Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów
Moderator: Kosiarz
Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów
dobrze widzisz szpilka ucho, amortyzator tłumi drgania masy nie resorowanej (koła, mosty,..) i masa całego samochodu nie ma znaczenia, tylko masa tego co jest przymocowane do sprężyn od dołu.
pajero II 2.5 TD long seryjne, 3.0 V6 prawie seryjne.
- Murzyn
- Posty: 367
- Rejestracja: śr sty 06, 2010 12:00 pm
- Lokalizacja: Śląsk/Malopolska
- Kontaktowanie:
Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów
Jak to działa to wiem i masa auta ma wpływ na komfort wybierania nierówności w zależności od siły tlumienia amora - czyli zależność pośrednia ale jest (wystarczy doladowac auto i widać efekty)
pytanie jednak czy są amory (jak tak to jakie i za wiele talarow) nadające się do liftu i mające szpilke-ucho.
Tuleje ucha można jeszcze przebić, ale dorabianie mocowania jakoś mi się nie uśmiecha (przerabialem już vitarze, niby jest ok, ale zawsze to jakaś dodatkowa Niepotrzebna rzeźba)
mam już wszystkie graty do bodyliftu, liftu i wzmocnienia zawiasu, polibusze, springi itd itd i jedyne co mnie blokuje żeby zaczac rezac ( a chce kompleksowo za 1 zamachem wszystko) to te nieszczesne amory
pytanie jednak czy są amory (jak tak to jakie i za wiele talarow) nadające się do liftu i mające szpilke-ucho.
Tuleje ucha można jeszcze przebić, ale dorabianie mocowania jakoś mi się nie uśmiecha (przerabialem już vitarze, niby jest ok, ale zawsze to jakaś dodatkowa Niepotrzebna rzeźba)
mam już wszystkie graty do bodyliftu, liftu i wzmocnienia zawiasu, polibusze, springi itd itd i jedyne co mnie blokuje żeby zaczac rezac ( a chce kompleksowo za 1 zamachem wszystko) to te nieszczesne amory

Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów
widać efekt ale nie braku tłumienia tylko "źle dobranego" elementu resorującego i w tym brzypadku wymiana amora nic nie da.Murzyn pisze:czyli zależność pośrednia ale jest (wystarczy doladowac auto i widać efekty)
Z doświadczenia powiem że warto dołożyć parę złotych i kupić przyzwoity amortyzator, zadbać o sprawne odbojniki, i dokładnie sprawdzić skok amortyzatora żeby go "nie zabrakło".
Jak chcesz kombinować i zastosować te od Lublina to bez problemu można dospawać szpilkę (wsadź do wody amortyzator tak żeby wystawał sam pręt i migomatem dospawaj tę szpilkę tylko uważaj żeby cię nieporaziło, albo przynajmniej zawiń w moke szmaty) ale to jest lekkie druciarstwo. Sam to przetestowałem jak kupiłem z wyprzedaży większą ilość amortyzatorów magnetti marrelli (od fiata 132) i zamniast szpilki wspawywałem ucho, zazwyczaj puszczało to fabryczne, dawałem po dwa na koło do samuraia (15x225x70) cena za sztukę była 15 zeta to wziąłem hurtem.
pajero II 2.5 TD long seryjne, 3.0 V6 prawie seryjne.
Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów
Nie mogę się oprzeć wrażeniu że nowo motający chcą wyważać otwarte drzwi
@ Murzyn jak chcesz żeby co cokolwiek doradzić to pisz więcej . Jaki ty robisz lift zawieszenia
czy plus 50mm i na jakich sprężynach
czy powyżej 50mm. Bo jak to 50mm to kup sobie amortyzator Ironman dedykowany do Pajero i po sprawie. Lub seryjną KYB do liftu plus 50mm też stykanie.

@ Murzyn jak chcesz żeby co cokolwiek doradzić to pisz więcej . Jaki ty robisz lift zawieszenia


Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
- Murzyn
- Posty: 367
- Rejestracja: śr sty 06, 2010 12:00 pm
- Lokalizacja: Śląsk/Malopolska
- Kontaktowanie:
Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów
Eskapada - chce na poczatek zrobic ten podstawowy 50mm (tyl springi GR, przod na podkreconych drazkach) ale chce równiez zostawic sobie mozliwosc pojscia trosze wyzej.
Nigdzie nie doczytalem czy sa juz "otwarte drzwi" i jakis zestaw jest sprawdzony, polecany itd itd
Bodylift +80
Nigdzie nie doczytalem czy sa juz "otwarte drzwi" i jakis zestaw jest sprawdzony, polecany itd itd
Bodylift +80
- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów
Murzyn pisze: Bodylift +80

duch w narodzie nie wymiera
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów
A przepraszam, w jakim celu to ćwiczenieMurzyn pisze:Eskapada - chce na poczatek zrobic ten podstawowy 50mm (tyl springi GR, przod na podkreconych drazkach) ale chce równiez zostawic sobie mozliwosc pojscia trosze wyzej.
Nigdzie nie doczytalem czy sa juz "otwarte drzwi" i jakis zestaw jest sprawdzony, polecany itd itd
Bodylift +80

Nie ważne czym, byle MKNĄĆ
Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów
Wysoki sądzie nie mam więcej pytań


Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów
Czytam ten temat po raz trzeci i postanowiłem napisać co myślę. Moim i tylko i wyłącznie moim subiektywnym zdaniem :
• Sprężyna od Patrola nie da nam liftu plus 50mm. Sprężyna od Patrola da nam min 70 do 120mm w zależności stanu technicznego rzeczonej oraz od modelu Nissana od którego zostanie zaadaptowana.
• Jeśli montujemy sprężynę plus 50mm to amortyzator musi mieć odpowiednią długość i skok. Z reguły są to amortyzatory określanie jako 0-50mm. Jeśli zamontujemy sprężyny dajce nam lift zawieszenia Plus 100mm to amortyzator musi mieć również odpowiednią długość i skok i są parametry techniczne inne niż przy lifcie +50mm. Amortyzatory w katalogach zawieszeń mają oznakowanie 0+50mm lub min +50mm do+100mm itp. Dowodem mogą być amortyzatory do Nissan Patrol. Amortyzator tylny TJM XGS dedykowany jest do liftu +50 ma: 396mm/654mm. Amortyzator do Nissan Patrol tylny TJM XGS dedykowany do liftu od +50 do 100mm ma: 425mm/700mm.
• Montanie przedłużeń szpilki amortyzatora bez wstawiania dłuższych odbojów to rzeźba. Jeśli tylna oś będzie miała wykrzyż to z jednej strony, tłok w amortyzatorze się wysunie i będzie OK. ale drugi tłok w drugim amortyzatorze schowa się do końca i … i tutaj pojawia się problem . Skoro zwiększyliśmy możliwość rozciągnięcia to powinno się zwiększyć możliwość schowania się tłoka w cylinder bo inaczej ,, cały wykrzyż’’ oprze się nam zmotanym przedłużeniem o cylinder amortyzatora. To prędzej czy później skończy się uszkodzeniem amortyzatora . Efekt jest taki że, mamy tył wysoki jak wieża Babel ale wykrzyż tylnej osi bez mała zostaje seryjny bo amortyzator będzie blokował możliwość wychyłu tylnego mostu . Jeśli zamontujemy dłuższe odboje to amortyzatory z przedłużonymi mocowaniami nie będą cierpieć ale wykrzyż też się nam nie zwiększy.
• Zamontowana sprężyna od Nissan Patrola w Mitsubishi Pajero musi współpracować w odpowiednim amortyzatorem. Odpowiedni to Toyota Prado lub Trail Master dedykowany do liftu +60/100mm. Słowo odpowiedni jest tutaj dobre bo sprężyna zapewnia nam większy skok zawieszenia niż skok amortyzatora od J9 czy Trail Master. Skok amortyzatora w Nissan Patrol Y60 SWB to około 27 cm. Amortyzatory od J9 czy Trail Master mają skok około 20cm.
• UWAGA sprężyna Nissan Patrol + Toyota J9 lub Trail Master BEZ tylnego stabilizatora tzn ze zdemontowanym stabilizatorem lub BEZ przedłużenia odbojów w dobrym terenie, przy maksymalnym wykrzyż osi skończy się wyrwaniem górnego mocowania amortyzatora lub jego rozerwaniem.
• Motanie w ten sposób auta to dobry dobry pomysł w przypadku auta jeżdżonego w terenie, startującego w zawodach. Taki lift dobrze się sprawdza w aucie Adasia czy Marka vel Bobon. Kolegom wiążącym rodziny swoimi autami, jeżdżącymi na co dzień sugeruje inna drogą.
• Body lift +80mm oraz lift zawieszenia na sprężynie od Patrola w długim Mitsubishi Pajero to lekkie przegięcie i robienie auta for show ku radości gawiedzi pod centrum handlowym. Każdy kto był, jedzie w terenie wie że to jest bez sensu.
Tyle moim zdaniem... radze Wszystkim, róbcie co uważacie za słuszne
• Sprężyna od Patrola nie da nam liftu plus 50mm. Sprężyna od Patrola da nam min 70 do 120mm w zależności stanu technicznego rzeczonej oraz od modelu Nissana od którego zostanie zaadaptowana.
• Jeśli montujemy sprężynę plus 50mm to amortyzator musi mieć odpowiednią długość i skok. Z reguły są to amortyzatory określanie jako 0-50mm. Jeśli zamontujemy sprężyny dajce nam lift zawieszenia Plus 100mm to amortyzator musi mieć również odpowiednią długość i skok i są parametry techniczne inne niż przy lifcie +50mm. Amortyzatory w katalogach zawieszeń mają oznakowanie 0+50mm lub min +50mm do+100mm itp. Dowodem mogą być amortyzatory do Nissan Patrol. Amortyzator tylny TJM XGS dedykowany jest do liftu +50 ma: 396mm/654mm. Amortyzator do Nissan Patrol tylny TJM XGS dedykowany do liftu od +50 do 100mm ma: 425mm/700mm.
• Montanie przedłużeń szpilki amortyzatora bez wstawiania dłuższych odbojów to rzeźba. Jeśli tylna oś będzie miała wykrzyż to z jednej strony, tłok w amortyzatorze się wysunie i będzie OK. ale drugi tłok w drugim amortyzatorze schowa się do końca i … i tutaj pojawia się problem . Skoro zwiększyliśmy możliwość rozciągnięcia to powinno się zwiększyć możliwość schowania się tłoka w cylinder bo inaczej ,, cały wykrzyż’’ oprze się nam zmotanym przedłużeniem o cylinder amortyzatora. To prędzej czy później skończy się uszkodzeniem amortyzatora . Efekt jest taki że, mamy tył wysoki jak wieża Babel ale wykrzyż tylnej osi bez mała zostaje seryjny bo amortyzator będzie blokował możliwość wychyłu tylnego mostu . Jeśli zamontujemy dłuższe odboje to amortyzatory z przedłużonymi mocowaniami nie będą cierpieć ale wykrzyż też się nam nie zwiększy.
• Zamontowana sprężyna od Nissan Patrola w Mitsubishi Pajero musi współpracować w odpowiednim amortyzatorem. Odpowiedni to Toyota Prado lub Trail Master dedykowany do liftu +60/100mm. Słowo odpowiedni jest tutaj dobre bo sprężyna zapewnia nam większy skok zawieszenia niż skok amortyzatora od J9 czy Trail Master. Skok amortyzatora w Nissan Patrol Y60 SWB to około 27 cm. Amortyzatory od J9 czy Trail Master mają skok około 20cm.
• UWAGA sprężyna Nissan Patrol + Toyota J9 lub Trail Master BEZ tylnego stabilizatora tzn ze zdemontowanym stabilizatorem lub BEZ przedłużenia odbojów w dobrym terenie, przy maksymalnym wykrzyż osi skończy się wyrwaniem górnego mocowania amortyzatora lub jego rozerwaniem.
• Motanie w ten sposób auta to dobry dobry pomysł w przypadku auta jeżdżonego w terenie, startującego w zawodach. Taki lift dobrze się sprawdza w aucie Adasia czy Marka vel Bobon. Kolegom wiążącym rodziny swoimi autami, jeżdżącymi na co dzień sugeruje inna drogą.
• Body lift +80mm oraz lift zawieszenia na sprężynie od Patrola w długim Mitsubishi Pajero to lekkie przegięcie i robienie auta for show ku radości gawiedzi pod centrum handlowym. Każdy kto był, jedzie w terenie wie że to jest bez sensu.
Tyle moim zdaniem... radze Wszystkim, róbcie co uważacie za słuszne

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów
Eska masz 100% racji
, wszystkie modyfikacje jakie się robi w aucie używanego na co dzień powinny być na materiałach atestowanych z homologacją a to kosztuje .
Modyfikacje garażowe do celów przystosowania auta w teren robimy na własne ryzyko , czasem to się sprawdza a czasem nie .Do właściciela należy decyzja jakie części wkłada do auta , zawsze trzeba tylko pamiętać jakie ryzyko się ponosi .Nie chciałbym jechać autem 100km/h na zakręcie wiedząc ,że moje amory zostały wyrzeźbione , lub inny element został zdrutowany np panhard .
Przy lifcie zawieszenia oprócz przedłużania wysokości trzeba też wydłużyć przekątną - panhard . Jakoś nawet nikt o to nie pyta
, sam montaż wyższych sprężyn to nie wszystko , przedłużyć trzeba elastyczny przewód hamulcowy , panharda , odpowietrzenie mostu ,

Modyfikacje garażowe do celów przystosowania auta w teren robimy na własne ryzyko , czasem to się sprawdza a czasem nie .Do właściciela należy decyzja jakie części wkłada do auta , zawsze trzeba tylko pamiętać jakie ryzyko się ponosi .Nie chciałbym jechać autem 100km/h na zakręcie wiedząc ,że moje amory zostały wyrzeźbione , lub inny element został zdrutowany np panhard .
Przy lifcie zawieszenia oprócz przedłużania wysokości trzeba też wydłużyć przekątną - panhard . Jakoś nawet nikt o to nie pyta

Ostatnio zmieniony pt mar 19, 2010 5:54 am przez Adas, łącznie zmieniany 1 raz.
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów
regulator sił hamowania pewnie też..
i pewnie wahacze nagle zaczną dziwnie pracować.. znaczy skoku w dół im braknie
dlatego.. miast mocno liftowac lepiej poruszać się w tolerancji fabrycznej (2") i ciąć budę ile się da
i pewnie wahacze nagle zaczną dziwnie pracować.. znaczy skoku w dół im braknie
dlatego.. miast mocno liftowac lepiej poruszać się w tolerancji fabrycznej (2") i ciąć budę ile się da
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów
Eskapada pisze:
• Zamontowana sprężyna od Nissan Patrola w Mitsubishi Pajero musi współpracować w odpowiednim amortyzatorem. Odpowiedni to Toyota Prado lub Trail Master dedykowany do liftu +60/100mm. Słowo odpowiedni jest tutaj dobre bo sprężyna zapewnia nam większy skok zawieszenia niż skok amortyzatora od J9 czy Trail Master. Skok amortyzatora w Nissan Patrol Y60 SWB to około 27 cm. Amortyzatory od J9 czy Trail Master mają skok około 20cm.
• UWAGA sprężyna Nissan Patrol + Toyota J9 lub Trail Master BEZ tylnego stabilizatora tzn ze zdemontowanym stabilizatorem lub BEZ przedłużenia odbojów w dobrym terenie, przy maksymalnym wykrzyż osi skończy się wyrwaniem górnego mocowania amortyzatora lub jego rozerwaniem.
Tu, nie do końca masz rację , w mojej pojarce nie ma ani grama stabilizatora

Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
- Murzyn
- Posty: 367
- Rejestracja: śr sty 06, 2010 12:00 pm
- Lokalizacja: Śląsk/Malopolska
- Kontaktowanie:
Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów
Takie plany powstały własnie dzięki teoretycznym rozwazaniom i lekturze forum.
Nie wiem czy wiecie, ale 1 parametrem zatrzymujacym longa w terenie to kat rampowy, nie zwis tylny, nie masa - czyli auto musi iść MAX w gore żeby chociaż w części dorównać krótkim autom.
Czytając forum toyoty dowiedzieć się można ze od 120 są ciut dłuższe (od lc90) a od 70 ciut grubsze
Blacha, wygląd maja zostać seryjne - nawet progi (tylko bedą wzmocnione i mocowane do ramy nie budy) ciąć nic nie będę, koła bedą duże (ale to nie dyskusja na ten temat) i musza się zmieścić - stad pomysł bodyliftu aż 8cm
co do springow od gr - taki lift będzie ale w krótkiej wersji - tu spodziewam się mniej ze względu na dużo większa masę. Problem był z dobraniem amora o odpowiednim skoku i mocowan.
Niemniej jak znacie jakiś dobry pomysł na spory lift (w rozsadnych pieniądzach) longa to napiszcie. Z miła chęcią skorzystam ze sprawdzonych pomysłów.
Kupę kasy nie chce w to wkładać, bo pewnie za jakiś niedługi czas zmienię auto - tylko narazie nie widzę żadnego sensowniejszego modelu
Nie wiem czy wiecie, ale 1 parametrem zatrzymujacym longa w terenie to kat rampowy, nie zwis tylny, nie masa - czyli auto musi iść MAX w gore żeby chociaż w części dorównać krótkim autom.
Czytając forum toyoty dowiedzieć się można ze od 120 są ciut dłuższe (od lc90) a od 70 ciut grubsze
Blacha, wygląd maja zostać seryjne - nawet progi (tylko bedą wzmocnione i mocowane do ramy nie budy) ciąć nic nie będę, koła bedą duże (ale to nie dyskusja na ten temat) i musza się zmieścić - stad pomysł bodyliftu aż 8cm
co do springow od gr - taki lift będzie ale w krótkiej wersji - tu spodziewam się mniej ze względu na dużo większa masę. Problem był z dobraniem amora o odpowiednim skoku i mocowan.
Niemniej jak znacie jakiś dobry pomysł na spory lift (w rozsadnych pieniądzach) longa to napiszcie. Z miła chęcią skorzystam ze sprawdzonych pomysłów.
Kupę kasy nie chce w to wkładać, bo pewnie za jakiś niedługi czas zmienię auto - tylko narazie nie widzę żadnego sensowniejszego modelu
Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów
dokładnie , nie wspomnę o innym kącie pracy krzyżaków , inne ustawienie kompensacji wału (trzeba wymienić uszczelniacz), po banalny sprawę jak zmiana kąta gruszki i co za tym idzie trzeba pamiętać ,że stan oleju w moście się zmieniMroczny pisze:regulator sił hamowania pewnie też..
i pewnie wahacze nagle zaczną dziwnie pracować.. znaczy skoku w dół im braknie
dlatego.. miast mocno liftowac lepiej poruszać się w tolerancji fabrycznej (2") i ciąć budę ile się da
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów
Osoby które się tutaj wypowiedziały, zaraz po tym jak ogłosiłeś plan 80mm body liftu - piszą bo mają dużo doświadczeń praktycznych. Nikt z tych osób sobie tutaj nie pitoli teoretycznie.Murzyn pisze:Takie plany powstały własnie dzięki teoretycznym rozwazaniom i lekturze forum.
u
Pajero Long nie jest autem w teren. To idealne auto do turystki. Body lift plus 50mm plus lift zawieszenia na poziomie 50/60mm do kompletu opona 33x10,50mm. Chcesz robić body lift +80 mm, motać opony 35x12,50 to, to zrób. Uprzedzam tylko że ilość modyfikacji przy body lift +80mm lekko cię zaskoczy, ze Twoje auto dalej będzie długim pajerem w terenie

rozmawiałem wczoraj wieczorem z kumplem mającym lift zawieszenia Y60 + Toyota J9 . Kolega upala auta w okolicach Jeleniej Góry - wyrwał górne mocowanie amortyzatora. Doświadczenie przeprowadzone na rampie autem marki Pajero ze sprężynami Y60 ale bez amortyzatorów pokazało, że tylna oś może osiągnąć taki wychył,że amortyzator od J9 będzie za krótk - być może kluczowym jest model sprężyny od Y60rudypajero.koszalin pisze:
Tu, nie do końca masz rację , w mojej pojarce nie ma ani grama stabilizatora , a jednak amortyzatory mają się dobrze. .
Dla tego zgodnie ze sztuką przedłuża się o wartość liftu odbojniki. Po zamontowaniu sprężyn od Y60 należy zamontować nowe odboje dłuższe od odbojów Pajero o 50mm tak aby element ograniczającym skok nie był amortyzator.rudypajero.koszalin pisze:
W każdym zawieszeniu ze sztywną osią, ograniczeniem skoku koła w dół jest amortyzator, a w górę odbojnik.
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów
Body lift +50mm oraz lekko podkręcone drążki = możliwość zamontowania opony 33x10,50. Masz tanio i dobrzeMurzyn pisze:
Niemniej jak znacie jakiś dobry pomysł na spory lift (w rozsadnych pieniądzach) longa to napiszcie. Z miła chęcią skorzystam ze sprawdzonych pomysłów.
Kupę kasy nie chce w to wkładać, bo pewnie za jakiś niedługi czas zmienię auto - tylko narazie nie widzę żadnego sensowniejszego modelu

Jak będziesz chciał poprawić jakość pracy zawieszenia kup drążki skrętne Old Man Emu + dobre przednie amortyzatory. Po zrobieniu body lift +50mm, po zamontowaniu opony 33x10,50 seryjne tylne zawieszenie wydoli. Tylne nadkole jest tak duże że nie ma potrzeby liftowania auta do opony 33x10,50
Jak będziesz miał kasę to zapodasz sobie na tył coś dedykowanego: Trail Master ma spręzyny plus 60mm do longa lub plus 75mm do krótkiego lub zmotasz sobie Y60 + J9
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów
Murzyn,
Nie mam takiej wiedzy technicznej jak Eska,Adaś czy inni. Ale mogę się podzielić swoimi przemyśleniami i doświadczeniami.
Generalnie się nie da żeby samochód komfortowo przewoził pięć osób w tygodniu, a w sobotę służył do mega upalania w terenie.Musisz się zdecydować co dla Ciebie jest ważniejsze. Jeśli jazda na co dzień to zrób tak jak pisze Eska-czyli podnieś +2,na dedykowanym zawieszeniu,zapodaj AT, i będziesz sobie komfortowo jeździł na co dzień a w lżejszym terenie też będzie fajnie.
Jeśli chcesz upalać to zmień auto na krótkie i sobie motaj ile będziesz miał fantazji i funduszy
Liftowanie długiego samochodu na jakiś patentach doprowadzi do tego że nie będzie się nadawał do codziennej eksploatacji a w terenie i tak nie będzie robił jak byś chciał. Druga sprawa, to piszesz że już się nosisz z zamiarem zmiany samochodu-pomyśl czy łatwo będzie Ci tak wyrzeźbioną pojarkę sprzedać-ja myślę że możesz mieć z tym problemy .
I nie piszę tego złośliwie tylko sprawdziłem to organoleptycznie , uwierz mi że szkoda kasy i zapału bo efekt nie będzie taki jak byś oczekiwał.
Pozdrawiam
Nie mam takiej wiedzy technicznej jak Eska,Adaś czy inni. Ale mogę się podzielić swoimi przemyśleniami i doświadczeniami.
Generalnie się nie da żeby samochód komfortowo przewoził pięć osób w tygodniu, a w sobotę służył do mega upalania w terenie.Musisz się zdecydować co dla Ciebie jest ważniejsze. Jeśli jazda na co dzień to zrób tak jak pisze Eska-czyli podnieś +2,na dedykowanym zawieszeniu,zapodaj AT, i będziesz sobie komfortowo jeździł na co dzień a w lżejszym terenie też będzie fajnie.
Jeśli chcesz upalać to zmień auto na krótkie i sobie motaj ile będziesz miał fantazji i funduszy
Liftowanie długiego samochodu na jakiś patentach doprowadzi do tego że nie będzie się nadawał do codziennej eksploatacji a w terenie i tak nie będzie robił jak byś chciał. Druga sprawa, to piszesz że już się nosisz z zamiarem zmiany samochodu-pomyśl czy łatwo będzie Ci tak wyrzeźbioną pojarkę sprzedać-ja myślę że możesz mieć z tym problemy .
I nie piszę tego złośliwie tylko sprawdziłem to organoleptycznie , uwierz mi że szkoda kasy i zapału bo efekt nie będzie taki jak byś oczekiwał.
Pozdrawiam
Nie ważne czym, byle MKNĄĆ
- Murzyn
- Posty: 367
- Rejestracja: śr sty 06, 2010 12:00 pm
- Lokalizacja: Śląsk/Malopolska
- Kontaktowanie:
Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów
To ze long do upalania sie nie bedzie nadawal to wiem i wcale nie mam go zamiaru w taki sposób traktowac. Seria do turystyki niestety sie nie nadaje (ATki sa, nawet calkiem niezle continentala) - chyba ze piszemy o polnych sciezkach.
dzieki za wypowiedzi - juz cos bardziej mi sie rozjasnilo.
Plan zeby narazie podniesc go prawie bezkosztowo i zobaczyc co sie bedzie dalej działo wydaje sie byc optymalny
Narazie spokojnie, niedawno kupilem ta PII i pol roku, rok nia jeszcze pojezdze, pozatym nie widze godnego nastepcy tego samochodziku (ale rozgladac sie trzeba)
dzieki za wypowiedzi - juz cos bardziej mi sie rozjasnilo.
Plan zeby narazie podniesc go prawie bezkosztowo i zobaczyc co sie bedzie dalej działo wydaje sie byc optymalny

"rzezby" nie chce robic (moze poza tym bodyliftem, ale tez to bedzie zrobione porzadnie i dokladnie), wydaje mi sie ze takie rzeczy jak polibusze, mocniejsze amory (np jak pisal eskapada trial master) czy porzadniejsze drazki powinny wplynac na zwiekszenie wartosci czy atrakcyjnosci auta - no ale moze sie myleDruga sprawa, to piszesz że już się nosisz z zamiarem zmiany samochodu-pomyśl czy łatwo będzie Ci tak wyrzeźbioną pojarkę sprzedać-ja myślę że możesz mieć z tym problemy .
Narazie spokojnie, niedawno kupilem ta PII i pol roku, rok nia jeszcze pojezdze, pozatym nie widze godnego nastepcy tego samochodziku (ale rozgladac sie trzeba)
Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów
myślę że to jest najlepsza opcja i pozostawiająca wiele możliwości rozwojowych.Eskapada pisze:Body lift +50mm oraz lekko podkręcone drążki = możliwość zamontowania opony 33x10,50. Masz tanio i dobrzeMurzyn pisze:
Niemniej jak znacie jakiś dobry pomysł na spory lift (w rozsadnych pieniądzach) longa to napiszcie. Z miła chęcią skorzystam ze sprawdzonych pomysłów.
Kupę kasy nie chce w to wkładać, bo pewnie za jakiś niedługi czas zmienię auto - tylko narazie nie widzę żadnego sensowniejszego modelu![]()
body lift +50 to jakieś 200 zł przy swojej pracy;
opony 33x10,5 - 4 lub 5 sztuk 550 zł (1 szt) BF Goodrich mt;
amortyzatory od 100 zł do 600 zł za 1 szt. (od chińskich po bilstein b6);
jak zajdzie potrzeba (wciągarka, zderzak) zawsze można wymienić drążki na HD,
W praktyce pozostaje nam zawieszenie fabryczne, dobry amortyzator zrobi swoje, autko będzie takie "większe" (taki lans

To była wersja turystyczna (w terenie też da rady (rajdy turystyk rekreacyjny), ale do rajdów przeprawowych to za mało)
A tak do ostrego terenu to najlepiej żeby samochód był .......... yyy "przeznaczony na straty" (można mu jeszcze zrobić ostatnie zdjęcie w pełnej krasie i porównać z tym co wyjdzie z tego za dwa lata). I wtedy tniemy, spawamy, podnosimy, wydłużamy, skracamy, itp. cokolwiek nam przyjdzie do głowy, jak nie zadziała to znowu tniemy, spawamy itd. w zasadzie bez końca, bo zawsze jakaś nowa myśl zaświta.
pajero II 2.5 TD long seryjne, 3.0 V6 prawie seryjne.
Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów
Murzyn , każdy kto daje Ci rady już ten temat kiedyś przerabiał , wszyscy byliśmy butni gniewni .Ja sobie miło wspominam początki , jeździłem wówczas seryjnym L200 ,zabawa byłaMurzyn pisze:To ze long do upalania sie nie bedzie nadawal to wiem i wcale nie mam go zamiaru w taki sposób traktowac. Seria do turystyki niestety sie nie nadaje (ATki sa, nawet calkiem niezle continentala) - chyba ze piszemy o polnych sciezkach. ...

https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów
człowieku, o czym Ty piszesz?! 8cm bodyliftu, bo seryjne PII nie nadaje się do ambitniejszej turystyki? Podnieś zawias 2 cale, jak Ci koledzy piszą, wstaw kółka 32-33 i ciesz się jazdą.Murzyn pisze:To ze long do upalania sie nie bedzie nadawal to wiem i wcale nie mam go zamiaru w taki sposób traktowac. Seria do turystyki niestety sie nie nadaje (ATki sa, nawet calkiem niezle continentala) - chyba ze piszemy o polnych sciezkach.
No chyba, że dla Ciebie turystyka zaczyna się od 36" simexów, wtedy sobie rób pomniki, ale ta turystyka to się na hałdach pod zabrzem skończy

the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
- Murzyn
- Posty: 367
- Rejestracja: śr sty 06, 2010 12:00 pm
- Lokalizacja: Śląsk/Malopolska
- Kontaktowanie:
Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów
dlatego tez staram sie sluchac bardziej doswiadczonych i wyciagac wnioskiAdas pisze:Murzyn , każdy kto daje Ci rady już ten temat kiedyś przerabiał , wszyscy byliśmy butni gniewni .Ja sobie miło wspominam początki , jeździłem wówczas seryjnym L200 ,zabawa byłaMurzyn pisze:To ze long do upalania sie nie bedzie nadawal to wiem i wcale nie mam go zamiaru w taki sposób traktowac. Seria do turystyki niestety sie nie nadaje (ATki sa, nawet calkiem niezle continentala) - chyba ze piszemy o polnych sciezkach. ...popatrz http://picasaweb.google.com/adam.babkie ... omiada2007# ,dało się jeździć i się cieszyć jazdą . Zawsze możesz założyć windy na tył i przód , wozić szpej .

uczeplilscie się tego liftu 80mm. Ktoś mi wytlumaczy dlaczego akurat uparliscie się na 50mm?
Na forum pisali ze już lepiej podnosić 40mm nie 50, bo jest dużo łatwiej podnieść zderzaki (rozstaw ostworow montazowych) ale potyczylo to PI
Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów
Może dlatego że przy takim lifcie nie musisz przerabiać połowy auta i dlatego że do 33" to starczyMurzyn pisze:uczeplilscie się tego liftu 80mm. Ktoś mi wytlumaczy dlaczego akurat uparliscie się na 50mm?...

Swoją teorię opieram na traumatycznych doświadczeniach z Suką

Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów
33 tez nie zniesie..
ani auto ani kieszeń
na 33 pahero na wycieczki -
wykrywacz wzniesień i stacji benzynowych będzie..
31at,mt i nic więcej
ani auto ani kieszeń
na 33 pahero na wycieczki -

wykrywacz wzniesień i stacji benzynowych będzie..
31at,mt i nic więcej
Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów
Mariuszu 31 cali to optymalny i seryjny rozmiar dostosowany do przełożeń. Natomiast na 33 calach bez problemu się jeździ - wszystko to co ma powyżej 33x10,50 przestaje być rozsądnym w Pajero.Mroczny pisze:33 tez nie zniesie..
ani auto ani kieszeń
na 33 pahero na wycieczki -
wykrywacz wzniesień i stacji benzynowych będzie..
31at,mt i nic więcej
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości