Czujnik cisnienia oleju - 2.8 4M40

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

zunmen
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: wt paź 15, 2013 12:59 pm
Lokalizacja: Kraśnik

Czujnik cisnienia oleju - 2.8 4M40

Post autor: zunmen » pn mar 17, 2014 10:20 pm

Witam
Gdzie szukać kabla do podłączenia czujnika ciśnienia oleju ( tego w pompie vacum )
Wyjąłem pompę vacum i zauważyłem że czujnik nie jest do niczego podłączony. Nigdzie w pobliżu czujnika nie mogę zlokalizować kabla z wsuwką. W manualau też ciężko coś znaleźć

A mam jeszcze jedno pytanko . Miałem małą awarie w terenie . Pajero puściło olej. Przyczyną ( jak się okazało ) była wyrwa w obudowie pompy vacum. Wyrwało spory kawałem tak około 4cm kwadratowych. Pompa vacum jest chłodzona olejem ?? Przez pompę przepływa olej ??
Pajero II Long 2.8 na 35" +2" buda +2" zawiecha

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Czujnik cisnienia oleju - 2.8 4M40

Post autor: Marcingalloper » pn mar 17, 2014 10:24 pm

Tak przez vacum pompę przepływa olej, na pozostałe pytania nie znam odpowiedzi.

PS: tak się teraz zastanawiam, nie wiem czy olej płynie czy to po prostu podciśnienie z silnika łącznie z oparami oleju przez nią przepływa, w każdym bądź razie jak zmieniałem alternator z vacum pompą to lał się olej, nawet sporo.

zunmen
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: wt paź 15, 2013 12:59 pm
Lokalizacja: Kraśnik

Re: Czujnik cisnienia oleju - 2.8 4M40

Post autor: zunmen » pn mar 17, 2014 10:35 pm

W silniku 2.5 jest chyba troszkę inaczej to rozwiązane niż w 2.8
W 2.8 pompa przykręcona jest do obudowy rozrządu i wychodzi z niej koło zębate i napędzana jest przez koło bezpośrednio z rozrządu
Nie mniej jednak dochodzą do niej przewody i wygląda na to że to przewody olejowe. Po rozebraniu w środku wszystko jest w oleju.
Pajero II Long 2.8 na 35" +2" buda +2" zawiecha

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Czujnik cisnienia oleju - 2.8 4M40

Post autor: Marcingalloper » pn mar 17, 2014 10:40 pm

zunmen pisze:W silniku 2.5 jest chyba troszkę inaczej to rozwiązane niż w 2.8
W 2.8 pompa przykręcona jest do obudowy rozrządu i wychodzi z niej koło zębate i napędzana jest przez koło bezpośrednio z rozrządu
Nie mniej jednak dochodzą do niej przewody i wygląda na to że to przewody olejowe. Po rozebraniu w środku wszystko jest w oleju.
Zgadza się ale w obu, a nawet we wszystkich dieslach służy do tego samego - wytwarzania ciśnienia do wspomagania układu hamulcowego. Jest tam pewnie jakiś wirnik/tłok który aby się nie zacierał wymaga smarowania stąd doprowadzenie oleum do vacum :wink: .

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: Czujnik cisnienia oleju - 2.8 4M40

Post autor: rudypajero.koszalin » wt mar 18, 2014 6:57 am

Jest dokładnie tak jak Marcin napisał, pompa waku jest smarowana olejem z silnika, są to z reguły pompy łopatkowe. W 2.8 smarowanie jest pożyczone z głowicy, przewodem stalowym. Na końcu jest wakumpompa i czujnik ciśnienia. Olej przez nią przepływa i wraz z odessanym powietrzem trafia do obudowy rozrządu. Przewód elektryczny od czujnika powinien wychodzić z wiązki w okolicach górnego przewodu idącego do chłodnicy, kolor żółty.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

zunmen
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: wt paź 15, 2013 12:59 pm
Lokalizacja: Kraśnik

Re: Czujnik cisnienia oleju - 2.8 4M40

Post autor: zunmen » wt mar 18, 2014 9:14 am

A miało prawo to tak długo działać bez podłączonego czujnika ?? Samochód mam od 9 miesięcy i wątpię aby czujnik ciśnienia oleju był podłączony.
Pajero II Long 2.8 na 35" +2" buda +2" zawiecha

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Czujnik cisnienia oleju - 2.8 4M40

Post autor: Adas » wt mar 18, 2014 3:41 pm

Marcingalloper pisze:
zunmen pisze:W silniku 2.5 jest chyba troszkę inaczej to rozwiązane niż w 2.8
W 2.8 pompa przykręcona jest do obudowy rozrządu i wychodzi z niej koło zębate i napędzana jest przez koło bezpośrednio z rozrządu
Nie mniej jednak dochodzą do niej przewody i wygląda na to że to przewody olejowe. Po rozebraniu w środku wszystko jest w oleju.
Zgadza się ale w obu, a nawet we wszystkich dieslach służy do tego samego - wytwarzania ciśnienia do wspomagania układu hamulcowego. Jest tam pewnie jakiś wirnik/tłok który aby się nie zacierał wymaga smarowania stąd doprowadzenie oleum do vacum :wink: .
raczej wytwarza podciśnienie, czyli ssa, jak odkurzacz :wink:

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Czujnik cisnienia oleju - 2.8 4M40

Post autor: Marcingalloper » wt mar 18, 2014 5:21 pm

Adas pisze:
Marcingalloper pisze:
zunmen pisze:W silniku 2.5 jest chyba troszkę inaczej to rozwiązane niż w 2.8
W 2.8 pompa przykręcona jest do obudowy rozrządu i wychodzi z niej koło zębate i napędzana jest przez koło bezpośrednio z rozrządu
Nie mniej jednak dochodzą do niej przewody i wygląda na to że to przewody olejowe. Po rozebraniu w środku wszystko jest w oleju.
Zgadza się ale w obu, a nawet we wszystkich dieslach służy do tego samego - wytwarzania ciśnienia do wspomagania układu hamulcowego. Jest tam pewnie jakiś wirnik/tłok który aby się nie zacierał wymaga smarowania stąd doprowadzenie oleum do vacum :wink: .
raczej wytwarza podciśnienie, czyli ssa, jak odkurzacz :wink:
Może i vacum zasysa ale już do serwa daje ciśnienie - przynajmniej tak myślałem i może żyje w błędzie ?? .

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Czujnik cisnienia oleju - 2.8 4M40

Post autor: Adas » wt mar 18, 2014 5:28 pm

Marcingalloper pisze:
Może i vacum zasysa ale już do serwa daje ciśnienie - przynajmniej tak myślałem i może żyje w błędzie ?? .
żyjesz w błędzie, do serwa idzie podciśnienie.
Podciśnienie zasysa membranę, która to wspomaga bolec, który włazi w pompę.

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: Czujnik cisnienia oleju - 2.8 4M40

Post autor: lukas 78 » wt mar 18, 2014 6:18 pm

w benzyniaku masz podpięta pod kolektor ssący
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

zunmen
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: wt paź 15, 2013 12:59 pm
Lokalizacja: Kraśnik

Re: Czujnik cisnienia oleju - 2.8 4M40

Post autor: zunmen » wt mar 18, 2014 6:27 pm

Też mi się wydawało że pompa vacum robi podcisnienie ( po obejrzeniu jej ) bo gdyby robiła ciśnienie to w przewody do serwa i turba pchała by powietrze z olejem
Pajero II Long 2.8 na 35" +2" buda +2" zawiecha

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Czujnik cisnienia oleju - 2.8 4M40

Post autor: Marcingalloper » wt mar 18, 2014 6:42 pm

Po głębszym zastanowieniu przyznaję rację, gdyby było odwrotnie to zsadzałoby mi króciec w Lagunie benzyniaku, a siedzi bardzo lekko i dlatego że zasysa to nie "wylata" :)21 .

tomak74
Posty: 313
Rejestracja: śr mar 26, 2008 7:20 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Czujnik cisnienia oleju - 2.8 4M40

Post autor: tomak74 » pn mar 24, 2014 11:28 am

mi w ubiegłe wakacje w Chorwacji też szlag trafił ten czujnik , zaklejone victor reinz auto spokojnie wróciło do domu , polecam :wink: , był problem ze znalezieniem tego czujnika , na szybko zamontowany od patrola ale nie podłączony kabelkiem jezdzi tak do dziś . Wszystko działa , hamulce itd , nic się nie świeci . Jakieś konsekwencje mogą być ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości