pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Moderator: Kosiarz
-
-
- Posty: 156
- Rejestracja: ndz maja 04, 2014 4:07 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Jeżeli chodzi o te na rogu to są chyba przykręcone do zderzaka tak jak ma to miejsce z przodu.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
I tylko to? Są na tych plastikach resztki (?) mocowań do śrub, w ramie są gwinty i to mi wygląda tak jakby czegoś brakowało. Kupiłem już materiał żeby to coś zrobić po swojemu, ale chciałem się upewnić jak to jest w oryginale.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
-
-
- Posty: 156
- Rejestracja: ndz maja 04, 2014 4:07 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
I jeszcze są uchwyty od strony koła, wzdłuż tego plastiku. Ale u mnie są urwane
Czy w Pajero II jest jakaś regulacja linki hamulca ręcznego i gdzie jej szukać??
Czy w Pajero II jest jakaś regulacja linki hamulca ręcznego i gdzie jej szukać??
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Jest od spodu w okolicy dzwigni musisz wejść pod auto kluczyk 10 

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Co to za kontrolka?
Jest czerwona, jest w skrajnym górnym lewym miejscu i są na niej symbole hamulców. Świeci mi się niepełnym blaskiem. Myślałem, że mam za mało płynu hamulcowego, ale jest ponad minimum. O co komon?
Jest czerwona, jest w skrajnym górnym lewym miejscu i są na niej symbole hamulców. Świeci mi się niepełnym blaskiem. Myślałem, że mam za mało płynu hamulcowego, ale jest ponad minimum. O co komon?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Taka sytuacja... Auto jak w podpisie ale na 5.285 i na 35" Silverstone. Przy 70 km /h czuć wyraźne szarpanie przód - tył. przy 90 nie da się jechać. Częstotliwość ogromna, nie da się tak szybko liczyć. Autko wyjechało 1wszy raz od około roku, do tego pierwszy raz na wymienionych mostach, oraz pierwszy raz na nowych oponach. Przyspieszenie raczej żadne. No ale to pikuś. W terenie okazuje się że masakruje wszystko co jeździ obok
Tak gdzie nie chce patrol, miś robi naprawdę spokojnie
( we w szoku jestem ogromnym, a reszta ludzi w jeszcze większym )
Sytuacja wygląda tak. Na luzie słychać jak rzęzi sprzęgło, po wciśnięciu cisza. Ale po woli czuć jak biegi nie wchodzą jak potrzeba. Później objaw zanika i wchodzą jak ta lala. Przy szarpaniu któregoś z wklejonych GRatów coś robi głośne CHRUP! i całe auto zaczyna się kosmicznie telepać. Wciskanie sprzęgła nic nie daje, telepie się niemożliwie i rzęzi głośno. Biegi wchodzą. Szybko lukamy co pod spodem ale wydaje się ok... Wsteczny 50 cm na wstecznym, po czym robi znowu głośne "jebudu" i wszystko wraca do normy. Zrobiło tak 2x zawsze przy targaniu par... Patroli
Trzeba odholować na siedzibę jednego z patroli więc kinetyk i lecimy. Kinetyk, żółwik i ciągniemy. Nawet ładnie jedzie na 3biegu czasami się zastanawiamy czy się kinetyk z haka nie zweryfikował. Ujechaliśmy tak ze 3 km. wiadomo jak to w terenie, przez łąki i pola pędzi fasola, ale i błota pod dostatkiem i dziury ogromne, spokojnie to przejechaliśmy i po kilometrze na płaskiej polnej drodze na odcinku 10 metrów skończyło się sprzęgło. Nic nie rzęzi, nic nie stuka, nic nie śmierdzi jak przy spaleniu tarczy. Próby różne różniaste, sprzęgła nie czuć nawet grama ( zrezygnowani sprawdzaliśmy na sporych obrotach )
I teraz pytanie: czy jest opcja że łożysko wkomponowało się w docisk i stąd było ogromne szarpanie? czy bardziej coś na skrzyni siedzi? Ze skrzyni nie dobiegają żadne niepokojące dźwięki. Na nasze oko właśnie łożysko wlazło w docisk i dlatego telepanie. Tylko nie wiem dlaczego cofając kawałek po walnięciu wracało wszystko do normy. Tarcza wymieniona ze 3 lata temu, niestety docisk i łożysko zostały stare... Może ktoś kiedyś słyszał or przerobił coś podobnego.


Sytuacja wygląda tak. Na luzie słychać jak rzęzi sprzęgło, po wciśnięciu cisza. Ale po woli czuć jak biegi nie wchodzą jak potrzeba. Później objaw zanika i wchodzą jak ta lala. Przy szarpaniu któregoś z wklejonych GRatów coś robi głośne CHRUP! i całe auto zaczyna się kosmicznie telepać. Wciskanie sprzęgła nic nie daje, telepie się niemożliwie i rzęzi głośno. Biegi wchodzą. Szybko lukamy co pod spodem ale wydaje się ok... Wsteczny 50 cm na wstecznym, po czym robi znowu głośne "jebudu" i wszystko wraca do normy. Zrobiło tak 2x zawsze przy targaniu par... Patroli

I teraz pytanie: czy jest opcja że łożysko wkomponowało się w docisk i stąd było ogromne szarpanie? czy bardziej coś na skrzyni siedzi? Ze skrzyni nie dobiegają żadne niepokojące dźwięki. Na nasze oko właśnie łożysko wlazło w docisk i dlatego telepanie. Tylko nie wiem dlaczego cofając kawałek po walnięciu wracało wszystko do normy. Tarcza wymieniona ze 3 lata temu, niestety docisk i łożysko zostały stare... Może ktoś kiedyś słyszał or przerobił coś podobnego.
PII 2.5D 91 SS lift 7cm 33x12.5x15 + 35x11.5x15
Trzeba być naprawdę dobrym, żeby móc być złym...
Trzeba być naprawdę dobrym, żeby móc być złym...
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Nowa weryfikacja
Jako że czasu mało, to i słabo się prace posuwają. Oleje z reduktora i skrzyni pospuszczane. Zaskakująco ładne i przejrzyste po takim topieniu. No i przyszła pora na odkręcanie wałów. Tył na pierwszą linię ognia. Poluzowane nakrętki i wykręcanie śrub. O ile nakrętki schodzą paluszkami, dwie śruby również, to pozostałe 2ie już nie. Łapię za oponkę i ledwo ruszam Misiem. Idzie naprawdę opornie... A myślałem że rozprężę nie wiem co. Trzecia śruba wychodzi opornie ale wychodzi. 4ta śruba, dla przypomnienia odkręcam wał od tylnego mostu....
Klucz w łapie, siedzę w kanale i molestuję śrubę. Idzie raczej mało kolorowo. W 1/ milionową sek wyrywa mi wszystko z rąk, wał wali kangura w budę po czym opada na dechy. Wystrzelił jak z procy, ale bardziej jak by była to skręcona kilka razy guma do napędu śmigła w zabawce. Czyli że naprężenie skrętne a nie wzdłużne. Łapię za końcówkę główki mostu tylnego i naprawdę swobodnie mogę ruszyć autem w przód i tył. Łapię za "wylatany" z tylnego mostu wał i kręcę nim naprawdę swobodnie i bez oporów. Auto stoi na kołach, reduktor na 2H, skrzynia na luzie. Walnięcie naprawdę ogromne. Ma ktoś pomysł, skąd takie naprężenie na tylnym elemencie napędu?

Klucz w łapie, siedzę w kanale i molestuję śrubę. Idzie raczej mało kolorowo. W 1/ milionową sek wyrywa mi wszystko z rąk, wał wali kangura w budę po czym opada na dechy. Wystrzelił jak z procy, ale bardziej jak by była to skręcona kilka razy guma do napędu śmigła w zabawce. Czyli że naprężenie skrętne a nie wzdłużne. Łapię za końcówkę główki mostu tylnego i naprawdę swobodnie mogę ruszyć autem w przód i tył. Łapię za "wylatany" z tylnego mostu wał i kręcę nim naprawdę swobodnie i bez oporów. Auto stoi na kołach, reduktor na 2H, skrzynia na luzie. Walnięcie naprawdę ogromne. Ma ktoś pomysł, skąd takie naprężenie na tylnym elemencie napędu?
PII 2.5D 91 SS lift 7cm 33x12.5x15 + 35x11.5x15
Trzeba być naprawdę dobrym, żeby móc być złym...
Trzeba być naprawdę dobrym, żeby móc być złym...
-
-
- Posty: 156
- Rejestracja: ndz maja 04, 2014 4:07 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Witam, mam mały problem, moje 4D56 nadmiernie dymi. Początkowo myślałem, że turbina puszcza olej, ale dziś zdjąłem przewód przed IC, dołożyłem szmatkę i przegazowałem silnik, szmatka czysta, brak śladów oleju, wewnątrz przewodów też znikoma jego ilość. Więc zastanawiam się czy to może wina złej dawki paliwa na pompie?? Czasem jest sytuacja, że na biegu jałowym obroty z około 850 skaczą na 1100 obr/min. Ciśnienie mierzone 2 miesiące temu i na wszystkich cylindrach pokazało ok 28.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
na jaki kolor dymi?
co to za kontrolka z mojego poprzedniego postu?
co to za kontrolka z mojego poprzedniego postu?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
A nie jechałeś na 4H i tylko przed demontażem wału wypiąłeś na 2H ?aztek13 pisze:........ reduktor na 2H, ...
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Jazda zakończyła się na żółwiu, Z lawety zjechałem tak samo. Zapodałem 2h kawałek do przodu, bo na załączonych napędach nie dało się wjechać do garażu tyłem ( auto wpychały tylko 2a słabawe konie ) . I taki kawałek z 5 metrów do tyłu żeby napędy rozłączyło. Ale fakt okazało się że później auto było odpalone w garażu i był włączony napęd na 4h. Tak więc zakończył żywot na 4hrudypajero.koszalin pisze:A nie jechałeś na 4H i tylko przed demontażem wału wypiąłeś na 2H ?aztek13 pisze:........ reduktor na 2H, ...


PII 2.5D 91 SS lift 7cm 33x12.5x15 + 35x11.5x15
Trzeba być naprawdę dobrym, żeby móc być złym...
Trzeba być naprawdę dobrym, żeby móc być złym...
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
powtarzam pytanie:
Co to za kontrolka?
Jest czerwona, jest w skrajnym górnym lewym miejscu i są na niej symbole hamulców. Świeci mi się niepełnym blaskiem. Myślałem, że mam za mało płynu hamulcowego, ale jest ponad minimum. O co komon?
Co to za kontrolka?
Jest czerwona, jest w skrajnym górnym lewym miejscu i są na niej symbole hamulców. Świeci mi się niepełnym blaskiem. Myślałem, że mam za mało płynu hamulcowego, ale jest ponad minimum. O co komon?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Wykrzyknik w kółku i nawiasiejradek pisze:powtarzam pytanie:
Co to za kontrolka?
Jest czerwona, jest w skrajnym górnym lewym miejscu i są na niej symbole hamulców. Świeci mi się niepełnym blaskiem. Myślałem, że mam za mało płynu hamulcowego, ale jest ponad minimum. O co komon?


Skoro świeci półświatłem to stawiam na jakieś małe zwarcie lub brak dobrej masy. U mnie w zeszłym roku półświatłem paliła się kontrolka załączenia napędów. Później się to naprawiło jak zacząłem grzebać a jakieś dwa tygodnie temu wracając z ryb musiałem użyć napędów i od tamtej pory już nie działa. Żarówka dobra, po zdjęciu osłony reduktora na wszystkich czujnikach kostki OK i nadal nie świeci

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Dzięki Marcinie
Też mi się wydaje, że ręczny. Zaczęła żarzyć podczas dłuższej drogi asfaltem. Może to uboczny efekt uszczelnienia kostek kilka dni wcześniej?
Też mi się wydaje, że ręczny. Zaczęła żarzyć podczas dłuższej drogi asfaltem. Może to uboczny efekt uszczelnienia kostek kilka dni wcześniej?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Winnym może być stycznik hamulca ręcznego (chyba tuż za dźwignią) ale raczej kostek tam wiele nie ma.jradek pisze:Dzięki Marcinie
Też mi się wydaje, że ręczny. Zaczęła żarzyć podczas dłuższej drogi asfaltem. Może to uboczny efekt uszczelnienia kostek kilka dni wcześniej?
Może coś być w samych hamulcach. Nie wiem jak ma Pajero, czy czujniki (działające na masę) przy klockach i gdy te się kończą/zbliżają do wartości granicznej zapala się odpowiednia kontrolka na desce, czy tylko czujnik ilości płynu w zbiorniczku - gdy mało klocków robi się mało płynu i czujnik stanu też zapala kontrolę. Może warto sprawdzić stan klocków, bo bębny tylne raczej czujników nie mają. Oczywiście "uszczelnianie" kostek (zwarcia/przejścia) też może powodować zaświecanie się kontrolki - trzeba sprawdzić.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Może jak będziesz jechał w niedzielę sam wiesz skąd do sam wiesz gdzie to wpadniesz do mnie. Ja zrobię mega spaghetti a Ty tą kontrolkę? 

Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Nie wiem czy to do mnie ale:jradek pisze:Może jak będziesz jechał w niedzielę sam wiesz skąd do sam wiesz gdzie to wpadniesz do mnie. Ja zrobię mega spaghetti a Ty tą kontrolkę?
Jutro będę w Gallopku to sieknę zdjęcie i zobaczysz jak u mnie to wygląda. Nie mam w ogóle podświetlenia prędkościomierza, jest całkowicie ciemny. Nie zobaczysz bo się nie pali kontrolka załączenia napędów, nie mam też tylnych przeciwmgielnych - idzie przeżyć. Denerwuje Cię bo żarzy się jedna, jak przestanie lub się przepali przestaniesz zwracać na to uwagę jak ja

PS: prędkościomierz mam niepodświetlony bo mam problem z zakupem żarówek - nigdzie ich nie mają. Są większe od W1,2W i mniejsze od W5W. Zastanawiam się czy nie kupić całego licznika używanego i z niego wziąć żarówki bo już mnie to pomalutku drażni.
A teraz na poważnie, zobacz jak masz w zbiorniczku czujnik, czy jest w korku tak że po wyjęciu korka wyciągasz też czujnik. Oczyść go i włącz zapłon gdy jest wyjęty - powinna się kontrolka palić pełnym światłem. Jeśli tu będzie OK to zwalaj koła i sprawdź czujniki przy klockach - tylko nie wiem czy takie występują w Pajero, w Galloperze chyba nie. Jeśli są to po prostu odłącz i kawałkiem przewodu zmasuj, włącz zapłon o zobacz jak się świeci kontrolka. Ostatnim miejscem do sprawdzenia to czujnik/stycznik zaciągnięcia hamulca awaryjnego (ręczny). Stycznik powinien być na końcu dźwigni, rozłącz podaj masę i jak kontrolka zaświeci pełnym światłem to ja już nie wiem

Weź pod uwagę jeszcze wszystkie kostki, które uszczelniałeś, może tam coś "masuje".
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Dzięki, spaghetti aktualne, no i masz stałe zaproszenie nad Pilicę.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
odpowiedź masz w podpisie.aztek13 pisze:Taka sytuacja... Auto jak w podpisie ale na 5.285 i na 35" Silverstone. Przy 70 km /h czuć wyraźne szarpanie przód - tył. przy 90 nie da się jechać. Częstotliwość ogromna, nie da się tak szybko liczyć. Autko wyjechało 1wszy raz od około roku, do tego pierwszy raz na wymienionych mostach, oraz pierwszy raz na nowych oponach.
zbudowałeś los pomnikos, a nie wóz do jazdy.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Damian celny jak zawsze.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Damian pisze:odpowiedź masz w podpisie.aztek13 pisze:Taka sytuacja... Auto jak w podpisie ale na 5.285 i na 35" Silverstone. Przy 70 km /h czuć wyraźne szarpanie przód - tył. przy 90 nie da się jechać. Częstotliwość ogromna, nie da się tak szybko liczyć. Autko wyjechało 1wszy raz od około roku, do tego pierwszy raz na wymienionych mostach, oraz pierwszy raz na nowych oponach.
zbudowałeś los pomnikos, a nie wóz do jazdy.
Jak piszesz. Jeżdżę tym pomnikiem również po czarnym, z tym że na Kumho KL71. I tak sobie tym jeżdżę na co dzień i na wyjazdy różnej maści. Od Integracyjnych, po "delikatne" PKPy. O ile z szarpaniem nie było problemu na przywołanych Kumho (33x12.5.15) to teraz wystąpiły. Nie miałem czasu (ze względu na delikatny wyjazd) przejechać się na "nowych" mostach właśnie na Kumho, tylko poleciałem na Silverstone. W aucie dokumentnie nic nie ruszyłem ( prócz mostów i opon ) Do tej pory nie było problemu przemieszczać się 120km/h Pomnik sobie radził i to nawet przyjemnie.
PII 2.5D 91 SS lift 7cm 33x12.5x15 + 35x11.5x15
Trzeba być naprawdę dobrym, żeby móc być złym...
Trzeba być naprawdę dobrym, żeby móc być złym...
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
albo za duża dawka paliwa na pompie, albo co bardziej prawdopodobne wtryski leją.stefan1989 pisze:Witam, mam mały problem, moje 4D56 nadmiernie dymi. Początkowo myślałem, że turbina puszcza olej, ale dziś zdjąłem przewód przed IC, dołożyłem szmatkę i przegazowałem silnik, szmatka czysta, brak śladów oleju, wewnątrz przewodów też znikoma jego ilość. Więc zastanawiam się czy to może wina złej dawki paliwa na pompie?? Czasem jest sytuacja, że na biegu jałowym obroty z około 850 skaczą na 1100 obr/min. Ciśnienie mierzone 2 miesiące temu i na wszystkich cylindrach pokazało ok 28.
Pajero 2,5TD 86r. GG 649597
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Gdzie jest u mnie w L200 przekaźnik od ogrzewania tylnej szyby?
Słyszę, że klika ale nie załącza, oczywiście pod włącznik podpięte jest już coś inne
Pod spodem nie mogę zlokalizować. .. tak jakby klikał w okolicach radia a nie chce mnie się pruć całej deski. Gdzie te małe japońskie paluszki go umieściły?
Słyszę, że klika ale nie załącza, oczywiście pod włącznik podpięte jest już coś inne

Pod spodem nie mogę zlokalizować. .. tak jakby klikał w okolicach radia a nie chce mnie się pruć całej deski. Gdzie te małe japońskie paluszki go umieściły?
Wysokość liftu należy dopasować do wzrostu teściowej
L200 4d56
L200 4d56
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
witam
posiadam most z blokadą od pajero2 i chce go wstawic do pajero 1
mam pompkę i przełącznik na którym wychodzą 4 kable
teraz pytanko czy to wystarczy czy jest potrzebny jeszcze jakis moduł sterujący?
licze na podpowiedzi jak do ze sobą podłączyć
posiadam most z blokadą od pajero2 i chce go wstawic do pajero 1
mam pompkę i przełącznik na którym wychodzą 4 kable
teraz pytanko czy to wystarczy czy jest potrzebny jeszcze jakis moduł sterujący?
licze na podpowiedzi jak do ze sobą podłączyć
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
wywal moduł i podłącz sam kompresorek, po osiągnięciu ciśnienia sam się wyłączy, moduł jest po to, żeby wypełnić sekwencję czynności żeby blokada się zapięła. chyba tego nie potrzebujesz
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości