Strona 1 z 2

PII schemat układu hamulcowego bez pompy abs

: wt lis 18, 2014 2:48 pm
autor: Kabal
Drogie Bravo,
pomóż, bo leżę pod autem i sie wgapiam i za uj nie mogę poskładać układu hamulcowego.
Mamy tak pompę z dwoma wyjściami, na jednym dodatkowo trójnik, poniżej pompy ba budzie też trójnik, do którego mamy wpięte lewe koło przednie. Dalej mamy dwa przewody do korektora, z których jeden usilnie chce pasować do tego trójnika. brak przewodów z pompy i do lewego koła.
Jak to pospinać, żeby hamowało :)16 No w ferworze walki zapomnielim udokumentować, a pozostałe miśki po pierwsze mamy z abs a po drugie też zdemontowane :)11 Rwaliśmy jak leciało, bo instalacja i tak miała iść nowa. Haynes'a mi ktoś zniknął, obrazka w internecie znaleźć jakoś nie umiem. Normalnie to bym jedną sekcję z pompy podłączył do trójnika i do niego drugie koło przednie. Oba zaś przewody z korektora do trójnika na pompie. Trzyma się to kupy chyba, jeno resztki przewodów sugerują jakieś inne rozwiązania całkowicie nielogiczne.
Please, help :oops:

Re: PII schemat układu hamulcowego bez pompy abs

: wt lis 18, 2014 3:12 pm
autor: ernil
Wyjeb korektor, sekcję bliżej grodzi połącz z przodem (rozdziel trójnikiem na koła), sekcję dalej od grodzi podaj na tył (też koła poprzez trójnik). Między tylny trójnik, a pompę, wstaw korektor manualny.
Wszystko na nowych przewodach.
Będzie działać poprawnie i będzie proste :)21
Albo próbuj coś z tego wywnioskować.
Obrazek

Obrazek

Re: PII schemat układu hamulcowego bez pompy abs

: wt lis 18, 2014 3:21 pm
autor: Adas
Układ hamulcowy musisz podpiąć tak, na pompie to wyjście z trójnikiem powinno być bliżej przodu, drugie od serva idzie do lewego i prawego koła przedniego. Wyjście bliżej serva idzie na tył i tu po drodze przechodzi przez kolektor i idzie albo do trójnika na moście a stamtąd do prawego i lewego koła albo do lewego cylinderka i z lewego cylinderka do prawego cylinderka. Zależy czy masz z tyłu klocki czy okładziny.
Pompa hamulcowa najpierw hamuje tył a potem poprzez ciśnienie wywierane na sprężynę w pompie dochodzi przód

Re: PII schemat układu hamulcowego bez pompy abs

: wt lis 18, 2014 3:25 pm
autor: Kabal
Ernil wiszę Ci dobre piwo :)2

Re: PII schemat układu hamulcowego bez pompy abs

: wt lis 18, 2014 3:28 pm
autor: PiRoman
A jak mówiłem zeby się udał pod Żuka co to w krzaczorach pod płotem stoi to sie bronił...
-Nie nie, to nowoczesny samochód, tu na pewno jest to zaawansowane, mam dużo przewodów i trójniki... :)21

Re: PII schemat układu hamulcowego bez pompy abs

: wt lis 18, 2014 3:31 pm
autor: Kabal
Już mi się odechciało tego projektu :roll: To jeden z głupszych pomysłów na jakie wpadłem, żeby sobie składać auto. Auta się kupuje w sklepie :roll:

Re: PII schemat układu hamulcowego bez pompy abs

: wt lis 18, 2014 3:32 pm
autor: ernil
Romkowi daj, albo Adasiowi. Ja stronię od słabych alkoholi :)21
Ale...
Trzeba mi będzie we Wrocku jedną rzecz ogarnąć. Prostą dość. Podjechać do pewnej kasy i kupić pewien bilet.
Bo nie da się chyba zdalnie, tak mi piszą maile z informacji.
Dacie radę?
Kasę przeleję na konto oczywiście pierwiej.

Re: PII schemat układu hamulcowego bez pompy abs

: wt lis 18, 2014 3:33 pm
autor: Kabal
ernil pisze:Romkowi daj, albo Adasiowi. Ja stronię od słabych alkoholi :)21
Ale...
Trzeba mi będzie we Wrocku jedną rzecz ogarnąć. Prostą dość. Podjechać do pewnej kasy i kupić pewien bilet.
Bo nie da się chyba zdalnie, tak mi piszą maile z informacji.
Dacie radę?
Kasę przeleję na konto oczywiście pierwiej.
Nawet się nie kryguj. Ja Ci i tak wiszę przysługę :wink:

Re: PII schemat układu hamulcowego bez pompy abs

: wt lis 18, 2014 3:40 pm
autor: PiRoman
ernil pisze:...
Dacie radę?
...
Ochujałeś...? :)21

Re: PII schemat układu hamulcowego bez pompy abs

: wt lis 18, 2014 3:44 pm
autor: Kabal
Na kolizyjnym to mam w drodze z roboty. Żebyśmy nawet chcieli to nie da rady odmówić :)21

Re: PII schemat układu hamulcowego bez pompy abs

: wt lis 18, 2014 3:45 pm
autor: ernil
Nawiezę Ci Romek cycatego towaru z Krainy Wielkiej Cipy :)21

Re: PII schemat układu hamulcowego bez pompy abs

: wt lis 18, 2014 3:46 pm
autor: ernil
A tak w ogóle, to żeby się nie okazało się, że postanowię zostać na dłużej zabawić, bo nie dane mi było poznać Waszego dziurawego miasta :)21

Re: PII schemat układu hamulcowego bez pompy abs

: wt lis 18, 2014 3:47 pm
autor: PiRoman
Tylko kanapki im daj bo ja tego karmił nie będę...

Re: PII schemat układu hamulcowego bez pompy abs

: wt lis 18, 2014 3:48 pm
autor: PiRoman
ernil pisze:A tak w ogóle, to żeby się nie okazało się, że postanowię zostać na dłużej zabawić, bo nie dane mi było poznać Waszego dziurawego miasta :)21
Daj se spokój, parkowanie po 6 złotych za godzinę. I to zgodnie z literą... 8)

Re: PII schemat układu hamulcowego bez pompy abs

: wt lis 18, 2014 3:51 pm
autor: Kabal
ernil pisze:A tak w ogóle, to żeby się nie okazało się, że postanowię zostać na dłużej zabawić, bo nie dane mi było poznać Waszego dziurawego miasta :)21
W związku z tym, że "grzech się nie zadłużać", to jedyna dziura jaką mamy to ta w budżecie miasta :)21

Re: PII schemat układu hamulcowego bez pompy abs

: śr lis 19, 2014 2:31 pm
autor: BigYeti
Adas pisze:Układ hamulcowy musisz podpiąć tak, na pompie to wyjście z trójnikiem powinno być bliżej przodu, drugie od serva idzie do lewego i prawego koła przedniego. Wyjście bliżej serva idzie na tył i tu po drodze przechodzi przez kolektor i idzie albo do trójnika na moście a stamtąd do prawego i lewego koła albo do lewego cylinderka i z lewego cylinderka do prawego cylinderka. Zależy czy masz z tyłu klocki czy okładziny.
Pompa hamulcowa najpierw hamuje tył a potem poprzez ciśnienie wywierane na sprężynę w pompie dochodzi przód

To jak jest sterowane hamowanie pojedynczymi kołami tylnymi w układzie z ABSem? Z schematu wynika, że hamowane są oba koła lub oba "puszczane".

Re: PII schemat układu hamulcowego bez pompy abs

: śr lis 19, 2014 3:13 pm
autor: Adas
Bez ABSu

Re: PII schemat układu hamulcowego bez pompy abs

: śr lis 19, 2014 3:20 pm
autor: Kabal
No to jeszcze tytułem uzupełnienia - rozważać stalowe przewody czy polecieć miedzią ?? Kojarzę wątek na forum z kupowaniem praski itp jednak mocno kusi mnie kupienie tych kilku przewodów gotowych, coby skrócić sobie męki z tą jedną sprawą, acz jeśli szanowne grono mnie przekona, to na bezpieczeństwie oszczędzać nie będę :wink:

Re: PII schemat układu hamulcowego bez pompy abs

: śr lis 19, 2014 3:34 pm
autor: Adas
miedź albo nie miedź oto jest pytanie, miedź :)21

co do korektora to robi też takie coś http://allegro.pl/nowy-korektor-sily-ha ... 15239.html wkręcasz bezpośrednio do pompy albo na wejściu do trójnika z tyłu

Re: PII schemat układu hamulcowego bez pompy abs

: śr lis 19, 2014 4:41 pm
autor: ernil
Praska, miedź, końcówki. Zrobisz sobie sam, tak jak będziesz chciał i raczej za ułamek ceny tego, co będą kosztowały gotowce. No, chyba, że coś się pozmieniało się.

Re: PII schemat układu hamulcowego bez pompy abs

: śr lis 19, 2014 5:16 pm
autor: Marcingalloper
Powiedzcie mi jakie są zalety i wady miedzi i stali.

W swoim trupku na wiosnę zaplanowałem wymianę i od układu hamulcowego i od paliwowego - jedno i drugie w stanie takim że strach dotknąć. Myślałem żeby zrobić to w stali, kumplem ma praskę, ale miedź jest bardziej elastyczna i łatwiej będzie ją uformować.

Re: PII schemat układu hamulcowego bez pompy abs

: śr lis 19, 2014 5:18 pm
autor: ernil
Ochujenia dostaniesz robiąc stalowe. Jak Ci przyjdzie w trudno dostępnych miejscach coś ugiąć, albo dopasować, to skończy się na obrobionych gwintach itp.

Re: PII schemat układu hamulcowego bez pompy abs

: śr lis 19, 2014 5:22 pm
autor: Marcingalloper
ernil pisze:Ochujenia dostaniesz robiąc stalowe. Jak Ci przyjdzie w trudno dostępnych miejscach coś ugiąć, albo dopasować, to skończy się na obrobionych gwintach itp.
Spoko.
Ale rozumiem że wszystkie podejścia/końcówki przechodząc ze stali na miedź będą dostępne i pasowne?

Re: PII schemat układu hamulcowego bez pompy abs

: śr lis 19, 2014 5:23 pm
autor: ernil
Tak, gwinty i stożki są te same.

Re: PII schemat układu hamulcowego bez pompy abs

: czw lis 20, 2014 2:27 pm
autor: Kabal
ernil pisze:Praska, miedź, końcówki. Zrobisz sobie sam, tak jak będziesz chciał i raczej za ułamek ceny tego, co będą kosztowały gotowce. No, chyba, że coś się pozmieniało się.
Jak mi w biesach walnął przewód hamulcowy i przygodny mechanik robił rzeźbę na przewodach z Tico i Lanosa to drobne jakieś w sumie to kosztowało. Z płynem i robocizną zapłaciłem jakieś 150 zł :)21 Pomimo soboty i nominalnie nieczynnego zakładu. W cenie było dymanie do motoryzacyjnego i nierówna walka z reanimacją trójnika (zapieczone dwie końcówki) w sumie ze 3 godziny walki. I wszystko z uśmiechem na twarzy właściciela zakładu (niemałego) :)2 Aż mi głupio było. Spodziewałem się skrojenia conajmniej 500 za sobotę, za moje bycie w czarnej dupie itp.