pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
nickczemnik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: ndz lis 06, 2011 1:08 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: nickczemnik » ndz paź 06, 2013 10:49 am

Pytanie do bardziej obeznanych w temacie ode mnie: czy pokrywa zaworów do 4D56 np z L200 2003, lub z Gallopera (oczywiście taka na 2 a nie 3 śruby) będzie pasowała do 4D56 z Pajero I? Mój motor to wersja z turbo + IC. Uszczelka wiem, że jest taka sama, więc w teorii powinno pasować...
Druga kwestia gdzie najlepiej zanabyć te dodatkowe uszczelki pod śruby pokrywy zaworów? Może ktoś posiada odpowiedni numer części żeby to kupić np. w ASO Hyundaia?

Z góry dzięki za wskazówki!

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Adas » ndz paź 06, 2013 12:36 pm

pokrywy będą pasowały, tylko będą posiadały rurki od podciśnień, co do gumek pod śruby to nie wszystko, należy też wymienić gumowy półksiężyc w głowicy przy grodzi i wszystko wkleja się na silikon.
uszczelka i półksiężyc - http://allegro.pl/uszczelka-pokrywy-zaw ... 98265.html
gumki śrub - http://allegro.pl/pajero-l-200-uszczeln ... 09281.html
półksiężyc - http://allegro.pl/pajero-uszczelka-pokr ... 09369.html

nie żałuj silikonu, wielu ludzi poległo na przecieku z półksiężyca, myśląc, że to tylny uszczelniacz wału.
po rozgrzaniu silnika dokręć czujnie pokrywę, bo się ułoży

Awatar użytkownika
nickczemnik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: ndz lis 06, 2011 1:08 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: nickczemnik » ndz paź 06, 2013 1:13 pm

Adas pisze:pokrywy będą pasowały, tylko będą posiadały rurki od podciśnień, co do gumek pod śruby to nie wszystko, należy też wymienić gumowy półksiężyc w głowicy przy grodzi i wszystko wkleja się na silikon.
uszczelka i półksiężyc - http://allegro.pl/uszczelka-pokrywy-zaw ... 98265.html
gumki śrub - http://allegro.pl/pajero-l-200-uszczeln ... 09281.html
półksiężyc - http://allegro.pl/pajero-uszczelka-pokr ... 09369.html

nie żałuj silikonu, wielu ludzi poległo na przecieku z półksiężyca, myśląc, że to tylny uszczelniacz wału.
po rozgrzaniu silnika dokręć czujnie pokrywę, bo się ułoży

Dzięki za info. O półksiężycu wiem i kupiłem go razem z uszczelką, bo właśnie tamtędy się lało. Niestety okazało się, że pokrywa z amelinium jest pęknięta, więc wolałbym ją wymienić na coś nowszego niż kolejną 25 letnią, a spawanie tego raczej niezbyt ma sens.

Awatar użytkownika
lisisko
 
 
Posty: 226
Rejestracja: sob sty 07, 2006 11:09 am
Lokalizacja: Stalowa Wola / Kraków, a obecnie Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: lisisko » śr paź 16, 2013 8:11 pm

Z tym silikonem to racja. Ja złożyłem bez smarowania, wytrzymało pół roku i już cieknie...

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Pajero II 2,5 TD '94r

қzh
 
 
Posty: 1339
Rejestracja: ndz cze 02, 2013 6:03 pm
Lokalizacja: Poznań Jeżyce

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: қzh » śr paź 16, 2013 9:01 pm

polksiezyc warto dorobic z aluminiowego wałka i wkleic na klej do szyb. to metoda dajaca raz na zawsze spokoj z tym gownem.
Nie siedzę na forum i NIE KORZYSTAM Z ŻADNEGO INNEGO NICKA
NIE PISAĆ DO MNIE PW

Awatar użytkownika
maciek ttl
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pt kwie 22, 2011 8:45 pm
Lokalizacja: katowice

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: maciek ttl » śr paź 16, 2013 9:23 pm

Takie cuś jest pomiędzy skrzynią i kołem zamachowym na silniku w dolnej części taka guma w kształcie księżyca około 20 cm co i po co to cudo??? Trzeba to zakładać bo napuchło olejem i nie chce wejść po wymianie sprzęgła
Pozdrawiam

Maciek

қzh
 
 
Posty: 1339
Rejestracja: ndz cze 02, 2013 6:03 pm
Lokalizacja: Poznań Jeżyce

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: қzh » śr paź 16, 2013 9:30 pm

poka fote
Nie siedzę na forum i NIE KORZYSTAM Z ŻADNEGO INNEGO NICKA
NIE PISAĆ DO MNIE PW

Awatar użytkownika
nickczemnik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: ndz lis 06, 2011 1:08 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: nickczemnik » śr paź 16, 2013 11:19 pm

қzh pisze:polksiezyc warto dorobic z aluminiowego wałka i wkleic na klej do szyb. to metoda dajaca raz na zawsze spokoj z tym gownem.
Fajny pomysł. Klej do szyb nie protestuje przeciwko pracy w wysokiej temperaturze?

қzh
 
 
Posty: 1339
Rejestracja: ndz cze 02, 2013 6:03 pm
Lokalizacja: Poznań Jeżyce

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: қzh » śr paź 16, 2013 11:24 pm

nie zauwazylem. w sumie tam jest tylko ~100C.
Nie siedzę na forum i NIE KORZYSTAM Z ŻADNEGO INNEGO NICKA
NIE PISAĆ DO MNIE PW

Awatar użytkownika
lisisko
 
 
Posty: 226
Rejestracja: sob sty 07, 2006 11:09 am
Lokalizacja: Stalowa Wola / Kraków, a obecnie Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: lisisko » czw paź 17, 2013 5:12 pm

Jak zlokalizować czujnik świateł cofania na skrzyni?
rudypajero.koszalin pisze:Na skrzyni biegów w PII jest tylko jeden czujnik... TO TEN :wink: :)21

Koledzy, albo jestem ślepy, albo niepełnosprytny, ale nie mogę znaleźć tego cholernego czujnika do świateł wstecznego. Od kiedy mam auto, świateł nie było. Czy jest taka możliwość, ze ktoś to wykręcił i zaślepił? Z tego co wiem, to powinien być z tyłu skrzyni. A ja tam tylko widzę speedometer, a od góry czujniki od kontrolek. Czy mógłby mi ktoś po chłopsku wytłumaczyć, gdzie to jest ??
Pajero II 2,5 TD '94r

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: rudypajero.koszalin » czw paź 17, 2013 6:19 pm

Tutaj masz pełnego manuala do skrzyń pajero:
http://www.pajero4x4.ru/disel-pdf/manual-trany.pdf
To jest manual do PI, ale umieszczenie czujników we wszystkich skrzyniach jest analogiczne.
Jak nie chcesz się przekopywać przez literaturę to proszę, to jest najczęściej spotykana skrzynka:

[IMG=http://img703.imageshack.us/img703/2782/le3e.png][/IMG]

Uploaded with ImageShack.us
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
suzi4WD
 
 
Posty: 6773
Rejestracja: pt cze 15, 2012 6:20 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: suzi4WD » czw paź 17, 2013 6:51 pm

lisisko pisze:Z tym silikonem to racja. Ja złożyłem bez smarowania, wytrzymało pół roku i już cieknie...

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Takie gumowe cuś miałem w którymś tam z kolei 4G63 w głowicy (od Sonaty chyba). Silikon musi być do silników a nie budowlany.
... transporter GV XL7 2.0HDI 6,68l/100km nurza się w zieloność i jak łódka brodzi ...

Awatar użytkownika
lisisko
 
 
Posty: 226
Rejestracja: sob sty 07, 2006 11:09 am
Lokalizacja: Stalowa Wola / Kraków, a obecnie Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: lisisko » czw paź 17, 2013 8:04 pm

rudypajero.koszalin pisze:Tutaj masz pełnego manuala do skrzyń pajero:
http://www.pajero4x4.ru/disel-pdf/manual-trany.pdf
To jest manual do PI, ale umieszczenie czujników we wszystkich skrzyniach jest analogiczne.
Jak nie chcesz się przekopywać przez literaturę to proszę, to jest najczęściej spotykana skrzynka:

[IMG=http://img703.imageshack.us/img703/2782/le3e.png][/IMG]

Uploaded with ImageShack.us
Dzięki za manuala.
W tym tygodniu już nie będę miał czasu, żeby się ciepnąć pod auto. Choć wydaję mi się, że obadałem to miejsce i nic nie znalazłem... Ale, sprawdzę jeszcze raz.
Pajero II 2,5 TD '94r

Awatar użytkownika
ArturS
 
 
Posty: 210
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 11:08 pm
Lokalizacja: Żary

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: ArturS » pt paź 18, 2013 11:26 am

lisisko pisze:Jak zlokalizować czujnik świateł cofania na skrzyni?
rudypajero.koszalin pisze:Na skrzyni biegów w PII jest tylko jeden czujnik... TO TEN :wink: :)21

Koledzy, albo jestem ślepy, albo niepełnosprytny, ale nie mogę znaleźć tego cholernego czujnika do świateł wstecznego. Od kiedy mam auto, świateł nie było. Czy jest taka możliwość, ze ktoś to wykręcił i zaślepił? Z tego co wiem, to powinien być z tyłu skrzyni. A ja tam tylko widzę speedometer, a od góry czujniki od kontrolek. Czy mógłby mi ktoś po chłopsku wytłumaczyć, gdzie to jest ??
Czujnik jest z tyłu skrzyni, a czujnik speedometer z tyłu reduktora. :)21
3.0 V6 +Ironman

Awatar użytkownika
lisisko
 
 
Posty: 226
Rejestracja: sob sty 07, 2006 11:09 am
Lokalizacja: Stalowa Wola / Kraków, a obecnie Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: lisisko » sob paź 19, 2013 6:12 pm

ArturS pisze:
lisisko pisze:Jak zlokalizować czujnik świateł cofania na skrzyni?
rudypajero.koszalin pisze:Na skrzyni biegów w PII jest tylko jeden czujnik... TO TEN :wink: :)21

Koledzy, albo jestem ślepy, albo niepełnosprytny, ale nie mogę znaleźć tego cholernego czujnika do świateł wstecznego. Od kiedy mam auto, świateł nie było. Czy jest taka możliwość, ze ktoś to wykręcił i zaślepił? Z tego co wiem, to powinien być z tyłu skrzyni. A ja tam tylko widzę speedometer, a od góry czujniki od kontrolek. Czy mógłby mi ktoś po chłopsku wytłumaczyć, gdzie to jest ??
Czujnik jest z tyłu skrzyni, a czujnik speedometer z tyłu reduktora. :)21
:)2 cenna wskazówka
Pajero II 2,5 TD '94r

Awatar użytkownika
nickczemnik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: ndz lis 06, 2011 1:08 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: nickczemnik » ndz paź 20, 2013 1:18 pm

suzi4WD pisze:Takie gumowe cuś miałem w którymś tam z kolei 4G63 w głowicy (od Sonaty chyba). Silikon musi być do silników a nie budowlany.
To są jeszcze tacy, którzy używają sanitarnego w samochodach? :D

Awatar użytkownika
suzi4WD
 
 
Posty: 6773
Rejestracja: pt cze 15, 2012 6:20 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: suzi4WD » ndz paź 20, 2013 3:58 pm

Byś się zdziwił, mechanicy tfu samochodowi.
:wink:
... transporter GV XL7 2.0HDI 6,68l/100km nurza się w zieloność i jak łódka brodzi ...

miki_mi2
 
 
Posty: 221
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 3:55 pm
Lokalizacja: miedzyrzecz lubuski/ wawa słoik
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: miki_mi2 » pn paź 21, 2013 1:06 pm

Pomocy :oops:
Jakie oznaki daje umierające lsd w moście?
Zauważyłem,że coś się klinuje/szarpie w tylnym dyfrze. Dzieje się tak podczas nagłego ruszania, szczególnie na twardej nawierzchni przy skręconych kołach. Odczucie podobnie jest jak na zapiętej 100% blokadzie.I zdaje się, że zjawisko nie występuje na zimnym jeszcze gęstym oleju.
Miałem podobnie na początku jak kupiłem paździeża, ale zmieniłem olej z dodatkiem LS i przeszło na jakieś 5000km. Teraz problem się powtórzył tyle, że szarpanie jest o wiele mocniejsze. Do tego most przy większych prędkościach zaczął wyć ni z tego ni z owego. Zmieniłem olej i dalej tak samo.
Zrobiłem tak 900 km i szarpać szarpie ale nic poza tym, lsd wydaje się działać. Ale wkurw****ce jest to bardzo.
Miał ktoś tak?
k260

қzh
 
 
Posty: 1339
Rejestracja: ndz cze 02, 2013 6:03 pm
Lokalizacja: Poznań Jeżyce

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: қzh » pn paź 21, 2013 1:07 pm

objawy wygladaja jakbys na zapietym przodzie jechal
lsd jak sie zjebie to go tak jakby nima a nie ze blokuje kiedy chce, zreszta sprawne lsd blokuje tyle co nic, wiec....
Nie siedzę na forum i NIE KORZYSTAM Z ŻADNEGO INNEGO NICKA
NIE PISAĆ DO MNIE PW

miki_mi2
 
 
Posty: 221
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 3:55 pm
Lokalizacja: miedzyrzecz lubuski/ wawa słoik
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: miki_mi2 » pn paź 21, 2013 2:04 pm

Nie, przód jest rozłączony na 100%
Czy ma ktoś z Was schemat budowy dyfra miśkowego z lsd?
Kzh, jeżeli chodzi o działanie lsd to moim zdaniem różnica jest duża na + dla mostu wyposażonego w lsd
Wcześniej miałem miśka (3d) z otwartym dyfrem i miałem problemy z pokonaniem niektórych przeszkód, które teraz objeżdżam bez problemu (wagon). Szczególnie na piaszczystych podjazdach jest znacznie lepiej.
Ostatnio zmieniony pn paź 21, 2013 10:54 pm przez miki_mi2, łącznie zmieniany 1 raz.
k260

қzh
 
 
Posty: 1339
Rejestracja: ndz cze 02, 2013 6:03 pm
Lokalizacja: Poznań Jeżyce

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: қzh » pn paź 21, 2013 2:05 pm

wydaje ci sie. lsd praktycznie nic nie daje.
po co ci schemat? tam sa tylko tarczki dodatkowo w porownaniu do zwyklego.
Nie siedzę na forum i NIE KORZYSTAM Z ŻADNEGO INNEGO NICKA
NIE PISAĆ DO MNIE PW

miki_mi2
 
 
Posty: 221
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 3:55 pm
Lokalizacja: miedzyrzecz lubuski/ wawa słoik
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: miki_mi2 » pn paź 21, 2013 2:14 pm

Sugerujesz, że mam placebo :)21 ?
Mam dyfer z lsd, który i tak nic nie daje ale w terenie jeżdżę lepiej :)2
jasne :)21
қzh pisze:wydaje ci sie. lsd praktycznie nic nie daje.
po co ci schemat? tam sa tylko tarczki dodatkowo w porownaniu do zwyklego.
Kzh, chcę popatrzeć na te tarczki :)21
k260

қzh
 
 
Posty: 1339
Rejestracja: ndz cze 02, 2013 6:03 pm
Lokalizacja: Poznań Jeżyce

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: қzh » pn paź 21, 2013 2:24 pm

teraz pomysl!
skoro dasz rade reka przekrecic kolo (tak jak sprawdzasz czy lsd dziala na podniesionej jednej stronie) to jaka to moze byc sila i ile ona moze dawac w czasie jazdy ?

tarczki w google se znajdz albo na mitsubishilinks
Nie siedzę na forum i NIE KORZYSTAM Z ŻADNEGO INNEGO NICKA
NIE PISAĆ DO MNIE PW

miki_mi2
 
 
Posty: 221
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 3:55 pm
Lokalizacja: miedzyrzecz lubuski/ wawa słoik
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: miki_mi2 » pn paź 21, 2013 3:28 pm

Może miałeś do czynienia z padniętymi blokadami, nie wiem.
Ja nadal twierdze, że różnica jest na plus.
Dwa te same auta, opony ateki, teren ten sam.
Auto z lsd za każdym razem jechało lepiej.
Magia? może tak może nie, a może działa lsd :)21

Ponawiam pytanie, czy wiecie co może powodować blokowanie/tarcie/szarpanie w tylnym moście?
Zęby wszystkie na miejscu.
k260

қzh
 
 
Posty: 1339
Rejestracja: ndz cze 02, 2013 6:03 pm
Lokalizacja: Poznań Jeżyce

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: қzh » pn paź 21, 2013 3:35 pm

ok.
znam takich co im magnetyzery dzialaja :)2
Nie siedzę na forum i NIE KORZYSTAM Z ŻADNEGO INNEGO NICKA
NIE PISAĆ DO MNIE PW

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość