pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » wt paź 27, 2015 2:38 pm

rudypajero.koszalin pisze:Na prawej części p.mostu napędowego jest taka przystawka, w niej jest przesuwka która rozpina półoś, jest tam też czujnik, taki jak w reduktorze. Jak półoś jest spięta przesuwką to czujnik jest zwarty.
Awaryjny sposób naprawy napędu to wypięcie wężyków od zaworków, w siłowniku na moście jest jeszcze sprężyna która zapina półoś w razie braku podciśnienia.
Dobra, jest tak:
Oczyściłem zaworki z nadkola, zdemontowałem nasmarowałem i w ogóle wszystko hiper super. Ładnie ssają oba równo, niestety oba na raz co by oznaczało awarię któregoś czujnika w reduktorze.

Po odpaleniu auta dzieje się tak:

1 Gdy oba zaworki są podłączone to:
2H przednie kółka migają
4H wsio OK
4Hloc i na 4Lloc przednie kółka nie migają, miga natomiast kontrolka centraldyfra.

2 Gdy odepnę wężyk z lewego zaworka, a prawy pozostaje zapięty to:
2H przód miga
4H wsio OK
4Hloc i na 4Lloc przednie kółka nie migają, miga natomiast kontrolka centraldyfra.
Czyli jest dokładnie tak jak przy zapięciu wężyków do obu zaworków.
???

3 Gdy odepnę wężyk z prawego zaworu, a lewy zostawię podłączony (sytuacja odwrotna do pt2)
2H OK
4H przód miga
4Hloc i 4Lloc przód miga i miga kontrolka centraldyfra.

Sprawdziłem też żarówką kable co prowadzą do zaworków i zarówno na 2H jak i na 4H na obu jest napięcie. Tak chyba nie ejst dobrze (pyt 2).

Podczas prób jazdy na piachu okazało się, że napędy działają prawidłowo. Jest 2H i 4H itd.
Teraz powinienem sprawdzić czujnik na przednim dyfrze, ale niestety poległem na wtyczce, no za cholerę nie mogłem jej odpiąć, więc czujnika nie sprawdziłem.

pyt 1
Muszę się dobrać do czujnika na przednim dyfrze?

pyt 2
Czy naprzemiennym sterowaniem zaworkami sterują czujniki na reduktorze?

pyt 3
Czy czujnik na przednim dyfrze odpowiada tylko za kontrolki, czy steruje czymś jeszcze?

pyt 4
Czy światła cofania są podłączone do czujników na reduktorze?
Dodam, że nie mam świateł cofania (żarówki sprawne).


Dobra informacja jest taka, że ABS ponownie się sam naprawił.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
RADZILLA
Posty: 375
Rejestracja: pt kwie 22, 2011 4:22 pm
Lokalizacja: Jarocin

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: RADZILLA » wt paź 27, 2015 4:08 pm

Czujnik swiatel cofania jest na skrzyni. Radek a tak bardzo potrzebne Ci te kontrolki? Kumpel mial p2 to po kazdym brodzeniu robila sie choinka ktos kiedys na forum napisal ze ten typ tak ma :)21
LJ 70

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » wt paź 27, 2015 4:59 pm

Dzięki
RADZILLA pisze:Czujnik swiatel cofania jest na skrzyni.
Jakiś inny niż te cztery cymbały?
RADZILLA pisze:Radek a tak bardzo potrzebne Ci te kontrolki? Kumpel mial p2 to po kazdym brodzeniu robila sie choinka ktos kiedys na forum napisal ze ten typ tak ma :)21
Nie, bardzo nie są, ale jakoś mnie tak napadło, żeby ponaprawiać całe Pajero. Moja żona twierdzi, że jak już coś naprawię do końca to sprzedaję.
:D

"
Kochanie chciałbym kupić Dyskotekę.
Naprawiłeś już całe Pajero?
Nie, jeszcze nie.
No to chyba jeszcze nie czas na Dyskotekę.
"

Tak sobie pomyślałem, że jutro zamontuję kamerę pod podwoziem i się przejadę, Zobaczymy czy wał się kręci na 2H.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » wt paź 27, 2015 5:08 pm

Kolejny problemik
Obrazek

nie mogę znaleźć takiej uszczelki
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: gebels » wt paź 27, 2015 6:55 pm

Kup sobie arkusz klinkielitu i zrob, ew. Na pascie czyli polplynnej uszczelce zawsze tez mozna zlozyc
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » wt paź 27, 2015 7:34 pm

Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: rudypajero.koszalin » wt paź 27, 2015 7:49 pm

jradek pisze:
rudypajero.koszalin pisze:Na prawej części p.mostu napędowego jest taka przystawka, w niej jest przesuwka która rozpina półoś, jest tam też czujnik, taki jak w reduktorze. Jak półoś jest spięta przesuwką to czujnik jest zwarty.
Awaryjny sposób naprawy napędu to wypięcie wężyków od zaworków, w siłowniku na moście jest jeszcze sprężyna która zapina półoś w razie braku podciśnienia.
Dobra, jest tak:
Oczyściłem zaworki z nadkola, zdemontowałem nasmarowałem i w ogóle wszystko hiper super. Ładnie ssają oba równo, niestety oba na raz co by oznaczało awarię któregoś czujnika w reduktorze.

Po odpaleniu auta dzieje się tak:

1 Gdy oba zaworki są podłączone to:
2H przednie kółka migają
4H wsio OK
4Hloc i na 4Lloc przednie kółka nie migają, miga natomiast kontrolka centraldyfra.

2 Gdy odepnę wężyk z lewego zaworka, a prawy pozostaje zapięty to:
2H przód miga
4H wsio OK
4Hloc i na 4Lloc przednie kółka nie migają, miga natomiast kontrolka centraldyfra.
Czyli jest dokładnie tak jak przy zapięciu wężyków do obu zaworków.
???

3 Gdy odepnę wężyk z prawego zaworu, a lewy zostawię podłączony (sytuacja odwrotna do pt2)
2H OK
4H przód miga
4Hloc i 4Lloc przód miga i miga kontrolka centraldyfra.

Sprawdziłem też żarówką kable co prowadzą do zaworków i zarówno na 2H jak i na 4H na obu jest napięcie. Tak chyba nie ejst dobrze (pyt 2).

Podczas prób jazdy na piachu okazało się, że napędy działają prawidłowo. Jest 2H i 4H itd.
Teraz powinienem sprawdzić czujnik na przednim dyfrze, ale niestety poległem na wtyczce, no za cholerę nie mogłem jej odpiąć, więc czujnika nie sprawdziłem.

pyt 1
Muszę się dobrać do czujnika na przednim dyfrze?

pyt 2
Czy naprzemiennym sterowaniem zaworkami sterują czujniki na reduktorze?

pyt 3
Czy czujnik na przednim dyfrze odpowiada tylko za kontrolki, czy steruje czymś jeszcze?

pyt 4
Czy światła cofania są podłączone do czujników na reduktorze?
Dodam, że nie mam świateł cofania (żarówki sprawne).


Dobra informacja jest taka, że ABS ponownie się sam naprawił.
Gdy oba zaworki podają podciśnienie to żle, jeden z nich jest uszkodzony, lub masz źle podłączone wężyki.
Gdy masz napięcie na zaworkach na 2H i 4H/4HLc/4LLc to uszkodzony jest czujnik na reduktorze.
Gdy odpinasz przewód z prawego zaworka i na 2H jest OK to sugeruje że on jest walnięty/żle podłączone wężyki.
1. Wydaje się że czujnik na dyfrze jest OK, bo po rozpięciu zaworka włączającego półoś kontrolki p.kół przestają mrugać.
2. TAK
3. Tylko kontrolki
4. Nie, osobny czujnik na skrzyni biegów.

Ten silikon może być, tylko dobrze odtłuść powierzchnie sklejane.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » wt paź 27, 2015 7:58 pm

DZIEKI.
Znowu troche mi sie wyklarowalo.
Pewnie nie pamietasz ktory to czujnik?
Sprobuje poodpinac je po koleji, sprawdze miernikiem i pozwieram wtyczki.
No i dla pewnosci zrobie filmik o wale.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: rudypajero.koszalin » wt paź 27, 2015 8:38 pm

Z pamięcią u mnie krucho :)21 Jak chcesz sprawdzić zaworek, to podpinasz kawałek wężyka, do styków zaworka podpinasz napięcie, ssiesz wężyk jednocześnie włączając i wyłączając prąd. Jeśli są zmiany to jest OK. Kiedy zaworek jest zamknięty nie powinieneś muc zassać powietrza ani grama, kiedy otwarty, przedmuchujesz go bez problemu. Nie powinno być żadnych stanów pośrednich typu "lekko przepuszcza".

http://img641.imageshack.us/img641/4803 ... idtest.jpg
http://img714.imageshack.us/img714/8607 ... ubishi.jpg
http://i108.photobucket.com/albums/n40/ ... agver2.jpg

To ostatnie jest od anglika czyli rozmieszczenie czujników jest lustrzanym odbiciem europejczyka.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » śr paź 28, 2015 1:52 pm

Maiłem dzisiaj tylko 10 minut dla auta.
Zamontowałem kamerę pod spodem i już wiem, że przedni wał się kręci na 2H, potwierdza to prawidłowe działanie kontrolek i (nieprawidłowe) ssanie obu zaworków.
Poprawcie mnie jeśli się mylę:
Układ jest zbudowany tak, że raz vacum jest podawane na jedną część siłownika, a raz na drugą i przesuwa ruchomy element półosi. Sprężyna w tym układzie działa tylko w razie awarii i zapina półośkę na stałe.
?
Pierwszą przyczyną takiego stanu rzeczy może być złe podłączenie wężyków vacum.
?
Drugą przyczyna awarii może być zły sygnał pochodzący z czujników na reduktorze, bo są:
popsute
źle podłączone
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » śr paź 28, 2015 1:59 pm

jradek pisze:Maiłem dzisiaj tylko 10 minut dla auta.
Zamontowałem kamerę pod spodem i już wiem, że przedni wał się kręci na 2H, potwierdza to prawidłowe działanie kontrolek i (nieprawidłowe) ssanie obu zaworków.
Poprawcie mnie jeśli się mylę:
Układ jest zbudowany tak, że raz vacum jest podawane na jedną część siłownika, a raz na drugą i przesuwa ruchomy element półosi. Sprężyna w tym układzie działa tylko w razie awarii i zapina półośkę na stałe.
?
Pierwszą przyczyną takiego stanu rzeczy może być złe podłączenie wężyków vacum.
?
Drugą przyczyna awarii może być zły sygnał pochodzący z czujników na reduktorze, bo są:
popsute
źle podłączone
E:
tak to wyglądało przed zdemontowaniem i czyszczeniem
Obrazek
Obrazek
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » śr paź 28, 2015 3:03 pm

E:
Poprawcie mnie jeżeli się mylę:
Jeżeli odepnę przewód, lub wężyk z jednego z zaworków, a na drugim pozostawię bez zmian to półoś powinna być stale zapięta lub stale odpięta.
?
Czy jest jakaś różnica między odpinaniem wężyków, a przewodów? Ponieważ zasilanie w vacum jest wspólne to po odpięciu jednego z przewodów układ powinien dostawać tyle powietrza, że zapinanie (lub odpinanie) półośki nie powinno działać. No chyba, że zawór odpięty będzie zamknięty.
?
Z kolei sterowanie zaworkami jest na jednym kablu (szeregowe), więc jak odepnę jeden to wnioski z mojego pierwszego pytania w tym poście są nieprawdziwe.
?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » śr paź 28, 2015 5:49 pm

Czy ktoś, kto ma SS mógłby zweryfikować podłączenie tych wężyków?
Obrazek
Obrazek
Te dwa czarne (no a jakie niby) co wychodzą pionowo do góry z zaworków idą na dyfer. Czy tak jest prawidłowo?
Patrząc na schemat, który zalinkował kolega, widzę, że niekoniecznie.

Cholera, naprawa tego goowna nie daje mi spać, jak tego nie zrobię to mi psycha siądzie.
HELP!
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: rudypajero.koszalin » śr paź 28, 2015 10:00 pm

Wężyki masz podpięte źle. Podlinkowałem ci rysunek jak ma to być podpięte. Nawet na logikę biorąc, jeśli zaworki są zasilane tym samym przewodem elektrycznym, to znaczy że będą się włączać (otwierać/zamykać) w tym samym momencie. Jeśli wężyki w jednym i drugim zaworku są rozprowadzone tak samo, to na siłownik na moście zostanie podane podciśnienie na jego część włączającą i wyłączającą jednocześnie.
Inna sprawa że jak pisałeś wcześniej po przełączeniu z 2H na 4H prąd na zaworkach jest stale to jest druga awaria która nałożyła się na pierwszą. Na 2H prądu na zaworkach ma nie być, a na 4H mają być zasilane. Napięciem na zaworkach steruje czujnik na reduktorze.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » śr paź 28, 2015 10:35 pm

Dzieki, do wezykow juz doszedlem. Jutro powalcze dalej.
Jeszcze raz dzieki, bardzo mi pomagasz.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: rudypajero.koszalin » śr paź 28, 2015 11:00 pm

Spoko :D Dasz radę. W brew pozorom to proste mechanizmy są, jak już rozkminisz to będziesz się dziwił że tyle czasu ci to zajęło :wink:
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
Blackbear
Posty: 644
Rejestracja: czw maja 07, 2015 11:08 am
Lokalizacja: Głogów/Polkowice
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Blackbear » pt paź 30, 2015 2:37 pm

Wiatraczek intercoolera w 2.8td włącza się sam w jakimś konkretnym przypadku, czy powinien kręcić cały czas?
Było Pajero, jest Galant

pawel80
 
 
Posty: 122
Rejestracja: sob cze 26, 2010 9:29 am
Lokalizacja: racibórz / slask

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: pawel80 » pt paź 30, 2015 3:01 pm

Czujnik temperatury w intercoolerze go włącza odnajdz czunik po kablach i podgrzej jego okolice to sie włączy a włącza sie rzadko . Chyba jak mnie pamięć nie myli to trzeba mieć temperature na zewnątrz w okolicach 45 stopni

Awatar użytkownika
Blackbear
Posty: 644
Rejestracja: czw maja 07, 2015 11:08 am
Lokalizacja: Głogów/Polkowice
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Blackbear » pt paź 30, 2015 7:05 pm

pawel80 pisze:Czujnik temperatury w intercoolerze go włącza odnajdz czunik po kablach i podgrzej jego okolice to sie włączy a włącza sie rzadko . Chyba jak mnie pamięć nie myli to trzeba mieć temperature na zewnątrz w okolicach 45 stopni
Dzięki! Sprawdzę przy okazji. Ale najważniejsze, że w takim wypadku nie powinien się kręcić od razu. No i się nie kręci :). Za to wiatrak silnika cały czas zasuwa.
Było Pajero, jest Galant

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » sob paź 31, 2015 9:12 pm

Jestem hardkorem, albo musze sobie coś udowodnić.
Wykręciłem wszystkie czujniki, jest ich 5 a nie 4 i jeszcze jeden do wstecznego. Trzy z nich mają czpienie, dwa kulki, różnią się też gwintami!
Nie udało mi się odpiąć wtyczek, były jakoś dziwnie ubłocone, więc w konsekwencji pourywałem przewody. Ponieważ nie chce mi się wydawać pięciu stów na czujniki zreanimowałem stare. W miejsce urwanych przewodów wkręciłem małe żółte wkręciki, do wkręcików przylutowałem kabeki, całość pięknie zalałem gorącym glutem, to mój ulubiony sposób. Przyglutowałem też kabelki do denek czujników. Sprawdziłem miernikiem i jest 5 na 5. Zamocowałem w reduktorze, kable wywlekłem do kabiny, obciąłem te co schodziły na dół i tyle. Całość ponownie sprawdziłem podają napięcie przez żarówkę, nadal 5 na 5. W poniedziałek skoczę po konektory męskie i żeńskie, peszla, kupię też imadło bo popsułem i grzebień do gwintów, bo nie mam i we wtorek do roboty. Jest 5! (silnia) możliwości połączenia tego. Do weekendu dam radę.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: rudypajero.koszalin » ndz lis 01, 2015 12:02 pm

Wtyczki się czyści z błotka, przedmuchuje powietrzem i pięknie się rozpinają. Natomiast jak się upitoli kabelek, to wybebeszasz czarny plastik (najlepiej małym diaksem) i lutujesz się bezpośrednio do styków czujnika. Gorący glut robi :)2
Poza tym dobra robota :)2
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » pn lis 02, 2015 2:10 pm

Kolejny mały sukces. Przewody połączone, wyświetlacz działa i to w dodatku prawidłowo, zapinanie półośki prawdopodobnie też. Musze się przejechać, aby to ostatecznie stwierdzić.
Co ciekawe teraz się okazało, że miałem coś źle podłączone, bo jak podłączyłem tak jak poprzednio to (lekko) nie działało. Jutro dorabiam uchwyty do nowej wiązki i składam do kupy. Zamówiłem też poduszkę reduktora i czujnik wstecznego.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

don_kicic
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: pt gru 19, 2008 11:08 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: don_kicic » czw lis 05, 2015 10:58 pm

Może ktoś z kolegów wie w którym miejscu znajduje się przekaźnik poziomu oleju w PII ? Zaświeciła mi się kontrolka poziomu oleju , odpiąłem czujnik na misce a ona dalej się świeci ...
Jeśli kontrolka od oleju świeci się na pomarańczowo to jest czujnik pod spodem auta

Jeśli kontrolka jest czerwona to czujnik od niej jest koło filtra oleju

pawel80
 
 
Posty: 122
Rejestracja: sob cze 26, 2010 9:29 am
Lokalizacja: racibórz / slask

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: pawel80 » pt lis 06, 2015 6:25 am

Jak bede w domu to ci podamjego numer to sobie znajdziesz w epc

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » pt lis 06, 2015 1:41 pm

Zapytam, chodź pewnie i tak mi nikt nie odpowie.
Najpierw wyjaśnienie:
Zrobiłem próbę drogową i okazało się, że kontrolka centraldyfra miga, a nie świeci. Miga tylko na 4Hloc i 4Lloc, na 2H i 4H jest OK, reszta kontrolek OK. Wypatroszyłem ponowie wszystko, sprawdziłem żaróweczką czujniki, odkręciłem je i przykręciłem ponownie, wszystko OK. Zwieranie do masy kabelków wyświetlacza daje prawidłowe efekty, ale jednak wszystko połączone nie działa dobrze.
pytanie 1:
Mimo, że kontrolka miga to centraldyfer jest zapięty. Poprawcie mnie jeśli się mylę.
Zastanawiam się czy tego nie olać i nie zostawić migającej. Migająca niby lepiej ostrzega.
pytanie 2:
Czy błąd będzie w samych czujnikach czy może być jeszcze gdzie indziej?
pytanie 3:
Zdemontowałem belkę poprzeczną ramy, która podpiera reduktor i było w niej wiadro piachu. Zastanawiam się nad uszczelnieniem wszystkich niczemu nie służących otworów i pomalowaniem całości. Kiedyś już mi ktoś odradzał zaślepianie otworów w ramie, ale to nie rama, tylko odkręcana poprzeczka. Co myślicie?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość