tym razem kontrolki

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: tym razem kontrolki

Post autor: rudypajero.koszalin » sob paź 12, 2013 8:59 pm

Jest taki mały dynks koło pływaka powieszony, idzie do niego jeden przewód, jak jest paliwsko to nie robi zwarcia do masy, jak nie ma to robi i świeci kontrolkę. Tak ten dynks wygląda:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

қzh
 
 
Posty: 1339
Rejestracja: ndz cze 02, 2013 6:03 pm
Lokalizacja: Poznań Jeżyce

Re: tym razem kontrolki

Post autor: қzh » sob paź 12, 2013 9:02 pm

no i to jest wlasnie termistor. dlatego kontrolka nie zapala sie zerojedynkowo tylko jasnosc sie pojawia stopniowo-jak jest paliwo to zmienia sie rezystancja bo paliwo go chlodzi. juz to rozkminilem. przynajmniej tak jest w gallo.
czy w pajerach kontrolka tez powoli sie zaswieca ?
Nie siedzę na forum i NIE KORZYSTAM Z ŻADNEGO INNEGO NICKA
NIE PISAĆ DO MNIE PW

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: tym razem kontrolki

Post autor: rudypajero.koszalin » sob paź 12, 2013 9:08 pm

Nigdy tego nie rozkminiałem, ale termistor to chyba nie bo paliwo ma temperaturę otoczenia i skąd termistor miałby "wiedzieć" czy jest zanurzony czy nie :)9 Na mój gust to zwykły banan jest nie Chiquita, znaczy pływak :)21 tylko malutki :)21
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: tym razem kontrolki

Post autor: Adas » sob paź 12, 2013 9:33 pm

қzh pisze:
Adas pisze:
қzh pisze: (...) ja sie pytam co odpowiada za podawanie pradu pod zarufke rezerwy.
kabel ! bo chyba nie światłowód
sam jestes kabel !
te dzięcioł, czytaj ze zrozumieniem swoje teksty,
bo chyba chodzi ci co inicjuje impuls, który powoduje zaświecenie kontrolki ... żaden termistor, to zwykła krańcówka zwarciowa,

қzh
 
 
Posty: 1339
Rejestracja: ndz cze 02, 2013 6:03 pm
Lokalizacja: Poznań Jeżyce

Re: tym razem kontrolki

Post autor: қzh » sob paź 12, 2013 9:41 pm

rudypajero.koszalin pisze:Nigdy tego nie rozkminiałem, ale termistor to chyba nie bo paliwo ma temperaturę otoczenia i skąd termistor miałby "wiedzieć" czy jest zanurzony czy nie :)9 Na mój gust to zwykły banan jest nie Chiquita, znaczy pływak :)21 tylko malutki :)21
podczas gdy termistor nie jest zanurzony - wzrasta jego temperatura przez przeplywajacy prad. stad podczas zanurzenia w paliwie temperatura sie zmniejsza.
nie dorabiaj ideologii bo jest tak jak napisalem. inaczej kontrolka zapalala by sie blyskawicznie po otrzymaniu polaczenia do masy.
Nie siedzę na forum i NIE KORZYSTAM Z ŻADNEGO INNEGO NICKA
NIE PISAĆ DO MNIE PW

қzh
 
 
Posty: 1339
Rejestracja: ndz cze 02, 2013 6:03 pm
Lokalizacja: Poznań Jeżyce

Re: tym razem kontrolki

Post autor: қzh » sob paź 12, 2013 9:43 pm

Adas pisze: te dzięcioł, czytaj ze zrozumieniem swoje teksty,
bo chyba chodzi ci co inicjuje impuls, który powoduje zaświecenie kontrolki ... żaden termistor, to zwykła krańcówka zwarciowa,
ja wiem ze ty myslisz ze na wszystkim sie znasz. niestety prawda jest zupelnie inna.
poczytaj
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22847.html

i przepros za dzieciola.
Nie siedzę na forum i NIE KORZYSTAM Z ŻADNEGO INNEGO NICKA
NIE PISAĆ DO MNIE PW

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: tym razem kontrolki

Post autor: rudypajero.koszalin » sob paź 12, 2013 10:08 pm

No jasne grzałka w zbiorniku :o Pojęcia bladego nie mam jak to działa, ale grzałka odpada bo jest tylko jeden kabel ( takie nie przyjemne słowo) żeby grzało termistor a jednocześnie uruchamiało żarówkę? Niby jak?
Ale ja się nie znam na prundzie, dla mnie w alternatorze siedzą dwa pijane krasnoludki, napierdzielają młoteczkami i stąd mamy prund :)21 :)21 :)21
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

қzh
 
 
Posty: 1339
Rejestracja: ndz cze 02, 2013 6:03 pm
Lokalizacja: Poznań Jeżyce

Re: tym razem kontrolki

Post autor: қzh » sob paź 12, 2013 10:14 pm

rudypajero.koszalin pisze:No jasne grzałka w zbiorniku :o Pojęcia bladego nie mam jak to działa, ale grzałka odpada bo jest tylko jeden kabel ( takie nie przyjemne słowo) żeby grzało termistor a jednocześnie uruchamiało żarówkę? Niby jak?
Ale ja się nie znam na prundzie, dla mnie w alternatorze siedzą dwa pijane krasnoludki, napierdzielają młoteczkami i stąd mamy prund :)21 :)21 :)21
rudy:
Obrazek

poczytaj moze troche. zacznij od rozkminy czym jest termistor, potem poczytaj co sie dzieje w polprzewodniku gdy plynie prze niego prad. naprawde nie sadzilem ze ktos bedzie mial problem ze zrozumieniem textu z linka do elektrody. :)3

karwa zadalem proste pytanie i znowu musialem se sam wszystko wyszukac i rozkminic a liczylem ze odpowie ktos kto sie na tym zna a nie teoretycy. no nic trudno :)21
foch :)21
Ostatnio zmieniony sob paź 12, 2013 10:23 pm przez қzh, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie siedzę na forum i NIE KORZYSTAM Z ŻADNEGO INNEGO NICKA
NIE PISAĆ DO MNIE PW

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: tym razem kontrolki

Post autor: rudypajero.koszalin » sob paź 12, 2013 10:23 pm

Co Ty taki poważny jesteś?
Czytaj między wierszami :wink: nabijam się po prostu acz nie twierdzę że nie masz racji.
Morze to jest termistor - nie wiem, bo do tej pory mi ta wiedza nie była potrzebna.
Ale skoro ty wiesz, to po co pytasz? Przecież układ z termistorem jest prosty jak budowa cepa.
Jedna mała żaróweczka a tyle krzyku :)21
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

қzh
 
 
Posty: 1339
Rejestracja: ndz cze 02, 2013 6:03 pm
Lokalizacja: Poznań Jeżyce

Re: tym razem kontrolki

Post autor: қzh » sob paź 12, 2013 10:24 pm

rudypajero.koszalin pisze: Ale skoro ty wiesz, to po co pytasz? Przecież układ z termistorem jest prosty jak budowa cepa.
Jedna mała żaróweczka a tyle krzyku :)21
popelnilem kolejny raz blad najpierw pytajac na tym forum a potem szukajac. ot i cala filozofija :)21
no ale moze ktos inny sie od razu dowie a nie bedzie snul domyslow popartych informacjami z dupy :)21
a teraz sie zastanawiam czy padl mu mnie termistor, czy sie odlutowal, czy moze zatkal doplyw paliwa do niego.
Nie siedzę na forum i NIE KORZYSTAM Z ŻADNEGO INNEGO NICKA
NIE PISAĆ DO MNIE PW

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: tym razem kontrolki

Post autor: rudypajero.koszalin » sob paź 12, 2013 10:29 pm

қzh pisze:
popelnilem kolejny raz blad ...
No, strzeliłeś FOCHA :)21 :)21 :)21

Sprawdź miernikiem na wtyczce na zbiorniku czy jest jakaś oporność, jak nie ma to przewód lub termistor is dead. Jak tam będzie dobrze to instalacja w aucie padła (ale to rzadkość).
Ostatnio zmieniony sob paź 12, 2013 10:34 pm przez rudypajero.koszalin, łącznie zmieniany 1 raz.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

қzh
 
 
Posty: 1339
Rejestracja: ndz cze 02, 2013 6:03 pm
Lokalizacja: Poznań Jeżyce

Re: tym razem kontrolki

Post autor: қzh » sob paź 12, 2013 10:30 pm

cusz zrobisz, takje rzycie !

kiedys mialem zajawke konkretnej reanimacji baku i nawet kupilem sobie ta okragla duza uszczelke ale ostatecznie bak reanimowalem poxipolem bez demontazu z auta. i o dziwo poxipol trzyma juz 3 rok. a zaczelo sie gdy mi sie zachcialo czyscic drucianka odpadajaca platami farbe i rdze. zaczela ropa cieknac z wżerów-poxipol, szpachelka i zaszpachlowalem nim dookola bak przy laczeniu po srodku. tak ze nie ruszam tego gowna a kontrolka w sumie mi nie potrzebna poki co :)21
Nie siedzę na forum i NIE KORZYSTAM Z ŻADNEGO INNEGO NICKA
NIE PISAĆ DO MNIE PW

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: tym razem kontrolki

Post autor: Adas » ndz paź 13, 2013 7:04 am

қzh pisze:
Adas pisze: te dzięcioł, czytaj ze zrozumieniem swoje teksty,
bo chyba chodzi ci co inicjuje impuls, który powoduje zaświecenie kontrolki ... żaden termistor, to zwykła krańcówka zwarciowa,
ja wiem ze ty myslisz ze na wszystkim sie znasz. niestety prawda jest zupelnie inna.
poczytaj
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22847.html

i przepros za dzieciola.
czyli, że co termistor jest na stałe rozwarty, bo go chłodzi paliwo, jak jest suchy to bimetal się rozchyla i staje się zwarty, więc skoro to takie proste to wpływ na działanie ma przepływ paliwa przez obudowę i przewód, no i stan styku, pewnie zapyział się.
Ale żeś dzięcioł wydziobał :lol:
Więc skoro przewód ok, to trza zaadoptować nowy z innego auta i po krzyku, tylko ten włoskowaty przewód musi być zaizolowany, bo będzie przekłamywał no i opór przepływu prądu przez niego będzie ważny, bo może się okazać, że bimetal rozchyli się, gdy się stanie czerwony :)21
Z elektryką w zbiorniku bym nie eksperymentował, w tym przypadku zastosowałbym oryginalne fabryczne rozwiązanie, czyli wymiana pływaka na nowy, albo sprawną używkę
@kzh nie uważam siebie za wszystko wiedzącego, a forum traktuję jako codzienny relaks :wink:

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: tym razem kontrolki

Post autor: rudypajero.koszalin » ndz paź 13, 2013 10:22 am

қzh pisze:cusz zrobisz, takje rzycie !

.... tak ze nie ruszam tego gowna a kontrolka w sumie mi nie potrzebna poki co :)21

Jak nie masz tendencji wyjeżdżania zupy do końca, to faktycznie da się z tym żyć. Jednak kontrolka to fajna rzecz bo zegar o stanie paliwa informuje dość nie precyzyjnie... :roll:
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość