pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: bilans » ndz lut 10, 2013 6:40 pm

te mosty sprzedaj za połowę ich ceny kupisz 4.6 a za resztę kup coś do autka..
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

MACIEK27
Posty: 2239
Rejestracja: pt sty 18, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: MACIEK27 » ndz lut 10, 2013 8:09 pm

posob87 pisze:hej pytanko. Mam PII 2,5td Long mosty 5,29 z blokadą. Pokraką głównie jeżdżę po czarnym i zastanawiam sie nad zmianą mostów na 4,636 bo na 5,2 to obroty silnika kosmos. Grucha dyfra wielkości arbuza i na 12 nakrętek.
Da się podmienić koło talerzowe i atak z 4,6 do 5,2 czy szukać kompletnych mostów?
Nie da sie , trzeba gruszki wymienic i z przodu jedna poloske, z tyłu gruszke i jedna poloske , mam gruszke przednia 4.636 i jedna poloske moge sie wymienic na 5.28 co by zapas miec :)2 oprocz tego mam tylna polos.
był patrol - był kojot ... teraz juz tylko emerytura...

posob87
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: czw cze 14, 2012 7:09 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: posob87 » pn lut 11, 2013 4:47 pm

czyli lepiej kupić kompletne mosty przód tył z półosiami, rzeźbić przy tych 5.28 nie ma co.
dzięki za info.

MACIEK27
Posty: 2239
Rejestracja: pt sty 18, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: MACIEK27 » pn lut 11, 2013 9:40 pm

wszystko zalezy od kasy, głowki dostaniesz za 400 - 500 zł obie, mosty 1000 - 1200 zł oba, decyzja nalezy do ciebie, robocizna podobna.
był patrol - był kojot ... teraz juz tylko emerytura...

Awatar użytkownika
sz4kal
 
 
Posty: 116
Rejestracja: wt gru 20, 2011 12:09 pm
Lokalizacja: Śląsk - Jastrzębie Zdrój

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: sz4kal » wt lut 12, 2013 11:41 am

Witajcie


Dzisiaj po krótkiej przejażdżce padły kierunkowskazy. Czy ktoś może mi wskazać gdzie znajduję się przekaźnik do kierunków ?


Edit: Sprawdziłem bezpiecznik jest OK, a te dwa przekaźniki które są razem z bezpiecznikami w kabinie to nie mam pojęcia do czego są ;). Myślałem, że jeden będzie do kierunków drugi do awaryjnych ale raczej się mylę.



Dodam, że żarówki są w porządku bo jak włączę awaryjne to działają.

Awatar użytkownika
lisisko
 
 
Posty: 226
Rejestracja: sob sty 07, 2006 11:09 am
Lokalizacja: Stalowa Wola / Kraków, a obecnie Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: lisisko » wt lut 12, 2013 6:03 pm

Ja szukałbym przyczyny w przełączniku.
Pajero II 2,5 TD '94r

Awatar użytkownika
sz4kal
 
 
Posty: 116
Rejestracja: wt gru 20, 2011 12:09 pm
Lokalizacja: Śląsk - Jastrzębie Zdrój

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: sz4kal » czw lut 14, 2013 12:00 pm

Coś więcej ktoś mógłby powiedzieć ;) bo nie bardzo wiem od czego się zabrać ... aby wskrzesić kierunki.

Awatar użytkownika
maciek ttl
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pt kwie 22, 2011 8:45 pm
Lokalizacja: katowice

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: maciek ttl » czw lut 14, 2013 1:06 pm

zobacz przekażniki w skrezynce pod macha koło aku\
te po lewej stojąc przy lewym błotniku

pozamieniaj i konbiunuj i sprawdzaj
Pozdrawiam

Maciek

Awatar użytkownika
sz4kal
 
 
Posty: 116
Rejestracja: wt gru 20, 2011 12:09 pm
Lokalizacja: Śląsk - Jastrzębie Zdrój

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: sz4kal » czw lut 14, 2013 9:24 pm

Dzięki dzięki za rady :)2

Problem dzisiaj rozwiązałem. Zapinałem przyczepkę do samochodu i przypadkowo usłyszałem, że przekaźnik zaczął pstrykać ale dalej nic nie świeciło. Zacząłem ruszać przewodami w gniazdku przy haku i tam coś przerywa na razie kierunki zadziałały ale w weekand będę musiał się temu dokładniej przyjrzeć :D

Awatar użytkownika
lisisko
 
 
Posty: 226
Rejestracja: sob sty 07, 2006 11:09 am
Lokalizacja: Stalowa Wola / Kraków, a obecnie Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: lisisko » czw lut 14, 2013 9:57 pm

Troszkę mnie fantazja poniosła i zrekonstruowałem rurę końcową z nierdzewki
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
rozważam zrekonstruowanie całego wydechu w ten sposób :)14
Pajero II 2,5 TD '94r

Awatar użytkownika
nickczemnik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: ndz lis 06, 2011 1:08 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: nickczemnik » czw lut 14, 2013 10:21 pm

sz4kal pisze:Dzięki dzięki za rady :)2

Problem dzisiaj rozwiązałem. Zapinałem przyczepkę do samochodu i przypadkowo usłyszałem, że przekaźnik zaczął pstrykać ale dalej nic nie świeciło. Zacząłem ruszać przewodami w gniazdku przy haku i tam coś przerywa na razie kierunki zadziałały ale w weekand będę musiał się temu dokładniej przyjrzeć :D
Uważaj na to, bo jak masz tam jakieś zwarcie, to może być potem problem z doprowadzeniem wszystkiego do ładu. U mnie stop przestał działać po tym jak gniazdo się przygięło na jakiejś muldzie. Ogólnie najlepiej je przemontować maksymalnie wysoko i dać kabel z zapasem, żeby się tak łatwo nie wyrywały przewody.

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: lukas 78 » pt lut 15, 2013 1:03 am

lisisko pisze:Troszkę mnie fantazja poniosła i zrekonstruowałem rurę końcową z nierdzewki
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
rozważam zrekonstruowanie całego wydechu w ten sposób :)14
ładnie wyszło ja w ramach fantazji zapłaciłem za bosala 70 zł :)21
cały układ z nierdzewki fajna sprawa pod warunkiem ,że auta po dziurach nie tłuczesz :wink:
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Kajen » ndz lut 17, 2013 9:51 am

A to czemu niby ? Nierdzewka jest ok, różnica jest taka że zwykły wydech zaraz Ci się urwie, a nierdzewny tylko wygnie ewentualnie.

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: lukas 78 » ndz lut 17, 2013 1:46 pm

szkoda takiej roboty do celów błotnych :)21
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Kajen » ndz lut 17, 2013 1:50 pm

Wiesz, jak przy tym robisz dużo przy nierdzewce to jakoś nie szkoda kawałka rury...

Awatar użytkownika
lisisko
 
 
Posty: 226
Rejestracja: sob sty 07, 2006 11:09 am
Lokalizacja: Stalowa Wola / Kraków, a obecnie Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: lisisko » ndz lut 17, 2013 5:08 pm

Dokładnie. Użyłem odpadów i poświęciłem 1,5 - 2 h.
Pajero II 2,5 TD '94r

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: lukas 78 » ndz lut 17, 2013 6:19 pm

tak dla zrobienia kawałka rurki z podstawką na trzy śruby :wink:
żeby zrobić całość trzeba poświęcić trochę więcej rurek i czasu a kompletny wydech z polmostrowa czy coś tam innego kupisz za psie pieniądze. Co do wytrzymałości na zgniecenia urwania to będzie podobna.
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Kajen » ndz lut 17, 2013 6:51 pm

To wiadomo że się urwać może. Ale nie wmówisz mi że prędzej czy cuś, odporność na korozję też chcesz porównać ?

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: lukas 78 » ndz lut 17, 2013 7:00 pm

ja ci nic nie wmawiam korozja to inna bajka :wink:
sobie bym założył z nierdzewki ale mój to bulwar :)21
w bloto takiego błyszczącego i roboty przy nim szkoda :wink:
ale jak ktoś się nudzi co ja będę bronił
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Kajen » ndz lut 17, 2013 7:03 pm

Coś trzeba robić żeby zimą nie ocipieć :D

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: lukas 78 » ndz lut 17, 2013 7:15 pm

jak masz czasu za dużo to mnie też wydziergaj :)21
ten pierwszy zaraz za kolektorem coś się brzydki zaczyna robić :wink:
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

pascal
 
 
Posty: 107
Rejestracja: czw lut 14, 2013 6:30 pm
Lokalizacja: ELBLĄG

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: pascal » pn lut 18, 2013 5:31 pm

hej,

Panowie jestem na etapie skracania lancucha w reduktorze w pajero 1 2.5 td i mam pytanko dotyczace oleju w tym, ze reduktorze

czy jest tam jakis dedykowany olej przekladniowy ?
Jaki polecacie? ile go wchodzi ?
I pytanie z innej beczki ile jest kalamitek do przesmarowania w przednim zawieszeniu ?? Jak czesto nalezy interesowac sie tym tematem ??
Ostatnio zmieniony pn lut 18, 2013 9:06 pm przez pascal, łącznie zmieniany 1 raz.

strutek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: śr lut 13, 2013 10:06 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: strutek » pn lut 18, 2013 5:38 pm

Witam, mam mały problem. Parę dni temu wymieniałem głowicę w swoim pajero II 2,5 TD i po wymianie na odpalonym silniku bulgocze płyn w zbiorniczku wyrównawczym co to może być? Sprawdzałem korek od zbiorniczka i jest dobry uszczelka itd.. Głowica jest nowa cała (głowica, uszczelka, sruby, zawory itd.. ) także też raczej bym to wykluczył.. Ktoś mi próbował wmówić, że blok może być krzywy.. mi się to coś nie widzi bo to kawał odlewu ale jak się mylę to proszę mnie poprawić:).. jaka może być w takim razie przyczyna?
z tego co wynalazłem to termostat? ale w kabinie normalnie ciepłe powietrze grzeje .. na przewodach i łączeniach nic nie cieknie i teraz już nie wiem gdzie mam szukać przyczyny....

Awatar użytkownika
maciek ttl
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pt kwie 22, 2011 8:45 pm
Lokalizacja: katowice

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: maciek ttl » pn lut 18, 2013 11:22 pm

Paskal
Do reduktora jest olej 80W90
kalamitki to se sprawdz w instrukcji (ale miło ze o to pytasz)

Strutek

Dobrze odpowietrzyłeś układ chłodzenia bo jak tak to chyba uszczelka pod głowicą nie hula
Pozdrawiam

Maciek

pascal
 
 
Posty: 107
Rejestracja: czw lut 14, 2013 6:30 pm
Lokalizacja: ELBLĄG

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: pascal » wt lut 19, 2013 8:32 pm

Macku a jest gdzies na forum instrukcja bo nie moge jej zlokalizowac ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości