4g54 skladamy z dwóch jeden - Kajen dzieki za inspirację;)
Moderator: Kosiarz
Re: 4g54 skladamy z dwóch jeden - Kajen dzieki za inspirację
Ni huhu... na aucie zrobię... Tylko zjem żeberka...
Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
Re: 4g54 skladamy z dwóch jeden - Kajen dzieki za inspirację
I sprzęt zorganizuję.
Ale do Twojej śruby to sie uśmiechnę. Na początek mi powiedz ładnie jaki tam jest gwint, muszę poszperać po skrzynce z gwintownikami.
Ale do Twojej śruby to sie uśmiechnę. Na początek mi powiedz ładnie jaki tam jest gwint, muszę poszperać po skrzynce z gwintownikami.
Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
Re: 4g54 skladamy z dwóch jeden - Kajen dzieki za inspirację
Kurde nie widze tej sruby...
Re: 4g54 skladamy z dwóch jeden - Kajen dzieki za inspirację
a jak by se nakrętkę przyspawał?Kajen pisze:Wyciągaj wał i nie popi.erdol panewek. Teraz to i tak tego nie wykrecisz... Srube mam jakby co :/
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
Re: 4g54 skladamy z dwóch jeden - Kajen dzieki za inspirację
Nie bardzo jest do czego, to raz. A dwa, to skoro urwała sie nie naprężona, to obawiam sie że taka dosmarkana nakretka nie bedzie mocniejsza od oryginalnego łba. Było myslane o ty też. Jak nie wyda metoda obecnie opracowywana, to będziem spawać. 

Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
Re: 4g54 skladamy z dwóch jeden - Kajen dzieki za inspirację
łale napręzona była z kołem pasowym a teraz koła nie ma więc napręzenie spadło...PiRoman pisze:Nie bardzo jest do czego, to raz. A dwa, to skoro urwała sie nie naprężona, to obawiam sie że taka dosmarkana nakretka nie bedzie mocniejsza od oryginalnego łba. Było myslane o ty też. Jak nie wyda metoda obecnie opracowywana, to będziem spawać.
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
Re: 4g54 skladamy z dwóch jeden - Kajen dzieki za inspirację
No właśnie nie... ona sie urwała jak kolo juz było luźne. Poluzowałem, odkręciłem kawalek prawie palcami i sie zatarło, ani do przodu, ani do tyłu... no i o...
Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
Re: 4g54 skladamy z dwóch jeden - Kajen dzieki za inspirację
Moze była kiedys prawidłowo wkrecona ? Tzn na kleju ?
Re: 4g54 skladamy z dwóch jeden - Kajen dzieki za inspirację
Ja jej poprzednio nie wkręcałem na klej. Może to błąd. Zjem sernika i idę kombinować.
Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
Re: 4g54 skladamy z dwóch jeden - Kajen dzieki za inspirację
ale żeberek to już może lepiej unikaj przy robocie...PiRoman pisze:Ja jej poprzednio nie wkręcałem na klej. Może to błąd. Zjem sernika i idę kombinować.

Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: 4g54 skladamy z dwóch jeden - Kajen dzieki za inspirację
Wierci sie pipa gupia... a czemu unikać żeberek? 

Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
Re: 4g54 skladamy z dwóch jeden - Kajen dzieki za inspirację
Wiercisz ? Sasiedzi musza Cie kochac
Jakbys przypadkiem nie zauwazył to są swieta chyba 


Re: 4g54 skladamy z dwóch jeden - Kajen dzieki za inspirację
Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
Re: 4g54 skladamy z dwóch jeden - Kajen dzieki za inspirację
ostatnio po żeberkach ujebałeś śrubęPiRoman pisze:Wierci sie pipa gupia... a czemu unikać żeberek?

Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: 4g54 skladamy z dwóch jeden - Kajen dzieki za inspirację
No z tymi żeberkami to może i fakt...
Kółko juz nie boli Hipcia. Napieprzyłem się jak głupi...
Przyczyny: Po pracy skierowałem kroki do Sąsiada, z którym rozpatrywaliśmy problem spożywając alkohol. Wnioski, co do prawdopodobnej przyczyny sa następujące:
Ponieważ objawem było "zatarcie się" poluzowanej i odkręconej cześciowo śruby, możliwą przyczyna było zbyt głebokie wkręcenie śruby w wał. Mogło byc to spowodowane "zapomnięciem" o jakiejś dodatkowej podkładce. W takim wypadku, śruba dociągnęła koło pasowe, ale jednocześnie rozpęczyła się o dno ślepego otworu w wale. Nie wiem dokładnie, jak wygląda ten otwór w środku, ale możliwe jest, że ostatni odcinek jest bez gwint i ma większą średnicę. Kawałek śruba poszła lekko, aż ten rozpęczony kawałek nie wkręcił się w gwint.
Naprawa polegała na rozwierceniu i przegwinowaniu otworu na śrubę M12 (pierwotnie14), oraz wkręceniu na jakieś dobre lepiszcze szpilki (to we wtorek). Teraz zespół kół będzie trzymany przez nakrętkę zamiast śruby.
Jesli tak było, to jest to mój łąd popełniony przy poprzedniej wymianie rozrządu.
Wiertła były prowadzone takim przyrządem zbudowanym w oparciu o koło pasowe. Metoda partyzancka, Ślusarz zrobi to lepiej.


Ponieważ pomimo wyrwania chłodnicy jest tam dość ciasnawo, należy odkręcić łapy silnika i unieść go powyżej pasa przedniego. U mnie jest bodylift 5 cm.

Kółko juz nie boli Hipcia. Napieprzyłem się jak głupi...
Przyczyny: Po pracy skierowałem kroki do Sąsiada, z którym rozpatrywaliśmy problem spożywając alkohol. Wnioski, co do prawdopodobnej przyczyny sa następujące:
Ponieważ objawem było "zatarcie się" poluzowanej i odkręconej cześciowo śruby, możliwą przyczyna było zbyt głebokie wkręcenie śruby w wał. Mogło byc to spowodowane "zapomnięciem" o jakiejś dodatkowej podkładce. W takim wypadku, śruba dociągnęła koło pasowe, ale jednocześnie rozpęczyła się o dno ślepego otworu w wale. Nie wiem dokładnie, jak wygląda ten otwór w środku, ale możliwe jest, że ostatni odcinek jest bez gwint i ma większą średnicę. Kawałek śruba poszła lekko, aż ten rozpęczony kawałek nie wkręcił się w gwint.
Naprawa polegała na rozwierceniu i przegwinowaniu otworu na śrubę M12 (pierwotnie14), oraz wkręceniu na jakieś dobre lepiszcze szpilki (to we wtorek). Teraz zespół kół będzie trzymany przez nakrętkę zamiast śruby.
Jesli tak było, to jest to mój łąd popełniony przy poprzedniej wymianie rozrządu.
Wiertła były prowadzone takim przyrządem zbudowanym w oparciu o koło pasowe. Metoda partyzancka, Ślusarz zrobi to lepiej.


Ponieważ pomimo wyrwania chłodnicy jest tam dość ciasnawo, należy odkręcić łapy silnika i unieść go powyżej pasa przedniego. U mnie jest bodylift 5 cm.
Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
- jarekstryszawa
-
- Posty: 4409
- Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontaktowanie:
Re: 4g54 skladamy z dwóch jeden - Kajen dzieki za inspirację
Ciekawy pomysł z tym prowadzeniem wiertła
.

Re: 4g54 skladamy z dwóch jeden - Kajen dzieki za inspirację
Niech to jasna cholera no...
Objaw:
Jazda miejska, wolne obroty, jest ok.
Wyjazd na trasę, bardzo szybko wzrasta temperatura aż do zagotowania płynu. Nawet rozpieprzylem wąż.
Lekkie bulkanie do zbiornika wyrównawczego, 1 bulek na 3-4 sek.
Moc jest, odpala normalnie na ciepło/zimno. Dymienie w normie.
Diagnoza:
Uszczelka pod głowicą.
Wykonano:
Planowanie głowicy
Sprawdzenie na szczelność
Szlifowanie gniazd zaworowych
Wymiana uszczelniaczy
Pęknięta nie była
Blok sprawdzony na wozie przymiarem traserskim, wg mnie ok. Próbowałem wygłupiać się jeszcze szczelinomierzem, ale nie udało mi się go nigdzie wepchnąć.
Uszczelka elring
Nowe śruby
Dokręcanie wg zaleceń
Higiena zachowana
Objawy dokładnie te same...
Podejżenia:
Termostat?
Korek?
Pęknięty/krzywy blok



Objaw:
Jazda miejska, wolne obroty, jest ok.
Wyjazd na trasę, bardzo szybko wzrasta temperatura aż do zagotowania płynu. Nawet rozpieprzylem wąż.
Lekkie bulkanie do zbiornika wyrównawczego, 1 bulek na 3-4 sek.
Moc jest, odpala normalnie na ciepło/zimno. Dymienie w normie.
Diagnoza:
Uszczelka pod głowicą.
Wykonano:
Planowanie głowicy
Sprawdzenie na szczelność
Szlifowanie gniazd zaworowych
Wymiana uszczelniaczy
Pęknięta nie była
Blok sprawdzony na wozie przymiarem traserskim, wg mnie ok. Próbowałem wygłupiać się jeszcze szczelinomierzem, ale nie udało mi się go nigdzie wepchnąć.
Uszczelka elring
Nowe śruby
Dokręcanie wg zaleceń
Higiena zachowana
Objawy dokładnie te same...
Podejżenia:
Termostat?
Korek?
Pęknięty/krzywy blok
Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
Re: 4g54 skladamy z dwóch jeden - Kajen dzieki za inspirację
Tak se myślę, że:
Korek ma się otwierać przy 0.9 bara - więc rozdupić węża nie powinno. No chyba że ten wąż to był jakiś stary pyton
termostat, jeśli masz wątpliwości, wsadź do michy z wodą wraz ztermometrem i podgrzewaj wodę i patrz czy się skurwiel otwiera i kiedy.
objawem pękniętej głowicy są drobne bąbelki w chłodnicy(płynące od strony głowicy) gdy korek odkręcisz(daj pozor na ciśnienie
)
Korek ma się otwierać przy 0.9 bara - więc rozdupić węża nie powinno. No chyba że ten wąż to był jakiś stary pyton

termostat, jeśli masz wątpliwości, wsadź do michy z wodą wraz ztermometrem i podgrzewaj wodę i patrz czy się skurwiel otwiera i kiedy.
objawem pękniętej głowicy są drobne bąbelki w chłodnicy(płynące od strony głowicy) gdy korek odkręcisz(daj pozor na ciśnienie

Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: 4g54 skladamy z dwóch jeden - Kajen dzieki za inspirację
Nowy to ten wąż nie był, fakt. jak motor pracuje z odkręcona chłodnicą, to sobie bulknie raz na jakiś czas, tak jak i do wyrównawczego. Termostat kosztuje z 50 złotych, to go po prostu wymienię, może nawet jutro. Teraz dumam, że może i faktycznie może być po prostu zablokowany w takiej półotwartej pozycji. Na wolnych obrotach grzeje się dość długo, a jak dostanie ciśnienia pod obciążeniem, to nie daje rady przepuścić tyle co powinien i układ robi się niewydolny.
Teraz pytanie, skąd te bulki? Czy to faktycznie cisnienie z pod któregoś gara, czy może para wodna, która naturalnie się wydziela przy podgrzewaniu wody?
Teraz pytanie, skąd te bulki? Czy to faktycznie cisnienie z pod któregoś gara, czy może para wodna, która naturalnie się wydziela przy podgrzewaniu wody?
Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
Re: 4g54 skladamy z dwóch jeden - Kajen dzieki za inspirację
jak masz stary korek to zdemontuj tą małą gumę , załóż korek do króćca wychodzącego podłącz manometr i sprawdź jakie ciśnienie masz w układzie chłodzenia jak będzie ponad 1 bar to masz wyrąbaną uszczelkę , być może założyłeś jakąś lipnąPiRoman pisze:Nowy to ten wąż nie był, fakt. jak motor pracuje z odkręcona chłodnicą, to sobie bulknie raz na jakiś czas, tak jak i do wyrównawczego. Termostat kosztuje z 50 złotych, to go po prostu wymienię, może nawet jutro. Teraz dumam, że może i faktycznie może być po prostu zablokowany w takiej półotwartej pozycji. Na wolnych obrotach grzeje się dość długo, a jak dostanie ciśnienia pod obciążeniem, to nie daje rady przepuścić tyle co powinien i układ robi się niewydolny.
Teraz pytanie, skąd te bulki? Czy to faktycznie cisnienie z pod któregoś gara, czy może para wodna, która naturalnie się wydziela przy podgrzewaniu wody?
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Re: 4g54 skladamy z dwóch jeden - Kajen dzieki za inspirację
Hmmm... no musiałbym spróbować i tak. Jutro się rozejrzę za manometrem, który bym dal radę tak podpiąć. Nie wiem, jak z uszczelką... Zakładam, że nawet gdyby była ciulowa, to po 20-30 minutach by jej nie wychusiało... a była elringa...
Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
Re: 4g54 skladamy z dwóch jeden - Kajen dzieki za inspirację
Romus, tak sobie dumam, ze przejscie z gwintu m14 na m12... To Ci zostaje po milimetrze "mięcha". Tfu tfu. Cza było zapodac m10 kl. 10.8... Chociaz tam jest klin i nie powinno sie nic dziac. Mimo wszystko ja bym kontrolował co jakis czas jak tam srubka...
Re: 4g54 skladamy z dwóch jeden - Kajen dzieki za inspirację
dodam jeszcze, że szpilki do głowicy należy wkręcać na klej ten niebieski , podobno /to z zasłyszenia/ fabrycznie tak robią , że są szpilki przez które przechodzi kompresja do układu chłodzenia.PiRoman pisze:Hmmm... no musiałbym spróbować i tak. Jutro się rozejrzę za manometrem, który bym dal radę tak podpiąć. Nie wiem, jak z uszczelką... Zakładam, że nawet gdyby była ciulowa, to po 20-30 minutach by jej nie wychusiało... a była elringa...
Sprawdź to ciśnienie bardzo dużo to powie o tym co się dzieje w układzie chłodzenia, najlepiej jak zrobisz to na ciepłym silniku tak, aby woda w układzie była już troche rozszerzona.
Jak się okaże, że masz kompresję w układzie to, poodkręcaj pojedynczo śruby z głowicy tak, aby nie pękła i powklejaj na klej uszczelniający, bez demontaży głowicy.
Układ chłodzenia w misku jest tak zrobiony, że w najwyższym miejscu jest odprowadzenie do zbiorniczka wyrównawczego, gdy z głowicy wychodzą gazy przedostają się poprzez korek wężykiem do zbiorniczka, jeśli gazów jest za dużo to tworzy się powietrzny korek, który u niemożliwa przepływ wody do chłodnicy i wówczas dochodzi do przegrzania bo pompa w silniku kręci na małym obiegu .
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Re: 4g54 skladamy z dwóch jeden - Kajen dzieki za inspirację
jeden kotleś twierdził, że w jego silniku 4d56 w Pajero głowica jest montowana na szpilkach a nie śrubach jak normalnie. I choć osobiście tego nie oglądałem - zaczyna mi to teraz wiarygodnie wygląć...Adas pisze:[...]
dodam jeszcze, że szpilki do głowicy należy wkręcać na klej ten niebieski , podobno /to z zasłyszenia/ fabrycznie tak robią , że są szpilki przez które przechodzi kompresja do układu chłodzenia.
[...]
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: 4g54 skladamy z dwóch jeden - Kajen dzieki za inspirację
No może warto faktycznie na ten klej. To ostateczność będzie przed zrzuceniem czachy. Chociaż na poprzednich śrubach i bloku nie było śladów kleju. No i nie było szpilek, są śruby. W ogóle pierwszy raz słyszę o szpilkach, tam byłoby nawet ciężko zmieścić nakrętkę, bo w głowicy są takie różne zakamarki, pewnie dlatego śruby są z łbami imbusowymi.
Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości