pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Zawac
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: wt sty 17, 2012 8:11 pm
Lokalizacja: Tarnawa/Skała

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Zawac » pt kwie 06, 2012 7:52 am

Witam.

Jest to mój pierwszy post na forum więc serdecznie witam wszystkich fanatyków Pojar. Wszelkie wątki o Miśkach śledzę od prawie roku.

Posiadam Pojare od roku( Pojara I, 1990r., 2,5 TDI ) i dopiero teraz zaczynają się robić małe problemy.
Mianowicie wczoraj rano przekręciłem kluczyk w stacyjce i normalnie zapaliły mi się lampki na pulpicie te które zawsze się świecą. Dojechałem do pracy (32 km silnik rozgrzany) i wyłączyłem silnik, za jakieś 30 min wsiałem do Miśka i przekręcam kluczyk na na desce świeci mi się tylko lampka od czujnika stanu oleju, a znikneła „sprężynka” od grzania świec, akumulator, i czujnik wody w filtrze paliwa. Myślałem ze coś mogło się przywiesić bo potem gdy samochód postał około 2-uch godzin to po włączeniu stacyjki znów powróciły wszystkie lampki na pulpicie, ale potem już do końca dnia lampek nie widziałem, a na dodatek jak wieczorem chciałem zobaczyć pod budzikami czy aby nie przepaliły się żaróweczki to po kilku minutach trzymania kluczyka w pozycji ON zjadło mi akumulator i musiałem się „odprostowywać”. Dzisiaj rano po „prostowaniu” pojawiły się znów zagubione lampki na desce, ale po przejechaniu 5 kilometrów zgaszeniu silnika znów ich nie ma.
Czy ktoś miał podobny problem?? Nadmienię że, sprawdziłem już wszelkie bezpieczniki i wszystkie są całe, prąd na świece jest podawany, alternator tez ładuje. Przekopałem forum, ale znalazłem tylko informacje o mrugających kontrolkach, ale nie znalazłem takiego przypadku jak mój. Od razu mówię, że mam mam ten normalny system grzania świec, bo w lipcu/sierpniu/ i w ogóle jak jest ciepło zawsze świece podgrzewało.

Czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być ??

Pozdrawiam.
Zawac

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Janusz73 » pt kwie 06, 2012 7:34 pm

Panowie mam pytanie,może mi doradzicie i mozliwe,że taki problem opisany jest na forum ale nie moge znależć.Znajomemu nagle zgasł silnik w czasie pracy na postoju,na wolnych obrotach w Mitsubishi L200 silnik 2.5TD.Wiem tylko że to nie rozrząd i się nie zatarł.Można kręcić rozrusznikiem,uruchamiać na tzw"zaciąg" a z rury wydechowej nie wydobywa się żaden dymek.Tak jakby nie dostawał paliwa.Proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Adas » pt kwie 06, 2012 8:01 pm

Zawac pisze:Witam.

Jest to mój pierwszy post na forum więc serdecznie witam wszystkich fanatyków Pojar. Wszelkie wątki o Miśkach śledzę od prawie roku.

Posiadam Pojare od roku( Pojara I, 1990r., 2,5 TDI ) i dopiero teraz zaczynają się robić małe problemy.
Mianowicie wczoraj rano przekręciłem kluczyk w stacyjce i normalnie zapaliły mi się lampki na pulpicie te które zawsze się świecą. Dojechałem do pracy (32 km silnik rozgrzany) i wyłączyłem silnik, za jakieś 30 min wsiałem do Miśka i przekręcam kluczyk na na desce świeci mi się tylko lampka od czujnika stanu oleju, a znikneła „sprężynka” od grzania świec, akumulator, i czujnik wody w filtrze paliwa. Myślałem ze coś mogło się przywiesić bo potem gdy samochód postał około 2-uch godzin to po włączeniu stacyjki znów powróciły wszystkie lampki na pulpicie, ale potem już do końca dnia lampek nie widziałem, a na dodatek jak wieczorem chciałem zobaczyć pod budzikami czy aby nie przepaliły się żaróweczki to po kilku minutach trzymania kluczyka w pozycji ON zjadło mi akumulator i musiałem się „odprostowywać”. Dzisiaj rano po „prostowaniu” pojawiły się znów zagubione lampki na desce, ale po przejechaniu 5 kilometrów zgaszeniu silnika znów ich nie ma.
Czy ktoś miał podobny problem?? Nadmienię że, sprawdziłem już wszelkie bezpieczniki i wszystkie są całe, prąd na świece jest podawany, alternator tez ładuje. Przekopałem forum, ale znalazłem tylko informacje o mrugających kontrolkach, ale nie znalazłem takiego przypadku jak mój. Od razu mówię, że mam mam ten normalny system grzania świec, bo w lipcu/sierpniu/ i w ogóle jak jest ciepło zawsze świece podgrzewało.

Czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być ??

Pozdrawiam.
Zawac
diagnoza jest prosta - skończył się alternator, albo zawiesza się szczotka, albo już ich nie ma.

Zawac
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: wt sty 17, 2012 8:11 pm
Lokalizacja: Tarnawa/Skała

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Zawac » pt kwie 06, 2012 8:33 pm

Adas pisze:
Zawac pisze:Witam.

Jest to mój pierwszy post na forum więc serdecznie witam wszystkich fanatyków Pojar. Wszelkie wątki o Miśkach śledzę od prawie roku.

Posiadam Pojare od roku( Pojara I, 1990r., 2,5 TDI ) i dopiero teraz zaczynają się robić małe problemy.
Mianowicie wczoraj rano przekręciłem kluczyk w stacyjce i normalnie zapaliły mi się lampki na pulpicie te które zawsze się świecą. Dojechałem do pracy (32 km silnik rozgrzany) i wyłączyłem silnik, za jakieś 30 min wsiałem do Miśka i przekręcam kluczyk na na desce świeci mi się tylko lampka od czujnika stanu oleju, a znikneła „sprężynka” od grzania świec, akumulator, i czujnik wody w filtrze paliwa. Myślałem ze coś mogło się przywiesić bo potem gdy samochód postał około 2-uch godzin to po włączeniu stacyjki znów powróciły wszystkie lampki na pulpicie, ale potem już do końca dnia lampek nie widziałem, a na dodatek jak wieczorem chciałem zobaczyć pod budzikami czy aby nie przepaliły się żaróweczki to po kilku minutach trzymania kluczyka w pozycji ON zjadło mi akumulator i musiałem się „odprostowywać”. Dzisiaj rano po „prostowaniu” pojawiły się znów zagubione lampki na desce, ale po przejechaniu 5 kilometrów zgaszeniu silnika znów ich nie ma.
Czy ktoś miał podobny problem?? Nadmienię że, sprawdziłem już wszelkie bezpieczniki i wszystkie są całe, prąd na świece jest podawany, alternator tez ładuje. Przekopałem forum, ale znalazłem tylko informacje o mrugających kontrolkach, ale nie znalazłem takiego przypadku jak mój. Od razu mówię, że mam mam ten normalny system grzania świec, bo w lipcu/sierpniu/ i w ogóle jak jest ciepło zawsze świece podgrzewało.

Czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być ??

Pozdrawiam.
Zawac
diagnoza jest prosta - skończył się alternator, albo zawiesza się szczotka, albo już ich nie ma.
Chcesz powiedzieć, że ten cały cyrk z nie palącymi sie kontrolkami spowodowany jest niedomagającym alternatorem?? Mam to rozumieć, ze skoro alternator sie przywiesza, to słabiej łąduje akumulator a co za tym idzie brak mu mocy na włączenie nagrzewnicy świec??
W sumie to możesz mieć racje bo zauważyłem, że jak dzisiaj postał kilka godzić to pojawiły sie te zagubione światełka, odpaliłem silnik, chwile pochodził i gdy go zgasiłem po dosłownie kilku minutach to znów zostałą mi tylko kontrolka od stanu oleju aktywna.

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Adas » pt kwie 06, 2012 9:11 pm

Zawac pisze:
Chcesz powiedzieć, że ten cały cyrk z nie palącymi sie kontrolkami spowodowany jest niedomagającym alternatorem?? Mam to rozumieć, ze skoro alternator sie przywiesza, to słabiej łąduje akumulator a co za tym idzie brak mu mocy na włączenie nagrzewnicy świec??
W sumie to możesz mieć racje bo zauważyłem, że jak dzisiaj postał kilka godzić to pojawiły sie te zagubione światełka, odpaliłem silnik, chwile pochodził i gdy go zgasiłem po dosłownie kilku minutach to znów zostałą mi tylko kontrolka od stanu oleju aktywna.
to nie przypuszczenia to fakt :wink: to książkowy model kończenia się alternatora

Awatar użytkownika
Ajwen
 
 
Posty: 3215
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 3:10 pm
Lokalizacja: Stargard Szcz.

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Ajwen » pt kwie 06, 2012 9:19 pm

Janusz73 pisze:Panowie mam pytanie,może mi doradzicie i mozliwe,że taki problem opisany jest na forum ale nie moge znależć.Znajomemu nagle zgasł silnik w czasie pracy na postoju,na wolnych obrotach w Mitsubishi L200 silnik 2.5TD.Wiem tylko że to nie rozrząd i się nie zatarł.Można kręcić rozrusznikiem,uruchamiać na tzw"zaciąg" a z rury wydechowej nie wydobywa się żaden dymek.Tak jakby nie dostawał paliwa.Proszę o pomoc.
skoro nie dostaje paliwa tooooo są dwie elektryczna i ropociągowa,ale skoro zgasł nagle...
obstawiam opcję elektryczną... czyli brak prundu, lub zesrał się elektrozawór
nooo tak mi sie na nietrzeźwo wydaje nooo :)21

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Janusz73 » sob kwie 07, 2012 6:02 am

Ajwen ten układ zasilania ma dwie pompy,o tym nie wiedziałem.Który to jest elektrozawór?Ten od wyłaczania silnika?Właściciel ma zamiar wieżć auto na komputer diagnostyczny,wykaże on wadliwe działanie pompy lub elektrozaworu??Dodam,że kilka miesięcy temu w serwisie był wymontowany cały immobilizer i po tej operacji było wszystko w porządku.Samochód jezdził,uruchamiał się dobrze,miał swoją moc.Leśniczy pojechał do lasu,zostawił na chwile auto z włączonym silnikiem i silnik jak zgasł to nie ma silnych go uruchomić.Ajwen proszę o więcej informacji-który to zawór,i jak jest pompa elektryczna w baku to gdzie jest umieszczony jej przekażnik,jeżeli przekażnik jest w obwodzie pompy.

Zawac
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: wt sty 17, 2012 8:11 pm
Lokalizacja: Tarnawa/Skała

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Zawac » sob kwie 07, 2012 7:28 am

Adas pisze:
Zawac pisze:
Chcesz powiedzieć, że ten cały cyrk z nie palącymi sie kontrolkami spowodowany jest niedomagającym alternatorem?? Mam to rozumieć, ze skoro alternator sie przywiesza, to słabiej łąduje akumulator a co za tym idzie brak mu mocy na włączenie nagrzewnicy świec??
W sumie to możesz mieć racje bo zauważyłem, że jak dzisiaj postał kilka godzić to pojawiły sie te zagubione światełka, odpaliłem silnik, chwile pochodził i gdy go zgasiłem po dosłownie kilku minutach to znów zostałą mi tylko kontrolka od stanu oleju aktywna.
to nie przypuszczenia to fakt :wink: to książkowy model kończenia się alternatora

Dzięki wielkie za pomoc w diagnozie:) A jeszcze jedno pytanie, czy ten alternator bedzie sie dało jeszcze reanimować, czy już nastawiać sie na kupno nowego-używanego ??

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Adas » sob kwie 07, 2012 11:07 am

Zawac pisze: Dzięki wielkie za pomoc w diagnozie:) A jeszcze jedno pytanie, czy ten alternator bedzie sie dało jeszcze reanimować, czy już nastawiać sie na kupno nowego-używanego ??
nowy alternator wytrzyma tyle co sprawny używany, w miskowym alternatorze szczotki wymienia się nie łatwo, ale może dasz radę, nie zawsze to tylko szczotki, regulator można zastąpić innym zewnętrznym, ale to już rzeźba

Awatar użytkownika
Ajwen
 
 
Posty: 3215
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 3:10 pm
Lokalizacja: Stargard Szcz.

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Ajwen » sob kwie 07, 2012 12:59 pm

Janusz73 pisze:Ajwen ten układ zasilania ma dwie pompy,o tym nie wiedziałem.Który to jest elektrozawór?Ten od wyłaczania silnika?Właściciel ma zamiar wieżć auto na komputer diagnostyczny,wykaże on wadliwe działanie pompy lub elektrozaworu??Dodam,że kilka miesięcy temu w serwisie był wymontowany cały immobilizer i po tej operacji było wszystko w porządku.Samochód jezdził,uruchamiał się dobrze,miał swoją moc.Leśniczy pojechał do lasu,zostawił na chwile auto z włączonym silnikiem i silnik jak zgasł to nie ma silnych go uruchomić.Ajwen proszę o więcej informacji-który to zawór,i jak jest pompa elektryczna w baku to gdzie jest umieszczony jej przekażnik,jeżeli przekażnik jest w obwodzie pompy.

Janusz... jaki to rocznik padliny ?? Elektrozawór znajduje się przy pompie wtryskowej,ale róznie dobrze moze to być zesrana pompa zasilająca.. ale jak znajomy nie ogarnia tematu, to lepiej zatargać auto do kumatego mechanika... ASO... lepiej sobie odpuścić z powodów ilości zasysanej przez nich gotówki,a leśniczy raczej dużo nie zarabia. Temat wydaje się dość łatwy do ogarnięcia, jeśli ma się jakieś pojęcie o samochodzie, którego się używa :)21

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Janusz73 » sob kwie 07, 2012 4:43 pm

Ajwen nie jestem fachoFcem ale wiem gdzie w L200 znajduje się silnik :lol: Czyli sprawe stawiam tak,możliwe trzy przyczyny;1-pompa elektryczna w zbiorniku,2-pompa zasilająca w pompie wtryskowej,3-zawór stop na pompie.

Awatar użytkownika
Ajwen
 
 
Posty: 3215
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 3:10 pm
Lokalizacja: Stargard Szcz.

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Ajwen » sob kwie 07, 2012 8:02 pm

Janusz73 pisze:Ajwen nie jestem fachoFcem ale wiem gdzie w L200 znajduje się silnik :lol: Czyli sprawe stawiam tak,możliwe trzy przyczyny;1-pompa elektryczna w zbiorniku,2-pompa zasilająca w pompie wtryskowej,3-zawór stop na pompie.
4 brak elektryczności spowodowany np kunami Zwinnego Mariana :)21

Heilsberg
Posty: 492
Rejestracja: ndz sty 11, 2009 8:18 pm
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Heilsberg » sob kwie 07, 2012 11:10 pm

A czy w L200 z 4D56 na pewno jest pompa elektryczna w zbiorniku? Sobie jakoś nie przypominam.

piotr-stihl
Posty: 1748
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
Lokalizacja: Pabianice

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: piotr-stihl » ndz kwie 08, 2012 5:23 am

widzę że nie tylko u mnie pompa wariuje[ wariowała ]

w baku nie ma pompy paliwa
VITARA 2.0 V6-24v. sprzedana
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane

obecnie nissan navara 2.5 tdi

Filip Drupka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: sob kwie 07, 2012 2:50 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Filip Drupka » ndz kwie 08, 2012 5:25 am

Witam za niedługo stanę się właścicielem miśka pajero longa 2,5TD rok1990 I moje pytanie jest następujące jak głęboko może brodzić bez przeróbek? Ma być głównie używany do wyjazdów na ryby. A jak głęboko można nim się zanurzyć ze snorklem
Pozdrawiam

piotr-stihl
Posty: 1748
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
Lokalizacja: Pabianice

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: piotr-stihl » ndz kwie 08, 2012 5:39 am

pod wodą chcesz się autem za rybami uganiać ?
VITARA 2.0 V6-24v. sprzedana
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane

obecnie nissan navara 2.5 tdi

Awatar użytkownika
Ajwen
 
 
Posty: 3215
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 3:10 pm
Lokalizacja: Stargard Szcz.

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Ajwen » ndz kwie 08, 2012 5:41 am

z kuszą zapewne...
morrrderrrca !!
:)21

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: PiRoman » ndz kwie 08, 2012 7:31 am

Filip Drupka pisze:Witam za niedługo stanę się właścicielem miśka pajero longa 2,5TD rok1990 I moje pytanie jest następujące jak głęboko może brodzić bez przeróbek? Ma być głównie używany do wyjazdów na ryby. A jak głęboko można nim się zanurzyć ze snorklem
Pozdrawiam
Powiedzmy że do wysokości kół, ale nie za długo, bo uszczelki w drzwiach i dziury w podłodze wodę wpuszczają i będziesz miał akwarium w środku, ale mobilne... Po założeniu rury...? Hmmm... to właściwie zależy od jej długości... :)12
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Awatar użytkownika
pojara90
Posty: 2316
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 5:54 pm
Lokalizacja: góry i doliny

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: pojara90 » ndz kwie 08, 2012 7:52 am

Do wywożenia zanęty lepsze będzie to http://www.youtube.com/watch?v=MSxzwhoytug ale jak stryjenka woli. :)21
W160
PajeroLong SS

Awatar użytkownika
Ajwen
 
 
Posty: 3215
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 3:10 pm
Lokalizacja: Stargard Szcz.

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Ajwen » ndz kwie 08, 2012 8:20 am

PiRoman pisze:
Filip Drupka pisze:Witam za niedługo stanę się właścicielem miśka pajero longa 2,5TD rok1990 I moje pytanie jest następujące jak głęboko może brodzić bez przeróbek? Ma być głównie używany do wyjazdów na ryby. A jak głęboko można nim się zanurzyć ze snorklem
Pozdrawiam
Powiedzmy że do wysokości kół, ale nie za długo, bo uszczelki w drzwiach i dziury w podłodze wodę wpuszczają i będziesz miał akwarium w środku, ale mobilne... Po założeniu rury...? Hmmm... to właściwie zależy od jej długości... :)12
nie Romku... max10m głębokości, bo potem szyby wpadają do środka :)21

piotr-stihl
Posty: 1748
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
Lokalizacja: Pabianice

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: piotr-stihl » ndz kwie 08, 2012 8:30 am

e tam wpadają , dłuższe rurki dać i wpierod



http://www.youtube.com/watch?v=qRBGr39uJBo
VITARA 2.0 V6-24v. sprzedana
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane

obecnie nissan navara 2.5 tdi

Filip Drupka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: sob kwie 07, 2012 2:50 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Filip Drupka » ndz kwie 08, 2012 10:45 am

Planowałem łowić na trolling
Dzięki za odpowiedzi

pawel80
 
 
Posty: 122
Rejestracja: sob cze 26, 2010 9:29 am
Lokalizacja: racibórz / slask

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: pawel80 » pn kwie 09, 2012 7:25 pm

ktoś wie mozę gdzie kupić reperaturki progów do pII 3d 2,5 z 96roku

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Kajen » wt kwie 10, 2012 8:57 am

Na znanym serwisie aukcyjnym kiedys widziałem.

Fabryczna jedynka ma głebokosc brodzenia ok 40 cm...

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Eskapada » wt kwie 10, 2012 3:49 pm

Filip Drupka pisze:Witam za niedługo stanę się właścicielem miśka pajero longa 2,5TD rok1990 I moje pytanie jest następujące jak głęboko może brodzić bez przeróbek? Ma być głównie używany do wyjazdów na ryby. A jak głęboko można nim się zanurzyć ze snorklem
Pozdrawiam
Obrazek

Obrazek

Głęboko
:)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości