pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Moderator: Kosiarz
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Pitolicie waść.
W pajero 1 występowały dwie skrzynie manualne.
KM145 - w całości aluminiowa
V5M21 - z korpusem żeliwnym.
KM145 występowała tylko z reduktorem ES
V5M21 występowała z reduktorem ES (w pajero 1) i SS (w pajero 2)
I to w zasadzie tyle w tym temacie.
Aby zamienić skrzynie KM145 na V5M21... to już trzeba trochę wiedzieć jakie są różnice.
W pajero 1 występowały dwie skrzynie manualne.
KM145 - w całości aluminiowa
V5M21 - z korpusem żeliwnym.
KM145 występowała tylko z reduktorem ES
V5M21 występowała z reduktorem ES (w pajero 1) i SS (w pajero 2)
I to w zasadzie tyle w tym temacie.
Aby zamienić skrzynie KM145 na V5M21... to już trzeba trochę wiedzieć jakie są różnice.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 52
- Rejestracja: wt gru 27, 2011 7:41 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
czyli mówisz że może nie pasować?
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Jak mu opyliłeś żeliwną to niech się cieszy i dokupi resztę gratów.
Zmiany są do ogarnięcia na mitsu-podzespołach. Wysprzęglik, koło zamachowe, pewnie sprzęgło, blacha między skrzynie a silnik, rozrusznik. Z tym, że pewnie nie do końca - koło zamachowe cienkie + cienka blacha powinno akurat pasować do rozrusznika bez wystającego zębnika.
Zmiany są do ogarnięcia na mitsu-podzespołach. Wysprzęglik, koło zamachowe, pewnie sprzęgło, blacha między skrzynie a silnik, rozrusznik. Z tym, że pewnie nie do końca - koło zamachowe cienkie + cienka blacha powinno akurat pasować do rozrusznika bez wystającego zębnika.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 52
- Rejestracja: wt gru 27, 2011 7:41 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
nie, właśnie sprzedałem mu aluminiową bo nie wiedziałem ze są dwa typy w es a silnik i rocznik pasował. czyli potrzebuje jednak żeliwnej.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
To mu zamień na V5M21 + SS i kolega powinien być wniebowzięty...
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 52
- Rejestracja: wt gru 27, 2011 7:41 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
a żeliwna jest lepsza czy lepsza dlatego że pasuje do ss? a reduktor es przy aluminiowej i przy żeliwnej jest ten sam?
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 52
- Rejestracja: wt gru 27, 2011 7:41 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
tylko nie mam teraz ss w manualu, mam ale w automacie z anglika.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Żeliwna ma mocniejszy wałek sprzęgłowy. A reduktor SS grubszy łańcuch. Reduktory automat/manual nie podpasują - inny wielowypust przy połączeniu skrzynia - reduktor.
Gdybym jeszcze raz sie miał pi*rdolić ze skrzyniami w pajero bez wahania bym zapodał automata z SS.
Gdybym jeszcze raz sie miał pi*rdolić ze skrzyniami w pajero bez wahania bym zapodał automata z SS.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Dzięki wielkieMariobros pisze:zostaw te 1,8 . Na AT-kach i tak nie zawalczysz

Pajero II SS, 2,5 TD, 3D, BF A/T 31", 2 x Hella Luminator Chromium Celis
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
czy jest jakis latwiejszy sposob wyjecia pompy paliwa niz demontaz baku ?
a drugie pytanie lajtowsze , czy w pajero longach byly jakies roletki zakrywajace przed przechodniami zawartosc bagaznika , czy trzeba cos kombinowac ?
pytania dotycza pajero jedynki 1989 3.0 v6
a drugie pytanie lajtowsze , czy w pajero longach byly jakies roletki zakrywajace przed przechodniami zawartosc bagaznika , czy trzeba cos kombinowac ?
pytania dotycza pajero jedynki 1989 3.0 v6
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <---- masz FB, lubisz klasyczną motoryzacje ?
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Tak mnie ostatnio zastanowil problem darcia tylnej prawej opony po dachowaniu. A wlasciwie czym moze to byc spowodowane? Opony zamienialem miejscami i dalej drze.
Przyjalem takie opcje i nie wiem czy sa one możliwe:
- skrzywienie mostu
- skrzywienie półosi
- przekoszenie mostu
- pogiecie mocowania mostu
Aha, podczas dachu wlasnie to kolo ucierpialo najbardziej, bo felga pekla, skrzywilo sie jarzmo mocowania hamulca i pekla tarcza.
Ktos mial podobny problem?
Przyjalem takie opcje i nie wiem czy sa one możliwe:
- skrzywienie mostu
- skrzywienie półosi
- przekoszenie mostu
- pogiecie mocowania mostu
Aha, podczas dachu wlasnie to kolo ucierpialo najbardziej, bo felga pekla, skrzywilo sie jarzmo mocowania hamulca i pekla tarcza.
Ktos mial podobny problem?
Mitsu Pajero dwałosiem tedeji. Było.Vitara była. Sportage 8V był. V70 2.5tdi jest. XC90 2.4 D5 jest.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
ja bym stawiał na krzywy most , widzialem już tak w jamniku po przejściach
na forum gdzieś były fotki pękniętego mostu po wałku więc z tytanu nie są
na forum gdzieś były fotki pękniętego mostu po wałku więc z tytanu nie są
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 52
- Rejestracja: wt gru 27, 2011 7:41 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
witam.wie ktoś może czy w pajero 1, 2,5TD były jakieś różnice w mocowaniu przedniego mostu do tej belki między wahaczami? czy jest możliwe że zgadzają się przełożenia (4.875) a most nie pasuje do belki?
z góry dzięki za pomoc.
z góry dzięki za pomoc.
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Z tego co wiem, to żadnych różnic nie było. Nawet most od dwójki pasuje, tylko te blachy mocujące są inne, ale to jest wymienne. W zasadzie wszystkie mitsubishi i hyundaie mają ten sam most, były tylko różnice w zależności czy SS czy ES, te od SS miały mechanizm rozpinania półośki. A, no i jeszcze w zależności od silnika były dwie wielkości dyfra, chyba 7" i 8". W zależności od wielkości dyfra przychodziły różne półośki. Ale wszystkie pasują zamiennie w mocowania w ramie.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 52
- Rejestracja: wt gru 27, 2011 7:41 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
a czy jeżeli mam P1 3,0v6 o przełożeniach 4,625 i chciałbym zmienić na 4,875 to podejdzie mi most od P1 2,5TD o tych przełożeniach? bo podobno różni się wielkością czy kształtem tej całej gruszki i nie pasuje do tej belki co jest między wahaczami. czy to prawda?
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Możesz zamieniać, inne mogą być tylko półośki. Dlatego jak będziesz kupować most, to najlepiej z półosiami. Były różne kształty gruchy, ale to w dwójce, ale i tak można je było zamieniać. Co najwyżej długość przedniego wału będzie inna.
most PI

most PII

most PI

most PII

Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
- bilans
- Posty: 1972
- Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
święte słowa


wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/
http://www.firmabilans.pl/
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 52
- Rejestracja: wt gru 27, 2011 7:41 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
dobra. dzięki za pomoc. 

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 24
- Rejestracja: ndz paź 02, 2011 4:20 pm
- Lokalizacja: Łomża
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
i pierwsza "poważniejsza" awaria
po walce w terenie, gdzie różnicówka miała co robić, cieknie z prawej strony mostu przez bęben :/
rozumiem, że w PI występuje tylko jeden rozmiar uszczelniaczy ?
np. http://moto.allegro.pl/uszczelniacz-pol ... 39925.html
wymiany też domaga się lewa (kierowcy) półoś przednia, z tego co wyczytałem są dwie długości ok. 62cm lub 65cm całość? ja potrzebuję tej krótszej?
Montero '90 3.0 V6 automat długi (najdłuższe mosty jeśli ma to znaczenie )
Pomogą Koledzy potwierdzić mój wybór co bym nie potrzebnie w koszta się nie wpędził ?
po walce w terenie, gdzie różnicówka miała co robić, cieknie z prawej strony mostu przez bęben :/
rozumiem, że w PI występuje tylko jeden rozmiar uszczelniaczy ?
np. http://moto.allegro.pl/uszczelniacz-pol ... 39925.html
wymiany też domaga się lewa (kierowcy) półoś przednia, z tego co wyczytałem są dwie długości ok. 62cm lub 65cm całość? ja potrzebuję tej krótszej?
Montero '90 3.0 V6 automat długi (najdłuższe mosty jeśli ma to znaczenie )
Pomogą Koledzy potwierdzić mój wybór co bym nie potrzebnie w koszta się nie wpędził ?

Long V6 Montero '90 31" BFG AT turystyk
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Krótkie pytanie, czy wymiana tulei tylnego resora w l200 (98') to prosta sprawa? Coś niemiłosiernie tłucze z tyłu, wymieniłem amortyzator, ale widzę, że z tych gumowych tulei przy wieszakach niewiele zostało i podejrzewam, że to one tak tłuką w zakrętach i na wybojach. Czy jak rozepnę wieszak, to potem łatwo złoże ponownie wszystko w całość?
Pozdrawiam
B
Pozdrawiam
B
- bilans
- Posty: 1972
- Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
co mam ci odpisać ... albo - albo_Bart pisze:Krótkie pytanie, czy wymiana tulei tylnego resora w l200 (98') to prosta sprawa? Coś niemiłosiernie tłucze z tyłu, wymieniłem amortyzator, ale widzę, że z tych gumowych tulei przy wieszakach niewiele zostało i podejrzewam, że to one tak tłuką w zakrętach i na wybojach. Czy jak rozepnę wieszak, to potem łatwo złoże ponownie wszystko w całość?
Pozdrawiam
B
albo wypadną same
albo będziesz je wybijał lub wypalał
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/
http://www.firmabilans.pl/
-
- Posty: 1748
- Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
- Lokalizacja: Pabianice
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
bez problemu wymienisz sam ,
2 klucze [ nie pamiętam - chyba 17-tki ] , młotek , 2 lewarki , ewentualnie śrubokręt i nóż bo bywają dłuższe tulejki i trzeba dociąć
bez żadnych problemów zrobisz to w 10 minut 1 strona
jeśli śruby zapieczone dochodzi do zestawu przecinarka z cienką tarczą do cięcia
2 klucze [ nie pamiętam - chyba 17-tki ] , młotek , 2 lewarki , ewentualnie śrubokręt i nóż bo bywają dłuższe tulejki i trzeba dociąć
bez żadnych problemów zrobisz to w 10 minut 1 strona
jeśli śruby zapieczone dochodzi do zestawu przecinarka z cienką tarczą do cięcia
VITARA 2.0 V6-24v. sprzedana
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane
obecnie nissan navara 2.5 tdi
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane
obecnie nissan navara 2.5 tdi
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 52
- Rejestracja: wt gru 27, 2011 7:41 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Witam. Orientuje się ktoś może gdzie w pajero 2 znajduje się coś takiego jak czujnik temperatury wewnątrz i na zewnątrz?
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
W zderzaku ?
Mam chyba jakiś termik na chacie oryginał z jedynki, moze podpasuje ?
EDIT: Kostka na trzy piny z tego co pamiętam.
Mam chyba jakiś termik na chacie oryginał z jedynki, moze podpasuje ?
EDIT: Kostka na trzy piny z tego co pamiętam.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 52
- Rejestracja: wt gru 27, 2011 7:41 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
dobra, jutro sprawdzę
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości