Resory nad most - czyli SPOA w Pajero I

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Post autor: Balu-Balu » sob sty 26, 2008 8:03 pm

Nie będę już tego puentował, jadę się zresetować do Juraty. :lol: :lol: Może w południe jak wrócę. Jak wrócę, bo przy takim wietrze półwysep może zostać wyspą. :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » sob sty 26, 2008 8:04 pm

Grozisz mi?

Coś słabo u Ciebie z nerwami, jeśli takie tematy wywołują twoją agresję. Ochłoń, przeczytaj ten wątek i zobacz kim rządzą emocje...

Nie jestem mistrzem jazdy w terenie, nawet nie mam ambicji nim być. Ale kilka marek 4x4 miałem (pajero I również), różne rozwiązania też, co pozwala mi być w jakimś stopniu kompetentnym do wyrażania opinii. Jeżeli Cię to drażni, to nie jest już mój problem.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » sob sty 26, 2008 8:13 pm

Forum to nie ring, jak Wczasowicz zrobił tak jak zrobił to "nie kopcie upadłego " tylko on szuka podpowiedzi jak rozwiązać problem amortyzacji tyłu. Jak zobaczy , że to nie robi to przełoży resory pod mosty ,tylko to on robi przy okazji remontu całej ramy i chciał wypróbować a tu od razu stos obelg .

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » sob sty 26, 2008 8:25 pm

ależ jakich obelg...
wszystko wynika chyba z niezrozumienia intencji jednej strony przez drugą

na przespawywaniu amorów po SPOA się nie znam, więc zamilknę
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » sob sty 26, 2008 8:31 pm

Damian pisze:ależ jakich obelg...
wszystko wynika chyba z niezrozumienia intencji jednej strony przez drugą

na przespawywaniu amorów po SPOA się nie znam, więc zamilknę
tak on zaczął w nowym temacie , że ma problem z tylnymi amortyzatorami nie chce zakładać krótszych a mocowanie oryginalne nie robi .

Widzę , że nie jest z Ciebie jakiś ważniak, więc zwracam honor :)2

Awatar użytkownika
gossy
Posty: 627
Rejestracja: ndz sie 21, 2005 8:17 pm
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: gossy » sob sty 26, 2008 8:34 pm

Adas pisze:Forum to nie ring, jak Wczasowicz zrobił tak jak zrobił to "nie kopcie upadłego " tylko on szuka podpowiedzi jak rozwiązać problem amortyzacji tyłu. Jak zobaczy , że to nie robi to przełoży resory pod mosty ,tylko to on robi przy okazji remontu całej ramy i chciał wypróbować a tu od razu stos obelg .
Kto kopie Wczasowicza :wink: :wink: ??
On nie szukał podpowiedzi co zrobić z tyłem tylko "robie SPOA bo będzie dobrze - a dlaczego dobrze? - bo tak !!"
Nie trafiają do was żadne argumenty - nie macie żadnych kontrargumentów - tylko pyskówka kto jest lepszym offroaderem.

Prześledź sobie kolego @Adas'iu kto sieje zamęt i rozpoczyna pyskówki, a ja też jestem głupi że daję się w nie wciągać.
PEACE.
------------
Jarek po trupach do celu ...

Awatar użytkownika
Pikaś
Posty: 366
Rejestracja: śr sty 25, 2006 1:00 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad odrą

Post autor: Pikaś » ndz sty 27, 2008 7:29 am

Adas pisze:
Pikaś pisze:(...)
No to mnie rozbawiłeś.A po czym wnosisz że w suchy nie drzewiasty teren? po braku nadkoli ? po innych niz twoje halogenach ? czy po kolorze nadwozia ? Chłopie , facet założył lampki jakie chciał,skoro mu odpowiadają? ja tez mam założone na zderzaku i założe sie że palą sie lepiej niż twoje , więc nie wydziwiaj,brak poszerzeń - są kraje gdzie to nie jest wymagane , a skoro lubi tostać w pape błotem to jego broszka , nie widzę dla czebo to auto miałoby być badziewne.Chciałbym żeby moja dwójka była tak podrobiona jak ta jedynka ze zdjęcia.
A wracając do tematu.
Wcasowicz - a amorki montowałes po przekątnej na wale czy dałeś normalnie po jednej stronie i w jeden kierunek.Bo widziałem zrobione w K5 że rozchodziły się na dwie strony i robiło dobrze .Może byłoby stabilniej.
Chłopie pierd...oły opowiadasz , że aż szkoda czytać to co piszesz . Tak zamocowane halogeny to ci drogę do stodoły oświetlą. Halogeny do jazdy w terenie w Polsce montuje sie na dachy , bo jak będziesz wjeżdżał do wody w nocy wyłączasz lampy na wysokości reflektorów bo inaczej to popękaja ci one

Widać , że auto używasz do lansu przed kościołem . Auto ,które Eskapada zamieścił po prostu rasowo wygląda , tak jak wiele innych na 33" kołach
Tak jak mówisz,montuj lampy na dach.Tylko po ch mi one na dachu skoro i tak nie wjadę głębiej do wody niż do progu?
Ale,pod kościołem i tak nie mam głębszych kałuż jak do mostu
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 1c1ac9ddcc :lol:
Kolego pojęcia nie masz do czego używam auta , i jakie mam lampy wiec nie mierz wszystkich swoją miarką,bo jestem pewien że możesz sie w nie jednym przypadku zdziwić.Gdyby było tak jak mówisz to nikt nie miałby lamp na zderzaku lub rurach.
http://www.landroverclub.net/Club/Accid ... tainer.jpg
Masa ludzi ma lampy przy zderzakach i jakos działają ,wystarczy popatrzeć w dział "nasze miśki", no ale widocznie to leszcze i tylko drogę do stodoły im lampy oświetlają odezwał sie autorytet w światku no ale skoro Ty mówisz to chhyba wiesz najlepiej.Pełen szacun.
I przestańmy sie już wszyscy żreć bo nic z tematu postu w nim nie ma.I nikt nie będzie miał z niego pożytku , no chyba że będzie pisał doktorat z socjologii. :)3
Ostatnio zmieniony ndz sty 27, 2008 8:11 am przez Pikaś, łącznie zmieniany 3 razy.
gsm 501 736 409

Awatar użytkownika
Pikaś
Posty: 366
Rejestracja: śr sty 25, 2006 1:00 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad odrą

Post autor: Pikaś » ndz sty 27, 2008 7:33 am

Wczasowicz jak masz zmotane te amorki? z jednej strony wału ? czy może jeden w tył a jeden w przód?
gsm 501 736 409

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » ndz sty 27, 2008 8:07 am

Pikaś pisze: Tak jak mówisz,montuj lampy na dach.Tylko po ch mi one na dachu skoro i tak nie wjadę głębiej do wody niż do progu?
Ale,pod kościołem i tak nie mam głębszych kałuż jak do mostu
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 1c1ac9ddcc :lol:
Kolego pojęcia nie masz do czego używam auta , i jakie mam lampy wiec nie mierz wszystkich swoją miarką,bo jestem pewien że możesz sie w nie jednym przypadku zdziwić.Gdyby było tak jak mówisz to nikt nie miałby lamp na zderzaku lub rurach.
http://www.landroverclub.net/Club/Accid ... tainer.jpg
Masa ludzi ma lampy przy zderzakach i jakos działają ,wystarczy popatrzeć w dzianasze miśki, no ale widocznie to leszcze skoro Ty mówisz.Reespect
Tobie są nie potrzebne, możesz je nawet założyć pod zderzak albo w zderzak , albo załóż sobie najlepiej całą linę halogenów na zderzaku.

Chłopie auto do extremu z halogenami na zderzaku, nie pisze tu o aucie do jazdy po szutrach czy do lansu tak jak ty go używasz .
Na radach extremalnych jeździ sie też po nocach jak i często grzęźniesz na kilka godzin. Nie mam zdjęć z nocnych przejazdów bo nikt wówczas nie myśli o fotkach, ale powiedz mi co zobaczysz w nocy w takim przypadku gdy jedziesz jak na fotach

http://img525.imageshack.us/img525/5416/iiup027iz2.jpg
http://img525.imageshack.us/img525/240/iiup018ok7.jpg
http://img176.imageshack.us/img176/8342 ... 267fa2.jpg

Awatar użytkownika
Pikaś
Posty: 366
Rejestracja: śr sty 25, 2006 1:00 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad odrą

Post autor: Pikaś » ndz sty 27, 2008 8:22 am

Ok do extremu sie zgodze gdzie masz błota albo wody po szyby.Ok Ale nie wydawało mi sie że auto ze zdjęcia było do extremu.a o nim przecież rozmawiamy.BTW auto wczasowicza raczej do extremu też nie jest bo gibnie na bok przy dużych przechyłach , skoro tak wysoko ma środek ciężkości.Choc nie wiem co uważasz za extrem , skoro tylko topienie to powinien dać radę.Tylko najbardziej mnie wkurza że ktoś wciska innym swoje zdanie na siłe popierając je argumentem - skoro ty jeździsz sie lansowac pod kościół.
Kolego znam wielu ludzi którym nigdy nie dorównasz w osiągnięciach w naszej pasji czy hobby , wiec nie mów tak , oni jakoś nigdy nie zniżyli się do poziomu żeby z góry kogos traktować i powiedzieć że jezdzisz sie lansować - raczej starają się dać dobre rady bo zęby na tym zjedli. Więc polecam troche więcej skromności , może pokory.Zresztą zrobisz jak uważasz.
A co do nocnych przejazdów - robiłem fotki z nocnych etapów Berlin-Wrocław , bodaj że z poligonu w Drawsku wieć podrzucę jak znajdę , i jakoś wielu miało lampy na zderzakach i dawali radę.
gsm 501 736 409

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » ndz sty 27, 2008 8:31 am

Pikaś pisze:Ok do extremu sie zgodze gdzie masz błota albo wody po szyby.Ok Ale nie wydawało mi sie że auto ze zdjęcia było do extremu.a o nim przecież rozmawiamy.BTW auto wczasowicza raczej do extremu też nie jest bo gibnie na bok przy dużych przechyłach , skoro tak wysoko ma środek ciężkości.Choc nie wiem co uważasz za extrem , skoro tylko topienie to powinien dać radę.Tylko najbardziej mnie wkurza że ktoś wciska innym swoje zdanie na siłe popierając je argumentem - skoro ty jeździsz sie lansowac pod kościół.
Kolego znam wielu ludzi którym nigdy nie dorównasz w osiągnięciach w naszej pasji czy hobby , wiec nie mów tak , oni jakoś nigdy nie zniżyli się do poziomu żeby z góry kogos traktować i powiedzieć że jezdzisz sie lansować - raczej starają się dać dobre rady bo zęby na tym zjedli. Więc polecam troche więcej skromności , może pokory.Zresztą zrobisz jak uważasz.
mam dwa auta jedno do lansu i pracy , drugie do zabawy , uwierz mi na rajdach trasa extren i wyczyn jedzie tymi samymi dojazdówkami , a miejsca na tych fotkach to są dojazdówki . Ja jeżdżę na razie w wyczynie , Wczasowicz jeździ w extremie i ta pierwsza fota to on i miał już SPOA
Ostatnio zmieniony ndz sty 27, 2008 2:25 pm przez Adas, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pikaś
Posty: 366
Rejestracja: śr sty 25, 2006 1:00 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad odrą

Post autor: Pikaś » ndz sty 27, 2008 8:36 am

No to jestem w szoku że nie położył sie na bok.Czyli można.
choc nadal nie uzyskałem odpowiedzi jak ma zamontowane amorki.Ale to nic
gsm 501 736 409

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » ndz sty 27, 2008 8:41 am

Pikaś pisze:No to jestem w szoku że nie położył sie na bok.Czyli można.
choc nadal nie uzyskałem odpowiedzi jak ma zamontowane amorki.Ale to nic
on sam ci napisze , ale z tego co wiem to ma tak fabrycznie jeden z przodu drugi z tyłu. One są za poziomo i nie robią , ale chyba przyspawał już mocowanie do mostów i będzie je testował , bo z tydzień jedziemy na III UP do Szczecina

Awatar użytkownika
Pikaś
Posty: 366
Rejestracja: śr sty 25, 2006 1:00 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad odrą

Post autor: Pikaś » ndz sty 27, 2008 9:05 am

W K5 podniesionej jeszcze wyżej na resorach , robiliśmy nowe mocowanie żeby zwiększyć kąt amorków , czyli inne miejsca mocowania amora na ramie , i daje radę już 2 rok śmiga i jest ok.Nie buja , nie wywraca go .Tyle że tam jest szerszy rozstaw.po południu jak znajde to wrzucę zdjęcie tyłu to powinno być widać.A może dać po dwa amorki.
gsm 501 736 409

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40594
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » ndz sty 27, 2008 9:14 am

w parchach resorowych jak robimy spoa to jest zasada - do góry i wszerz. Samo spoa nie jest niczym złym, ale trza mieć tego świadomośc na rondach :)21 , dobre amortyzatry, dobre resory, żadnych luzów

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » ndz sty 27, 2008 2:02 pm

Adas pisze: Chłopie auto do extremu z halogenami na zderzaku, nie pisze tu o aucie do jazdy po szutrach czy do lansu tak jak ty go używasz .
Po pierwsze, bezpodstawnie obrażasz kogoś i stawiasz tezę, że ma samochód do lansu - i to na podstawie tylko tego, że ma halogeny na zderzaku :o

W takim razie auta do lansu mają też Krecik, Luberda, Wojtek Polowiec, Piotr Kowal (rendż zrobiony na RFC) i wielu wielu innych, mających oświetlenie na zderzaku.

Mi też tak pasuje, a na rajdach jestem nocnym markiem i jadę non-stop. Nigdy żaden reflektor mi nie pękł pod wodą (hella), z widocznością problemów też nie mam. Gdybym miał bagażnik dachowy, to może bym założył, ale nie mam i nie będę mieć (nie pakuj tak wszystkiego na dach jak na swoich fotkach, bo boka zasuniesz kiedyś).

Rozumiem, że uczestniczyłeś w kilku rajdach, ale...hmm...są to dość drugoligowe imprezy i to co wiesz na temat czołówki polskiego off-roadu przeprawowego jest najwyraźniej z opowieści. Dlatego trochę skromności i pokory Ci życzę, a żadnych nerwów na tym forum nie będziesz miał.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: acinski » ndz sty 27, 2008 2:28 pm

No to pojadę od siebie. Mój Misiek to taka popierdółka nie terenowiec. Silnik słabiutki bo to jedynka bez intercoolera do tego automat bo lubię. Orurowanie ma oryginalne na przodzie i tyle. lampy na zderzaku, dostanie jeszcze pewnie przeciwmgielne i jest do lansu a raz na tydzień przydaje mi się na budowie i z tą myślą go kupiłem. Spodobał się mnie i mojej żonie do tego stopnia, że aktualnie stanowi nasze jedyne auto i targamy nim wszystko i wszędzie nie bacząc na spalanie bo jest zajebisty.

Las po prawdzie zobaczył a i kałuże jakowąś też ale raczej dlatego, że bardzo prosił niż była taka potrzeba. Co z tego wynika? Ano nic. Podobały mi się 31 calowe AT to mu zapodałem. Spodobał mi się lift budy to mu też zapodam na jakieś 3-4cm tak dla checy a jak mi się spodoba bagażnik dachowy z serią lampek choinkowych to też mu zapodam jakąś wydumkę bo mogę. Jak ktoś będzie mi to wytykał to ma małego i cześć. Mam bo lubię tak samo jak mam żonę jak sosna a inny ma krótką blondynę. Każdy z nas ma rację a zamiast jechać po kimś wywalając na nim swoje kompleksy słóżmy sobie pomocą i rysunkami. Po co wyważać otwarte drzwi.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » ndz sty 27, 2008 2:33 pm

A myślałem , że już się skończyło, na zdjęciach nie ma wszystkich imprez na ,których byłem bo tam są przeważnie zloty :wink: , na których się cyka zdjęcia bo i tak nie ma co robić .
Dobra halogeny montuje się na zderzakach i nie tylko a miejsce montaż niech sobie każdy sam wybierze ja polecam dach .

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: acinski » ndz sty 27, 2008 2:35 pm

I słusznie. To czy lepiej na dachu czy na zderzaku czy jakiś szperacz przy lusterku to i tak każdemu życie zweryfikuje. Zależnie co się komu i kiedy urwie :)
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11905
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » ndz sty 27, 2008 4:08 pm

Adas pisze:A myślałem , że już się skończyło, na zdjęciach nie ma wszystkich imprez na ,których byłem bo tam są przeważnie zloty :wink: , na których się cyka zdjęcia bo i tak nie ma co robić .
Dobra halogeny montuje się na zderzakach i nie tylko a miejsce montaż niech sobie każdy sam wybierze ja polecam dach .
Adaś ty chyba jednak z pisu jesteś i nikt ci nie przetłumaczy, że białe jest białe, a czarne czarne :)21
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11905
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » ndz sty 27, 2008 4:09 pm

Po przeczytaniu jestem za a nawet przeciw !!
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » ndz sty 27, 2008 4:56 pm

@Adas a gdzie halogeny mają montować ci którzy mają szmaciany dach? :wink:
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » ndz sty 27, 2008 5:04 pm

od środka za przednią szybą :)21

Awatar użytkownika
Pikaś
Posty: 366
Rejestracja: śr sty 25, 2006 1:00 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad odrą

Post autor: Pikaś » ndz sty 27, 2008 6:24 pm

Co do amorów na tyle znalazłem tylko takie zdjęcie - trochę mało widoczna prawa strona , ale bedzie wiadomo o co chodzi.Tak dokładnie jest zrobione ne dziś i działa dobrze , nie ma żadnego bujania.Tyle że tu jest kosmuczny rozstaw i ogromne gumy.
Obrazek
gsm 501 736 409

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » ndz sty 27, 2008 6:51 pm

Nie uważam żeby ktoś w tym temacie gnoił, poniewierał Wczasowicza wątpliwości niektórych kolegów co do słuszności SPOA co do bezpieczeństwa nie są gnojeniem. Smutne jest to że nikt ze zwolenników SPOA w rzeczonym aucie nie potrafi nawiązać merytorycznej dyskusji. Argumenty bo robi bo jeździ w extremie nie są argumentami. Nikt nie zaprzecza że to rozwiązanie robi sprawdza się w lagrze natomiast wiele osoba ma wątpliwości:
Wątpliwości dotyczą bezpieczeństwa na drodze ( spostrzeżenia Gosego )
Wątpliwości co do żywotności ( spostrzeżenia Damiana, Miska co do body lift od 6 do 0 cm )
Wątpliwości co do sensu tej przeróbki ( auto porusza się na około 33 wystarczyło tylko zrobić 5 mm body lift i podciąć przednie nadkola )

To wszystko uchodzi uwadze adwersarzom Wczasowicza – ba jemu samemu też. Poprosił o mądre pytania – takie zadałem 2 razy bez jadu bez złośliwości. Proste pytanie techniczne. Jedyna osoba która zareagował to kolega Balu – rozpoczynając swoja wypowiedz – jak już więcej nie ma mądrych pytań ( żenada )



A propos rajdów extremalnych i halogenów. Można było dyskutować czy Pajero nadaje do rajdów extremalnych czy nie :)21

Moje na pewno nie, dla tego tez ja mam na zderzaku dwa halogeny ze zmienną soczewkową produkcji Lightforce model Striker 170.
http://www.lightforce.net.au/images/dl140170.pdf
Nie mniej jednak każdy reflektor tej firmy jest wodoszczelny do 1 metra i jednoczenie wodoodporny przy dłuższym brodzeniu. Ponadto moje halogeny mogą świecić wiązka do 700 jak halogen dalekosiężny m lub stać się reflektorem roboczym- wystarczy przekręcić obudową halogenu ( jak w latarkach ) Czy są halogeny godne auta jeżdzącego w extremie- nie wiem

Halogeny na dachu. Tak zamontowane halogeny są git nie mniej jednak zawsze zostawiają refleksy na przedniej szybie co przy szybkiej jedzie rozprasza kierowcę No na pewno mnie ale można mam słabą koncentrację :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości