pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Marcingalloper » sob sie 01, 2015 5:05 pm

Blackbear pisze:
jradek pisze:Miałem nalewki z GlobGumu/colway (polskie), aktualnie mam z Malatesty (włoskie). Te pierwsze były OK, te drugie rozczarowały jakością.
Globgumy dają się wyważyć i jako takie trwałe? Zainteresowały mnie właśnie. Może MT? :)
Masz zadatki na ofrołdera, umnisz rozjechać kałuże tak by sprawiło Ci to radość - nawet nie myśl o ATekach, bierz MT :)21 .
Masz już AT, trochę łyse a na nowych różnica będzie niewielka. Zresztą żaden ATek nie wywali tyle błota w górę co MTek a przecież o to właśnie chodzi.

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » sob sie 01, 2015 5:09 pm

Blackbear pisze:
jradek pisze:Miałem nalewki z GlobGumu/colway (polskie), aktualnie mam z Malatesty (włoskie). Te pierwsze były OK, te drugie rozczarowały jakością.
Globgumy dają się wyważyć i jako takie trwałe? Zainteresowały mnie właśnie. Może MT? :)
Jedź do gumiarzy od ciężarówek, oni dają radę. Na MT raczej nie da się jeździć zimą.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
Blackbear
Posty: 644
Rejestracja: czw maja 07, 2015 11:08 am
Lokalizacja: Głogów/Polkowice
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Blackbear » sob sie 01, 2015 5:35 pm

Marcinie wyczuwam delikatną ironię ;)
Ideałem by były dwa komplety na osobnych felgach. 1 - całoroczne APki, 2 - agresywne MTki. Ale jako, że budżet kruchy na razie to skłania ku AT ;)
Było Pajero, jest Galant

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Marcingalloper » sob sie 01, 2015 7:31 pm

Blackbear pisze:Marcinie wyczuwam delikatną ironię ;)
Ideałem by były dwa komplety na osobnych felgach. 1 - całoroczne APki, 2 - agresywne MTki. Ale jako, że budżet kruchy na razie to skłania ku AT ;)
Broń Boże, żadnej ironii i pisałem w pełni poważnie.

Jak chcesz to możesz poprzeglądać tematy o oponach, ja w zeszłym roku praktycznie w ogóle nie myślałem o MTkach, chciałem Ateki i byłem niemal w 100% pewien że takie kupię.
Ale popatrzyłem na czym się jeździ u mnie w okolicach i wyszło albo simex/MT albo najzwyklejsza szosówka. Praktycznie nie znam nikogo co ma teraz ATeki, wszyscy praktycznie na minimum MT i to są samochody do wszystkiego - do kościoła, do sklepu po bułki czy z rodziną nad morze.

Ja mam dwa komplety kół. Jeden na stalówkach MT, drugi na ori alu z AT. Zamysł był taki że jak sucho czy dalszy wyjazd to zmiana na AT. Jak plan weekendowej zabawy w błocie to zmiana na MT - uwierz mi że ani razu nawet nie pomyślałem o zmianie na AT po tym jak w kwietniu założyłem MT :)21 . W dupie że się ścierają, że niektórzy twierdzą że huczą tak że urwajapierydole i że się w ogóle ledwo w tym hałasie da jechać :)21 , i ze powodują wibracje - trochę w tym prawdy jest, ale tylko trochę. Radek pisał że w zimę nie da się praktycznie jeździć, tak rzecze forum, ale sam nie miałem okazji sprawdzać - stawiam jednak flachę że i ten "mit" jebnie z wielkim hukiem z pierwszym opadem śniegu :lol: . Nie da się, nie da, a popatrz w ilu terenufffkach siedzą opony z ledwo widocznym zarysem bieżnika i te fury latają zimą (sam znam taką jedną Nivkę prawie na slikach). Różnica na śniegu pewnie będzie, musi być, ale czy w ogóle nie da się jeździć i takie tam :roll: .

MT mają też i wady, jedna cały czas się przypomina. Dziś pojechaliśmy na plażę pojeździć po piachach i takie tam, i tam gdzie Pajero na szosówkach szło aż miło my Galloperem i Patrol za mną waliliśmy na full fai bo oba samochody stawały lekko się zagrzebując :)21 . Komicznie to musiało wyglądać dla postronnych że zwykłe nie liftowane Pajero idzie taś tasiem tam gdzie my na o wiele większych kołach ledwo jedziemy.

Awatar użytkownika
Blackbear
Posty: 644
Rejestracja: czw maja 07, 2015 11:08 am
Lokalizacja: Głogów/Polkowice
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Blackbear » sob sie 01, 2015 11:21 pm

Więc ideałem byłby coś w stylu AT+? Emtekowy atek ;)
Było Pajero, jest Galant

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Marcingalloper » ndz sie 02, 2015 7:50 am

Blackbear pisze:Więc ideałem byłby coś w stylu AT+? Emtekowy atek ;)

Znowu odniosę się do trendu forum, które to oponę Cooper Discoverer STT zwie agresywnym ATEKIEM. Myślę że to jest dobry trop - choć moim zdaniem ta opona jest zbyt głośna w porównaniu do gówna jakie mam czyli KM2. Coopera ma kumpel w Patrolu i drugi w Pajero.

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16844
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kabal » ndz sie 02, 2015 2:31 pm

Kasa w błoto. Bierz light mt typu km2 w rozmiarze 33x10,5. Szkoda czasu na półśrodki, szczególnie, że auto już pod taką gumę gotowe. 8)
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Marcingalloper » ndz sie 02, 2015 2:58 pm

Kabal pisze:Kasa w błoto. Bierz light mt typu km2 w rozmiarze 33x10,5. Szkoda czasu na półśrodki, szczególnie, że auto już pod taką gumę gotowe. 8)
:)2 :)2 :)2
Ot mądrego to i dobrze posłuchać.
Do Pajero 33/10,5 wchodzi bez żadnych scen na seryjnym zawiasie jedyny warunek to felga z ET-10, chyba lub zdjęcie przednich chlapaczy.

Ja dokładnie teraz tak bym robił.

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16844
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kabal » ndz sie 02, 2015 3:04 pm

Marcingalloper pisze:
Kabal pisze:Kasa w błoto. Bierz light mt typu km2 w rozmiarze 33x10,5. Szkoda czasu na półśrodki, szczególnie, że auto już pod taką gumę gotowe. 8)
:)2 :)2 :)2
Ot mądrego to i dobrze posłuchać.
Do Pajero 33/10,5 wchodzi bez żadnych scen na seryjnym zawiasie jedyny warunek to felga z ET-10, chyba lub zdjęcie przednich chlapaczy.

Ja dokładnie teraz tak bym robił.
Ja mam tą drogę za sobą parę lat temu... wg mjie e pajero to jedyny słuszny rozmiar i rodzaj opony do spokojnego jeżdzenia 50/50 asfalt/teren. Zimą też do ogarnięcia z głową na karku.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Marcingalloper » ndz sie 02, 2015 9:07 pm

Kabal pisze:
Marcingalloper pisze:
Kabal pisze:Kasa w błoto. Bierz light mt typu km2 w rozmiarze 33x10,5. Szkoda czasu na półśrodki, szczególnie, że auto już pod taką gumę gotowe. 8)
:)2 :)2 :)2
Ot mądrego to i dobrze posłuchać.
Do Pajero 33/10,5 wchodzi bez żadnych scen na seryjnym zawiasie jedyny warunek to felga z ET-10, chyba lub zdjęcie przednich chlapaczy.

Ja dokładnie teraz tak bym robił.
Ja mam tą drogę za sobą parę lat temu... wg mjie e pajero to jedyny słuszny rozmiar i rodzaj opony do spokojnego jeżdzenia 50/50 asfalt/teren. Zimą też do ogarnięcia z głową na karku.
To dobrze żeś już po :)2 . Ja jeszcze przed/w trakcie i dopiero doszedłem do wniosku że chyba czas szukać mostów Pajero z automata 5.29 .
Te co mam :roll: , no nie będę oszukiwał że mocy braknie na gumie 32/11,5.
Zmienię mosty - zmieniał gumy na 33/12,5 :lol: .

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16844
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kabal » pn sie 03, 2015 9:16 am

4.875 są dobrym kompromisem jak się czasem jeździ gdzieś dalej. Samochód na 33 jeździ znowu jak seria i mocy nie brakuje. Nie wiem czy 5.29 nie będą za wolne. Chyba, że auto tylko dookoła komina i duża, agresywna guma. Tylko wtedy bez sensu jest diesel, trza do kompletu v6 brać :)21
33x12.5 za szerokie, będziesz łożyska wymieniał tak często jak chłopaki przeguby w suzukach :)21 do 10.5 to 20% szersza guma a co za tym idzie opory. Przemyśl to.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Marcingalloper » pn sie 03, 2015 4:35 pm

Wyjdzie w praniu.
Znam gościa w Pajero z 33/12,5 w simexsie, dodam że naprawdę gość ma lekko nasrane we łbie te występy które widziałem to :o .
Tak, często fura siada, co i raz coś dłubie ale w końcu do tego została przeznaczona.
Tylko on ma 3.5 :)21 .

Ja samochód przeznaczam do wszystkiego nawet jak go poprzerabiam to i tak będę nim po bułki jeździł. W przyszłym roku planuję wypad zagraniczny. U mnie nie szumi emtek :)21 i w ogóle jest zajebiście :)2 .

Awatar użytkownika
Blackbear
Posty: 644
Rejestracja: czw maja 07, 2015 11:08 am
Lokalizacja: Głogów/Polkowice
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Blackbear » pn sie 10, 2015 10:10 am

Kabal pisze:Kasa w błoto. Bierz light mt typu km2 w rozmiarze 33x10,5. Szkoda czasu na półśrodki, szczególnie, że auto już pod taką gumę gotowe. 8)
A te 33x10,5 to wsadziłeś w stary oryginalny zawias, czy jakiś nowy tuningowy (np +2" HD)? Coś mi się wydaje, że jak wrzucę takie laczki, to nawet jeśli obcierac nie będzie to będzie się sypać wszystko po kolei. Może najpierw remont, wzmocniony nowy zawias i dopiero duże buciki?
Było Pajero, jest Galant

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16844
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kabal » pn sie 10, 2015 7:49 pm

Zawias seria. Akurat w zawiasie klękają drążki skrętne. Ale od wicha i tony klamotów a nie od kół.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: rudypajero.koszalin » pn sie 10, 2015 9:10 pm

do niektórych PII wchodzą 33" a do innych tylko 31". Jeśli nie odkryliście dlaczego, to wam zdradzę tajemnicę :D
Nie mam pojęcia od czego to zależało, ale niektóre miśki miały fabrycznego body lifta. Wszystkie posadzenia poduszek na ramie były podniesione o około 3cm.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
Blackbear
Posty: 644
Rejestracja: czw maja 07, 2015 11:08 am
Lokalizacja: Głogów/Polkowice
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Blackbear » pn sie 10, 2015 10:50 pm

rudypajero.koszalin pisze:do niektórych PII wchodzą 33" a do innych tylko 31". Jeśli nie odkryliście dlaczego, to wam zdradzę tajemnicę :D
Nie mam pojęcia od czego to zależało, ale niektóre miśki miały fabrycznego body lifta. Wszystkie posadzenia poduszek na ramie były podniesione o około 3cm.
Czy nie przypadkiem wersje m.in na rynek japonski? :D
Czy w tych niższych miśkach też jest "poduszka" w mocowaniu między ramą a karoserią?
Było Pajero, jest Galant

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: rudypajero.koszalin » pn sie 10, 2015 11:06 pm

Nie, na Europe też szły dwa rodzaje ram. Wszystko jest identyczne, poza mocowaniami w ramie. Mocowania budy, silnika, zderzaków... wszystko jest wyższe. Niezależnie od wyposażenia występowały niezależnie, nieważne czy bieda czy full wypas.
"wysokie" ramy częściej się zdarzają w 3,5V6 i 2,8td tam to niemal standard, ale i w 2,5td też widziałem.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » wt sie 11, 2015 5:25 pm

gdzie byles jak Cie nie bylo? kolo Koszalina siedze.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16844
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kabal » śr sie 12, 2015 8:49 am

rudypajero.koszalin pisze:do niektórych PII wchodzą 33" a do innych tylko 31". Jeśli nie odkryliście dlaczego, to wam zdradzę tajemnicę :D
Nie mam pojęcia od czego to zależało, ale niektóre miśki miały fabrycznego body lifta. Wszystkie posadzenia poduszek na ramie były podniesione o około 3cm.
Odkryliśmy. Blackbear akurat ma tą wyżej osadzoną ramę, stąd z marszu sugeruję mu 33" :wink: Ja miałem już u siebie oba przypadki. W obu zresztą docelowo wylądowało 33" po chwilowym zbłądzeniu z 31 :)21
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Marcingalloper » śr sie 12, 2015 3:31 pm

:)2
31 to do jakiegoś Jimnego czy tam Vitary. Pajero szczególnie w 5 drzwiach to tylko i wyłącznie 33. Wtedy i wepchać się idzie gdzieś dalej, łatwo się nie wiesza w rozjechanych koleinach i co najważniejsze jakoś wtedy wygląda.

Awatar użytkownika
Blackbear
Posty: 644
Rejestracja: czw maja 07, 2015 11:08 am
Lokalizacja: Głogów/Polkowice
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Blackbear » śr sie 12, 2015 4:59 pm

Czyli jakbym pierdyknął lifta na zawiasie to może i weszlyby 34', albo i 35' nawet? :p
Nie no spokojnie styknie 33' z dobrym bieżnikiem :) Myśląc o jeepie brałem 33 cale jako szczyt tuningowy :D

Ale ch**. Buciki trochę poczekają, bo poszła mi pompa wtryskowa! :)11
Było Pajero, jest Galant

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: rudypajero.koszalin » śr sie 12, 2015 7:34 pm

jradek pisze:gdzie byles jak Cie nie bylo? kolo Koszalina siedze.
To wpadnij na kawkę :D Nie było mnie, bo do Albanii na "chwilkę" skoczyłem :wink:
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
Blackbear
Posty: 644
Rejestracja: czw maja 07, 2015 11:08 am
Lokalizacja: Głogów/Polkowice
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Blackbear » czw sie 20, 2015 6:23 pm

Czy do samego wyciągnięcia pompy wtryskowej w 2.8 konieczne jest ustawienie wału korbowego na 1 cylinder w GMP? Czy to istotne jest tylko przy montażu i regulacji?
Było Pajero, jest Galant

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: rudypajero.koszalin » czw sie 20, 2015 9:01 pm

Wyciągać można bez ustawiania czegokolwiek. Ustawianie na znaki jest istotne tylko przy montażu.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
Blackbear
Posty: 644
Rejestracja: czw maja 07, 2015 11:08 am
Lokalizacja: Głogów/Polkowice
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Blackbear » sob sie 22, 2015 9:37 am

rudypajero.koszalin pisze:Wyciągać można bez ustawiania czegokolwiek. Ustawianie na znaki jest istotne tylko przy montażu.
Dzięki. Całkiem możliwe, że sam się za to wezmę, bo albo chcą ze mnie zedrzeć, albo nie mogę się doprosić.
Było Pajero, jest Galant

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość