pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Moderator: Kosiarz
-
-
- Posty: 118
- Rejestracja: pt sty 03, 2014 5:53 pm
- Lokalizacja: Radom, Mazowieckie
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Z pickiem OK ale jak z kamperem?
Jak widzą przepisy obciecie budy i dołożenie kontenera (kontenerka)?
Albo usunięcie dachu i samodzielne podwyższenie go o około 30cm?
Jak widzą przepisy obciecie budy i dołożenie kontenera (kontenerka)?
Albo usunięcie dachu i samodzielne podwyższenie go o około 30cm?
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Coś mi się wydaję, że trzeba zrobić przegląd rozszerzony w OSKP i zmienić typ pojazdu z osobowego ew ciężarowego na tzw inny. Nie powinno to być trudne, czy jakoś szczególnie uciążliwe, możliwe, że będzie potrzebny rzeczoznawca.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Zapytam się o to w OSKP bo czasem jestem tam i mam "chody"oldarcher pisze:Z pickiem OK ale jak z kamperem?
Jak widzą przepisy obciecie budy i dołożenie kontenera (kontenerka)?
Albo usunięcie dachu i samodzielne podwyższenie go o około 30cm?

Wysokość liftu należy dopasować do wzrostu teściowej
L200 4d56
L200 4d56
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Co do przebudowy na kamperka:wszystko jest możliwe,ale trzeba pamiętać o jednej zasadzie(de facto najważniejszej)panującej w polskich urzędach;w tym wypadku mam na myśli Wydział Komunikacji oraz Stację Diagnostyczną.Mianowicie:każdy urzędnik i diagnosta interpretuje przepisy w/g własnego uznania,a owe instytucje to państwo w panstwie.Sam przerabiałem karetkę z 1985 roku na kampera i bezproblemowo się to udało,tylko musiałem znaleźć odpowiedniego diagnostę,który napisał mi jakich zmian wymaga mój pojazd.Potem raptem cztery wizyty na Stacji Diagnostycznej(obowiązkowo u tego samego diagnosty) i pojazd przeszedł metamorfozę.Pozostaje mi życzyć wytrwałości i cierpliwości 

-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Jeszcze się jakoś nie natkłem nigdzie
, chlapacze to Wy mata, czy nie mata
. Jak do tego podchodzą "niebieskie zarogowe kontrolery"
bo na przegląd raz w roku to i założyć mogę. Pytam bo kilka/kilkanaście razy już przy cofaniu zawadziłem i tam sobie dumam że chyba je zdejmę.



Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Ja nimam. Ale przecież to tylko jedna z wielu rzeczy za, które mogą mi zabrać Dow rej.
to co się mam przejmować

Wysokość liftu należy dopasować do wzrostu teściowej
L200 4d56
L200 4d56
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
No ja niby z tych mniej legalnych spraw to mam tylko przyciemnione szyby i już raz niewiele brakowało a dowód byłby zabrany.Polsky pisze:Ja nimam. Ale przecież to tylko jedna z wielu rzeczy za, które mogą mi zabrać Dow rej.to co się mam przejmować
No cóż, czas na chlapacze

PS: dziś specjalnie się przyglądałem napotkanym terenówkom i na cztery widziane samochody tylko jedna miała chlapacze - ale to Vitara to może się nie liczyć

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Witam mam prośbę grzeje się tunel (karoseria między pasażerem a kierowca)w moim samochodzie Mitsubishi Pajero Pinin 2004 1.8 benzyna _gaz.
Nie wiem od czego kiedy to sie zaczeło brakowało oleju w reduktorze został uzupełniony. Pospawano tłumnik i załozono siatkie na niego.Odłączono nagrzewnice -dalej się grzeje.Poprzejechaniu 30km zaczyna się grzać podczas dalszej jazdy temperatura rośnie. Nie wiem co się dzieje ?
Nie wiem od czego kiedy to sie zaczeło brakowało oleju w reduktorze został uzupełniony. Pospawano tłumnik i załozono siatkie na niego.Odłączono nagrzewnice -dalej się grzeje.Poprzejechaniu 30km zaczyna się grzać podczas dalszej jazdy temperatura rośnie. Nie wiem co się dzieje ?
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Jak najładniej i najprościej porobić dziury w nadkolu pod snorkel?
dzięki
pozdrawiam
dzięki
pozdrawiam
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
w zestawie ze snorklem masz najprawdopodobniej szablon do robienia dziur. Wirtarka+wiertła+otwornica i do dzieła.
Pajero 2,5TD 86r. GG 649597
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
dzięki
Czyli żadnej magii nie da się zastosować, po prostu otwornica.
nie podoba mi się to rozwiązanie
Czyli żadnej magii nie da się zastosować, po prostu otwornica.
nie podoba mi się to rozwiązanie
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re:
zadzwon i zapytaj tu: -> powinni miećslavomiros pisze:Gdzie w Wawie lub okolicach kupić śruby, które mocują sprzęgiełka (łeb imbusowy, drobny gwint, klasa najlepiej wyższa niż 8.8 ). Na razie znalazłem tylko w Asmecie, ale 8.8 z łbem sześciokątnym.
Potrzebuję 1 (słownie: jednej) sztuki, chociaż najchętniej wymieniłbym wszystkie.

era Hdi
BYŁ-> Samurai, Y60 ..

BYŁ-> Samurai, Y60 ..
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Kolejne pytanie
.
Kumpel w Gallopku wymienił (za moją namową) górne wahacze, oczywiście na dwójkowe Pajerakowe.
Problemem jest ustawienie kąta pochylenia koła, znaczy da się podkładkami i kąt jest ustawiony, jednak śruby trzymające wahacz górny są zbyt mało wkręcone - tak nie więcej jak cztery obroty gwintu. U mnie np. śruba weszła w nakrętkę do momentu że wystaje ok.2mm, u kumpla jest schowana w nakrętce na ok 2-3mm i jest ryzyko zerwania gwintu i ...., wiadomo co się może stać.
Pytanie takie, czy można zastosować dłuższe o ok.5mm śruby mocowania górnego wahacza
, śruby oczywiście o odpowiedniej twardości a nie rowerowe made in CCCP.

Kumpel w Gallopku wymienił (za moją namową) górne wahacze, oczywiście na dwójkowe Pajerakowe.
Problemem jest ustawienie kąta pochylenia koła, znaczy da się podkładkami i kąt jest ustawiony, jednak śruby trzymające wahacz górny są zbyt mało wkręcone - tak nie więcej jak cztery obroty gwintu. U mnie np. śruba weszła w nakrętkę do momentu że wystaje ok.2mm, u kumpla jest schowana w nakrętce na ok 2-3mm i jest ryzyko zerwania gwintu i ...., wiadomo co się może stać.
Pytanie takie, czy można zastosować dłuższe o ok.5mm śruby mocowania górnego wahacza

- boczek140
- jestem tu nowy...
- Posty: 53
- Rejestracja: pt maja 25, 2012 12:23 pm
- Lokalizacja: Chotomów / Legionowo
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Witam
Panowie mam pewne pytanie moja pojarka czeka teraz na składanie całego zawieszenia .. Większość śrub niestety jest na tyle skorodowana że chciałbym je wymienić lub po prostu poginęła , śruby tylnego resora , wieszaki, cybanty itp mam nowe. śruby przedniego zawieszenia nadają się do wymiany, oza śrubami dolnego wahacza od drążków skrętnych. Moje pytanie brzmi czy ktoś wie jakie śruby stosować do zawieszenia wiem że utwardzane itp ale chodzi mi o gwint.. jaki rozstaw gwintu mają śruby zawieszenia w miśku, czy ten rozstaw jest taki sam, czy różne elementy zawieszenia mają różny gwint. Byłbym wdzięczny za info jakiego gwintu szukać. Kolejna sprawa czy ma ktoś może jakiś manuall lub katalog części z rysunkami gdzie jest oznaczenie rodzaju oraz wymiary śrub jaki jest stosowany, może tam będzie również informacja co do gwintu.
Będę wdzięczny za informację
Jak tylko złoże zwieszenie i rama znajdzie się na kołach to wstawię foty z reanimacji ... trwa to już bardzo długo bo chyba z 1,5 roku ale znaleźć ramę w dobrym stanie do pajero I to nie byłą łatwa sprawa
Panowie mam pewne pytanie moja pojarka czeka teraz na składanie całego zawieszenia .. Większość śrub niestety jest na tyle skorodowana że chciałbym je wymienić lub po prostu poginęła , śruby tylnego resora , wieszaki, cybanty itp mam nowe. śruby przedniego zawieszenia nadają się do wymiany, oza śrubami dolnego wahacza od drążków skrętnych. Moje pytanie brzmi czy ktoś wie jakie śruby stosować do zawieszenia wiem że utwardzane itp ale chodzi mi o gwint.. jaki rozstaw gwintu mają śruby zawieszenia w miśku, czy ten rozstaw jest taki sam, czy różne elementy zawieszenia mają różny gwint. Byłbym wdzięczny za info jakiego gwintu szukać. Kolejna sprawa czy ma ktoś może jakiś manuall lub katalog części z rysunkami gdzie jest oznaczenie rodzaju oraz wymiary śrub jaki jest stosowany, może tam będzie również informacja co do gwintu.
Będę wdzięczny za informację
Jak tylko złoże zwieszenie i rama znajdzie się na kołach to wstawię foty z reanimacji ... trwa to już bardzo długo bo chyba z 1,5 roku ale znaleźć ramę w dobrym stanie do pajero I to nie byłą łatwa sprawa

- boczek140
- jestem tu nowy...
- Posty: 53
- Rejestracja: pt maja 25, 2012 12:23 pm
- Lokalizacja: Chotomów / Legionowo
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
kolejne pytanie to czy ktoś mógłby mi podowiedzieć jak wyglada śruba mocowania górnego wahacza do ramy wiem że to 12x50 ale pytanie czy jest co gwint po całości czy może gwint częściowy ? Kolejne pytanie co oznacza określenie 10T przy wymiarze śruby ? Czy jest to może określenie stopnia twardości śruby
?
Będę wdzięczny za info

Będę wdzięczny za info
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Z racji tego że połączenia w zawieszeniu są narażone na wibracje, zastosuj śruby z drobnym gwintem.
Większość kitajców ma zastosowane gwinty XX x 1,5. Np: M12x1,5 itp. Im bardziej drobnozwojny gwint tym bardziej samohamowny. To znaczy że się sam nie odkręci. No i oczywiście nakrętki samohamowne, lub podkładki sprężyste. Klasa jakościowa śrub minimum 8.8 , 10.9 to raczej max potrzeb. Wszystkie śruby zawieszenia są z prowadzeniem (gwint nie do końca śruby), musisz je tak dobierać aby element był dobrze ściśnięty (gwint nie wystawał z otworu).
Udanych zakupów.
Większość kitajców ma zastosowane gwinty XX x 1,5. Np: M12x1,5 itp. Im bardziej drobnozwojny gwint tym bardziej samohamowny. To znaczy że się sam nie odkręci. No i oczywiście nakrętki samohamowne, lub podkładki sprężyste. Klasa jakościowa śrub minimum 8.8 , 10.9 to raczej max potrzeb. Wszystkie śruby zawieszenia są z prowadzeniem (gwint nie do końca śruby), musisz je tak dobierać aby element był dobrze ściśnięty (gwint nie wystawał z otworu).
Udanych zakupów.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
- boczek140
- jestem tu nowy...
- Posty: 53
- Rejestracja: pt maja 25, 2012 12:23 pm
- Lokalizacja: Chotomów / Legionowo
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
rudypajero.koszalin pisze:Z racji tego że połączenia w zawieszeniu są narażone na wibracje, zastosuj śruby z drobnym gwintem.
Większość kitajców ma zastosowane gwinty XX x 1,5. Np: M12x1,5 itp. Im bardziej drobnozwojny gwint tym bardziej samohamowny. To znaczy że się sam nie odkręci. No i oczywiście nakrętki samohamowne, lub podkładki sprężyste. Klasa jakościowa śrub minimum 8.8 , 10.9 to raczej max potrzeb. Wszystkie śruby zawieszenia są z prowadzeniem (gwint nie do końca śruby), musisz je tak dobierać aby element był dobrze ściśnięty (gwint nie wystawał z otworu).
Udanych zakupów.
Dzięki wielkie o to mi właśnie chodziło ... Gdyby ktoś miał zdjęcie jeszcze śruby mocowania górnego wahacza lub chociaż podał dokładne wymiary takie jak długość gwintu to byłbym wdzięczny.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Jak są zamocowane elementy zderzaka/tylne nadkola w Pajero II. Chodzi mi o te plastiki sięgające od koła, aż do tylnych lamp. U mnie są przykręcone tylko na dwóch śruba właśnie przy lampch. Wydaje mi się to trochę za słabo.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
-
-
- Posty: 156
- Rejestracja: ndz maja 04, 2014 4:07 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Może ktoś wie od czego podpasuja lampki tablicy rejestracyjnej do Pajero II?? Bo z moich nie wiele zostało i z ich mocowań również. Zastanawiam się nad czymś takim:
http://sklep.jegger.pl/fr_lampa_md13b_l ... 230v-4176i
I drugie pytanie, może ktoś wie jak zdjąć kierownicę z kolumny?? Zdemontowałem poduszkę i odkręciłem już tą śrubę na kolumnie, ale nie mogę ściągnąć kierownicy z tych frezów
http://sklep.jegger.pl/fr_lampa_md13b_l ... 230v-4176i
I drugie pytanie, może ktoś wie jak zdjąć kierownicę z kolumny?? Zdemontowałem poduszkę i odkręciłem już tą śrubę na kolumnie, ale nie mogę ściągnąć kierownicy z tych frezów
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Ja wstawiłem takie akcesoryjne do przyczepy.
http://www.jula.pl/catalog/motoryzacja/ ... ej-602119/
Za ledy mogą się przyczepić jak będą czepliwi
Jak masz zamocowane nadkola?
http://www.jula.pl/catalog/motoryzacja/ ... ej-602119/
Za ledy mogą się przyczepić jak będą czepliwi
Jak masz zamocowane nadkola?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
-
-
- Posty: 156
- Rejestracja: ndz maja 04, 2014 4:07 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Ja nie posiadam tych plastikowych poszerzeń nadkoli, ale wydaje mi się, że w nich są jeszcze spinki na wysokości koła.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
W I schodzi po odkręceniu nakrętki - wystarczy lekko puknąć;)stefan1989 pisze: I drugie pytanie, może ktoś wie jak zdjąć kierownicę z kolumny?? Zdemontowałem poduszkę i odkręciłem już tą śrubę na kolumnie, ale nie mogę ściągnąć kierownicy z tych frezów
Pajero 2,5TD 86r. GG 649597
-
-
- Posty: 156
- Rejestracja: ndz maja 04, 2014 4:07 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Pukam, siłuje się z różnych stron i nawet nie drgnie. Za bardzo nie ma jak podważyć. 

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
U mnie opukana po obręczy zawsze schodzi, może za słabo się przykładasz?
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Nie chodzi o poszerzenia nadkoli, tylko o plastikowy element zderzaka który jest na rogu samochodu.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość