Pajero I - Zrób to sam

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

marcyb3
Posty: 320
Rejestracja: wt maja 13, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: Wielkopolska/Okonek/Jastrowie

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: marcyb3 » śr cze 17, 2009 5:01 pm

nie działająca kontrolka od rezerwy może mieć wiele przyczyn,ale powiem ci kolego ze stawiam na żarówke,bo raczej nie ma się co popsuć w zbiorniku, tam jest czujnik widoczny na zdjęciu i moze być tak ze się kabel urwał

Obrazek

chodzi mi o ten kabelek widoczny na poniższym zdjęciu :)2

Obrazek

@Acinski jak narazie wiem ze są dwa rodzaje pływaków i takie ja mam , jeden jest na 3 przewody, a drugi na jeden i jest bez rezerwy taki właśnie posiadam u siebie, a robiłem u ojca na trzy przewody,zrobiłem mu ze pokazuje ale troszku oszukuje ,bede musiał jakoś to przestawić zeby było dokładnie
Pajero 2,5TD,87r 100KM
Niestety juz sprzedane, ale napewno jeszcze bedzie miś ale już II

Awatar użytkownika
freebike
 
 
Posty: 218
Rejestracja: czw sie 14, 2008 5:22 pm
Lokalizacja: ok Wałbrzycha

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: freebike » śr cze 17, 2009 7:21 pm

Ja swoją rezerwe olałem. Jak wskazówka jest blisko czeronej kreski jadę wlać do baku. U mnie połamany jest jeden ( 1 z 3) pin w kostce. Sprawdzałem miernikiem i działa, kontrolka świeci na krótko ale poco mi to :) Mam większe problemy.
Sprzedałem Pajero. Może będzie kolejne.

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: polaff » czw cze 18, 2009 5:33 am

freebike pisze:Ja swoją rezerwe olałem. Jak wskazówka jest blisko czeronej kreski jadę wlać do baku. U mnie połamany jest jeden ( 1 z 3) pin w kostce. Sprawdzałem miernikiem i działa, kontrolka świeci na krótko ale poco mi to :) Mam większe problemy.
mam podobny problem - popieram w 100%!!!
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: Kajen » czw cze 18, 2009 11:04 am

Nie mialem podobnego problemu ale wymienilem caly zbiornik bo rurki byly tak przegnite ze rozpadly mi sie w palcach. Aha no i lapal lewe powietre. Ale ja lubie jak jest cos sprawne w 100 procent. Teraz mam chociaz sprawny zbiornik. A w calym ogole to moj gruchot niby sprawny. :)

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: acinski » śr lip 01, 2009 10:52 pm

Montaż Reduktora Superselect do ASB

No to Panowie.
Pajero I automat ES....
Dawca bliżej nieokreślony japończyk (masa tych ichniejszych hieroglifów nawet przy lewarze biegów) z kupą elektryki przy skrzyni (wymieniałem bo moja siadła ale kosztowała 135 zł).

Na początku się podłamałem bo wajcha inna, cała w linkach, jakieś blokady. Pozycjoner przy skrzyni u mnie przy lewarze itd itp.
Po bliższych oględzinach okazało się, że to ta sama skrzynia tylko oblepiona. Pozdejmowałem, pozakładałem moje i zrobiła się identyczna.

Do montażu SS będą potrzebne.
1. Reduktor (kompletny z wajchą i gałką)
2. Oba wały napędowe
3. Obrysowanie sobie czujników reduktora SS. Na rysunku zaznaczone są złączki (wtyczki) widziane od tyłu reduktora. Połapiecie o co biega.

Obrazek

3. Dorobiona łapa na poduchę boczną reduktora, ze wstępnych wymiarów wyszło mi coś takiego:

Obrazek

Magik spawacz akrobata Kajen co to niczego się w materii metali nie boi wykonał takie oto coś według pobieżnego rysunku ze stali kwasoodpornej więc łapa Pojarę przetrzyma :) Na zdjęciu widać łapę razem z tuleją, którą to wkomponowałem w poduchę bo u mnie chyba czegoś od dawna brakowało:

Obrazek

Następnie wykręcamy istniejącą poduchę aby łatwiej było całość poskładać. Na zdjęciach poniżej widać poduchę razem z tuleją oraz wsuniętym wewnątrz tulei kawałkiem twardej jak cholera gumy celem wyeliminowania drgań.

Obrazek
Obrazek

Teraz pozostaje już tylko całość poskładać wkręcając wewnątrz tulei śrubę:

Obrazek

Po zamontowaniu niewiele widać ale pasuje jak ta lala i działa rewelacyjnie.

Obrazek

4. Flansza z tylnego mostu pasująca do naszego wału (tu muszę sprawdzić czy podejdzie z dwójki do mostu z jedynki)
5. Dorobiona blacha mocująca dźwignię lewarka biegów do reduktora po stronie kierowcy. W ES jest niżej i nie pasuje. nr 24411

Obrazek

6. Uszczelka pomiędzy skrzynię a reduktor Ta pierwsza tuż za skrzynią. nr 26125. Jest identyczna dla skrzyń z ES i SS. Uszczelka zaznaczona na tym rysunku dokręcana jest od tyłu do korpusu skrzyni razem z tym kołnierzem zaznaczonym tuż za nią. Na tym rysunku kołnierz ES.

Obrazek

7. Simmeringi na wały przedni 36x52x10, tylny 39,6x52x11 (oryginały z ASO są trzy wargowe)

Montaż wymaga trochę samozaparcia jeśli chodzi o łapę trzymającą reduktor i dźwignię pozycjonera skrzyni ale warto.
Wajcha z reduktora wchodzi idealnie centralnie w oryginalny otwór po wajsze ES. Odkręcamy plastik maskujący z gumą i pod spodem odkręcamy blaszyska mocujące gumę kryjącą otwór. Przełożyć jedynie należy gumy kryjące otwór. Naszą zakładamy na wajchę z SS i sru.
Wały na długość pasują idealnie. Musimy mieć wały z dwójki bo SS jest dłuższy i ma inną długość wałów. Przedni dłuższy a tylny krótszy dlatego nie pasuje łapa boczna, do tego jest na innym poziomie. Przedni przykręcamy bez problemu, tylny niestety bez flanszy nie podejdzie. Ma inny rozstaw śrub i teraz pytanie do znawców, Flanszę da radę przełożyć czy nie będzie pasowała do mostu z jedynki?

Kontrolki to betka. Zapoda mi ktoś odpowiedź na pytanie po kiego w ES są dwa czujniki zmostkowane i lecą dalej od nich dwa kable na kokpit? Na 4H i 4L oddzielny czujnik i stąd mostek na kontrolkę czy jak?
Takie pytanie na wyrost bo kontrolki sobie porobię jakieś ciekawe :)

Czy warto?
Jak cholera warto. Reduktor pracuje ciszej. Dużo ładniej i generalnie jest zajebiście.

Efekt wygląda tak:

Obrazek

Nie mam jeszcze mostów z blokadami ale na wszystko przyjdzie pora :)
Ostatnio zmieniony śr lip 15, 2009 9:06 am przez acinski, łącznie zmieniany 5 razy.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: Kajen » śr lip 01, 2009 11:34 pm

Ha :) troche off topic bo sam na bank tego nie zrobiles (swoja droga pozdro dla Wizeksa). Pozyczakiem dotarles do domu czy pajerem? Tak czy siak jutro jestem kolo 16tej u Ciebie. Dasz sie bujnac ;)

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: acinski » czw lip 02, 2009 9:51 am

Mój drogi samemu za chińskiego boga nie wsadziłbym ASB ani ja ani Vizeks ani pudzian ale sam reduktor bez problemu można samemu i podejrzewam, że da radę bez kanału. Jest go o co zaprzeć
Dwa dni roboty od 11 do 22 z przerwami na pogaduchy wymianę przewodów hamulcowych w Grandpipie i obowiązkowym grillem codziennie czyli lajt bez pośpiechu bo Vizeks dokładny jest :)
Sam reduktor można machnąć w jedno popołudnie. Nie ma żadnej filozofii. W sumie do odkręcenia jest 6 śrub trzymających reduktor przy skrzyni. Jedna przy łapie dwa wały czyli po 4 na każdy i przy automacie belka trzymająca reduktor. Z osłonami tego rozkręcania było na godzinę. Z braku obeznania z tematem wyszło długo i powoli no i ASB też była wymieniana a to zabiera czas. Samo przezbrajanie zabrało trochę.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
dziaraxx1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: czw gru 25, 2008 10:19 pm
Lokalizacja: Lesica

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: dziaraxx1 » czw lip 02, 2009 7:14 pm

mam pytanie to był reduktor od skrzyni automatycznej czy manualnej .Bo chce do siebie zaszczepić automat ale reduktor bym se zostawił bo mój jest po remoncie i cena za automat by niższa była .
"PII 2,5td M+SS 31x10,5 Buda+120mm Ratio5,2 + lsd " RIP
Płaski teraz

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: acinski » czw lip 02, 2009 10:38 pm

Jak chcesz reduktor SS od automatu to mam jeszcze jeden :) Mój był od automatu bo i automat mam w pojarze :) Z manuala nie pasuje a jeśli chcesz zostawić ES to mam oryginalną uszczelkę na połączenie reduktora z kołnierzem, niestety ta kolejna o której pisałem już jest założona u mnie.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: acinski » pn lip 06, 2009 8:41 am

No to moi drodzy, testy na trasie wykazały, że przekłamań na prędkościomierzu brak. Na oponach Matador'a 31x10,5x15 przy 100km/h według GPS pokazuje licznikowo dokładnie 100 :)
Inna sprawa jest niezła, przy 100km/h mam 2400 obrotów :) Zna ktoś przełożenia reduktora SS vs ES?
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: acinski » śr lip 08, 2009 11:33 am

dziaraxx1 pisze:mam pytanie to był reduktor od skrzyni automatycznej czy manualnej .Bo chce do siebie zaszczepić automat ale reduktor bym se zostawił bo mój jest po remoncie i cena za automat by niższa była .
W razie czego, mam kołnierz mocujący reduktor do automatu dla ES. Sprawdzic trzeba jedynie czy wałek ze skrzyni do reduktora dla skrzyni manualnej jest taki sam ale to nie problem, reduktor ES od automatu lezy u mnie w piwnicy więc sprawdzić Ci mogę wszystko ze zdjęciami włącznie :)
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: acinski » sob lip 11, 2009 4:12 pm

Centralny zamek CZ - reanimacja

Pisałem już, że po padzie alternatora wytliło mi między innymi central zamek. Dziś padło na jego naprawę co okazuje się banalnie proste. Moduły elektroniczne w jedynce to w większości zamknięte w puszki przekaźniki (świtła np:) oraz między innymi CZ.
Zdjęcia są takie jakie są ale robione na prędce na kolanie więc wybaczcie. Dobrze, że żona zostawiła aparat bo nie byłoby ich w ogóle.

Całość sterowania jak sama nazwa wskazuje znajduje się w centrum pojary czyli pod podłokietnikiem :)
1. Kontroler centralnego zamka
2. Moduł zasilający (Przekaźniki)

Obrazek

Wewnątrz elementu nr2 znajdziemy dwa przekaźniki i dwa oporniki zmontowane na jednej płytce.:

Obrazek

Po wylutowaniu okazało się, że jeden został dokumentnie wypalony (prawy przekaźnik)
Jedna nóżka przestała istnieć ale na szczęście od czego są klasyczne przekaźniki polonezowskie :):

Obrazek.

Na tym zdjęciu widać, że nawet przewody przy przekaźniku zostały przegrzane (płytka po wylutowaniu przekaźników).

Obrazek

Teraz wystarczy przysposobić nasz układ do współpracy z normalnymi (tanimi) przekaźnikami.
W tym celu w miejsce nóżek przekaźników wlutowujemy przewody które połączymy z nowym przekaźnikiem. Na zdjęciu wlutowany jest dobry przekaźnik ponieważ na szybko znalazłem tylko jeden. Układ jednak zostanie w całości przerobiony na przekaźniki zewnętrzne.

Obrazek

Następnie w obudowie pierwotnych przekaźników wycinamy gustowne otwory na wyprowadzenie przewodów. Wiercimy otwory a potem obrabiamy je pilnikiem bo przecież będziemy to wstawiać na forum więc musi jakoś wyglądać :)

Obrazek

W moim przypadku okazało się, że zniknęło również zasilanie główne całego układu. Poszukiwania po wiązce nie dały żadnego rezultatu. Znalazłem jedynie tzw dedykowany bezpiecznik, który znajduje się na grubej wiązce kabli ponad kolumną kierownicy ale był sprawny. Biorąc to pod uwagę podłączyłem na krótko nowe zasilanie poprzez bezpiecznik do kontrolera CZ.
Na zdjęciu zaznaczony jest PIN na który przypada główne zasilanie układu oryginalnie prowadzone bezpośrednio z akumulatora.

Obrazek

Całość biorąc pod uwagę brak konektorów wygląda na chwilę obecną tak. Niestety przekaźnik chwilowo, nieprofesjonalnie polutowałem zamiast podpiąć. Całość zostanie poprawiona ale może komuś się przyda już teraz.

Obrazek

Prostota układu jest niesamowita. Ten pojazd jest genialny w sprawie napraw :)
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: acinski » czw lip 16, 2009 4:42 pm

marcyb3 pisze: @Acinski jak narazie wiem ze są dwa rodzaje pływaków i takie ja mam , jeden jest na 3 przewody, a drugi na jeden i jest bez rezerwy taki właśnie posiadam u siebie, a robiłem u ojca na trzy przewody,zrobiłem mu ze pokazuje ale troszku oszukuje ,bede musiał jakoś to przestawić zeby było dokładnie
Gdzieś cholera wcięło mi tę wiadomość. Ja namierzyłem trzy rodzaje. Dwa takie jak piszesz i jeszcze dodatkowo z różnymi długościami ramienia:

Obrazek
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: acinski » pn lip 20, 2009 1:12 pm

Linka do wymiany tuleji wahacza przedniego
http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=19&t=68665
Dziadek 2,5TD `98

marcyb3
Posty: 320
Rejestracja: wt maja 13, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: Wielkopolska/Okonek/Jastrowie

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: marcyb3 » sob lip 25, 2009 1:11 pm

acinski pisze:
marcyb3 pisze: @Acinski jak narazie wiem ze są dwa rodzaje pływaków i takie ja mam , jeden jest na 3 przewody, a drugi na jeden i jest bez rezerwy taki właśnie posiadam u siebie, a robiłem u ojca na trzy przewody,zrobiłem mu ze pokazuje ale troszku oszukuje ,bede musiał jakoś to przestawić zeby było dokładnie
Gdzieś cholera wcięło mi tę wiadomość. Ja namierzyłem trzy rodzaje. Dwa takie jak piszesz i jeszcze dodatkowo z różnymi długościami ramienia:

Obrazek

A skoro ja mam wersje bez kontrolki rezerwy to moge sobie jakos ja podłączyć??zebym wiedział kiedy kończy się paliwo. bo nie dalo rady tego ustrojstwa polutowac,może pomoże przewinięcie nowym drucikiem.chyba ze ktos ma takie usrojstwo całe??pozdrawiam
Pajero 2,5TD,87r 100KM
Niestety juz sprzedane, ale napewno jeszcze bedzie miś ale już II

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: acinski » sob lip 25, 2009 1:34 pm

Pewnie, że możesz podłączyć. Toż to tylko drut do żarówki, trzeba jedynie rozpykać czy nie jest podpięta przez przekaźnik bo teoretycznie przewodzi gdy zanurzasz końcówkę w ropie, więc przy braku paliwa przepina przekaźnik i odpala żaówkę i z głowy :) Chyba, że to działa inaczej bo w sumie żaróweczka czasem się żarzy więc to coś na końcu to jakiś opornik może. Trza organoleptycznie sprawdzić.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: Kajen » sob lip 25, 2009 6:29 pm

Krzuchu mamy gdzies chyba jeden sprawny nie ?

Edit:
Czemu moje brudne rece sa na tym zdjeciu ? :)21

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: acinski » sob lip 25, 2009 6:40 pm

Bo nie schowałeś :)
Dziadek 2,5TD `98

Marc.
 
 
Posty: 287
Rejestracja: pt cze 08, 2007 11:08 am
Lokalizacja: SMI

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: Marc. » sob lip 25, 2009 9:59 pm

Kajen pisze:Czemu moje brudne rece sa na tym zdjeciu ? :)21
nie dość, że brudne to jeszcze umazane :)21
PII SS 2.8TD AT BFG 31/10.5/15
XJ 900 Diversion

mobile 603 265 921

cień
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 6:49 pm
Lokalizacja: Poznań-Swarzędz

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: cień » pt lis 13, 2009 9:16 pm

Witam serdecznie :D
Wałkuję obecnie elektryczne szyby w Pajero I. Przypadkowo trafił mi się prawie cały komplet do założenia w moim "struclu", ale niestety ma pewne znaczące braki. Nie posiadam wyłączników od drzwi kierowcy (co jest nie problem kupić np. przez allegro), ale również brakuje mi sterownika tych szyb.
Czy mógłby ktoś jeżeli posiada takie w swoim samochodzie zrobić zdjęcię tego modułu oraz podać miejsce gdzie się to powinno znajdować w pojarce.
Zdjęcia sterowników centralnego zamka oraz sposób ich naprawy jest po prostu rewelacyjny :)2
Gdyby można było zrobić takie same modułu sterowania szyb byłbym wdzięczny :D
Pajero I Long 2.6 1988r

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: Kajen » pt lis 13, 2009 9:52 pm

Z tymi szybami tez sie kiedys zastanawiałem czy nie przerobic na elektryczne. Chciałem miec takowe dopoki nie zobaczyłem mechanizmu korby... Jest nie do zajechania i nie ma sie co tam popsuc :) Teraz nie chce elektrycznych. Wnoszac do tematu cokolwiek uprzejmie informuje ze drzwi z elektryką w miejscu gdzie wypada korba ma zgrzaną blache (musiałem rozwiercic 7 zgrzewow). Reszta pasi.

cień
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 6:49 pm
Lokalizacja: Poznań-Swarzędz

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: cień » sob lis 14, 2009 10:09 am

Całą prawą stronę już wymieniłem i na żadne zgrzewane blachy nie natrafiłem, Wszystko pasuje idealnie w miejsce korbek :)
Pajero I Long 2.6 1988r

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: acinski » sob lis 14, 2009 10:15 am

Zdjęcia rób i wstawiaj. Przecież po to ten dział a nie po opisy, że pasuje :)21
Dziadek 2,5TD `98

cień
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 6:49 pm
Lokalizacja: Poznań-Swarzędz

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: cień » sob lis 14, 2009 10:45 am

jasne że zrobię i natychmiast wstawię :)2
Pajero I Long 2.6 1988r

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: majcher » ndz lis 15, 2009 10:40 pm

cień pisze:Całą prawą stronę już wymieniłem i na żadne zgrzewane blachy nie natrafiłem, Wszystko pasuje idealnie w miejsce korbek :)
drzwi z elektrycznymi szybami różnią sie o tę djabelną blachę z któą też walczyłem przy zmianie budy
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości