pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Kajen » czw wrz 27, 2012 7:47 pm

Pitolicie waść.

W pajero 1 występowały dwie skrzynie manualne.
KM145 - w całości aluminiowa
V5M21 - z korpusem żeliwnym.

KM145 występowała tylko z reduktorem ES
V5M21 występowała z reduktorem ES (w pajero 1) i SS (w pajero 2)

I to w zasadzie tyle w tym temacie.

Aby zamienić skrzynie KM145 na V5M21... to już trzeba trochę wiedzieć jakie są różnice.

Patrol k260
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: wt gru 27, 2011 7:41 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Patrol k260 » czw wrz 27, 2012 7:54 pm

czyli mówisz że może nie pasować?

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Kajen » czw wrz 27, 2012 7:59 pm

Jak mu opyliłeś żeliwną to niech się cieszy i dokupi resztę gratów.
Zmiany są do ogarnięcia na mitsu-podzespołach. Wysprzęglik, koło zamachowe, pewnie sprzęgło, blacha między skrzynie a silnik, rozrusznik. Z tym, że pewnie nie do końca - koło zamachowe cienkie + cienka blacha powinno akurat pasować do rozrusznika bez wystającego zębnika.

Patrol k260
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: wt gru 27, 2011 7:41 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Patrol k260 » czw wrz 27, 2012 8:04 pm

nie, właśnie sprzedałem mu aluminiową bo nie wiedziałem ze są dwa typy w es a silnik i rocznik pasował. czyli potrzebuje jednak żeliwnej.

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Kajen » czw wrz 27, 2012 8:06 pm

To mu zamień na V5M21 + SS i kolega powinien być wniebowzięty...

Patrol k260
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: wt gru 27, 2011 7:41 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Patrol k260 » czw wrz 27, 2012 8:09 pm

a żeliwna jest lepsza czy lepsza dlatego że pasuje do ss? a reduktor es przy aluminiowej i przy żeliwnej jest ten sam?

Patrol k260
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: wt gru 27, 2011 7:41 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Patrol k260 » czw wrz 27, 2012 8:12 pm

tylko nie mam teraz ss w manualu, mam ale w automacie z anglika.

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Kajen » czw wrz 27, 2012 8:18 pm

Żeliwna ma mocniejszy wałek sprzęgłowy. A reduktor SS grubszy łańcuch. Reduktory automat/manual nie podpasują - inny wielowypust przy połączeniu skrzynia - reduktor.

Gdybym jeszcze raz sie miał pi*rdolić ze skrzyniami w pajero bez wahania bym zapodał automata z SS.

Awatar użytkownika
Ronee
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: ndz mar 11, 2012 10:03 pm
Lokalizacja: Głogów

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Ronee » czw wrz 27, 2012 9:09 pm

Mariobros pisze:zostaw te 1,8 . Na AT-kach i tak nie zawalczysz :wink:
Dzięki wielkie :)
Pajero II SS, 2,5 TD, 3D, BF A/T 31", 2 x Hella Luminator Chromium Celis

Awatar użytkownika
mocnykrk
 
 
Posty: 280
Rejestracja: ndz kwie 29, 2012 11:54 am
Lokalizacja: krk

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: mocnykrk » czw wrz 27, 2012 11:34 pm

czy jest jakis latwiejszy sposob wyjecia pompy paliwa niz demontaz baku ?

a drugie pytanie lajtowsze , czy w pajero longach byly jakies roletki zakrywajace przed przechodniami zawartosc bagaznika , czy trzeba cos kombinowac ?


pytania dotycza pajero jedynki 1989 3.0 v6
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <---- masz FB, lubisz klasyczną motoryzacje ?

Awatar użytkownika
Ryżak
Posty: 1915
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 7:52 pm
Lokalizacja: Köslin

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Ryżak » sob wrz 29, 2012 10:46 am

Tak mnie ostatnio zastanowil problem darcia tylnej prawej opony po dachowaniu. A wlasciwie czym moze to byc spowodowane? Opony zamienialem miejscami i dalej drze.
Przyjalem takie opcje i nie wiem czy sa one możliwe:
- skrzywienie mostu
- skrzywienie półosi
- przekoszenie mostu
- pogiecie mocowania mostu

Aha, podczas dachu wlasnie to kolo ucierpialo najbardziej, bo felga pekla, skrzywilo sie jarzmo mocowania hamulca i pekla tarcza.

Ktos mial podobny problem?
Mitsu Pajero dwałosiem tedeji. Było.Vitara była. Sportage 8V był. V70 2.5tdi jest. XC90 2.4 D5 jest.

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: lukas 78 » sob wrz 29, 2012 10:37 pm

ja bym stawiał na krzywy most , widzialem już tak w jamniku po przejściach
na forum gdzieś były fotki pękniętego mostu po wałku więc z tytanu nie są
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

Patrol k260
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: wt gru 27, 2011 7:41 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Patrol k260 » śr paź 10, 2012 11:38 am

witam.wie ktoś może czy w pajero 1, 2,5TD były jakieś różnice w mocowaniu przedniego mostu do tej belki między wahaczami? czy jest możliwe że zgadzają się przełożenia (4.875) a most nie pasuje do belki?
z góry dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: rudypajero.koszalin » śr paź 10, 2012 8:19 pm

Z tego co wiem, to żadnych różnic nie było. Nawet most od dwójki pasuje, tylko te blachy mocujące są inne, ale to jest wymienne. W zasadzie wszystkie mitsubishi i hyundaie mają ten sam most, były tylko różnice w zależności czy SS czy ES, te od SS miały mechanizm rozpinania półośki. A, no i jeszcze w zależności od silnika były dwie wielkości dyfra, chyba 7" i 8". W zależności od wielkości dyfra przychodziły różne półośki. Ale wszystkie pasują zamiennie w mocowania w ramie.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Patrol k260
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: wt gru 27, 2011 7:41 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Patrol k260 » czw paź 11, 2012 5:46 am

a czy jeżeli mam P1 3,0v6 o przełożeniach 4,625 i chciałbym zmienić na 4,875 to podejdzie mi most od P1 2,5TD o tych przełożeniach? bo podobno różni się wielkością czy kształtem tej całej gruszki i nie pasuje do tej belki co jest między wahaczami. czy to prawda?

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: rudypajero.koszalin » czw paź 11, 2012 6:28 am

Możesz zamieniać, inne mogą być tylko półośki. Dlatego jak będziesz kupować most, to najlepiej z półosiami. Były różne kształty gruchy, ale to w dwójce, ale i tak można je było zamieniać. Co najwyżej długość przedniego wału będzie inna.

most PI

Obrazek

most PII

Obrazek
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: bilans » czw paź 11, 2012 9:48 am

święte słowa
:)21
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Patrol k260
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: wt gru 27, 2011 7:41 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Patrol k260 » czw paź 11, 2012 10:57 pm

dobra. dzięki za pomoc. :)

batarki
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: ndz paź 02, 2011 4:20 pm
Lokalizacja: Łomża
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: batarki » wt paź 16, 2012 1:03 pm

i pierwsza "poważniejsza" awaria
po walce w terenie, gdzie różnicówka miała co robić, cieknie z prawej strony mostu przez bęben :/
rozumiem, że w PI występuje tylko jeden rozmiar uszczelniaczy ?
np. http://moto.allegro.pl/uszczelniacz-pol ... 39925.html

wymiany też domaga się lewa (kierowcy) półoś przednia, z tego co wyczytałem są dwie długości ok. 62cm lub 65cm całość? ja potrzebuję tej krótszej?

Montero '90 3.0 V6 automat długi (najdłuższe mosty jeśli ma to znaczenie )

Pomogą Koledzy potwierdzić mój wybór co bym nie potrzebnie w koszta się nie wpędził ? :)
Long V6 Montero '90 31" BFG AT turystyk

_Bart
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: wt lis 23, 2010 11:11 am

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: _Bart » śr paź 17, 2012 3:12 pm

Krótkie pytanie, czy wymiana tulei tylnego resora w l200 (98') to prosta sprawa? Coś niemiłosiernie tłucze z tyłu, wymieniłem amortyzator, ale widzę, że z tych gumowych tulei przy wieszakach niewiele zostało i podejrzewam, że to one tak tłuką w zakrętach i na wybojach. Czy jak rozepnę wieszak, to potem łatwo złoże ponownie wszystko w całość?
Pozdrawiam
B

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: bilans » śr paź 17, 2012 3:51 pm

_Bart pisze:Krótkie pytanie, czy wymiana tulei tylnego resora w l200 (98') to prosta sprawa? Coś niemiłosiernie tłucze z tyłu, wymieniłem amortyzator, ale widzę, że z tych gumowych tulei przy wieszakach niewiele zostało i podejrzewam, że to one tak tłuką w zakrętach i na wybojach. Czy jak rozepnę wieszak, to potem łatwo złoże ponownie wszystko w całość?
Pozdrawiam
B
co mam ci odpisać ... albo - albo
albo wypadną same
albo będziesz je wybijał lub wypalał
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

piotr-stihl
Posty: 1748
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
Lokalizacja: Pabianice

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: piotr-stihl » śr paź 17, 2012 5:10 pm

bez problemu wymienisz sam ,

2 klucze [ nie pamiętam - chyba 17-tki ] , młotek , 2 lewarki , ewentualnie śrubokręt i nóż bo bywają dłuższe tulejki i trzeba dociąć

bez żadnych problemów zrobisz to w 10 minut 1 strona

jeśli śruby zapieczone dochodzi do zestawu przecinarka z cienką tarczą do cięcia
VITARA 2.0 V6-24v. sprzedana
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane

obecnie nissan navara 2.5 tdi

Patrol k260
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: wt gru 27, 2011 7:41 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Patrol k260 » czw paź 18, 2012 10:54 pm

Witam. Orientuje się ktoś może gdzie w pajero 2 znajduje się coś takiego jak czujnik temperatury wewnątrz i na zewnątrz?

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Kajen » czw paź 18, 2012 11:00 pm

W zderzaku ?
Mam chyba jakiś termik na chacie oryginał z jedynki, moze podpasuje ?
EDIT: Kostka na trzy piny z tego co pamiętam.

Patrol k260
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: wt gru 27, 2011 7:41 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Patrol k260 » czw paź 18, 2012 11:34 pm

dobra, jutro sprawdzę

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości