Wymiany i Lift zawieszenia Pajero I 3.0 V6

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
bartai
 
 
Posty: 132
Rejestracja: sob lut 17, 2007 10:40 am
Lokalizacja: WIELKOPOLSKA

Re: Wymiany i Lift zawieszenia Pajero I 3.0 V6

Post autor: bartai » pt sty 20, 2012 4:15 am

Kolego Zandi zapraszam do Kostrzyna Wlkp. nie masz daleko. Właśnie przerabiamy pI z resorem na sprężyny z mostami od II tył z blokadą przełożenia 5,28.
Obrazek
Przy okazji pokażę Ci pogięte wahacze po kilku próbach z podkładkami parę wygiętych wsporników i inne ciekawostki jak sobie narobić dodatkowych kosztów. Problemem przy liftowaniu przodu z wahaczami sa też drążki kierownicze o których mało się mówi. Końcówki drążków to na kg trzeba kupować no i ten wspornik tez pare groszy kosztuje. Da się to wszystko przerobić obniżyć, wzmocnienie wspornika inny wąs do przekładni itp itd. ale czy warto?
PAJERO 2,6 88r KRWISTY

zandi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: śr wrz 28, 2011 9:45 am

Re: Wymiany i Lift zawieszenia Pajero I 3.0 V6

Post autor: zandi » pt sty 20, 2012 2:42 pm

WItam, chyba sie wybiore i zobacze :D Przerabiacie tez przednie zawieszenie ??

Awatar użytkownika
bartai
 
 
Posty: 132
Rejestracja: sob lut 17, 2007 10:40 am
Lokalizacja: WIELKOPOLSKA

Re: Wymiany i Lift zawieszenia Pajero I 3.0 V6

Post autor: bartai » sob sty 21, 2012 2:22 am

Po kilku nieudanych próbach z podkładkami pod wahacze przednie wróciłem do oryginału, ale teraz gdy tył na sprężynie pójdzie sporo wyżej myślę o przodzie. Czeka nas także wymiana mostu lub tylko przełożeń z przodu ( się zobaczy jak będzie najprościej) chce zrobić też sprzęgło i pewnie wyciągniemy silnik więc bedzie duzo miejsca na rozważania. Sensowne przy lifcie przodu byłoby opuszczenie mostu.... i gdzieś mi ciągle krąży sztywny most z przodu. :roll:
PAJERO 2,6 88r KRWISTY

zandi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: śr wrz 28, 2011 9:45 am

Re: Wymiany i Lift zawieszenia Pajero I 3.0 V6

Post autor: zandi » pn sty 23, 2012 10:59 am

Witam eksa napisał na pierwszej stronie ze jak przod sztywny to przełożenia 4.875 wejdz i zobacz :) Kurcze ja mam te podkladki zamontowane i nic sie poki co nie zepsulo a oszczędnie nie jezdze:D

miki_mi2
 
 
Posty: 221
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 3:55 pm
Lokalizacja: miedzyrzecz lubuski/ wawa słoik
Kontaktowanie:

Re: Wymiany i Lift zawieszenia Pajero I 3.0 V6

Post autor: miki_mi2 » pn sty 23, 2012 4:03 pm

W którym miejscu te podkładki stosujecie??Nie mogę tego znaleźć.
k260

Awatar użytkownika
walus
 
 
Posty: 155
Rejestracja: pn lis 10, 2008 7:31 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wymiany i Lift zawieszenia Pajero I 3.0 V6

Post autor: walus » wt sty 24, 2012 5:36 am

Co do sztywniaka to w meśkach G występowały przełożenia 5.29 i do tego z blokadą przedniego dyfra :)21 tylko gruchę trzeba na drugą stronę przerzucić :-? Trochę roboty z tym jest ale dla chcącego nic trudnego :wink: (czyt dobry warsztat da radę :)21 )

Podkładki są stosowane pomiędzy sworzeń wahacza a górny wahacz przy czym sworzeń się "przerzuca pod wahacz", bo w oryginale sworzeń leży na wahaczu od góry :wink:

Tak wygląda Pajero i jego na max wyliftowany IFS
http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =1&theater
Opona to 285/75/16 ,body lift 2' i 4' na zawieszeniu :)21 więcej bez zmiany wahaczy przednich nie da się zrobić :)21
Auto jest podniesione kosztem prowadzenia po czarnym :-? coś za coś :wink:

miki_mi2
 
 
Posty: 221
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 3:55 pm
Lokalizacja: miedzyrzecz lubuski/ wawa słoik
Kontaktowanie:

Re: Wymiany i Lift zawieszenia Pajero I 3.0 V6

Post autor: miki_mi2 » wt sty 24, 2012 4:15 pm

Walus masz fotke żeby to pokazać?Jakoś nie mogę sobie wyobrazić jak sworzeń zwisa z wachacza..Co z Segerem?
k260

zandi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: śr wrz 28, 2011 9:45 am

Re: Wymiany i Lift zawieszenia Pajero I 3.0 V6

Post autor: zandi » śr sty 25, 2012 9:51 am

Zeby zamontowąc podkładki pod sworznie w Pajero I trzeba zamontować górny wahacz od Pajero II wtedy masz sworzeń przykręcany na 3 śruby i dajesz go od dołu z podkładką :D Masz zrobiona fotke na pierwszej stronie :D

miki_mi2
 
 
Posty: 221
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 3:55 pm
Lokalizacja: miedzyrzecz lubuski/ wawa słoik
Kontaktowanie:

Re: Wymiany i Lift zawieszenia Pajero I 3.0 V6

Post autor: miki_mi2 » śr sty 25, 2012 6:55 pm

zostałem oświecony :wink:
k260

Jarosław Pieron
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: ndz maja 17, 2009 9:33 pm

Re: Wymiany i Lift zawieszenia Pajero I 3.0 V6

Post autor: Jarosław Pieron » pt sty 27, 2012 9:59 pm

Co do sztywniaka to w meśkach G występowały przełożenia 5.29 i do tego z blokadą przedniego dyfra tylko gruchę trzeba na drugą stronę przerzucić Trochę roboty z tym jest ale dla chcącego nic trudnego (czyt dobry warsztat da radę )


ja zmotałem od wolfa [rewelacja]
opony 36 i wolne mosty

Awatar użytkownika
walus
 
 
Posty: 155
Rejestracja: pn lis 10, 2008 7:31 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wymiany i Lift zawieszenia Pajero I 3.0 V6

Post autor: walus » sob sty 28, 2012 8:12 am

Jarosław Pieron pisze:Co do sztywniaka to w meśkach G występowały przełożenia 5.29 i do tego z blokadą przedniego dyfra tylko gruchę trzeba na drugą stronę przerzucić Trochę roboty z tym jest ale dla chcącego nic trudnego (czyt dobry warsztat da radę )


ja zmotałem od wolfa [rewelacja]
opony 36 i wolne mosty
Kolego pochwal się zdjęciami bądź filmikami jak to wygląda i czy robi :wink:

coco27
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: czw paź 20, 2011 11:04 pm
Lokalizacja: Iława

Re: Wymiany i Lift zawieszenia Pajero I 3.0 V6

Post autor: coco27 » sob sty 28, 2012 1:17 pm

Witam!
Kilka dni temu zamontowałem nowe amorki,spręzyny i drążki Lovellsa lift 2 Misiek sporo sie uniósł w góre 8cm(stare sprężyny były wypracowane)Przód musiałem podkrecic na drażkach zeby pojarka stała równo Czy po takim lifcie musze jeszcze cos zrobić np sprawdzic zbieność(konty kół),podłorzyc podkładki pod wahacze lub zrobic jeszcze cos innego?Pozdrawiam
MARCIN
1.TOYOTA FZJ80 4.5PB/LPG
2.MITSUBISHI PAJERO I 3.0V6 PB/LPG

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Wymiany i Lift zawieszenia Pajero I 3.0 V6

Post autor: gebels » sob sty 28, 2012 5:11 pm

coco27 pisze:Witam!
Kilka dni temu zamontowałem nowe amorki,spręzyny i drążki Lovellsa lift 2 Misiek sporo sie uniósł w góre 8cm(stare sprężyny były wypracowane)Przód musiałem podkrecic na drażkach zeby pojarka stała równo Czy po takim lifcie musze jeszcze cos zrobić np sprawdzic zbieność(konty kół),podłorzyc podkładki pod wahacze lub zrobic jeszcze cos innego?Pozdrawiam

jak za bardzo podkręciłeś drążki i koła z przodu są w takiej pozycji \ / czy li górą na zewnątrz to niczym tego nie poprawisz popuść drążki, przód zawsze jak masz drążki jest trochę niżej i max co się ustawia żeby dało się auto prowadzić to koła mają być w pionie w takiej pozycji | |
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
rus_one
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz maja 02, 2010 8:19 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Kontaktowanie:

Re: Wymiany i Lift zawieszenia Pajero I 3.0 V6

Post autor: rus_one » sob sty 28, 2012 6:12 pm

IFSa łatwo nie oszukasz :)21 Wahacz ma być mniej więcej w połowie między odbojami. Może być trochę bliżej dolnego, ale nie za mocno bo skoku w dół nie będzie i będzie się gorzej prowadzić niż pani przy autostradzie.
miasto WOODSTOCKu

Disco 200 tdiPlug & przyspawaj & Play
Mitsumaniaki

coco27
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: czw paź 20, 2011 11:04 pm
Lokalizacja: Iława

Re: Wymiany i Lift zawieszenia Pajero I 3.0 V6

Post autor: coco27 » sob sty 28, 2012 7:13 pm

Koła mam w pionie Przód jest troche nizej jak tył ,więc chyba mam wszystko w normie
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0b4 ... 9f7a1.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3d6 ... 2b381.html
Tak pojara wygladała przed liftem

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3aa ... da3a5.html
MARCIN
1.TOYOTA FZJ80 4.5PB/LPG
2.MITSUBISHI PAJERO I 3.0V6 PB/LPG


coco27
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: czw paź 20, 2011 11:04 pm
Lokalizacja: Iława

Re: Wymiany i Lift zawieszenia Pajero I 3.0 V6

Post autor: coco27 » sob sty 28, 2012 7:42 pm

Teraz juz wiem o co chodzi :wink: Kzh dzieki za rysunek pogladaowy
MARCIN
1.TOYOTA FZJ80 4.5PB/LPG
2.MITSUBISHI PAJERO I 3.0V6 PB/LPG

Awatar użytkownika
walus
 
 
Posty: 155
Rejestracja: pn lis 10, 2008 7:31 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wymiany i Lift zawieszenia Pajero I 3.0 V6

Post autor: walus » sob sty 28, 2012 9:58 pm

regulacja kąta pochylenia kola to więcej lub mniej podkładek pod ośkę górnego wahacza aby koła stały tak /--\ lub tak \--/ do tego dochodzi zbieżność kół i uzyskujemy geometrię koła :)21
Proste,tylko większość "ustawiaczy" geometrii zaczyna od kręcenia drążkami skrętnymi bo ich tak uczono :)11

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Wymiany i Lift zawieszenia Pajero I 3.0 V6

Post autor: gebels » sob sty 28, 2012 10:38 pm

panie ale jak za bardzo drązki podkręcisz to ci regulacji brakuje
Czwarte serce :cry:

coco27
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: czw paź 20, 2011 11:04 pm
Lokalizacja: Iława

Re: Wymiany i Lift zawieszenia Pajero I 3.0 V6

Post autor: coco27 » sob sty 28, 2012 11:17 pm

panowie to mam jechac na sprawdzenie zbieznosci czy nie?czy sobie podarowac ?
MARCIN
1.TOYOTA FZJ80 4.5PB/LPG
2.MITSUBISHI PAJERO I 3.0V6 PB/LPG

Awatar użytkownika
rus_one
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz maja 02, 2010 8:19 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Kontaktowanie:

Re: Wymiany i Lift zawieszenia Pajero I 3.0 V6

Post autor: rus_one » ndz sty 29, 2012 7:45 am

Zbieżności nie rozwaliłeś podkręcając drążki. Przecież skok masz nadal fabryczny. Nie wiem jak kąty, ale też raczej nie powinny się zmienić. To nie macperson.
miasto WOODSTOCKu

Disco 200 tdiPlug & przyspawaj & Play
Mitsumaniaki

Awatar użytkownika
walus
 
 
Posty: 155
Rejestracja: pn lis 10, 2008 7:31 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wymiany i Lift zawieszenia Pajero I 3.0 V6

Post autor: walus » ndz sty 29, 2012 7:55 am

gebels pisze:panie ale jak za bardzo drązki podkręcisz to ci regulacji brakuje
przy podkręconych na maksa drążkach skrętnych, regulacji nie powinno zabraknąć (regulacja kąta pochylenie koła odbywa się za pomocą podkładek pod ośką wahacza górnego a ramę tzn odpychasz wahacz lub go przyciągasz do ramy)
Przy podkładkach pod sworzeń wahacza i podkręconych drążkach skrętnych
Obrazek
braknie śruby do tej regulacji :wink: wymieniasz je na dłuższe i problem z głowy :wink:
oczywiście wszystkie śruby i nakrętki muszą być odpowiednio dobrane jakościowo i wytrzymałościowo :wink:

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Wymiany i Lift zawieszenia Pajero I 3.0 V6

Post autor: gebels » ndz sty 29, 2012 10:30 am

mylisz się, jak za bardzo podkręcisz to wyjmiesz podkładki i dalej koło będzie pochylone na zewnątrz, i czy masz podkładki pod sworzeń czy nie to jest taki efekt
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
walus
 
 
Posty: 155
Rejestracja: pn lis 10, 2008 7:31 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wymiany i Lift zawieszenia Pajero I 3.0 V6

Post autor: walus » ndz sty 29, 2012 1:41 pm

gebels pisze:mylisz się, jak za bardzo podkręcisz to wyjmiesz podkładki i dalej koło będzie pochylone na zewnątrz, i czy masz podkładki pod sworzeń czy nie to jest taki efekt
Jak podkręcasz drążki skrętny na max to koła stoją tak jak w tatrze \--/ aby to wyregulować musisz cofnąć górny wahacz czyli dokładasz podkładki pod ośkę wahacza :wink:

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Wymiany i Lift zawieszenia Pajero I 3.0 V6

Post autor: gebels » ndz sty 29, 2012 8:39 pm

walus pisze:
gebels pisze:mylisz się, jak za bardzo podkręcisz to wyjmiesz podkładki i dalej koło będzie pochylone na zewnątrz, i czy masz podkładki pod sworzeń czy nie to jest taki efekt
Jak podkręcasz drążki skrętny na max to koła stoją tak jak w tatrze \--/ aby to wyregulować musisz cofnąć górny wahacz czyli dokładasz podkładki pod ośkę wahacza :wink:

ta koło będzie prosto ale jak drążka nie popuścisz deko to i tak w droge trafić nie można, weź i sprawdź sam jak nie wierzysz


jak mocno kręcisz to podkładek pewnie wogóle nie masz, a kręcenie drążka to wiesz jak kręcenie bata z gówna

poza tym jak drążek przeprężysz to ci kiedyś zetnie wieloklin
Czwarte serce :cry:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość