pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
suinam
 
 
Posty: 131
Rejestracja: śr mar 12, 2008 1:33 am
Lokalizacja: Kamienna Góra
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: suinam » czw kwie 19, 2012 2:36 pm

lukas 78 pisze:
suinam pisze:Witajcie

koledzy forumowicze proszę o oświecenie mnie w takowej kwestii.
Mechanior stwierdził na przednich kołach luzy na łożyskach. Chcieliśmy je zlikwidować dokręcając nakrętki, jednak nie mogę dostać się do śrub. Mam Pajero 2 z 1995 roku i są tam automatyczne sprzęgiełka. Śrube zasłaniają takie ładne niklowane dekielki. Jak te dekielki się ściąga (odkręca). Nie chciałbym ich sobie zniszczyć i zanim cokolwiek zrobię wolę się doinformować.
do ścigania tych dekli dobry jest śrubokręt z oryginalnego zestawu -są wciskane trzeba podważyć w kilku miejscach
Ok dzięki, zaraz sie przebieram w fartuszek garażowy i do dzieła.
Mitsubishi Pajero 2,5 TD Intercooler :)
Łada Niva 1,6 do 2009 RIP n :(

Blues_M07
Posty: 579
Rejestracja: pn wrz 27, 2010 7:47 pm
Lokalizacja: Gliwice-Paniówki

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Blues_M07 » czw kwie 19, 2012 7:54 pm

Ale koledze chodzi chyba o dekielek od samego sprzęgiełka? ten musisz złapać jakimś starym paskiem lub "kluczem" do filtrów i odkręcić.Tak jest w jedynce,w dwójce pewnie też(z auto free hub).
Mitasubiszi Pajoro I 3D,2.5TDI, LSD,90r
Junak M07,Husqvarna WR250 YNO JAZDA :)21

siwy-raf
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: ndz kwie 01, 2012 9:27 pm

Re: Do czego służy to ustrojstwo?

Post autor: siwy-raf » czw kwie 19, 2012 8:10 pm

lukas 78 pisze:
siwy-raf pisze:Proszę o pomoc w identyfikacji problemu. Przy konserwacji Miśka 3.2 did Dakar z 2005 zauważylem urwany gumowy wężyk od widocznego na fotce "siłownika" który dochodzi do kuli przedniego mostu. Podczas jazdy nie zauważyłem żadnych symptomów usterki, niby wszystko działa. Jestem posiadaczem tego auta od 3 miesięcy więc może nie wiem o wszystkich jego funkcjach. Proszę o pomoc w diagnozie. Pozdrawiam
siwy-raf
to jest przewód podciśnienia od siłownika włączającego przód
ps. proponuję zapoznać się z zasadami forum :)21
Można jakoś to naprawić? zastanawia mnie tylko fakt, że kontrolki od napędów działają tak jak powinny. Po załączeniu napędów najpierw migają, a potem świecą na stałe, po wyłączeniu jest niby też wszystko ok.
Rafał
Pajero Dakar 3.2 DID

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: rudypajero.koszalin » czw kwie 19, 2012 8:29 pm

można dokleić króciec który ci się urwał jakimś klejem np: poxipol, ale to może się okazać nietrwałe.
Najlepiej wymienić, bez problemu dostaniesz taki siłownik od pajero V20 (PII) jest identyczny pewnie w cenie dwóch tubek renomowanego kleju :roll: :lol: .
Symptomów awarii nie ma bo urwał się przewód załączający przesuwkę, a jest jeszcze sprężyna która ją ciągnie, jak zdejmiesz oba wężyki to półośka automatycznie zostanie dopięta, a rozpinanie działa normalnie.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

loudner
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: czw maja 26, 2011 12:06 pm
Lokalizacja: Swarzędz/Wlkp

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: loudner » ndz kwie 22, 2012 9:38 pm

Mam pytanko mam pajero I 2.5 tdi i poszukuje reduktora dużo jest od 2.8 czy będzie pasował do mojego

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Eskapada » pn kwie 23, 2012 6:42 am

loudner pisze:Mam pytanko mam pajero I 2.5 tdi i poszukuje reduktora dużo jest od 2.8 czy będzie pasował do mojego
Tak
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Eskapada » pn kwie 23, 2012 6:45 am

lukas 78 pisze:
suinam pisze:Witajcie

koledzy forumowicze proszę o oświecenie mnie w takowej kwestii.
Mechanior stwierdził na przednich kołach luzy na łożyskach. Chcieliśmy je zlikwidować dokręcając nakrętki, jednak nie mogę dostać się do śrub. Mam Pajero 2 z 1995 roku i są tam automatyczne sprzęgiełka. Śrube zasłaniają takie ładne niklowane dekielki. Jak te dekielki się ściąga (odkręca). Nie chciałbym ich sobie zniszczyć i zanim cokolwiek zrobię wolę się doinformować.
do ścigania tych dekli dobry jest śrubokręt z oryginalnego zestawu -są wciskane trzeba podważyć w kilku miejscach
Niklowane dekle z napisem FREE WHEEL HUB są przykręcane nie wciskane ....
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

loudner
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: czw maja 26, 2011 12:06 pm
Lokalizacja: Swarzędz/Wlkp

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: loudner » pn kwie 23, 2012 11:14 am

Eskapada pisze:
loudner pisze:Mam pytanko mam pajero I 2.5 tdi i poszukuje reduktora dużo jest od 2.8 czy będzie pasował do mojego
Tak
mocowania są te same? są jakieś różnice miedzy reduktorem 2.5 a 2.8. a od pajero 2 też pasuje reduktor? Ja ma skrzynie biegów z blachą od dołu. Nie wiem na co zwrócić uwagę przy zakupie.

A może ktoś ma na zbyciu łańcuch do reduktora?
Ostatnio zmieniony pn kwie 23, 2012 4:04 pm przez loudner, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: lukas 78 » pn kwie 23, 2012 11:18 am

Eskapada pisze:
lukas 78 pisze:
suinam pisze:Witajcie

koledzy forumowicze proszę o oświecenie mnie w takowej kwestii.
Mechanior stwierdził na przednich kołach luzy na łożyskach. Chcieliśmy je zlikwidować dokręcając nakrętki, jednak nie mogę dostać się do śrub. Mam Pajero 2 z 1995 roku i są tam automatyczne sprzęgiełka. Śrube zasłaniają takie ładne niklowane dekielki. Jak te dekielki się ściąga (odkręca). Nie chciałbym ich sobie zniszczyć i zanim cokolwiek zrobię wolę się doinformować.
do ścigania tych dekli dobry jest śrubokręt z oryginalnego zestawu -są wciskane trzeba podważyć w kilku miejscach
Niklowane dekle z napisem FREE WHEEL HUB są przykręcane nie wciskane ....
myślałem ,że chodzi mu o ss i aluminiowe dekle od piast a śruby przecież by widział
http://mitsubishi-motors.kiev.ua/1/#cat ... roup%3D150
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

loudner
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: czw maja 26, 2011 12:06 pm
Lokalizacja: Swarzędz/Wlkp

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: loudner » wt kwie 24, 2012 8:02 pm

czy ktoś zna wymiary simeringóworaz łożysk do reduktora od 2.5 td. Z góry dziękuje za pomoc

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Kajen » wt kwie 24, 2012 8:05 pm

Owszem.
ES/SS sa takie same czyli:

przod 36x52x10
tył 39.6x52x11 (ale mozna zastosowac 40x52x7)

loudner
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: czw maja 26, 2011 12:06 pm
Lokalizacja: Swarzędz/Wlkp

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: loudner » wt kwie 24, 2012 9:47 pm

Kajen pisze:Owszem.
ES/SS sa takie same czyli:

przod 36x52x10
tył 39.6x52x11 (ale mozna zastosowac 40x52x7)
super, dziękuje za info jutro będę zamawiał

a zna ktoś może jeszcze łożyska jakie przychodzą do reduktora

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Kajen » śr kwie 25, 2012 6:01 am

@Kowal aktualnie walczy z reduktorem ES, pewno ma pospisywane łożyska. Problem bedzie z kupnem dwóch takich dziwnych łozysk igiełkowych, reszta dostępna nie wiem w jakiej cenie...

Obrazek

Pozycja 34 "neddle bearing" bedzie ciezka do kupienia.

Qsy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: pn mar 24, 2008 10:01 pm
Lokalizacja: W-wa

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Qsy » pt kwie 27, 2012 9:02 pm

Witam
Czy w pajero 1 2.6 reguluje sie luz zaworow?
Wiem ze w manualach sa podawane wartosci ale pytam bo nie jestem pewien.
Jak ruszam krzywke ręką to nie wyczuwam luzu
Życie jest krótkie, a pić sie chce.
Pajero 2.6 87r. Darek

loudner
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: czw maja 26, 2011 12:06 pm
Lokalizacja: Swarzędz/Wlkp

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: loudner » sob kwie 28, 2012 7:38 am

Panowie widziałem że w manualu jest opisane że luz zaworowy należy ustawić na 0.15 . Tylko mam jeden problem czy na wydechowym i ssącym należy ustawić taki sam na forum elektroda ktoś napisał że na ssącym 0.15 a na wydechowym 0.25 czy to prawda? chodzi mo o silnik 2.5 tdi 4d56

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Kajen » sob kwie 28, 2012 7:43 am

Ustaw 0.25 na kazdym i bedzie okej :)2

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: lukas 78 » sob kwie 28, 2012 9:19 am

tylko ustawiaj na gorącym motorze inaczej na zimnym będą klepać i kup sobie od razu komplet śrub do regulacji bo jeśli masz z plastikami to na 100% si€ę połamią
ps. jakbys potrzebował śrub mam info pw
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

Qsy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: pn mar 24, 2008 10:01 pm
Lokalizacja: W-wa

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Qsy » sob kwie 28, 2012 11:31 am

Obrazek
Życie jest krótkie, a pić sie chce.
Pajero 2.6 87r. Darek

Qsy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: pn mar 24, 2008 10:01 pm
Lokalizacja: W-wa

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Qsy » sob kwie 28, 2012 12:36 pm

Życie jest krótkie, a pić sie chce.
Pajero 2.6 87r. Darek

Qsy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: pn mar 24, 2008 10:01 pm
Lokalizacja: W-wa

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Qsy » sob kwie 28, 2012 1:03 pm

Życie jest krótkie, a pić sie chce.
Pajero 2.6 87r. Darek

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Kajen » sob kwie 28, 2012 1:04 pm

lukas 78 pisze:tylko ustawiaj na gorącym motorze inaczej na zimnym będą klepać i kup sobie od razu komplet śrub do regulacji bo jeśli masz z plastikami to na 100% si€ę połamią
ps. jakbys potrzebował śrub mam info pw

Jestem ciekaw jak się ustawia zawory na gorącym motorze...
0.25 na zimnym i tyle...

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: lukas 78 » sob kwie 28, 2012 5:49 pm

Kajen zawory ustawia się na gorącym na 0,25 gorący czyli temperatura silnika 80-90 st
jak ustawiałem na zimnym na 0,25 to klepały
przed chwilą wróciłem z poprawki i jak ustawiałem na zimnym na 0,25 to na goracym luz był ponad 0,30 inny manual od L200 mówi zimny 0,15
z resztą w innych dupowozach też masz dwa limity zimny gorący
a pod maską mam wklejkę 0,25 hot albo warm nie pamiętam
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: DamnIt! » sob kwie 28, 2012 7:20 pm

lukas 78 pisze:Kajen zawory ustawia się na gorącym na 0,25 gorący czyli temperatura silnika 80-90 st
[...]
a termostat to kiedy się otwiera? :)21
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: lukas 78 » sob kwie 28, 2012 7:48 pm

zależy u niektórych nigdy :)21
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

Awatar użytkownika
destructor0
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: ndz kwie 29, 2012 9:58 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: destructor0 » ndz kwie 29, 2012 10:31 pm

Na początek to chciałbym się przywitać ze wszystkimi. Od wczoraj jestem (niekoniecznie) szczęśliwym posiadaczem Pajero I `90r 3.0 v6. szukałem wozu, trafił się taki cukierek więc kupiłem. Wszystko super jednak w drodze do domu po 40km auto zgasło... jak sie szybko okazało pękł pasek rozrządu... :/

Czy ktoś z szanownego gremium miał do czynienia z tym motorem i wie czy jest to rozrząd kolizyjny czy też nie? Wujek Google podaje sprzeczne informacje, a ja już rozglądam się za nowym motorem...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości