
pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Moderator: Kosiarz
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Tu masz obrazek poglądowy jak wygląda lsd:

Jedna z koronek jest spięta z pakietem tarczek, pomiędzy nimi są tarczki zazębione z obudową dyfra.
Koronka ma utrudniony ruch względem obudowy dyfra dzięki tarciu występującemu pomiędzy tarczkami.
Lsd ma stały docisk płytek w związku z czym blokuje dyfer ze stałą, założoną przez producenta siłą.
Lsd zużywa się jak każde sprzęgło cierne, regeneracja polega na wymianie pakietów płytek i elementów dociskających.
Lsd może powodować szarpanie, ale tylko na zakręcie. Tylko wtedy płytki przemieszczają się względem siebie. Taki efekt dają mocno zniszczone/zatarte tarczki.

Jedna z koronek jest spięta z pakietem tarczek, pomiędzy nimi są tarczki zazębione z obudową dyfra.
Koronka ma utrudniony ruch względem obudowy dyfra dzięki tarciu występującemu pomiędzy tarczkami.
Lsd ma stały docisk płytek w związku z czym blokuje dyfer ze stałą, założoną przez producenta siłą.
Lsd zużywa się jak każde sprzęgło cierne, regeneracja polega na wymianie pakietów płytek i elementów dociskających.
Lsd może powodować szarpanie, ale tylko na zakręcie. Tylko wtedy płytki przemieszczają się względem siebie. Taki efekt dają mocno zniszczone/zatarte tarczki.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
-
-
- Posty: 221
- Rejestracja: ndz lip 12, 2009 3:55 pm
- Lokalizacja: miedzyrzecz lubuski/ wawa słoik
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Dzięki kolegorudypajero.koszalin pisze:Tu masz obrazek poglądowy jak wygląda lsd:
Jedna z koronek jest spięta z pakietem tarczek, pomiędzy nimi są tarczki zazębione z obudową dyfra.
Koronka ma utrudniony ruch względem obudowy dyfra dzięki tarciu występującemu pomiędzy tarczkami.
Lsd ma stały docisk płytek w związku z czym blokuje dyfer ze stałą, założoną przez producenta siłą.
Lsd zużywa się jak każde sprzęgło cierne, regeneracja polega na wymianie pakietów płytek i elementów dociskających.
Lsd może powodować szarpanie, ale tylko na zakręcie. Tylko wtedy płytki przemieszczają się względem siebie. Taki efekt dają mocno zniszczone/zatarte tarczki.

Wychodzi na to, że mam już zniszczone tarczki.
Ciekawi mnie czy jest opłacalne regenerowanie takiego mostu w pajero.
Wiem, że w np. jeepach xj czy zj wymieniają tarczki jak lsd umrze.
k260
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
moge ci opylic tarczki. ale tanio nie bedzie raczej.
Nie siedzę na forum i NIE KORZYSTAM Z ŻADNEGO INNEGO NICKA
NIE PISAĆ DO MNIE PW
NIE PISAĆ DO MNIE PW
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Nie do końca zgadzam się z Kzh, lsd też ma swoje zalety, ale zamiast naprawiać tarczki za zylion, lepiej kupić most z pełną 100% blokadą. do auta będzie pasował p&p, jedynie układ załączania będziesz musiał zmotać.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
wymiana tarczek to kupa drogiej, nikomu nie potrzebnej roboty. rudy ma racje zeby brac z prawdziwa blokada jesli jest plug&play.
Nie siedzę na forum i NIE KORZYSTAM Z ŻADNEGO INNEGO NICKA
NIE PISAĆ DO MNIE PW
NIE PISAĆ DO MNIE PW
-
-
- Posty: 221
- Rejestracja: ndz lip 12, 2009 3:55 pm
- Lokalizacja: miedzyrzecz lubuski/ wawa słoik
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Piszesz o moście na resorze z l200?rudypajero.koszalin pisze:Nie do końca zgadzam się z Kzh, lsd też ma swoje zalety, ale zamiast naprawiać tarczki za zylion, lepiej kupić most z pełną 100% blokadą. do auta będzie pasował p&p, jedynie układ załączania będziesz musiał zmotać.
k260
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Jak resor to L200, jak sprężyna to od PII.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
a czasem most z p2 nie jest szerszy od tego z p1 ?rudypajero.koszalin pisze:Jak resor to L200, jak sprężyna to od PII.
Nie siedzę na forum i NIE KORZYSTAM Z ŻADNEGO INNEGO NICKA
NIE PISAĆ DO MNIE PW
NIE PISAĆ DO MNIE PW
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Jest. 4cm. czyli po 2cm na stronę.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
no wlasnie. czyli lipa?rudypajero.koszalin pisze:Jest. 4cm. czyli po 2cm na stronę.
Nie siedzę na forum i NIE KORZYSTAM Z ŻADNEGO INNEGO NICKA
NIE PISAĆ DO MNIE PW
NIE PISAĆ DO MNIE PW
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
No nie. Mocowania mają ten sam rozstaw co w PI. Szerszy jest tylko o piasty (podwójne łożysko stożkowe, notabene niebo lepsze niż kulkowe w PI)
Różnica w rozstawie kół jest niezauważalna gołym okiem.
Analogicznie ma się sprawa z mostem L200 na resorze, łoża resorów mają taki sam rozstaw co w PI.
Różnica w rozstawie kół jest niezauważalna gołym okiem.
Analogicznie ma się sprawa z mostem L200 na resorze, łoża resorów mają taki sam rozstaw co w PI.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
a panhard?
Nie siedzę na forum i NIE KORZYSTAM Z ŻADNEGO INNEGO NICKA
NIE PISAĆ DO MNIE PW
NIE PISAĆ DO MNIE PW
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Nie pamiętam, ale zdaje się taki sam, Jakoś dawno taką zmotkę robiłem. Ale panhard to małe miki, to tylko kawałek rury można dowolnie skracać i wydłużać.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
niby tak ale to juz troche rzezba jesli trzeba zmieniac wymiar
Nie siedzę na forum i NIE KORZYSTAM Z ŻADNEGO INNEGO NICKA
NIE PISAĆ DO MNIE PW
NIE PISAĆ DO MNIE PW
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
No wiesz, montaż mostu od PII/L200 do PI to jest rzeźba. Tak na prawdę to dwa zupełnie inne mosty. Jednak zamontować się da, bez większych przeróbek. zawsze można wykorzystać ori panharda od PI.
Kiedyś montowałem cały kompletny zawias od PII do PI, przód (wahacze, półosie) i tył, obeszło się bez spawania. Ale łatwo nie było, kilka gratów nie zupełnie pasowało, największy zonk był z przednimi półosiami.
Kiedyś montowałem cały kompletny zawias od PII do PI, przód (wahacze, półosie) i tył, obeszło się bez spawania. Ale łatwo nie było, kilka gratów nie zupełnie pasowało, największy zonk był z przednimi półosiami.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
jezeli ucho panharda w moscie od p2 bedzie w innym miejscu niz w p1 to raczej nie zamontujesz panharda z p1. a przypuszczam ze tak wlasnie bedzie bo rama w p2 jest szersza i tym samym panhard bedzie dluzszy.
przod to inna bajka. sam w galloperze zamontowalem wahacze gorne z p2. sa identyczne (wymiary). dolne od p2 sa szersze chyba. i stabilizator inaczej przykrecany.
przod to inna bajka. sam w galloperze zamontowalem wahacze gorne z p2. sa identyczne (wymiary). dolne od p2 sa szersze chyba. i stabilizator inaczej przykrecany.
Nie siedzę na forum i NIE KORZYSTAM Z ŻADNEGO INNEGO NICKA
NIE PISAĆ DO MNIE PW
NIE PISAĆ DO MNIE PW
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Tak, ale mocowanie na moście jest w tym samym miejscu (za radiusem), teraz już nie pamiętam który panhard poszedł do przekładki, ale zdaje się go nie przerabiałem 

Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Widać nie jeździłeś ze sprawnym LSD.қzh pisze:teraz pomysl!
skoro dasz rade reka przekrecic kolo (tak jak sprawdzasz czy lsd dziala na podniesionej jednej stronie) to jaka to moze byc sila i ile ona moze dawac w czasie jazdy ?
tarczki w google se znajdz albo na mitsubishilinks
A na piachu i ogólnie na podjazdach daje najwięcej, nawet takie ledwo działające bardzo pomaga.

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
jezdzilem. w jednym wozku mialem nowe. no chyba ze bylo zjebane.
Nie siedzę na forum i NIE KORZYSTAM Z ŻADNEGO INNEGO NICKA
NIE PISAĆ DO MNIE PW
NIE PISAĆ DO MNIE PW
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Bo LSD się nie czuje, weźmiesz i niby nic... apotem odjazd




Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
-
-
- Posty: 119
- Rejestracja: pt sty 29, 2010 9:12 pm
- Lokalizacja: Podkarpacie, Jarosław
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Witam,
mam do was szybkie pytanie:
chodzi o reduktor do pajero 2.8 tdi z 1995 z manualną skrzynią biegów. Czy podchodzą reduktory od skrzyń automatycznych lub z innych motorów.
Z góry dziękuje za odpowiedź
mam do was szybkie pytanie:
chodzi o reduktor do pajero 2.8 tdi z 1995 z manualną skrzynią biegów. Czy podchodzą reduktory od skrzyń automatycznych lub z innych motorów.
Z góry dziękuje za odpowiedź

- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Czy od automatu pasuje to nie wiem, nie miałem okazji sprawdzać. Na pewno pasuje od 3.5l V6, manual. Inne wersje silnikowe (2.5td, 3.0 V6) miały inną skrzynię rozdzielczą, nie dopasujesz.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Od automata do manuala nie pasuje, inny wieloklin na wałku zdawczym skrzyni.
3.0 V6 +Ironman
-
-
- Posty: 119
- Rejestracja: pt sty 29, 2010 9:12 pm
- Lokalizacja: Podkarpacie, Jarosław
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Dziękuje, a przełożenie reduktora w 3.5 v6 i 2.8 się różnią?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość