Strona 1 z 1
pajero 3,2 did spalanie z napędem na 4 i 2 koła
: wt lis 04, 2014 10:30 pm
autor: mikii1414
witam. poprzednie problemy udało się rozwiązać.
zapchany wężyk i słaba masa.
a teraz mam pytanie odnośnie spalania.
czy z włączonym napędem na 4 koła pajero będzie paliło więcej niż z napędem na 2?
oczywiście w takich samych warunkach pogodowych ta sama droga itp.
Re: pajero 3,2 did spalanie z napędem na 4 i 2 koła
: wt lis 04, 2014 10:50 pm
autor: Zibi
Krótko - TAK
Re: pajero 3,2 did spalanie z napędem na 4 i 2 koła
: wt lis 04, 2014 11:00 pm
autor: mikii1414
a ile potrafi spalic więcej?
Re: pajero 3,2 did spalanie z napędem na 4 i 2 koła
: wt lis 04, 2014 11:32 pm
autor: Marcingalloper
mikii1414 pisze:a ile potrafi spalic więcej?
Zatankuj ile wejdzie, włącz napęd 4x4 i jedź przepisowo przez 25, 50 czy tam nawet 100km znajdując jakąś stację paliw bliską podanych kilometrów. Zjedź, zatankuj, rozłącz napęd na 4X2 i wróć przepisowo tą samą trasą na cpn z którego ruszyłeś i znów zatankuj. Obliczyć chyba będziesz już wiedział jak.
PS: gdzieś kiedyś czytałem że różnica wyniosła ok1-1,5 na 100km. Jak sucho droga prosta i dobra przyczepność to większego sensu używania 4x4 nie widzę.
Re: pajero 3,2 did spalanie z napędem na 4 i 2 koła
: śr lis 05, 2014 7:00 pm
autor: Ajwen
mikii1414 pisze:a ile potrafi spalic więcej?
mniej więcej tyle..
noo może ciut więcej...

Re: pajero 3,2 did spalanie z napędem na 4 i 2 koła
: śr lis 05, 2014 11:06 pm
autor: suziXL
Marcingalloper pisze:mikii1414 pisze:a ile potrafi spalic więcej?
Zatankuj ile wejdzie, włącz napęd 4x4 i jedź przepisowo przez 25, 50 czy tam nawet 100km znajdując jakąś stację paliw bliską podanych kilometrów. Zjedź, zatankuj, rozłącz napęd na 4X2 i wróć przepisowo tą samą trasą na cpn z którego ruszyłeś i znów zatankuj. Obliczyć chyba będziesz już wiedział jak.
PS: gdzieś kiedyś czytałem że różnica wyniosła ok1-1,5 na 100km. Jak sucho droga prosta i dobra przyczepność to większego sensu używania 4x4 nie widzę.
Troche wadliwa taktyka. Sprawdzi sie tylko przy bezwietrznej pogodzie

A no i jak ktos w alpach mieszka to tez moze nie zadzialac.
Re: pajero 3,2 did spalanie z napędem na 4 i 2 koła
: śr lis 05, 2014 11:10 pm
autor: gebels
Jak kolega pyta o takie rzeczy to znaczy że go nie stać na posiadanie takiego auta

Re: pajero 3,2 did spalanie z napędem na 4 i 2 koła
: śr lis 05, 2014 11:26 pm
autor: Marcingalloper
gebels pisze:Jak kolega pyta o takie rzeczy to znaczy że go nie stać na posiadanie takiego auta

Ło to to

.
Jak się wykaszlało na terenufffkę to na takie pierdoły jak spalania nie zwraca się już uwagi.
Ja nawet po zatankowaniu paliwa nie kasuję licznika

, pamiętam jak się przesiadłem w Gallopera po tym jak kilka lat jeździłem po mieście 106 w dieslu - bolało

. Teraz jak rzygnę w Peugeota za stówkę to po tygodniu kręcenia tu i tam nadal stukam w licznik czy oby na pewno się nie zaciął

, w Galloperze zatankuję pod korek, trochę pośmigam, spojrzę na wskaźnik i....., kuźwa znów na cpn

.
Terenówka fajna sprawa, wszędzie się prawie dojedzie, ale do kręcenia się codziennie po mieście i jako koszyk na bułki to się jednak średnio nadaje

.
Re: pajero 3,2 did spalanie z napędem na 4 i 2 koła
: czw lis 06, 2014 5:44 pm
autor: dma3
mikii1414 pisze:witam. poprzednie problemy udało się rozwiązać.
zapchany wężyk i słaba masa.
a teraz mam pytanie odnośnie spalania.
czy z włączonym napędem na 4 koła pajero będzie paliło więcej niż z napędem na 2?
oczywiście w takich samych warunkach pogodowych ta sama droga itp.
Tak, będzie palił więcej. Dlatego ważne, by mieć sprawny siłownik odłączający przedni wał w dyfrze.
Re: pajero 3,2 did spalanie z napędem na 4 i 2 koła
: czw lis 06, 2014 6:01 pm
autor: Adas
dużo rzeczy trzeba mieć sprawne żeby panować nad spalaniem, ciśnienie w kołach, geometria kół, rodzaj i szerokość opon. Pajero w automacie z lawetę potrafi 18 zeżreć