jest w dosc dobrym stanie 72 tys przebiegu z pierwszej reki z czego 10 tys ja zrobilem odrobine rudej jest na zawieszeniu ale nie az tak duzo,rama zdrowiutka jeszcze nie zdarzylo mi sie urwac zadnej sruby,nawet czujnik abs wyciagnelem bez szkod.Karoseria bez sladu rdzy nawet od spodu.
Pajero II 3.5 24V
Re: Sworzen dolny.Pilne!!!
Tylko pukamazur75 pisze:Kurde samochod jest w dosc dobrym stanie 72 tys przebiegu z pierwszej reki z czego 10 tys ja zrobilem odrobine rudej jest na zawieszeniu ale nie az tak duzo,rama zdrowiutka jeszcze nie zdarzylo mi sie urwac zadnej sruby,nawet czujnik abs wyciagnelem bez szkod.Karoseria bez sladu rdzy nawet od spodu.

Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
Re: Sworzen dolny.Pilne!!!
co nie zmienia faktu ,ze nie jest nowy i coś wali w zawieszeniu 

2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie
Re: Sworzen dolny.Pilne!!!
A jak odkrece lacznik stabilizatora z jednej strony i wjade na kraweznik dla testu nic powaznego sie nie stanie
to ze nie jest nowy zdazylem juz zauwarzyc,ale jak na 16 lat niezle sie trzyma poza tymi stukami.
to ze nie jest nowy zdazylem juz zauwarzyc,ale jak na 16 lat niezle sie trzyma poza tymi stukami.
Ostatnio zmieniony pt sie 12, 2011 11:17 am przez mazur75, łącznie zmieniany 1 raz.
Pajero II 3.5 24V
Re: Sworzen dolny.Pilne!!!
PiRoman pisze:O stabilizatorze zapomniałem, bo ja nie posiadam takiego na wyposażeniu...

Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
Re: Sworzen dolny.Pilne!!!
TZN.PiRoman pisze:PiRoman pisze:O stabilizatorze zapomniałem, bo ja nie posiadam takiego na wyposażeniu...Tylko patrz co robisz.

Jutro mialem smigac w Dolomity na 3 dni i nie wiem czy sie porywac na ta trase.
Ostatnio zmieniony pt sie 12, 2011 11:21 am przez mazur75, łącznie zmieniany 1 raz.
Pajero II 3.5 24V
Re: Sworzen dolny.Pilne!!!
ewentualnie zobacz pod maską czy przypadkiem tam coś się nie odkręciło i nie wali o blachy -akumulator, filtr powietrza itp. hałas po blachach łatwo się przenosi , jak odkręcisz łącznik i się lekko przesunie może uszkodzić osłonę przegubu , jesli juz to odkręć z dwóch stron żeby nie było naprężeń, pod warunkiem ,że da się odkręcić ja musiałem użyć drymela 

2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość