pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

miki_mi2
 
 
Posty: 221
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 3:55 pm
Lokalizacja: miedzyrzecz lubuski/ wawa słoik
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: miki_mi2 » pn paź 21, 2013 3:42 pm

Tym akurat bym się nie chwalił :)21
k260

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: rudypajero.koszalin » pn paź 21, 2013 7:53 pm

Tu masz obrazek poglądowy jak wygląda lsd:

Obrazek

Jedna z koronek jest spięta z pakietem tarczek, pomiędzy nimi są tarczki zazębione z obudową dyfra.
Koronka ma utrudniony ruch względem obudowy dyfra dzięki tarciu występującemu pomiędzy tarczkami.
Lsd ma stały docisk płytek w związku z czym blokuje dyfer ze stałą, założoną przez producenta siłą.
Lsd zużywa się jak każde sprzęgło cierne, regeneracja polega na wymianie pakietów płytek i elementów dociskających.
Lsd może powodować szarpanie, ale tylko na zakręcie. Tylko wtedy płytki przemieszczają się względem siebie. Taki efekt dają mocno zniszczone/zatarte tarczki.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

miki_mi2
 
 
Posty: 221
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 3:55 pm
Lokalizacja: miedzyrzecz lubuski/ wawa słoik
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: miki_mi2 » pn paź 21, 2013 9:31 pm

rudypajero.koszalin pisze:Tu masz obrazek poglądowy jak wygląda lsd:

Obrazek

Jedna z koronek jest spięta z pakietem tarczek, pomiędzy nimi są tarczki zazębione z obudową dyfra.
Koronka ma utrudniony ruch względem obudowy dyfra dzięki tarciu występującemu pomiędzy tarczkami.
Lsd ma stały docisk płytek w związku z czym blokuje dyfer ze stałą, założoną przez producenta siłą.
Lsd zużywa się jak każde sprzęgło cierne, regeneracja polega na wymianie pakietów płytek i elementów dociskających.
Lsd może powodować szarpanie, ale tylko na zakręcie. Tylko wtedy płytki przemieszczają się względem siebie. Taki efekt dają mocno zniszczone/zatarte tarczki.
Dzięki kolego :)2
Wychodzi na to, że mam już zniszczone tarczki.
Ciekawi mnie czy jest opłacalne regenerowanie takiego mostu w pajero.
Wiem, że w np. jeepach xj czy zj wymieniają tarczki jak lsd umrze.
k260

қzh
 
 
Posty: 1339
Rejestracja: ndz cze 02, 2013 6:03 pm
Lokalizacja: Poznań Jeżyce

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: қzh » wt paź 22, 2013 5:45 am

moge ci opylic tarczki. ale tanio nie bedzie raczej.
Nie siedzę na forum i NIE KORZYSTAM Z ŻADNEGO INNEGO NICKA
NIE PISAĆ DO MNIE PW

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: rudypajero.koszalin » wt paź 22, 2013 6:25 am

Nie do końca zgadzam się z Kzh, lsd też ma swoje zalety, ale zamiast naprawiać tarczki za zylion, lepiej kupić most z pełną 100% blokadą. do auta będzie pasował p&p, jedynie układ załączania będziesz musiał zmotać.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

қzh
 
 
Posty: 1339
Rejestracja: ndz cze 02, 2013 6:03 pm
Lokalizacja: Poznań Jeżyce

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: қzh » wt paź 22, 2013 6:30 am

wymiana tarczek to kupa drogiej, nikomu nie potrzebnej roboty. rudy ma racje zeby brac z prawdziwa blokada jesli jest plug&play.
Nie siedzę na forum i NIE KORZYSTAM Z ŻADNEGO INNEGO NICKA
NIE PISAĆ DO MNIE PW

miki_mi2
 
 
Posty: 221
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 3:55 pm
Lokalizacja: miedzyrzecz lubuski/ wawa słoik
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: miki_mi2 » wt paź 22, 2013 12:05 pm

rudypajero.koszalin pisze:Nie do końca zgadzam się z Kzh, lsd też ma swoje zalety, ale zamiast naprawiać tarczki za zylion, lepiej kupić most z pełną 100% blokadą. do auta będzie pasował p&p, jedynie układ załączania będziesz musiał zmotać.
Piszesz o moście na resorze z l200?
k260

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: rudypajero.koszalin » wt paź 22, 2013 8:05 pm

Jak resor to L200, jak sprężyna to od PII.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

қzh
 
 
Posty: 1339
Rejestracja: ndz cze 02, 2013 6:03 pm
Lokalizacja: Poznań Jeżyce

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: қzh » wt paź 22, 2013 8:17 pm

rudypajero.koszalin pisze:Jak resor to L200, jak sprężyna to od PII.
a czasem most z p2 nie jest szerszy od tego z p1 ?
Nie siedzę na forum i NIE KORZYSTAM Z ŻADNEGO INNEGO NICKA
NIE PISAĆ DO MNIE PW

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: rudypajero.koszalin » wt paź 22, 2013 8:21 pm

Jest. 4cm. czyli po 2cm na stronę.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

қzh
 
 
Posty: 1339
Rejestracja: ndz cze 02, 2013 6:03 pm
Lokalizacja: Poznań Jeżyce

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: қzh » wt paź 22, 2013 8:22 pm

rudypajero.koszalin pisze:Jest. 4cm. czyli po 2cm na stronę.
no wlasnie. czyli lipa?
Nie siedzę na forum i NIE KORZYSTAM Z ŻADNEGO INNEGO NICKA
NIE PISAĆ DO MNIE PW

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: rudypajero.koszalin » wt paź 22, 2013 8:33 pm

No nie. Mocowania mają ten sam rozstaw co w PI. Szerszy jest tylko o piasty (podwójne łożysko stożkowe, notabene niebo lepsze niż kulkowe w PI)
Różnica w rozstawie kół jest niezauważalna gołym okiem.
Analogicznie ma się sprawa z mostem L200 na resorze, łoża resorów mają taki sam rozstaw co w PI.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

қzh
 
 
Posty: 1339
Rejestracja: ndz cze 02, 2013 6:03 pm
Lokalizacja: Poznań Jeżyce

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: қzh » wt paź 22, 2013 8:37 pm

a panhard?
Nie siedzę na forum i NIE KORZYSTAM Z ŻADNEGO INNEGO NICKA
NIE PISAĆ DO MNIE PW

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: rudypajero.koszalin » wt paź 22, 2013 8:43 pm

Nie pamiętam, ale zdaje się taki sam, Jakoś dawno taką zmotkę robiłem. Ale panhard to małe miki, to tylko kawałek rury można dowolnie skracać i wydłużać.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

қzh
 
 
Posty: 1339
Rejestracja: ndz cze 02, 2013 6:03 pm
Lokalizacja: Poznań Jeżyce

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: қzh » wt paź 22, 2013 8:45 pm

niby tak ale to juz troche rzezba jesli trzeba zmieniac wymiar
Nie siedzę na forum i NIE KORZYSTAM Z ŻADNEGO INNEGO NICKA
NIE PISAĆ DO MNIE PW

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: rudypajero.koszalin » wt paź 22, 2013 8:57 pm

No wiesz, montaż mostu od PII/L200 do PI to jest rzeźba. Tak na prawdę to dwa zupełnie inne mosty. Jednak zamontować się da, bez większych przeróbek. zawsze można wykorzystać ori panharda od PI.
Kiedyś montowałem cały kompletny zawias od PII do PI, przód (wahacze, półosie) i tył, obeszło się bez spawania. Ale łatwo nie było, kilka gratów nie zupełnie pasowało, największy zonk był z przednimi półosiami.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

қzh
 
 
Posty: 1339
Rejestracja: ndz cze 02, 2013 6:03 pm
Lokalizacja: Poznań Jeżyce

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: қzh » wt paź 22, 2013 9:00 pm

jezeli ucho panharda w moscie od p2 bedzie w innym miejscu niz w p1 to raczej nie zamontujesz panharda z p1. a przypuszczam ze tak wlasnie bedzie bo rama w p2 jest szersza i tym samym panhard bedzie dluzszy.

przod to inna bajka. sam w galloperze zamontowalem wahacze gorne z p2. sa identyczne (wymiary). dolne od p2 sa szersze chyba. i stabilizator inaczej przykrecany.
Nie siedzę na forum i NIE KORZYSTAM Z ŻADNEGO INNEGO NICKA
NIE PISAĆ DO MNIE PW

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: rudypajero.koszalin » wt paź 22, 2013 9:06 pm

Tak, ale mocowanie na moście jest w tym samym miejscu (za radiusem), teraz już nie pamiętam który panhard poszedł do przekładki, ale zdaje się go nie przerabiałem :roll:
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: N2O » wt paź 22, 2013 11:13 pm

қzh pisze:teraz pomysl!
skoro dasz rade reka przekrecic kolo (tak jak sprawdzasz czy lsd dziala na podniesionej jednej stronie) to jaka to moze byc sila i ile ona moze dawac w czasie jazdy ?

tarczki w google se znajdz albo na mitsubishilinks
Widać nie jeździłeś ze sprawnym LSD.
A na piachu i ogólnie na podjazdach daje najwięcej, nawet takie ledwo działające bardzo pomaga.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

қzh
 
 
Posty: 1339
Rejestracja: ndz cze 02, 2013 6:03 pm
Lokalizacja: Poznań Jeżyce

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: қzh » wt paź 22, 2013 11:16 pm

jezdzilem. w jednym wozku mialem nowe. no chyba ze bylo zjebane.
Nie siedzę na forum i NIE KORZYSTAM Z ŻADNEGO INNEGO NICKA
NIE PISAĆ DO MNIE PW

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: rudypajero.koszalin » śr paź 23, 2013 6:30 am

Bo LSD się nie czuje, weźmiesz i niby nic... apotem odjazd :)23 :)18 :)21
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

krzysiek_92
 
 
Posty: 119
Rejestracja: pt sty 29, 2010 9:12 pm
Lokalizacja: Podkarpacie, Jarosław

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: krzysiek_92 » śr paź 23, 2013 12:31 pm

Witam,
mam do was szybkie pytanie:
chodzi o reduktor do pajero 2.8 tdi z 1995 z manualną skrzynią biegów. Czy podchodzą reduktory od skrzyń automatycznych lub z innych motorów.
Z góry dziękuje za odpowiedź :)

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: rudypajero.koszalin » śr paź 23, 2013 6:06 pm

Czy od automatu pasuje to nie wiem, nie miałem okazji sprawdzać. Na pewno pasuje od 3.5l V6, manual. Inne wersje silnikowe (2.5td, 3.0 V6) miały inną skrzynię rozdzielczą, nie dopasujesz.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
ArturS
 
 
Posty: 210
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 11:08 pm
Lokalizacja: Żary

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: ArturS » śr paź 23, 2013 10:44 pm

Od automata do manuala nie pasuje, inny wieloklin na wałku zdawczym skrzyni.
3.0 V6 +Ironman

krzysiek_92
 
 
Posty: 119
Rejestracja: pt sty 29, 2010 9:12 pm
Lokalizacja: Podkarpacie, Jarosław

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: krzysiek_92 » czw paź 24, 2013 1:10 pm

Dziękuje, a przełożenie reduktora w 3.5 v6 i 2.8 się różnią?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość