Przebudowa Pajero I czyli reanimacja pojazdu dla myśliwego

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Blues_M07
Posty: 579
Rejestracja: pn wrz 27, 2010 7:47 pm
Lokalizacja: Gliwice-Paniówki

Re: Przebudowa Pajero I czyli reanimacja pojazdu dla myśliw

Post autor: Blues_M07 » czw gru 26, 2013 11:26 am

Ajwen pisze:radmor... kolego po flincie... przestań szaleć.. dobre opony i mózg w zupełności wystarczą, skoro do tej pory byłeś z miśka zadowolony to co jeszcze więcej chcesz?
szkoda aż tyle kasy ładować w sztrucla..
L200 powiadasz.. pamiętaj,ze jest zdecydowanie dłuższy i na leśnej drodze nie zawrócisz tak jak krótkim miśkiem,
dupę ma lekką więc na samym tylnym napędzie po błocku nie pojedzie, rodzinkę do niego zapakujesz owszem.. a bagaże na pakę ... bez sensu.
trzymaj to pajero, naprawiaj na bieżąco coby kumulacji nie złapać i zakup normalną osobówkę,żeby rodzinę wozić.
noo :)21

Zgadza się,L200 fajne auto ale do lasu trochę nie bardzo,wyjazdy rodzinne ok jeśli masz z tyłu hard topa.Ja swoim krótkim Pajorem(jedynka) latam z rodzinką po całym kraju.Jest trochę ciasnawo ale bez tragedii.Wczoraj wróciliśmy przedwcześnie z Doliny Kościeliskiej po wichurze jaka tam przeszła.
Jak masz sentyment do tej jedynki to ją naprawiaj i dbaj bo to dobre auta i są warte tego całego cyrku.
Mitasubiszi Pajoro I 3D,2.5TDI, LSD,90r
Junak M07,Husqvarna WR250 YNO JAZDA :)21

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: Przebudowa Pajero I czyli reanimacja pojazdu dla myśliw

Post autor: lukas 78 » czw gru 26, 2013 12:07 pm

jak ma się stary samochód to trzeba samemu grzebać albo mieć dużo pieniędzy żeby go utrzymać w rokującym stanie
części do staruszków tanie a co boli to robocizna
całe szczęście ,że ma się dwie prawe rączki :)21
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Przebudowa Pajero I czyli reanimacja pojazdu dla myśliw

Post autor: gebels » pt gru 27, 2013 11:24 am

lukas 78 pisze:jak ma się stary samochód to trzeba samemu grzebać albo mieć dużo pieniędzy żeby go utrzymać w rokującym stanie
części do staruszków tanie a co boli to robocizna
całe szczęście ,że ma się dwie prawe rączki :)21
masz racje, ja niby nie mechanik ale teraz sam robię z silnikiem u siebie, z brakujących narzędzi dokupiłem klucz dynamometryczny :)21

jak czegos nie jestem pewien dzwonie do kolegi mechanika i pytam, poza tym manual w rękę i do przodu
Ostatnio zmieniony pt gru 27, 2013 11:27 am przez gebels, łącznie zmieniany 1 raz.
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Przebudowa Pajero I czyli reanimacja pojazdu dla myśliw

Post autor: Szarbia » pt gru 27, 2013 12:44 pm

Co do cynkowania (ogniowego) to uwazam, ze to jest najlepszy sposob zabezpieczenia przed korozja
ale
elementy musza byc odtłuszczone - zero woskow i zero farb.
W przypadku seryjnej ramy jest to prawie niemozliwe od wewnatrz. A to m.in. z powodu dodatkowych profili wzmacniajacych zwykle z przodu. No bo chyba nikt tego nie otwiera przeciez do piaskowania, myle sie?
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: Przebudowa Pajero I czyli reanimacja pojazdu dla myśliw

Post autor: lukas 78 » pt gru 27, 2013 1:45 pm

gebels pisze:
lukas 78 pisze:jak ma się stary samochód to trzeba samemu grzebać albo mieć dużo pieniędzy żeby go utrzymać w rokującym stanie
części do staruszków tanie a co boli to robocizna
całe szczęście ,że ma się dwie prawe rączki :)21
masz racje, ja niby nie mechanik ale teraz sam robię z silnikiem u siebie, z brakujących narzędzi dokupiłem klucz dynamometryczny :)21

jak czegos nie jestem pewien dzwonie do kolegi mechanika i pytam, poza tym manual w rękę i do przodu
jak przyjeżdżam do PL to mam zaraz kilka telefonów od kolegów mechaników "ty wpadłbyś ,pomógł bo roboty dużo..."
ale znam jednego co bym mu auto mógł zostawić do roboty i to sprawdziłbym po tym jak coś zrobi :)21
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

қzh
 
 
Posty: 1339
Rejestracja: ndz cze 02, 2013 6:03 pm
Lokalizacja: Poznań Jeżyce

Re: Przebudowa Pajero I czyli reanimacja pojazdu dla myśliw

Post autor: қzh » pt gru 27, 2013 3:24 pm

.
Ostatnio zmieniony ndz sty 19, 2014 4:29 pm przez қzh, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie siedzę na forum i NIE KORZYSTAM Z ŻADNEGO INNEGO NICKA
NIE PISAĆ DO MNIE PW

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: Przebudowa Pajero I czyli reanimacja pojazdu dla myśliw

Post autor: Patryk 160 » pt gru 27, 2013 3:34 pm

қzh pisze:... gumą natryskową.
a so to jeeeest ta juma wytryskowa ?

baranek ?? :)23

na epoksyd się kładzie poliuretan , gdyż naukowo udowodniono ,że ma najlepszą adhezję i takie połączenie jest najtrwalszym w
tych systemach

potem se możesz smarować gumę wytryskową czy też luźny stolec z mąką ziemniaczaną
będzie to takie zabezpieczenie zabezpieczenia

a przywieź jedną z tych ram zabezpieczanych od wewnątrz smarem odbytowym
pokażę Ci gdzie nastąpił błąd :)12 i jak go uniknąć :)12
jeśli już musisz stosować ten sposób zabezpieczania

rama do cynkowania idzie STERYLNA , tłuszcz w minimalnej ilości - niedawno nałożony , nie zaszkodzi
bo w procesie technologicznym najpierw jest trawienie w kwasie które usuwa tłuszcze

im lepiej przygotowany materiał do cynkowania tym lepsza jakość uzyskanej powłoki
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

қzh
 
 
Posty: 1339
Rejestracja: ndz cze 02, 2013 6:03 pm
Lokalizacja: Poznań Jeżyce

Re: Przebudowa Pajero I czyli reanimacja pojazdu dla myśliw

Post autor: қzh » pt gru 27, 2013 3:37 pm

.
Ostatnio zmieniony ndz sty 19, 2014 4:28 pm przez қzh, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie siedzę na forum i NIE KORZYSTAM Z ŻADNEGO INNEGO NICKA
NIE PISAĆ DO MNIE PW

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: Przebudowa Pajero I czyli reanimacja pojazdu dla myśliw

Post autor: lukas 78 » pt gru 27, 2013 3:43 pm

Patryk 160 pisze:
қzh pisze:... gumą natryskową.
a so to jeeeest ta juma wytryskowa ?

baranek ?? :)23

na epoksyd się kładzie poliuretan , gdyż naukowo udowodniono ,że ma najlepszą adhezję i takie połączenie jest najtrwalszym w
tych systemach

potem se możesz smarować gumę wytryskową czy też luźny stolec z mąką ziemniaczaną
będzie to takie zabezpieczenie zabezpieczenia

a przywieź jedną z tych ram zabezpieczanych od wewnątrz smarem odbytowym
pokażę Ci gdzie nastąpił błąd :)12 i jak go uniknąć :)12
jeśli już musisz stosować ten sposób zabezpieczania

rama do cynkowania idzie STERYLNA , tłuszcz w minimalnej ilości - niedawno nałożony , nie zaszkodzi
bo w procesie technologicznym najpierw jest trawienie w kwasie które usuwa tłuszcze

im lepiej przygotowany materiał do cynkowania tym lepsza jakość uzyskanej powłoki
pytanie czy to opłacalne w dziadowince Patryk, ile ?
u mnie ten kwas miałby co robić bo po otwory jest tam zalany fluoidol -tak kupiłem i później co rok poprawiałem w środku
z zewnątrz to sobie można pomiziać ale prawdziwe zło zawsze od środka się czai
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

Grabo
Posty: 1977
Rejestracja: czw gru 25, 2003 10:57 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przebudowa Pajero I czyli reanimacja pojazdu dla myśliw

Post autor: Grabo » pt gru 27, 2013 3:58 pm

Jak jest fluidol, to może nie ma korozji?

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: Przebudowa Pajero I czyli reanimacja pojazdu dla myśliw

Post autor: Patryk 160 » pt gru 27, 2013 4:03 pm

қzh pisze:z psychofanatykami nie gadam !
taki los, co innego robić ?
nic innego nie umiem ,mam dwie lewe ręce

lukas 78 pisze: pytanie czy to opłacalne w dziadowince Patryk, ile ?
to całkowicie nieopłacalne
ale ludzie co rusz chcą żebym to robił
:roll:

nic nie powiem Ci ile, nie wiem ile , każdy przypadek jest inny
ramy które mają po kilkia lat potrafią być tak zgnite ,że jak jebłem ostatnio w taką to się załamałem
bo poprostu zniknęła , pozamiatałem ją na szufelkę .

duże ilości tłustych środków konserwujących nie usuwa się trawieniem
są inne metody
ale tak jak mówię
KAŻDY przypadek jest inny , nie ma dwóch takich samych ram

rozpiętość cenowa ?
od ~4 tyś do 10 , zależy co kolega sobie zażyczy .
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: Przebudowa Pajero I czyli reanimacja pojazdu dla myśliw

Post autor: lukas 78 » pt gru 27, 2013 4:07 pm

bo nie ma w środku przynajmniej nie widać
na zewnątrz coś od czasu do czasu wylezie ale się wydrze i jest ok
ostatnio tylko coś od mocowania odbojnika wahacza małą dziurawkę odkryłem
ale tam mazidła nie było jak zapodać :wink:
do wycięcia i wyspawania czeka
Patryk ale to liczysz ze zwaleniem budy i nowymi przewodami etc. ?
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Przebudowa Pajero I czyli reanimacja pojazdu dla myśliw

Post autor: ernil » pt gru 27, 2013 4:09 pm

Pewnie, i nowe opony dorzuca, kapitalkę skrzyni i lodzik przy odbiorze.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: Przebudowa Pajero I czyli reanimacja pojazdu dla myśliw

Post autor: lukas 78 » pt gru 27, 2013 4:12 pm

opony mam nowe
skrzynię powiedzmy jak nową
a lodzika Tobie oddam :)21
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Przebudowa Pajero I czyli reanimacja pojazdu dla myśliw

Post autor: ernil » pt gru 27, 2013 4:15 pm

Eee, luz, mam w domu. Poza tym niedaleko lodziarnia (akademiki).
Pertraktuj więc - skoro skrzynia lalka, to Patysio trzaśnie może jakąś przyczepę z nierdzewki albo co. Wszak taka ramka to jest chwila moment, więc nie bądź fujara i nie daj się naciągnąć na tyle kasy. Wiesz jak to jest - lepią po stodołach, zajmie im to kilka dni raptem, materiał na złomie znajdzie za kilka złotych i już. A ceni się jakby co najmniej prom kosmiczny serwisował.
Pfffff.
Nie Patyś?
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: Przebudowa Pajero I czyli reanimacja pojazdu dla myśliw

Post autor: Patryk 160 » pt gru 27, 2013 4:17 pm

ernil pisze:Eee, luz, mam w domu. Poza tym niedaleko lodziarnia (akademiki).
Pertraktuj więc - skoro skrzynia lalka, to Patysio trzaśnie może jakąś przyczepę z nierdzewki albo co. Wszak taka ramka to jest chwila moment, więc nie bądź fujara i nie daj się naciągnąć na tyle kasy. Wiesz jak to jest - lepią po stodołach, zajmie im to kilka dni raptem, materiał na złomie znajdzie za kilka złotych i już. A ceni się jakby co najmniej prom kosmiczny serwisował.
Pfffff.
Nie Patyś?

:o
:oops:

rozgryzłeś mnie

:)21
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: Przebudowa Pajero I czyli reanimacja pojazdu dla myśliw

Post autor: lukas 78 » pt gru 27, 2013 4:19 pm

nie mówię ,że mu chcę dupę zwracać bo se z budą sam poradzę
bardziej mi chodzi o sam koszt porządnego przygotowania ramy do cynkowania i sam zabieg
ps. Ernil wystraszyłeś mi Patryka :)21
wstępnie wygoogliłem piaskowanie i cynkowanie 1000 zł w krótkiej dwójce
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

қzh
 
 
Posty: 1339
Rejestracja: ndz cze 02, 2013 6:03 pm
Lokalizacja: Poznań Jeżyce

Re: Przebudowa Pajero I czyli reanimacja pojazdu dla myśliw

Post autor: қzh » pt gru 27, 2013 5:06 pm

.
Ostatnio zmieniony ndz sty 19, 2014 4:28 pm przez қzh, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie siedzę na forum i NIE KORZYSTAM Z ŻADNEGO INNEGO NICKA
NIE PISAĆ DO MNIE PW

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Przebudowa Pajero I czyli reanimacja pojazdu dla myśliw

Post autor: Szarbia » pt gru 27, 2013 5:11 pm

Patryk 160 pisze: rama do cynkowania idzie STERYLNA , tłuszcz w minimalnej ilości - niedawno nałożony , nie zaszkodzi
bo w procesie technologicznym najpierw jest trawienie w kwasie które usuwa tłuszcze
Niezgadzam sie. Kwas nie usuwa tluszczy wcale. Nawet mazniecie tlustym od smaru paluchem zostaje nieprzygotowane.
A jak sie te tluszcze zanuzy do cynku to wychodzi straszny syf.
Wlasciwie to tylko customowe konstrukcje ze "swieżej" stali dobrze sie cynkuje ogniowo.
Ewentualnie mega zardzewiale (kwas ładnie trawi rdze) ale takie to z kolei albo za cienkie albo maja resztki farby/tłuszczu.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Przebudowa Pajero I czyli reanimacja pojazdu dla myśliw

Post autor: Szarbia » pt gru 27, 2013 5:13 pm

lukas 78 pisze:nie mówię ,że mu chcę dupę zwracać bo se z budą sam poradzę
bardziej mi chodzi o sam koszt porządnego przygotowania ramy do cynkowania i sam zabieg
ps. Ernil wystraszyłeś mi Patryka :)21
wstępnie wygoogliłem piaskowanie i cynkowanie 1000 zł w krótkiej dwójce
samo piaskowanie 300
samo cynkowanie 400
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: Przebudowa Pajero I czyli reanimacja pojazdu dla myśliw

Post autor: Patryk 160 » pt gru 27, 2013 5:32 pm

z całym szacunkiem koledzy pierrdolicie farmazony

weź przywieź tą ramę popiaskowaną za 300 i pocynkowaną za 400
powiedz ile chcesz za nią
ja ją kupię
i na oczach Twych przetnę ją w 5ciu miejscach co unaoczni bezsensowność całej operacji
rozbierania, składania , wymiany wszystkiego co się urwie ukręci , odtwarzania gwintów .

a potem powiem jak to ma wyglądać żeby operacja ta miała sens

jak robić to dobrze
a rozpierniczać całe auto i przeprowadzać ten zabieg w taki sposób , można bo robią , tylko pytam po co ?


tłuszcze w małej ilości są usuwane właśnie w kąpieli służącej odtłuszczeniu
jak jest tego bardzo grubo to usuwa się to inaczej bo szkoda czasu na usunięcie taki dużej ilości tłuszczy tym trawieniem

szarbia - trawienie w KWASIE takiś akuratniś ? :roll:
pisząc, mówiąc kwas , używam określenia ogólnego , kwas to określenie na stal kwasoodporną ,kwas to określenie na coś żrącego , kwas to określenie na nieporozumienie, awanturę .....
a dokładnie to jest preparat zasadowy zdaje się ....ale równie żrący jak kwas w najczystszej postaci , zależy jakie stężenie się rozrobi
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

қzh
 
 
Posty: 1339
Rejestracja: ndz cze 02, 2013 6:03 pm
Lokalizacja: Poznań Jeżyce

Re: Przebudowa Pajero I czyli reanimacja pojazdu dla myśliw

Post autor: қzh » pt gru 27, 2013 5:55 pm

.
Ostatnio zmieniony ndz sty 19, 2014 4:27 pm przez қzh, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie siedzę na forum i NIE KORZYSTAM Z ŻADNEGO INNEGO NICKA
NIE PISAĆ DO MNIE PW

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Przebudowa Pajero I czyli reanimacja pojazdu dla myśliw

Post autor: Szarbia » pt gru 27, 2013 5:59 pm

Patryk - napisalem "samo" to po pierwsze.
Po drugie w hucie to im sie tam nie chce bawic w jakies hocki klocki ze stara ramą.
W twierdzenie "usuwa sie inaczej" mnie nie przekonuje choc rozumiem, ze kazdy chroni patenty swe.
Ale wciaz uwazam, ze dokladne oczyszczenie np. takiego profilu:

Obrazek

albo takiego:

Obrazek

bez wanny 4m3 z mega srodkiem za zylion jest malo prawdopodobne.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: Przebudowa Pajero I czyli reanimacja pojazdu dla myśliw

Post autor: Patryk 160 » pt gru 27, 2013 6:04 pm

қzh pisze:
Patryk 160 pisze: a rozpierniczać całe auto i przeprowadzać ten zabieg w taki sposób , można bo robią , tylko pytam po co ?
zupelnie nie rozumiem twojego pytania skoro wiekszosc remontow wlasnie w ten sposob sie robi. :)23

patryku, czym konkretnie usuwa sie tluszcze? o nazwe preparatu mnie sie rozchodzi.

no tak , niby tak się to wykonuje , ale można robić nie szukając dróg na skróty a chodzić znanymi już ścieżkami
w zgodzie ze starą szkołą .

Twoje pytanie nie ma prostej jednej odpowiedzi , zależy jakie tłuszcze i na czym i co chcesz uzyskać,
może być wiecznie cieknący olej spieczony z błotem na aluminium , może być na żeliwie , a może z dywanu ?
jak z dywanu to nożyczkami będzie najszybciej :)21 duużo jest okoliczności
z prostych i łatwo dostępnych przejrzyj ofertę firmy tenzi , nie zrobisz sobie krzywdy a jakość tych szamponików jest zadowalająca
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

қzh
 
 
Posty: 1339
Rejestracja: ndz cze 02, 2013 6:03 pm
Lokalizacja: Poznań Jeżyce

Re: Przebudowa Pajero I czyli reanimacja pojazdu dla myśliw

Post autor: қzh » pt gru 27, 2013 6:12 pm

.
Ostatnio zmieniony ndz sty 19, 2014 4:26 pm przez қzh, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie siedzę na forum i NIE KORZYSTAM Z ŻADNEGO INNEGO NICKA
NIE PISAĆ DO MNIE PW

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość