LAMPKI A NAPEDY

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » czw maja 24, 2007 10:06 am

Nestor pisze:mówiąc krótko przy reduktorze nie działa układ różnicowy,obydwa koła tylne obracają się tak samo / świeci zielony kwadrat po środku /
No ja Cie Suzi XL bardzo grzecznie prosze, zebys mi nie wciskal kitu :) Jesli uwazasz, ze w tym, co jest powyzej cytowane nie ma bledu, to tez postaw jakies Pajero na podnosnikach i sprawdzaj jak to jest naprawde... :wink:
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » czw maja 24, 2007 10:20 am

ernil pisze:
Nestor pisze:mówiąc krótko przy reduktorze nie działa układ różnicowy,obydwa koła tylne obracają się tak samo / świeci zielony kwadrat po środku /
No ja Cie Suzi XL bardzo grzecznie prosze, zebys mi nie wciskal kitu :) Jesli uwazasz, ze w tym, co jest powyzej cytowane nie ma bledu, to tez postaw jakies Pajero na podnosnikach i sprawdzaj jak to jest naprawde... :wink:
winno być : Przy reduktorze nie działa układ różnicowy - obydwie osie nie obracają sie tak samo ( nie jest przenoszony moment w stosunku 67:33 lub 50:50 ) - sygnalizuje to mrugający kwadrat po środku.

lub tylna kola nie obracją sie tak samo - mruga tylna pomaranczowa kontrolka ( Diff/lock ) na zielonym moście :)2
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » czw maja 24, 2007 10:43 am

Tak powinno byc w niesprawnie dzialajacym Pajero II. A kolega Nestor chcial (chyba) napisac w skrocie co sie dzieje w sprawnie dzialajacym Pajero II przy lewarku od napedow polozonym w pozycji 4LLc. I mu ta synteza nie wyszla, albowiem obydwa tylne kola wcale nie musza sie wtedy obracac tak samo (moga sie obracac z roznymi predkosciami) i kwadracik po srodku nie swieci sie wtedy na zielono (tylko na pomaranczowo). Jesli sie myle, to mnie Bartku popraw. Bo normalnie zaraz tu szczezne :roll:

A tak BTW, to juz kiedys udowodnilismy, ze w Pajero II moment przenoszony jest w stosunku 50/50. Dopiero w III jest ten drugi stosunek.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Gene
Posty: 395
Rejestracja: pt sty 26, 2007 3:47 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Gene » czw maja 24, 2007 1:18 pm

Dokladnie tak jest juz w III. Juz nie bede nic pisal bo i tak mnie zjedziecie... :cry:
Pajero Sport 2.5 TD Dakar
www.pajero.org.pl

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » czw maja 24, 2007 1:31 pm

Pisz pisz, przeciez cos trzeba robic popoludniami... Jak cos napiszesz, to inni beda mogli odpisac i tak to sie bedzie krecic :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » czw maja 24, 2007 4:02 pm

ernil pisze:
Nestor pisze:mówiąc krótko przy reduktorze nie działa układ różnicowy,obydwa koła tylne obracają się tak samo / świeci zielony kwadrat po środku /
No ja Cie Suzi XL bardzo grzecznie prosze, zebys mi nie wciskal kitu :) Jesli uwazasz, ze w tym, co jest powyzej cytowane nie ma bledu, to tez postaw jakies Pajero na podnosnikach i sprawdzaj jak to jest naprawde... :wink:
Ty o Wielkanocy ja o Bozym Narodzeniu, moja cala wypowiedz odnosi sie do postu Trenero,
sie dogadalismy :)21

To pisalem ja, suziXL :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » czw maja 24, 2007 8:10 pm

Jak to czytam to jestem szczęśliwy, że Easy Selecta :lol:
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » czw maja 24, 2007 11:52 pm

BooBoo pisze:Jak to czytam to jestem szczęśliwy, że Easy Selecta :lol:
bo to prawdziwe pojarki a nie jakies kontrolko-wydumki :)21
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » pt maja 25, 2007 8:59 am

Amen :)2
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Nestor
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: pt sie 18, 2006 4:42 pm
Lokalizacja: Łuków - Lubelskie

Post autor: Nestor » sob cze 02, 2007 10:17 pm

mówiąc krótko przy reduktorze nie działa układ różnicowy,obydwa koła tylne obracają się tak samo / świeci zielony kwadrat po środku


tu koledzy mieli racje z tym reduktorem to się walnąłem chodziło mi o blokadę tylnego mechanizmu różnicowego , ale wydaje mi się że po załączeniu pozycji na reduktor tylne koła są zblokowane .
TEN się nie myli co nie pisze .
GG 4287620
Pozdrawiam. ;)

Nestor
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: pt sie 18, 2006 4:42 pm
Lokalizacja: Łuków - Lubelskie

Post autor: Nestor » sob cze 02, 2007 10:28 pm

Zapomniałem dodać że przy tym reduktorze / ostatnia pozycja / to ta nieszczęsna lampka też się świeci – nie pulsuje czyli musi być spięty dyfer ..
GG 4287620
Pozdrawiam. ;)

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » ndz cze 03, 2007 11:40 am

Jezeli nie masz wlaczonej R/D Lock, to tylne kola nie sa spiete na stale w zadnej pozycji drazka. Spiete sa co najwyzej obie osie (w pozycjach z zablokowaym centralnym mechanizmem roznicowym - 4HLc i 4LLc). Jezeli cos masz inaczej, to masz:
- motane
- zepsute.
Lampki to jedno, a dzialanie tego wszystkiego to drugie (w wiekszosci przypadkow).
Nie wiem juz z tego wszystkiego co Ci sie swieci i kiedy to sie swieci :)
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Nestor
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: pt sie 18, 2006 4:42 pm
Lokalizacja: Łuków - Lubelskie

Post autor: Nestor » ndz cze 03, 2007 9:09 pm

piszemy o rożnych skrzyniach ja mam SS (Super Select).bez przycisku R/D Lock i pozostaje przy swoim. i przy ostatniej pozycji mam wszystko oprócz wyciągarki .
GG 4287620
Pozdrawiam. ;)

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » ndz cze 03, 2007 10:12 pm

Ehh, bajki piszesz Kolego :)

Tez mam SS i jakos nie zaobserwowalem, zeby tylnie kola mi sie krecily zawsze z jednakowa predkoscia :) Oczywiscie dzieje sie tak, kiedy nacisne czarodziejski przycisk R/D Lock, ktorego jednak Ty nie posiadasz. A wiec wnioski mam dwa:
- popelniles bledne obserwacje
- masz zaspawany tylny dyfer :)21
Osobiscie sklaniam sie ku pierwszej mozliwosci :)21
I niezbyt rozumiem co ma do tego wyciagarka... ? Masz wszystko, ale nie masz wyciagarki? :roll: To musisz kupic :)21

Aha, i nie mozemy pisac o roznych skrzyniach, skoro w poprzednim poscie pisalem o takich pozycjach drazka napedow jak 4LLc i 4HLc. Takie pozycje sa w SS i (moze) w Kamasutrze :)21 Na pewno nie w easy select...
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » pn cze 04, 2007 5:32 am

Nestor pisze:piszemy o rożnych skrzyniach ja mam SS (Super Select).bez przycisku R/D Lock i pozostaje przy swoim. i przy ostatniej pozycji mam wszystko oprócz wyciągarki .
Może Ty nie wiesz gdzie tego przycisku należy szukać?
GG 3597101 tel. 602-673-905

Nestor
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: pt sie 18, 2006 4:42 pm
Lokalizacja: Łuków - Lubelskie

Post autor: Nestor » wt cze 05, 2007 10:25 pm

myślę że ten przycisk musiał mi wypaść jak jechałem po dołkach ........
Samochód stawiałem na kobyłkach i widziałem które koła kiedy chodzą i kiedy działa układ różnicowy - polecam kolegom ,{bez urazy , to nie jest złośliwie}
GG 4287620
Pozdrawiam. ;)

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » śr cze 06, 2007 8:18 am

O jejku, glowa mnie juz rozbolala... Jesli byloby tak, jak mowisz, to powiedz mi po co w takim razie potrzebny jest przycisk R/D Lock? Bo jesli, zgodnie z tym co mowisz, tylne kola kreca sie zawsze tak samo w polozeniu 4LLc, to nie widze potrzeby montowania w niektorych Mitsu przycisku R/D Lock, kompresora, calej instalacji, dodatkowej kontrolki na desce itp itd... Wiec chyba faktycznie cos Ci wypadlo. Ale raczej nie przycisk, tylko caly mechanizm roznicowy tylnej osi... :)21
Tez nie chce byc zlosliwy, ale wytlumacz mi powyzszy fenomen...
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
suziXL
 
 
Posty: 5219
Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
Lokalizacja: Wrocław/Maidstone

Post autor: suziXL » śr cze 06, 2007 8:33 am

jesli szczerze wierzy w to co napisal, to co sie bedziesz z nim spieral, niech sobie zyje w tym przekonaniu i wszyscy bedziemy szczesliwi :)21
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).

Nestor
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: pt sie 18, 2006 4:42 pm
Lokalizacja: Łuków - Lubelskie

Post autor: Nestor » śr cze 06, 2007 11:34 pm

mam Pajero 2,5 TDI / V24W / 4d56 / 06-06-1991 / 4 G25 / NHFL6/ ....
i nie posiadam przycisku R/D Lock
GG 4287620
Pozdrawiam. ;)

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » czw cze 07, 2007 8:53 am

Czyli masz takie samo jak ja :) Przynajmniej jesli chodzi o oznaczenia do momentu 1991 wlacznie :) Moze dzien i miesiac sie rozni, nie pamietam. Co do reszty to nawet nie wiem co to oznacza :) Jesli nie posiadasz takiego przycisku, to nie ma moim zdaniem mozliwosci, zeby tylni most byl w 100 procentach zablokowany... Chyba, ze pod tymi oznaczeniami na koncu kryje sie opis jakiejs wersji specjalnej, ale nie chce mi sie w to wierzyc, bo nie widze tu ani odrobiny logiki. Nie robi sie tak, zeby od razu przy wlaczeniu reduktora blokowalo mosty. We wszystkich autach, ktore widzialem, seryjna blokade mostow wlacza sie dodatkowymi przyciskami, dzwigienkami itp. Oczywiscie nie mowimy o LSD i tym podobnych wynalazkach. Hmm, wlasnie, a moze Ty masz LSD zamiast zwyklego mostu??
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Pikaś
Posty: 366
Rejestracja: śr sty 25, 2006 1:00 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad odrą

Post autor: Pikaś » czw cze 07, 2007 10:06 am

Ech,auta z ktorejs tam ręki,nie wiadomo co było zmotane zanim kupił.Dopuki nic nie je..ie to sie nie dowiesz.Mi gosciu powiedział że R/D Lock to blokada tylnych drzwi , myslałem że go osmarkam ze smiechu.Poszedł dobrze droga dedukcji tylko nie do konca.Ale to rzeczywiscie dziwne.A może ma tak zasyfiony most że na kobyłkach robi jakby miał blokade?Co innego pewnie działoby się w terenie.
A może kolega nie wie gdzie powinien byc przycisk?
i dlatego twierdziże go nie ma.Bo nie kumam jak może byc zblokowany most skoro nie ma blokady.Z mojej wiedzy (zaczerpniętej od bardziej doświadczonych) wynika że są dwie wersje Pajero z SS , z i bez blokady mostu.Więc jak to mozliwe?
Strefa 111
gsm 501 736 409

Nestor
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: pt sie 18, 2006 4:42 pm
Lokalizacja: Łuków - Lubelskie

Post autor: Nestor » czw cze 07, 2007 7:41 pm

Przejechałem tym autem pomad 30 tys. km , cało rocznie go używam w piachu i w śniegu , wydaje mi się że wiem kiedy ciągnie 1 lub 2 czy 3 koła , a bywa że 4 [po asfalcie ].
To co zaobserwowałem w pozycjach z za blokowym centralnym mechanizmem różnicowym - 4HLc i 4LLc załączają się elektrozawory które przepuszczają próżnie a ta uruchamia siłownik i on załącza blokadę – to ja mam , a kolega w którym miejscu ma ten przycisk R/D Lock ?.
[ auto było kupione z Holandii w dobrym stanie , ale w depresji. stało
GG 4287620
Pozdrawiam. ;)

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » czw cze 07, 2007 7:53 pm

Normalnie to przycisk R/D Lock jest troche pod radiem, na lewo od zapalniczki. W momencie, kiedy masz zablokowany centralny mechanizm roznicowy to mozesz go wcisnac i wtedy uslyszysz prace kompresora przez pare sekund i nic wiecej. Nie slychac zalaczania sie blokady jako takiego. Sam kompresor. Moze jednak masz cos pomotane? Rzuc sie pod auto i popatrz, czy do tylniej pochwy mostu idzie jakis przewod, ktorym moze isc powietrze...
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Nestor
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: pt sie 18, 2006 4:42 pm
Lokalizacja: Łuków - Lubelskie

Post autor: Nestor » czw cze 07, 2007 10:18 pm

No to żeś mnie zaskoczył. tu gdzie Ty masz przycisk ja mam oryginalną zaślepkę ,
sprężarki –brak ,a jeżeli to gdzie ona jest ? elektryczna czy na pasek ? prosił bym więcej informacji . ale testowałem w błocie które koła się kręcą na
2H- jedno tył
4H- jedno tył i jedno przód
4HLc - jedno przód i dwa tył
na śniegu przy załączonym 4HLc na zakrętach niesie wielkim łukiem ,
co Wy na to wszystko
GG 4287620
Pozdrawiam. ;)

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » czw cze 07, 2007 10:44 pm

Sprezarka jest w tylnim nadkolu, nie pamietam ktorym. Podejrzewam, ze lewym, lub prawym :)21 Napedzana jest elektrycznie. Zrob jeden, prosty test - podnies auto do gory, wlacz 4 HLc lub 4LLc, zlap za ktores z tylnich kol i pokrec na przyklad w lewo. Jesli drugie kolo bedzie sie krecilo w ta sama strone (w co watpie) to jest tam jakas blokada mostu. Jesli bedzie sie krecilo w strone przeciwna - blokady brak. Nie wiem zbytnio jakby sie to mialo przy LSD, czy zasada bedzie taka sama, niemniej najpierw sprawdz i powiedz jakie efekty :) Czekam z ciekawoscia.

Bedzie Cie nioslo lukiem, bo masz blokade CENTRALNEGO mechanizmu, w dodatku zalaczona :)
XTZ 750
Outback EJ25 MT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości