Pajero II short przerobka na superselect
Moderator: Kosiarz
Pajero II short przerobka na superselect
Witajcie, jestem tu nowy i pozdrawiam wszystkich fanow 4x4!
Z racji ze za rogiem zima a posiadam Pojarkę 2.5 93 r. z easyselect, przyszedł mi do głowy pomysł przerobienia go na superselecta. Czy ktoś z szanownych forumowiczów przerabiał temat, czy gra jest warta świeczki? Czy prócz skrzyni, tylnego mostu z difem pompki i elektryki do tego potrzebne bedzie coś jeszcze ( reduktor, przedni most, wały napędowe?) myślałem o kupnie jakiegoś angola i przeszczepie całego ustrojstwa ale żadnego króciaka nie mogę trafić za małą kasę a po drugie nie mam gdzie dawcy trzymać. Nie wiem czy podejdą bebechy od longa. Z góry dzięki za jakiekolwiek sugestie.
Z racji ze za rogiem zima a posiadam Pojarkę 2.5 93 r. z easyselect, przyszedł mi do głowy pomysł przerobienia go na superselecta. Czy ktoś z szanownych forumowiczów przerabiał temat, czy gra jest warta świeczki? Czy prócz skrzyni, tylnego mostu z difem pompki i elektryki do tego potrzebne bedzie coś jeszcze ( reduktor, przedni most, wały napędowe?) myślałem o kupnie jakiegoś angola i przeszczepie całego ustrojstwa ale żadnego króciaka nie mogę trafić za małą kasę a po drugie nie mam gdzie dawcy trzymać. Nie wiem czy podejdą bebechy od longa. Z góry dzięki za jakiekolwiek sugestie.
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13259
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Pajero II short przerobka na superselect
Skrzynia ES I SS rozni sie dlugoscia. Wiec oba waly do wymiany lub przerobek. Nie musisz zmieniac mostow.
Angol I nasz roznia sie przednim mostem I reduktorem. Most jest po drugiej stronie, wiec reduktor nie podejdzie.
Angol I nasz roznia sie przednim mostem I reduktorem. Most jest po drugiej stronie, wiec reduktor nie podejdzie.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Pajero II short przerobka na superselect
Dzięki wielkie Misiek, czyli podmieniam skrzynie przerabiam wały i trybi? Do szczęścia przydała by się blokada dyfra, czy podpasi każdy most z diflockiem od 2.5 ew 3.0 czy były roznice w przełożeniach? U mnie nie widać na moście oznaczenia a obiło mi się o uszy że gdzieś pod maską jest info. Pozdr.
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13259
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Pajero II short przerobka na superselect
Co do blokady, to sam most nie wystarczy. Do tego trzeba dolozyc kompresor, sterowanie nim, oraz pare zaworkow I kontrolke oraz przelacznik.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Pajero II short przerobka na superselect
Niw wiem czy skórka warta wyprawki z tą zamianą z ES na SS. Natomiast blokada tyłdyfra się przydaje i chyba jest to prostsza przeróbka.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: Pajero II short przerobka na superselect
Pierwsza część wypowiedzi poprawnie, druga to bzdura. Most przedni od angola i europu nie różnią się niczym absolutnie, natomiast reduktor ma tylko dźwignię wyboru przełożeń z drugiej strony dźwigni zmiany biegów. Wewnątrz są inne widełki i wodziki widełek (lustrzane odbicie europejskich). Da się dźwignię przenieść na drugą stronę, pod warunkiem posiadania części z europejskiego reduktora.Misiek Cypr pisze:Skrzynia ES I SS rozni sie dlugoscia. Wiec oba waly do wymiany lub przerobek. Nie musisz zmieniac mostow.
Angol I nasz roznia sie przednim mostem I reduktorem. Most jest po drugiej stronie, wiec reduktor nie podejdzie.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
Re: Pajero II short przerobka na superselect
i jeszcze auto z reduktorem ES czasami ma sprzęgiełka, w SS sprzęgi są stałe i przedni most ma załączanie podciśnieniem. Da się to zaadoptować, ale albo będziemy jeździli ze stale spiętym przodem, albo trzeba będzie pamiętać o zapinaniu sprzęgiełek na stałe, żeby móc jeździć 4x4. Z automatycznymi sprzęgiełkami nie będzie to działało.
Temat zamiany prosty, ale kupienie reduktora (sprawnego) w wersji europejskiej nie jest łatwo.
Temat zamiany prosty, ale kupienie reduktora (sprawnego) w wersji europejskiej nie jest łatwo.
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13259
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Pajero II short przerobka na superselect
Przepraszam za zamieszanie z przednim mostem. Angole miewaja wajchy po obu stronach w reduktorze. Nie jest to niewygodne w obsludze.rudypajero.koszalin pisze:Pierwsza część wypowiedzi poprawnie, druga to bzdura. Most przedni od angola i europu nie różnią się niczym absolutnie, natomiast reduktor ma tylko dźwignię wyboru przełożeń z drugiej strony dźwigni zmiany biegów. Wewnątrz są inne widełki i wodziki widełek (lustrzane odbicie europejskich). Da się dźwignię przenieść na drugą stronę, pod warunkiem posiadania części z europejskiego reduktora.Misiek Cypr pisze:Skrzynia ES I SS rozni sie dlugoscia. Wiec oba waly do wymiany lub przerobek. Nie musisz zmieniac mostow.
Angol I nasz roznia sie przednim mostem I reduktorem. Most jest po drugiej stronie, wiec reduktor nie podejdzie.
Mialem easy select z podcisnieniem w przednim moscie.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Pajero II short przerobka na superselect
Po co ci SS kup tylny most o odpowiednim przełożeniu z blokada i wystarczy, a 4x4 włączysz i tak tylko na śliskim więc ES da radę . Ja tak śmigam i Pajero nie do zatrzymania a blokada z Tyłu robi aż miło. Jak padnie ES to sobie wtedy wymienisz 
Co do podłączenia tylnej blokady wystarczy pompa oryginalna kilka kabli i mały włącznik

Co do podłączenia tylnej blokady wystarczy pompa oryginalna kilka kabli i mały włącznik

Re: Pajero II short przerobka na superselect
No właśnie w SS 4H możesz włączyć na przyczepnym, co innego, że przy mocy 99 KM nie ma to sensu. Nie będzie jak szubaru impreza.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: Pajero II short przerobka na superselect
Dzięki wielkie Panowie, wymienię na razie most bo to będzie na razie najprostrze rozwiązanie,bedę się rozglądał za kompletem z pompką. Na moście wcięło oznaczenie przełożenia czy gdzieś jeszcze bez rozbierania dam radę to odczytać?
Re: Pajero II short przerobka na superselect
Dobra, znalazłem 4625, dzieki
Re: Pajero II short przerobka na superselect
Z przełożeniem 4625 nie mogę trafić mostu z blokadą, mozliwe że takowego poprostu nie ma? Czy pozostaje most od 2.8 plus przód od 2.8
?

Re: Pajero II short przerobka na superselect
Kup 4875
z blokada i będzie gitara
wymień.przód i tył będzie dobrze


Re: Pajero II short przerobka na superselect
Na pewno jest 4,625 z blokadą. Raczej niska popularność w gb powoduje niską podażArturko pisze:Z przełożeniem 4625 nie mogę trafić mostu z blokadą, mozliwe że takowego poprostu nie ma? Czy pozostaje most od 2.8 plus przód od 2.8?

Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
Re: Pajero II short przerobka na superselect
Dobra, sory ale coś tam wiem, na ucho mi padło w ktorym kościele bije dzwon, most 4625, jest mostem szybszym od 4.875? ( nie wnikam w kwestię koloru, bo kazdy wie że czerwony jest najszybciejszy) Za chiny ludowe nie mogę trafić 4,6 więc jednak będą oba do wymiany. Przy okazji koła idą na 33' więc wolniejszy most lepiej da radę Panowie?
Re: Pajero II short przerobka na superselect
Wolniejszy most zwiększa przełożenie, zmniejszone większymi kołami. Znowu ruszasz z dwójki na reduktorze. Różnica na kołach 33 między 4,625 a 4,875 jest znaczna. Jak w teren auto to szukaj od razu 5,135.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
Re: Pajero II short przerobka na superselect
37/7 czyli 5,285 nie spotkałem się z 5,135Kabal pisze:Wolniejszy most zwiększa przełożenie, zmniejszone większymi kołami. Znowu ruszasz z dwójki na reduktorze. Różnica na kołach 33 między 4,625 a 4,875 jest znaczna. Jak w teren auto to szukaj od razu 5,135.
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 27
- Rejestracja: czw kwie 24, 2014 11:46 am
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Re: Pajero II short przerobka na superselect
Witam. Najlepiej 4 satelitowy 5.285 jest mocniejszy od 2 satelitowego ktory wystepował w automatach.4 satelitowy szukać w manualach.
Re: Pajero II short przerobka na superselect
Oczywiście jest jak piszesz...Adas pisze:37/7 czyli 5,285 nie spotkałem się z 5,135Kabal pisze:Wolniejszy most zwiększa przełożenie, zmniejszone większymi kołami. Znowu ruszasz z dwójki na reduktorze. Różnica na kołach 33 między 4,625 a 4,875 jest znaczna. Jak w teren auto to szukaj od razu 5,135.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości