pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Moderator: Kosiarz
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Inne, bo np. w automacie reduktor nie posiada pozycji N (super select). Zewnętrznie się nie przyglądałem. Pewnie PiRoman skrupulatniej oglądał, bo miał wydłubane obie. Na pewno są inne wały napędowe, ale nie wiem czy to wynika z automatu czy różnic pomiędzy całym zespołem napędowym 3.0 a 2.5.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
A od kiedy Sportem z ES można z dopiętym przodem kręcić kółka po asfalcie? Już Ci napisałem, że nie masz centralnego dyfra i Ci się wydaje, że masz tylny most zblokowany. To nie tylny most, to brak dyfra centralnego.pinio4x4 pisze:ale ewidentnie on jest zablokowany bo akurat jeździłem wieloma wynalazkami z blokadami i bez i wiem jak to wygląda jak jest zablokowana
po asfalcie jak się kręci kółka to jedno koło zostaje czyli że kręcą sie równo a tak nie powinno być
i na piasku jest tak samo i każdym innym terenie
zastanawia mnie czemu tak jest tylko przy zapiętych 4 kołach ...
a jakie są wogóle blokady w pajero seryjne - chodzi mi o system załączania się ich?
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
albo łatwiej wcześniej zrobić bodylif to nie trzeba obniżać skrzynirudypajero.koszalin pisze:Da radę. I to w każdym pajero, z każdą skrzynią. Trzeba tylko wyjąć dźwignię zmiany biegów, wybić kołek blokujący ten dynks w który wchodzi panewka dźwigni, odkręcić reduktor i go wysunąć. do tej operacji trzeba opuścić lekko skrzynię biegów.bilans pisze:Pytanko ..
Skrzynia km145 w pajero 1
Czy da radę zdjąć sam reduktor z skrzyni na aucie
Bez wywalania całej skrzyni z autka ?
Wykonalne ? Czy jakieś knyfy ?
Uwaga na kołek, bo lubi wpaść do reduktora.

jak klinik wpadnie to pół biedy do i tak wpada do reduktor, którego chcesz wyjąć, po demontażu zostaje grodź skrzyni z wystającym wałkiem wybieraka.
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
- bilans
- Posty: 1972
- Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
DziękiAdas pisze:albo łatwiej wcześniej zrobić bodylif to nie trzeba obniżać skrzynirudypajero.koszalin pisze:Da radę. I to w każdym pajero, z każdą skrzynią. Trzeba tylko wyjąć dźwignię zmiany biegów, wybić kołek blokujący ten dynks w który wchodzi panewka dźwigni, odkręcić reduktor i go wysunąć. do tej operacji trzeba opuścić lekko skrzynię biegów.bilans pisze:Pytanko ..
Skrzynia km145 w pajero 1
Czy da radę zdjąć sam reduktor z skrzyni na aucie
Bez wywalania całej skrzyni z autka ?
Wykonalne ? Czy jakieś knyfy ?
Uwaga na kołek, bo lubi wpaść do reduktora.![]()
jak klinik wpadnie to pół biedy do i tak wpada do reduktor, którego chcesz wyjąć, po demontażu zostaje grodź skrzyni z wystającym wałkiem wybieraka.

wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/
http://www.firmabilans.pl/
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
on jest pewien, bo jeździł wieloma wynalazkami ...Heilsberg pisze:A od kiedy Sportem z ES można z dopiętym przodem kręcić kółka po asfalcie? Już Ci napisałem, że nie masz centralnego dyfra i Ci się wydaje, że masz tylny most zblokowany. To nie tylny most, to brak dyfra centralnego.pinio4x4 pisze:ale ewidentnie on jest zablokowany bo akurat jeździłem wieloma wynalazkami z blokadami i bez i wiem jak to wygląda jak jest zablokowana
po asfalcie jak się kręci kółka to jedno koło zostaje czyli że kręcą sie równo a tak nie powinno być
i na piasku jest tak samo i każdym innym terenie
zastanawia mnie czemu tak jest tylko przy zapiętych 4 kołach ...
a jakie są wogóle blokady w pajero seryjne - chodzi mi o system załączania się ich?
pewnie nawet nie wie czy ma blokadę czy LSD
Pojedź na ścieżkę diagnostyczną niech ci zakręci na rolkach z włączonym 4H, to się dowiesz co masz nie tak

https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
- maciek ttl
-
- Posty: 153
- Rejestracja: pt kwie 22, 2011 8:45 pm
- Lokalizacja: katowice
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
pinio4x4 pisze:ale ewidentnie on jest zablokowany bo akurat jeździłem wieloma wynalazkami z blokadami i bez i wiem jak to wygląda jak jest zablokowana
po asfalcie jak się kręci kółka to jedno koło zostaje czyli że kręcą sie równo a tak nie powinno być
i na piasku jest tak samo i każdym innym terenie
zastanawia mnie czemu tak jest tylko przy zapiętych 4 kołach ...
a jakie są wogóle blokady w pajero seryjne - chodzi mi o system załączania się ich?
Jeżeli sie zapina tylni most to powinno się pompować powietrze z kompresora (tylni lewy błotnik powinno robic przez około 3 sekundy bzzzzzz) jak tak robi to sie pompuje i cos daje sygnał do kompresora.
W seri pajero 2 była blokada 100%.
Jak sie nie pompuje to nie powinna się załączać blokada.
Pozdrawiam
Maciek
Maciek
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
On ma Sporta, nie dwójkę. Choć pewnie sam nie wie co ma.
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
a sport jak wiadomo to taki misiek z wytrzepu a nie z pełnego wytryskuHeilsberg pisze:On ma Sporta, nie dwójkę. Choć pewnie sam nie wie co ma.

Czwarte serce 

- maciek ttl
-
- Posty: 153
- Rejestracja: pt kwie 22, 2011 8:45 pm
- Lokalizacja: katowice
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
gebels pisze:a sport jak wiadomo to taki misiek z wytrzepu a nie z pełnego wytryskuHeilsberg pisze:On ma Sporta, nie dwójkę. Choć pewnie sam nie wie co ma.

Pozdrawiam
Maciek
Maciek
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Szukam szukam i coś nie mogę znaleźć:)
Ile pompować powietrza w oponki BF A/T 31/10,5R15 w jeździe po czarnym a ile poza gdzie występuje dużo błotka
Jeszcze jedno pytanko, na forach piszą aby kupować kinetyka 22T bo do ciężkich aut a niby taki 12,5T nadaje się do lekkich. A mi się nasuwa takie pytanie że niby ten najcieńszy kinetyk wytrzymuje 12,5T na zrywanie a z tego co widziałem to jedne z najmocniejszych szekli jest na 6,5T. Więc na logikę to szekla jest najsłabszym ogniwem a co dopiero do kinetyka 22T. Może mi ktoś to wytłumaczyć z praktyki ?
Ile pompować powietrza w oponki BF A/T 31/10,5R15 w jeździe po czarnym a ile poza gdzie występuje dużo błotka

Jeszcze jedno pytanko, na forach piszą aby kupować kinetyka 22T bo do ciężkich aut a niby taki 12,5T nadaje się do lekkich. A mi się nasuwa takie pytanie że niby ten najcieńszy kinetyk wytrzymuje 12,5T na zrywanie a z tego co widziałem to jedne z najmocniejszych szekli jest na 6,5T. Więc na logikę to szekla jest najsłabszym ogniwem a co dopiero do kinetyka 22T. Może mi ktoś to wytłumaczyć z praktyki ?
Pajero II SS, 2,5 TD, 3D, BF A/T 31", 2 x Hella Luminator Chromium Celis
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Bo te 6,5 tony szekli mnoży się po budowlanemu razy 7. I wszystko jasne. 

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 29
- Rejestracja: ndz wrz 28, 2008 6:47 pm
- Lokalizacja: Zambrów
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Witam. U znajomego w L200 z 2006 z automatyczną skrzynią biegów i reduktorem typu superselect zablokował się reduktor. Dźwignia ani drgnie. Czy ktoś wie jak ją odblokować albo co się stało??
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
A ciśnienie w oponach ?
Pajero II SS, 2,5 TD, 3D, BF A/T 31", 2 x Hella Luminator Chromium Celis
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
A ciśnienie w oponach zależy przede wszystkim od masy auta i jej rozkładu. W takie jak piszesz na asfalt bym na oko dmuchnął koło 1,8 - 2,2. Nie da się powiedzieć ile, zależy od samochodu, opon, wymaganego komfortu. Na błoto teoretycznie niższe ale też nie da się powiedzieć ile dokładnie. Ja na jakieś tam bez szaleństw nie spuszczam wcale. A na gorsze się na ATkach nie wybieram.
- bilans
- Posty: 1972
- Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Wymieniam wachacz górny (pajero 1) czy wahacz od
Pajero 2 pasuje bezproblemowo ?
Pajero 2 pasuje bezproblemowo ?
Ostatnio zmieniony ndz sie 12, 2012 10:15 am przez bilans, łącznie zmieniany 1 raz.
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/
http://www.firmabilans.pl/
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
tak, tylko nie pomyl P z L no i prze się wahaczbilans pisze:Wymieniam wachacz górny (pajero 1) czy wachacz od
Pajero 2 pasuje bezproblemowo ?

https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
- bilans
- Posty: 1972
- Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/
http://www.firmabilans.pl/
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
nie wstydź siębilans pisze:


https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Jest jakaś różnica między zbiornikami paliwa od benzynowego i dizla w krótkiej dwójce? Rozglądam się po alegro i nie wiem czy się zawężać.
Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
- bilans
- Posty: 1972
- Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
hmm w jedynce zbiornik (benz)ma jakieś rurki "na" pozatym w środku inna budowa
smoka ? ssaka
mam obecnie silnik diesla
kiedyś benz. a zbiornik ten sam .. tylko tego smoka przerabiałem
smoka ? ssaka

mam obecnie silnik diesla
kiedyś benz. a zbiornik ten sam .. tylko tego smoka przerabiałem
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/
http://www.firmabilans.pl/
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
A sam zbiornik jest taki sam? Sok mam sprawny i mechanizm paliwowskazu też. Tylko sama pucha pomięta z lekka...
Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
- bilans
- Posty: 1972
- Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
inne sitko na smoku (gęstość)PiRoman pisze:A sam zbiornik jest taki sam? Sok mam sprawny i mechanizm paliwowskazu też. Tylko sama pucha pomięta z lekka...
u mnie robi ...
tylko oba końce w paliwie inaczej się zapowietrzy
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/
http://www.firmabilans.pl/
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
gdzie znajdę wartości minimalnej ciśnienia sprężania dla 4d56tc pochodzącego prawdopodobnie z l200 z 2000r?
w manualu tylko stopień sprężania mam
w manualu tylko stopień sprężania mam
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Smok mam swój sprawny. Czyli śmiało mogę szukać samej bańki od benzynowego...bilans pisze:inne sitko na smoku (gęstość)PiRoman pisze:A sam zbiornik jest taki sam? Sok mam sprawny i mechanizm paliwowskazu też. Tylko sama pucha pomięta z lekka...
u mnie robi ...
tylko oba końce w paliwie inaczej się zapowietrzy
Ma ktoś na zbyciu? Tanio?

Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Pilnie poszukuję schematów do PII 3,5V6. Głównie chodzi mi o sondę Lambda i podłączenie skrzyni automatycznej
Jeśli ktoś dysponuje byłbym wdzięczny
Jeśli ktoś dysponuje byłbym wdzięczny

Pajero II 3,5 V6 lift 4" SIMEX 36"
Y61 3,0 Long Lift +3" Kumho KL71 35"
Y61 3,0 Long Lift +3" Kumho KL71 35"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość