Ok dzięki, zaraz sie przebieram w fartuszek garażowy i do dzieła.lukas 78 pisze:do ścigania tych dekli dobry jest śrubokręt z oryginalnego zestawu -są wciskane trzeba podważyć w kilku miejscachsuinam pisze:Witajcie
koledzy forumowicze proszę o oświecenie mnie w takowej kwestii.
Mechanior stwierdził na przednich kołach luzy na łożyskach. Chcieliśmy je zlikwidować dokręcając nakrętki, jednak nie mogę dostać się do śrub. Mam Pajero 2 z 1995 roku i są tam automatyczne sprzęgiełka. Śrube zasłaniają takie ładne niklowane dekielki. Jak te dekielki się ściąga (odkręca). Nie chciałbym ich sobie zniszczyć i zanim cokolwiek zrobię wolę się doinformować.
pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Moderator: Kosiarz
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Mitsubishi Pajero 2,5 TD Intercooler 
Łada Niva 1,6 do 2009 RIP n

Łada Niva 1,6 do 2009 RIP n

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Ale koledze chodzi chyba o dekielek od samego sprzęgiełka? ten musisz złapać jakimś starym paskiem lub "kluczem" do filtrów i odkręcić.Tak jest w jedynce,w dwójce pewnie też(z auto free hub).
Mitasubiszi Pajoro I 3D,2.5TDI, LSD,90r
Junak M07,Husqvarna WR250 YNO JAZDA
Junak M07,Husqvarna WR250 YNO JAZDA

Re: Do czego służy to ustrojstwo?
Można jakoś to naprawić? zastanawia mnie tylko fakt, że kontrolki od napędów działają tak jak powinny. Po załączeniu napędów najpierw migają, a potem świecą na stałe, po wyłączeniu jest niby też wszystko ok.lukas 78 pisze:siwy-raf pisze:Proszę o pomoc w identyfikacji problemu. Przy konserwacji Miśka 3.2 did Dakar z 2005 zauważylem urwany gumowy wężyk od widocznego na fotce "siłownika" który dochodzi do kuli przedniego mostu. Podczas jazdy nie zauważyłem żadnych symptomów usterki, niby wszystko działa. Jestem posiadaczem tego auta od 3 miesięcy więc może nie wiem o wszystkich jego funkcjach. Proszę o pomoc w diagnozie. Pozdrawiam
siwy-raf
to jest przewód podciśnienia od siłownika włączającego przód
ps. proponuję zapoznać się z zasadami forum
Rafał
Pajero Dakar 3.2 DID
Pajero Dakar 3.2 DID
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
można dokleić króciec który ci się urwał jakimś klejem np: poxipol, ale to może się okazać nietrwałe.
Najlepiej wymienić, bez problemu dostaniesz taki siłownik od pajero V20 (PII) jest identyczny pewnie w cenie dwóch tubek renomowanego kleju
.
Symptomów awarii nie ma bo urwał się przewód załączający przesuwkę, a jest jeszcze sprężyna która ją ciągnie, jak zdejmiesz oba wężyki to półośka automatycznie zostanie dopięta, a rozpinanie działa normalnie.
Najlepiej wymienić, bez problemu dostaniesz taki siłownik od pajero V20 (PII) jest identyczny pewnie w cenie dwóch tubek renomowanego kleju


Symptomów awarii nie ma bo urwał się przewód załączający przesuwkę, a jest jeszcze sprężyna która ją ciągnie, jak zdejmiesz oba wężyki to półośka automatycznie zostanie dopięta, a rozpinanie działa normalnie.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 54
- Rejestracja: czw maja 26, 2011 12:06 pm
- Lokalizacja: Swarzędz/Wlkp
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Mam pytanko mam pajero I 2.5 tdi i poszukuje reduktora dużo jest od 2.8 czy będzie pasował do mojego
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Takloudner pisze:Mam pytanko mam pajero I 2.5 tdi i poszukuje reduktora dużo jest od 2.8 czy będzie pasował do mojego
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Niklowane dekle z napisem FREE WHEEL HUB są przykręcane nie wciskane ....lukas 78 pisze:do ścigania tych dekli dobry jest śrubokręt z oryginalnego zestawu -są wciskane trzeba podważyć w kilku miejscachsuinam pisze:Witajcie
koledzy forumowicze proszę o oświecenie mnie w takowej kwestii.
Mechanior stwierdził na przednich kołach luzy na łożyskach. Chcieliśmy je zlikwidować dokręcając nakrętki, jednak nie mogę dostać się do śrub. Mam Pajero 2 z 1995 roku i są tam automatyczne sprzęgiełka. Śrube zasłaniają takie ładne niklowane dekielki. Jak te dekielki się ściąga (odkręca). Nie chciałbym ich sobie zniszczyć i zanim cokolwiek zrobię wolę się doinformować.
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 54
- Rejestracja: czw maja 26, 2011 12:06 pm
- Lokalizacja: Swarzędz/Wlkp
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
mocowania są te same? są jakieś różnice miedzy reduktorem 2.5 a 2.8. a od pajero 2 też pasuje reduktor? Ja ma skrzynie biegów z blachą od dołu. Nie wiem na co zwrócić uwagę przy zakupie.Eskapada pisze:Takloudner pisze:Mam pytanko mam pajero I 2.5 tdi i poszukuje reduktora dużo jest od 2.8 czy będzie pasował do mojego
A może ktoś ma na zbyciu łańcuch do reduktora?
Ostatnio zmieniony pn kwie 23, 2012 4:04 pm przez loudner, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
myślałem ,że chodzi mu o ss i aluminiowe dekle od piast a śruby przecież by widziałEskapada pisze:Niklowane dekle z napisem FREE WHEEL HUB są przykręcane nie wciskane ....lukas 78 pisze:do ścigania tych dekli dobry jest śrubokręt z oryginalnego zestawu -są wciskane trzeba podważyć w kilku miejscachsuinam pisze:Witajcie
koledzy forumowicze proszę o oświecenie mnie w takowej kwestii.
Mechanior stwierdził na przednich kołach luzy na łożyskach. Chcieliśmy je zlikwidować dokręcając nakrętki, jednak nie mogę dostać się do śrub. Mam Pajero 2 z 1995 roku i są tam automatyczne sprzęgiełka. Śrube zasłaniają takie ładne niklowane dekielki. Jak te dekielki się ściąga (odkręca). Nie chciałbym ich sobie zniszczyć i zanim cokolwiek zrobię wolę się doinformować.
http://mitsubishi-motors.kiev.ua/1/#cat ... roup%3D150
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 54
- Rejestracja: czw maja 26, 2011 12:06 pm
- Lokalizacja: Swarzędz/Wlkp
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
czy ktoś zna wymiary simeringóworaz łożysk do reduktora od 2.5 td. Z góry dziękuje za pomoc
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Owszem.
ES/SS sa takie same czyli:
przod 36x52x10
tył 39.6x52x11 (ale mozna zastosowac 40x52x7)
ES/SS sa takie same czyli:
przod 36x52x10
tył 39.6x52x11 (ale mozna zastosowac 40x52x7)
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 54
- Rejestracja: czw maja 26, 2011 12:06 pm
- Lokalizacja: Swarzędz/Wlkp
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
super, dziękuje za info jutro będę zamawiałKajen pisze:Owszem.
ES/SS sa takie same czyli:
przod 36x52x10
tył 39.6x52x11 (ale mozna zastosowac 40x52x7)
a zna ktoś może jeszcze łożyska jakie przychodzą do reduktora
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
@Kowal aktualnie walczy z reduktorem ES, pewno ma pospisywane łożyska. Problem bedzie z kupnem dwóch takich dziwnych łozysk igiełkowych, reszta dostępna nie wiem w jakiej cenie...

Pozycja 34 "neddle bearing" bedzie ciezka do kupienia.

Pozycja 34 "neddle bearing" bedzie ciezka do kupienia.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Witam
Czy w pajero 1 2.6 reguluje sie luz zaworow?
Wiem ze w manualach sa podawane wartosci ale pytam bo nie jestem pewien.
Jak ruszam krzywke ręką to nie wyczuwam luzu
Czy w pajero 1 2.6 reguluje sie luz zaworow?
Wiem ze w manualach sa podawane wartosci ale pytam bo nie jestem pewien.
Jak ruszam krzywke ręką to nie wyczuwam luzu
Życie jest krótkie, a pić sie chce.
Pajero 2.6 87r. Darek
Pajero 2.6 87r. Darek
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 54
- Rejestracja: czw maja 26, 2011 12:06 pm
- Lokalizacja: Swarzędz/Wlkp
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Panowie widziałem że w manualu jest opisane że luz zaworowy należy ustawić na 0.15 . Tylko mam jeden problem czy na wydechowym i ssącym należy ustawić taki sam na forum elektroda ktoś napisał że na ssącym 0.15 a na wydechowym 0.25 czy to prawda? chodzi mo o silnik 2.5 tdi 4d56
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Ustaw 0.25 na kazdym i bedzie okej 

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
tylko ustawiaj na gorącym motorze inaczej na zimnym będą klepać i kup sobie od razu komplet śrub do regulacji bo jeśli masz z plastikami to na 100% si€ę połamią
ps. jakbys potrzebował śrub mam info pw
ps. jakbys potrzebował śrub mam info pw
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Obrazek
Życie jest krótkie, a pić sie chce.
Pajero 2.6 87r. Darek
Pajero 2.6 87r. Darek
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Życie jest krótkie, a pić sie chce.
Pajero 2.6 87r. Darek
Pajero 2.6 87r. Darek
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Życie jest krótkie, a pić sie chce.
Pajero 2.6 87r. Darek
Pajero 2.6 87r. Darek
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
lukas 78 pisze:tylko ustawiaj na gorącym motorze inaczej na zimnym będą klepać i kup sobie od razu komplet śrub do regulacji bo jeśli masz z plastikami to na 100% si€ę połamią
ps. jakbys potrzebował śrub mam info pw
Jestem ciekaw jak się ustawia zawory na gorącym motorze...
0.25 na zimnym i tyle...
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Kajen zawory ustawia się na gorącym na 0,25 gorący czyli temperatura silnika 80-90 st
jak ustawiałem na zimnym na 0,25 to klepały
przed chwilą wróciłem z poprawki i jak ustawiałem na zimnym na 0,25 to na goracym luz był ponad 0,30 inny manual od L200 mówi zimny 0,15
z resztą w innych dupowozach też masz dwa limity zimny gorący
a pod maską mam wklejkę 0,25 hot albo warm nie pamiętam
jak ustawiałem na zimnym na 0,25 to klepały
przed chwilą wróciłem z poprawki i jak ustawiałem na zimnym na 0,25 to na goracym luz był ponad 0,30 inny manual od L200 mówi zimny 0,15
z resztą w innych dupowozach też masz dwa limity zimny gorący
a pod maską mam wklejkę 0,25 hot albo warm nie pamiętam
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
a termostat to kiedy się otwiera?lukas 78 pisze:Kajen zawory ustawia się na gorącym na 0,25 gorący czyli temperatura silnika 80-90 st
[...]

Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
zależy u niektórych nigdy 

2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie
- destructor0
- jestem tu nowy...
- Posty: 16
- Rejestracja: ndz kwie 29, 2012 9:58 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Na początek to chciałbym się przywitać ze wszystkimi. Od wczoraj jestem (niekoniecznie) szczęśliwym posiadaczem Pajero I `90r 3.0 v6. szukałem wozu, trafił się taki cukierek więc kupiłem. Wszystko super jednak w drodze do domu po 40km auto zgasło... jak sie szybko okazało pękł pasek rozrządu... :/
Czy ktoś z szanownego gremium miał do czynienia z tym motorem i wie czy jest to rozrząd kolizyjny czy też nie? Wujek Google podaje sprzeczne informacje, a ja już rozglądam się za nowym motorem...
Czy ktoś z szanownego gremium miał do czynienia z tym motorem i wie czy jest to rozrząd kolizyjny czy też nie? Wujek Google podaje sprzeczne informacje, a ja już rozglądam się za nowym motorem...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości