PII schemat układu hamulcowego bez pompy abs

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16855
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

PII schemat układu hamulcowego bez pompy abs

Post autor: Kabal » wt lis 18, 2014 2:48 pm

Drogie Bravo,
pomóż, bo leżę pod autem i sie wgapiam i za uj nie mogę poskładać układu hamulcowego.
Mamy tak pompę z dwoma wyjściami, na jednym dodatkowo trójnik, poniżej pompy ba budzie też trójnik, do którego mamy wpięte lewe koło przednie. Dalej mamy dwa przewody do korektora, z których jeden usilnie chce pasować do tego trójnika. brak przewodów z pompy i do lewego koła.
Jak to pospinać, żeby hamowało :)16 No w ferworze walki zapomnielim udokumentować, a pozostałe miśki po pierwsze mamy z abs a po drugie też zdemontowane :)11 Rwaliśmy jak leciało, bo instalacja i tak miała iść nowa. Haynes'a mi ktoś zniknął, obrazka w internecie znaleźć jakoś nie umiem. Normalnie to bym jedną sekcję z pompy podłączył do trójnika i do niego drugie koło przednie. Oba zaś przewody z korektora do trójnika na pompie. Trzyma się to kupy chyba, jeno resztki przewodów sugerują jakieś inne rozwiązania całkowicie nielogiczne.
Please, help :oops:
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: PII schemat układu hamulcowego bez pompy abs

Post autor: ernil » wt lis 18, 2014 3:12 pm

Wyjeb korektor, sekcję bliżej grodzi połącz z przodem (rozdziel trójnikiem na koła), sekcję dalej od grodzi podaj na tył (też koła poprzez trójnik). Między tylny trójnik, a pompę, wstaw korektor manualny.
Wszystko na nowych przewodach.
Będzie działać poprawnie i będzie proste :)21
Albo próbuj coś z tego wywnioskować.
Obrazek

Obrazek
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: PII schemat układu hamulcowego bez pompy abs

Post autor: Adas » wt lis 18, 2014 3:21 pm

Układ hamulcowy musisz podpiąć tak, na pompie to wyjście z trójnikiem powinno być bliżej przodu, drugie od serva idzie do lewego i prawego koła przedniego. Wyjście bliżej serva idzie na tył i tu po drodze przechodzi przez kolektor i idzie albo do trójnika na moście a stamtąd do prawego i lewego koła albo do lewego cylinderka i z lewego cylinderka do prawego cylinderka. Zależy czy masz z tyłu klocki czy okładziny.
Pompa hamulcowa najpierw hamuje tył a potem poprzez ciśnienie wywierane na sprężynę w pompie dochodzi przód

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16855
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: PII schemat układu hamulcowego bez pompy abs

Post autor: Kabal » wt lis 18, 2014 3:25 pm

Ernil wiszę Ci dobre piwo :)2
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: PII schemat układu hamulcowego bez pompy abs

Post autor: PiRoman » wt lis 18, 2014 3:28 pm

A jak mówiłem zeby się udał pod Żuka co to w krzaczorach pod płotem stoi to sie bronił...
-Nie nie, to nowoczesny samochód, tu na pewno jest to zaawansowane, mam dużo przewodów i trójniki... :)21
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16855
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: PII schemat układu hamulcowego bez pompy abs

Post autor: Kabal » wt lis 18, 2014 3:31 pm

Już mi się odechciało tego projektu :roll: To jeden z głupszych pomysłów na jakie wpadłem, żeby sobie składać auto. Auta się kupuje w sklepie :roll:
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: PII schemat układu hamulcowego bez pompy abs

Post autor: ernil » wt lis 18, 2014 3:32 pm

Romkowi daj, albo Adasiowi. Ja stronię od słabych alkoholi :)21
Ale...
Trzeba mi będzie we Wrocku jedną rzecz ogarnąć. Prostą dość. Podjechać do pewnej kasy i kupić pewien bilet.
Bo nie da się chyba zdalnie, tak mi piszą maile z informacji.
Dacie radę?
Kasę przeleję na konto oczywiście pierwiej.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16855
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: PII schemat układu hamulcowego bez pompy abs

Post autor: Kabal » wt lis 18, 2014 3:33 pm

ernil pisze:Romkowi daj, albo Adasiowi. Ja stronię od słabych alkoholi :)21
Ale...
Trzeba mi będzie we Wrocku jedną rzecz ogarnąć. Prostą dość. Podjechać do pewnej kasy i kupić pewien bilet.
Bo nie da się chyba zdalnie, tak mi piszą maile z informacji.
Dacie radę?
Kasę przeleję na konto oczywiście pierwiej.
Nawet się nie kryguj. Ja Ci i tak wiszę przysługę :wink:
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: PII schemat układu hamulcowego bez pompy abs

Post autor: PiRoman » wt lis 18, 2014 3:40 pm

ernil pisze:...
Dacie radę?
...
Ochujałeś...? :)21
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16855
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: PII schemat układu hamulcowego bez pompy abs

Post autor: Kabal » wt lis 18, 2014 3:44 pm

Na kolizyjnym to mam w drodze z roboty. Żebyśmy nawet chcieli to nie da rady odmówić :)21
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: PII schemat układu hamulcowego bez pompy abs

Post autor: ernil » wt lis 18, 2014 3:45 pm

Nawiezę Ci Romek cycatego towaru z Krainy Wielkiej Cipy :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: PII schemat układu hamulcowego bez pompy abs

Post autor: ernil » wt lis 18, 2014 3:46 pm

A tak w ogóle, to żeby się nie okazało się, że postanowię zostać na dłużej zabawić, bo nie dane mi było poznać Waszego dziurawego miasta :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: PII schemat układu hamulcowego bez pompy abs

Post autor: PiRoman » wt lis 18, 2014 3:47 pm

Tylko kanapki im daj bo ja tego karmił nie będę...
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: PII schemat układu hamulcowego bez pompy abs

Post autor: PiRoman » wt lis 18, 2014 3:48 pm

ernil pisze:A tak w ogóle, to żeby się nie okazało się, że postanowię zostać na dłużej zabawić, bo nie dane mi było poznać Waszego dziurawego miasta :)21
Daj se spokój, parkowanie po 6 złotych za godzinę. I to zgodnie z literą... 8)
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16855
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: PII schemat układu hamulcowego bez pompy abs

Post autor: Kabal » wt lis 18, 2014 3:51 pm

ernil pisze:A tak w ogóle, to żeby się nie okazało się, że postanowię zostać na dłużej zabawić, bo nie dane mi było poznać Waszego dziurawego miasta :)21
W związku z tym, że "grzech się nie zadłużać", to jedyna dziura jaką mamy to ta w budżecie miasta :)21
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
BigYeti
 
 
Posty: 107
Rejestracja: pn sie 20, 2007 2:32 pm
Lokalizacja: Kościan/Widziszewo

Re: PII schemat układu hamulcowego bez pompy abs

Post autor: BigYeti » śr lis 19, 2014 2:31 pm

Adas pisze:Układ hamulcowy musisz podpiąć tak, na pompie to wyjście z trójnikiem powinno być bliżej przodu, drugie od serva idzie do lewego i prawego koła przedniego. Wyjście bliżej serva idzie na tył i tu po drodze przechodzi przez kolektor i idzie albo do trójnika na moście a stamtąd do prawego i lewego koła albo do lewego cylinderka i z lewego cylinderka do prawego cylinderka. Zależy czy masz z tyłu klocki czy okładziny.
Pompa hamulcowa najpierw hamuje tył a potem poprzez ciśnienie wywierane na sprężynę w pompie dochodzi przód

To jak jest sterowane hamowanie pojedynczymi kołami tylnymi w układzie z ABSem? Z schematu wynika, że hamowane są oba koła lub oba "puszczane".
było Pajero II 2.5TDi '93 Long (V44)
jest Pajero II 2.8TDi '98 Long (V46)

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: PII schemat układu hamulcowego bez pompy abs

Post autor: Adas » śr lis 19, 2014 3:13 pm

Bez ABSu

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16855
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: PII schemat układu hamulcowego bez pompy abs

Post autor: Kabal » śr lis 19, 2014 3:20 pm

No to jeszcze tytułem uzupełnienia - rozważać stalowe przewody czy polecieć miedzią ?? Kojarzę wątek na forum z kupowaniem praski itp jednak mocno kusi mnie kupienie tych kilku przewodów gotowych, coby skrócić sobie męki z tą jedną sprawą, acz jeśli szanowne grono mnie przekona, to na bezpieczeństwie oszczędzać nie będę :wink:
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: PII schemat układu hamulcowego bez pompy abs

Post autor: Adas » śr lis 19, 2014 3:34 pm

miedź albo nie miedź oto jest pytanie, miedź :)21

co do korektora to robi też takie coś http://allegro.pl/nowy-korektor-sily-ha ... 15239.html wkręcasz bezpośrednio do pompy albo na wejściu do trójnika z tyłu
Ostatnio zmieniony śr lis 19, 2014 5:34 pm przez Adas, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: PII schemat układu hamulcowego bez pompy abs

Post autor: ernil » śr lis 19, 2014 4:41 pm

Praska, miedź, końcówki. Zrobisz sobie sam, tak jak będziesz chciał i raczej za ułamek ceny tego, co będą kosztowały gotowce. No, chyba, że coś się pozmieniało się.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: PII schemat układu hamulcowego bez pompy abs

Post autor: Marcingalloper » śr lis 19, 2014 5:16 pm

Powiedzcie mi jakie są zalety i wady miedzi i stali.

W swoim trupku na wiosnę zaplanowałem wymianę i od układu hamulcowego i od paliwowego - jedno i drugie w stanie takim że strach dotknąć. Myślałem żeby zrobić to w stali, kumplem ma praskę, ale miedź jest bardziej elastyczna i łatwiej będzie ją uformować.

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: PII schemat układu hamulcowego bez pompy abs

Post autor: ernil » śr lis 19, 2014 5:18 pm

Ochujenia dostaniesz robiąc stalowe. Jak Ci przyjdzie w trudno dostępnych miejscach coś ugiąć, albo dopasować, to skończy się na obrobionych gwintach itp.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: PII schemat układu hamulcowego bez pompy abs

Post autor: Marcingalloper » śr lis 19, 2014 5:22 pm

ernil pisze:Ochujenia dostaniesz robiąc stalowe. Jak Ci przyjdzie w trudno dostępnych miejscach coś ugiąć, albo dopasować, to skończy się na obrobionych gwintach itp.
Spoko.
Ale rozumiem że wszystkie podejścia/końcówki przechodząc ze stali na miedź będą dostępne i pasowne?

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: PII schemat układu hamulcowego bez pompy abs

Post autor: ernil » śr lis 19, 2014 5:23 pm

Tak, gwinty i stożki są te same.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16855
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: PII schemat układu hamulcowego bez pompy abs

Post autor: Kabal » czw lis 20, 2014 2:27 pm

ernil pisze:Praska, miedź, końcówki. Zrobisz sobie sam, tak jak będziesz chciał i raczej za ułamek ceny tego, co będą kosztowały gotowce. No, chyba, że coś się pozmieniało się.
Jak mi w biesach walnął przewód hamulcowy i przygodny mechanik robił rzeźbę na przewodach z Tico i Lanosa to drobne jakieś w sumie to kosztowało. Z płynem i robocizną zapłaciłem jakieś 150 zł :)21 Pomimo soboty i nominalnie nieczynnego zakładu. W cenie było dymanie do motoryzacyjnego i nierówna walka z reanimacją trójnika (zapieczone dwie końcówki) w sumie ze 3 godziny walki. I wszystko z uśmiechem na twarzy właściciela zakładu (niemałego) :)2 Aż mi głupio było. Spodziewałem się skrojenia conajmniej 500 za sobotę, za moje bycie w czarnej dupie itp.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości