pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16845
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Kabal » czw sie 09, 2012 8:02 am

Inne, bo np. w automacie reduktor nie posiada pozycji N (super select). Zewnętrznie się nie przyglądałem. Pewnie PiRoman skrupulatniej oglądał, bo miał wydłubane obie. Na pewno są inne wały napędowe, ale nie wiem czy to wynika z automatu czy różnic pomiędzy całym zespołem napędowym 3.0 a 2.5.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Heilsberg
Posty: 492
Rejestracja: ndz sty 11, 2009 8:18 pm
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Heilsberg » czw sie 09, 2012 8:51 am

pinio4x4 pisze:ale ewidentnie on jest zablokowany bo akurat jeździłem wieloma wynalazkami z blokadami i bez i wiem jak to wygląda jak jest zablokowana

po asfalcie jak się kręci kółka to jedno koło zostaje czyli że kręcą sie równo a tak nie powinno być
i na piasku jest tak samo i każdym innym terenie

zastanawia mnie czemu tak jest tylko przy zapiętych 4 kołach ...

a jakie są wogóle blokady w pajero seryjne - chodzi mi o system załączania się ich?
A od kiedy Sportem z ES można z dopiętym przodem kręcić kółka po asfalcie? Już Ci napisałem, że nie masz centralnego dyfra i Ci się wydaje, że masz tylny most zblokowany. To nie tylny most, to brak dyfra centralnego.

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Adas » czw sie 09, 2012 12:35 pm

rudypajero.koszalin pisze:
bilans pisze:Pytanko ..
Skrzynia km145 w pajero 1
Czy da radę zdjąć sam reduktor z skrzyni na aucie
Bez wywalania całej skrzyni z autka ?
Wykonalne ? Czy jakieś knyfy ?
Da radę. I to w każdym pajero, z każdą skrzynią. Trzeba tylko wyjąć dźwignię zmiany biegów, wybić kołek blokujący ten dynks w który wchodzi panewka dźwigni, odkręcić reduktor i go wysunąć. do tej operacji trzeba opuścić lekko skrzynię biegów.
Uwaga na kołek, bo lubi wpaść do reduktora.
albo łatwiej wcześniej zrobić bodylif to nie trzeba obniżać skrzyni :)21

jak klinik wpadnie to pół biedy do i tak wpada do reduktor, którego chcesz wyjąć, po demontażu zostaje grodź skrzyni z wystającym wałkiem wybieraka.

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: bilans » czw sie 09, 2012 12:37 pm

Adas pisze:
rudypajero.koszalin pisze:
bilans pisze:Pytanko ..
Skrzynia km145 w pajero 1
Czy da radę zdjąć sam reduktor z skrzyni na aucie
Bez wywalania całej skrzyni z autka ?
Wykonalne ? Czy jakieś knyfy ?
Da radę. I to w każdym pajero, z każdą skrzynią. Trzeba tylko wyjąć dźwignię zmiany biegów, wybić kołek blokujący ten dynks w który wchodzi panewka dźwigni, odkręcić reduktor i go wysunąć. do tej operacji trzeba opuścić lekko skrzynię biegów.
Uwaga na kołek, bo lubi wpaść do reduktora.
albo łatwiej wcześniej zrobić bodylif to nie trzeba obniżać skrzyni :)21

jak klinik wpadnie to pół biedy do i tak wpada do reduktor, którego chcesz wyjąć, po demontażu zostaje grodź skrzyni z wystającym wałkiem wybieraka.
Dzięki :)2
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Adas » czw sie 09, 2012 12:39 pm

Heilsberg pisze:
pinio4x4 pisze:ale ewidentnie on jest zablokowany bo akurat jeździłem wieloma wynalazkami z blokadami i bez i wiem jak to wygląda jak jest zablokowana

po asfalcie jak się kręci kółka to jedno koło zostaje czyli że kręcą sie równo a tak nie powinno być
i na piasku jest tak samo i każdym innym terenie

zastanawia mnie czemu tak jest tylko przy zapiętych 4 kołach ...

a jakie są wogóle blokady w pajero seryjne - chodzi mi o system załączania się ich?
A od kiedy Sportem z ES można z dopiętym przodem kręcić kółka po asfalcie? Już Ci napisałem, że nie masz centralnego dyfra i Ci się wydaje, że masz tylny most zblokowany. To nie tylny most, to brak dyfra centralnego.
on jest pewien, bo jeździł wieloma wynalazkami ...
pewnie nawet nie wie czy ma blokadę czy LSD

Pojedź na ścieżkę diagnostyczną niech ci zakręci na rolkach z włączonym 4H, to się dowiesz co masz nie tak :)21

Awatar użytkownika
maciek ttl
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pt kwie 22, 2011 8:45 pm
Lokalizacja: katowice

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: maciek ttl » czw sie 09, 2012 6:03 pm

pinio4x4 pisze:ale ewidentnie on jest zablokowany bo akurat jeździłem wieloma wynalazkami z blokadami i bez i wiem jak to wygląda jak jest zablokowana

po asfalcie jak się kręci kółka to jedno koło zostaje czyli że kręcą sie równo a tak nie powinno być
i na piasku jest tak samo i każdym innym terenie

zastanawia mnie czemu tak jest tylko przy zapiętych 4 kołach ...

a jakie są wogóle blokady w pajero seryjne - chodzi mi o system załączania się ich?

Jeżeli sie zapina tylni most to powinno się pompować powietrze z kompresora (tylni lewy błotnik powinno robic przez około 3 sekundy bzzzzzz) jak tak robi to sie pompuje i cos daje sygnał do kompresora.
W seri pajero 2 była blokada 100%.
Jak sie nie pompuje to nie powinna się załączać blokada.
Pozdrawiam

Maciek

Heilsberg
Posty: 492
Rejestracja: ndz sty 11, 2009 8:18 pm
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Heilsberg » czw sie 09, 2012 7:00 pm

On ma Sporta, nie dwójkę. Choć pewnie sam nie wie co ma.

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: gebels » czw sie 09, 2012 9:15 pm

Heilsberg pisze:On ma Sporta, nie dwójkę. Choć pewnie sam nie wie co ma.
a sport jak wiadomo to taki misiek z wytrzepu a nie z pełnego wytrysku :)21
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
maciek ttl
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pt kwie 22, 2011 8:45 pm
Lokalizacja: katowice

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: maciek ttl » czw sie 09, 2012 9:17 pm

gebels pisze:
Heilsberg pisze:On ma Sporta, nie dwójkę. Choć pewnie sam nie wie co ma.
a sport jak wiadomo to taki misiek z wytrzepu a nie z pełnego wytrysku :)21


:lol:
Pozdrawiam

Maciek

Awatar użytkownika
Ronee
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: ndz mar 11, 2012 10:03 pm
Lokalizacja: Głogów

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Ronee » czw sie 09, 2012 10:21 pm

Szukam szukam i coś nie mogę znaleźć:)

Ile pompować powietrza w oponki BF A/T 31/10,5R15 w jeździe po czarnym a ile poza gdzie występuje dużo błotka :)

Jeszcze jedno pytanko, na forach piszą aby kupować kinetyka 22T bo do ciężkich aut a niby taki 12,5T nadaje się do lekkich. A mi się nasuwa takie pytanie że niby ten najcieńszy kinetyk wytrzymuje 12,5T na zrywanie a z tego co widziałem to jedne z najmocniejszych szekli jest na 6,5T. Więc na logikę to szekla jest najsłabszym ogniwem a co dopiero do kinetyka 22T. Może mi ktoś to wytłumaczyć z praktyki ?
Pajero II SS, 2,5 TD, 3D, BF A/T 31", 2 x Hella Luminator Chromium Celis

Heilsberg
Posty: 492
Rejestracja: ndz sty 11, 2009 8:18 pm
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Heilsberg » czw sie 09, 2012 11:38 pm

Bo te 6,5 tony szekli mnoży się po budowlanemu razy 7. I wszystko jasne. :D

kazimierz44
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: ndz wrz 28, 2008 6:47 pm
Lokalizacja: Zambrów

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: kazimierz44 » pt sie 10, 2012 4:05 pm

Witam. U znajomego w L200 z 2006 z automatyczną skrzynią biegów i reduktorem typu superselect zablokował się reduktor. Dźwignia ani drgnie. Czy ktoś wie jak ją odblokować albo co się stało??

Awatar użytkownika
Ronee
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: ndz mar 11, 2012 10:03 pm
Lokalizacja: Głogów

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Ronee » sob sie 11, 2012 10:23 pm

A ciśnienie w oponach ?
Pajero II SS, 2,5 TD, 3D, BF A/T 31", 2 x Hella Luminator Chromium Celis

Heilsberg
Posty: 492
Rejestracja: ndz sty 11, 2009 8:18 pm
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Heilsberg » ndz sie 12, 2012 9:06 am

A ciśnienie w oponach zależy przede wszystkim od masy auta i jej rozkładu. W takie jak piszesz na asfalt bym na oko dmuchnął koło 1,8 - 2,2. Nie da się powiedzieć ile, zależy od samochodu, opon, wymaganego komfortu. Na błoto teoretycznie niższe ale też nie da się powiedzieć ile dokładnie. Ja na jakieś tam bez szaleństw nie spuszczam wcale. A na gorsze się na ATkach nie wybieram.

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: bilans » ndz sie 12, 2012 9:55 am

Wymieniam wachacz górny (pajero 1) czy wahacz od
Pajero 2 pasuje bezproblemowo ?
Ostatnio zmieniony ndz sie 12, 2012 10:15 am przez bilans, łącznie zmieniany 1 raz.
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Adas » ndz sie 12, 2012 10:12 am

bilans pisze:Wymieniam wachacz górny (pajero 1) czy wachacz od
Pajero 2 pasuje bezproblemowo ?
tak, tylko nie pomyl P z L no i prze się wahacz :wink:

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: bilans » ndz sie 12, 2012 10:15 am

:oops:
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Adas » ndz sie 12, 2012 11:03 am

bilans pisze::oops:
nie wstydź się :)21 wachacz i wahacz brzmi tak samo morzna się pomylić :)21

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: PiRoman » ndz sie 12, 2012 11:15 am

Jest jakaś różnica między zbiornikami paliwa od benzynowego i dizla w krótkiej dwójce? Rozglądam się po alegro i nie wiem czy się zawężać.
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: bilans » ndz sie 12, 2012 11:34 am

hmm w jedynce zbiornik (benz)ma jakieś rurki "na" pozatym w środku inna budowa
smoka ? ssaka :)21
mam obecnie silnik diesla
kiedyś benz. a zbiornik ten sam .. tylko tego smoka przerabiałem
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: PiRoman » pn sie 13, 2012 4:54 pm

A sam zbiornik jest taki sam? Sok mam sprawny i mechanizm paliwowskazu też. Tylko sama pucha pomięta z lekka...
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: bilans » pn sie 13, 2012 8:03 pm

PiRoman pisze:A sam zbiornik jest taki sam? Sok mam sprawny i mechanizm paliwowskazu też. Tylko sama pucha pomięta z lekka...
inne sitko na smoku (gęstość)
u mnie robi ...
tylko oba końce w paliwie inaczej się zapowietrzy
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
DeMaDeS
 
 
Posty: 201
Rejestracja: pn maja 21, 2012 5:05 pm
Lokalizacja: Lubawa/Przasnysz

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: DeMaDeS » pt sie 17, 2012 6:47 am

gdzie znajdę wartości minimalnej ciśnienia sprężania dla 4d56tc pochodzącego prawdopodobnie z l200 z 2000r?
w manualu tylko stopień sprężania mam

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: PiRoman » pt sie 17, 2012 6:49 am

bilans pisze:
PiRoman pisze:A sam zbiornik jest taki sam? Sok mam sprawny i mechanizm paliwowskazu też. Tylko sama pucha pomięta z lekka...
inne sitko na smoku (gęstość)
u mnie robi ...
tylko oba końce w paliwie inaczej się zapowietrzy
Smok mam swój sprawny. Czyli śmiało mogę szukać samej bańki od benzynowego...


Ma ktoś na zbyciu? Tanio? :)21
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Awatar użytkownika
RAFULUS
 
 
Posty: 118
Rejestracja: wt mar 23, 2010 10:09 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: RAFULUS » ndz sie 19, 2012 8:41 pm

Pilnie poszukuję schematów do PII 3,5V6. Głównie chodzi mi o sondę Lambda i podłączenie skrzyni automatycznej
Jeśli ktoś dysponuje byłbym wdzięczny :roll:
Pajero II 3,5 V6 lift 4" SIMEX 36"
Y61 3,0 Long Lift +3" Kumho KL71 35"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość