amorki do Pajero II - alternatywa

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

homer
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: sob gru 15, 2007 1:08 pm
Lokalizacja: z grzondki

Post autor: homer » ndz paź 26, 2008 11:05 am

Ha. Całkiem zapomniałem o Trailmasterze. Do liftu Miśka o 60mm(tył) jest zalecany Trailmaster o numerze 57230 - max.: 507mm / min: 324 mm. Czyli wydaje się być dobrze. No i twardość będzie dobrana odpowiednia - w końcu to amor do miśka bo reszta(Koni, Bilstein, OME) co podałem to Toyota.
C'mon...

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » ndz paź 26, 2008 11:13 am

Ale po co sprężyny od GR ?? do czego potrzebna jest mega wyliftowna doopa auta ?? czemu ten druciarski tuning ma służyć ??

:roll:
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » ndz paź 26, 2008 11:18 am

homer pisze: Czyli wydaje się być dobrze. No i twardość będzie dobrana odpowiednia - w końcu to amor do miśka bo reszta(Koni, Bilstein, OME) co podałem to Toyota.
a co ma piernik do wiatraka ??
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

homer
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: sob gru 15, 2007 1:08 pm
Lokalizacja: z grzondki

Post autor: homer » ndz paź 26, 2008 2:08 pm

Eskapada pisze:[...]
weź podnieś choć odrobinę oczy ponad kolorowe katalogi z australii to zobaczysz o czym było w topicu. Mnie się już nie chce prostować tego Twojego agresywnego marketingu. Zainteresowani niech sami wyciągają wnioski. Jak dla mnie EOT.
C'mon...

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » ndz paź 26, 2008 2:11 pm

ja tylko chciałem przypomniec, ze amortyzator dobiera sie do masy nieresorowanej bo to ona ma byc hamowana.. I zakladajac nalewane opony trzeba to uwzględnic :wink: Sama marka auta i ciężar nadwozia to nie wszystko. O szczegółach typu skok i zakres pracy nie wspominam

homer
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: sob gru 15, 2007 1:08 pm
Lokalizacja: z grzondki

Post autor: homer » ndz paź 26, 2008 2:29 pm

Mroczny pisze:ja tylko chciałem przypomniec, ze amortyzator dobiera sie do masy nieresorowanej bo to ona ma byc hamowana.. I zakladajac nalewane opony trzeba to uwzględnic :wink: Sama marka auta i ciężar nadwozia to nie wszystko. O szczegółach typu skok i zakres pracy nie wspominam
Oczywiście masz rację. Dlatego o tych amorki co je podałem, zasięgnąłem wiadomości u "technicznych" kolesi u dystrybutora(KONI), serwisie(Bilstein) czy producenta(OME) a nie w działach handlowych. Podałem też możliwe "efekty uboczne" o jakich wspominali ci kolesie. TrailMaster jest z katalogu, więc tym bardziej powinien być OK.

A poza tym jest mi wszystko jedno co sobie ktoś kupi, bo ja niczym nie handluje, ani nic z tego nie mam. Teraz już naprawdę EOT.
C'mon...

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Przemy » pn lis 03, 2008 9:47 pm

Potrzebuje info czy amortyzatory tyl do wersji ze sprezyna a wersji z resorem sa takie same? konkretnie chodzi o dlugos.
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

maciek maciek
 
 
Posty: 144
Rejestracja: pt sty 26, 2007 8:14 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: maciek maciek » pn lis 03, 2008 11:25 pm

Mroczny pisze:ja tylko chciałem przypomniec, ze amortyzator dobiera sie do masy nieresorowanej bo to ona ma byc hamowana.. I zakladajac nalewane opony trzeba to uwzględnic :wink: Sama marka auta i ciężar nadwozia to nie wszystko. O szczegółach typu skok i zakres pracy nie wspominam
Święte słowa , do l200 założylem opony 265/75/16 i okazało się , że fabrycny zawias ( 18000 km ) nie daje rady :o . Dziaj przy okazji przeglądu w mitsu założyli mi TJM , efekt jest conajmniej dobry , tak samo było wcześniej w nysce , choć tam dopiero koła 35" mają jakiś wpływ na zawias. :D
V60 E70 E84 BJ45

Świętowit
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: śr cze 11, 2008 12:16 pm
Lokalizacja: Głogów
Kontaktowanie:

Post autor: Świętowit » śr gru 03, 2008 3:34 pm

Nie chce zakładać nowego tematu więc się dopiszę tu, wymieniam całą zawiechę z przodu i zastanawiam się jakie amorki do mojego Pajero I V6 z 90r. wersja krótka.... Ma jeździć w terenie troszkę cięższym niż wycieczki rekreacyjne, czyli strome podjazdy, zjazdy, błota, żwirownie, okopy, czasami lekki trialik... Będzie miał cięższy zderzak na przodzie bez wyciągary... Jakie będą najlepiej robić zastanawiałem się nad OME, KONI i DOBINSONS, które z tych najbardziej polecacie do mojego staruszka?

Awatar użytkownika
yokhan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: pn lut 18, 2008 3:20 am
Lokalizacja: Poznań

Re: amorki do Pajero II - alternatywa

Post autor: yokhan » ndz maja 17, 2009 6:00 pm

Witam!
Właśnie mi padł amortyzator tylni w pajero 2 z 3 stopniową regulacją twardości zawieszenia (leci czarny olej;/). Po przeczytaniu powyższych postów widzę że te regulowane są gorsze na teren a te nie regulowane z możliwością liftu lepsze w teren. Pytanie teraz jakie kupić? Czy są jakieś z kompromisem czyli z regulacją i do liftu bo nie ukrywam że lift chcę zrobić i w terenie jeździć. Są może te Koni Heavy Truck w wersji dłuższej niż oryginalnie?
Z góry dziękuję za pomoc.
Teraz: Pajero II, 2.8 TD, 32x11.5r15 BFG MT KM2
Dawniej: Suzuki Vitara cabrio, 91r + LPG

Awatar użytkownika
Qpa_z_polski
 
 
Posty: 189
Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:06 am
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Re: amorki do Pajero II - alternatywa

Post autor: Qpa_z_polski » ndz maja 17, 2009 8:50 pm

chciałbym jeszcze raz jakies konkretne linki zobaczyc jak mozna... bo tył amorki kfalifikuja mi sie do wymiany raczej, z przodu kupiłem nowki KONI te co były jakos po 350zł sztuka... ale na tył mnie nie stac na taka przyjemnosc narazie wiec pytanko takie czy cos innego mozna szukac zeby kołka 33x10.50 trzymało no i w sumie fajnie by było zeby jak sie fundusz poprawi wstawic dłuzsze sprezyny i nie zmieniac znowu amorków :) sugestie i linki bardzo miło widziane :)
*Pojara 2
*Vitara +most uaz
*Parchol GR...

w poszukiwaniu nowego trupa ... :)

Awatar użytkownika
mcs0
Posty: 540
Rejestracja: sob wrz 20, 2008 7:11 pm
Lokalizacja: Reda

Re: amorki do Pajero II - alternatywa

Post autor: mcs0 » pn cze 08, 2009 7:05 pm

ja moge sie dolaczyc do grona oczekujacych :)13
Pajero 2.5 93r. było i nigdy więcej!!
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: amorki do Pajero II - alternatywa

Post autor: Videlec » pt cze 12, 2009 4:23 pm

Czy amortyzator przedni dedykowany do PI koni heavy track o numerze 30 1318 bedzie pasował do PII??
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: amorki do Pajero II - alternatywa

Post autor: Eskapada » pt cze 12, 2009 6:43 pm

Videlec pisze:Czy amortyzator przedni dedykowany do PI koni heavy track o numerze 30 1318 bedzie pasował do PII??
NIE ponieważ są inne mocowania dolne. Niestety do Pajero II nie ma promocji i za 213 się ich nie kupi :wink:
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: amorki do Pajero II - alternatywa

Post autor: Videlec » pt cze 12, 2009 7:46 pm

Eskapada pisze:Niestety do Pajero II nie ma promocji i za 213 się ich nie kupi :wink:
skąd wiedziałeś? :)21

hmmm, mocowanie to tylko taka blaszka przykręcana do wahacza... może wystarczy tylko ją zmienić :)21

cena kusi :wink:
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
Qpa_z_polski
 
 
Posty: 189
Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:06 am
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Re: amorki do Pajero II - alternatywa

Post autor: Qpa_z_polski » pt cze 12, 2009 10:18 pm

powtórze sie.... czy zapoda mi ktos link do sprawdzonych do pajero 2 krótkiego na tył z tym ze chciałbym wstawic patrolowe sprezyny (+50mm) wiec co za amorki wstawiac? zadnej extremy, zeby wybierał pola i bezdroza i na asfalcie wzglednie trzymał komfort? TANIO !! bidny student bezrobotny
*Pojara 2
*Vitara +most uaz
*Parchol GR...

w poszukiwaniu nowego trupa ... :)

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: amorki do Pajero II - alternatywa

Post autor: rort_ » pt cze 12, 2009 11:19 pm

Ja mam Ironmany Elite. Sprężyny mam podwyższane (Ironman dedykowany do longa). Jest tego liftu z 5cm i taki amor robi w tym zestawieniu. Pyciłem coś pod 160 i nic sie z autem nie działo. Po okolicznych drogach (zajebiście dziurawe) czasami jest wrażenie, że robi na 100% mozliwości, ale nie robi psikusów, auto trzyma się drogi. Przód to juz gorzej, ale tylko w terenie nie wyrabia. Trza by go wspomóc jakimś dodatkowym amorem - nad czym obecnie myślę.
Linka masz tu:

http://www.4x4team.pl/ironman/katalog_i ... a_2006.pdf

Auto to krótkie PII na nalewkach 31x10,5 i seryjnych alusach.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Awatar użytkownika
Qpa_z_polski
 
 
Posty: 189
Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:06 am
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Re: amorki do Pajero II - alternatywa

Post autor: Qpa_z_polski » sob cze 13, 2009 6:57 am

dziekuje :) tylkokurde amorki po 550zł .... :( a ile za sprezyny? mozesz mi podesłac foto twojego miska z boku na maila qpass@wp.pl?
*Pojara 2
*Vitara +most uaz
*Parchol GR...

w poszukiwaniu nowego trupa ... :)

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: amorki do Pajero II - alternatywa

Post autor: Przemy » sob cze 13, 2009 10:10 am

@rort_ może coś takiego pomoże Ci trochę

Obrazek
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: amorki do Pajero II - alternatywa

Post autor: Przemy » sob cze 13, 2009 10:13 am

Gdzieś mam więcej zdjęć jak to jest rozwiązane
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: amorki do Pajero II - alternatywa

Post autor: Eskapada » ndz cze 14, 2009 8:41 am

zastanawiałem się nad takim samym samym rozwiązaniem w swoim aucie ( drugi amortyzator ) ponieważ jeden, nawet wzmocniony nie daje rady z ciężką oponą 33x12,50 osadzoną na feldze stalowej.


Nie mniej jednak temat jest alternatywnych czytaj tanich rozwiązaniach a drugi amortyzator to na pewno podwajanie wartości zawieszenia :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość