Pajero II short przerobka na superselect

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Arturko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: sob gru 13, 2014 2:53 pm

Pajero II short przerobka na superselect

Post autor: Arturko » sob gru 13, 2014 9:57 pm

Witajcie, jestem tu nowy i pozdrawiam wszystkich fanow 4x4!
Z racji ze za rogiem zima a posiadam Pojarkę 2.5 93 r. z easyselect, przyszedł mi do głowy pomysł przerobienia go na superselecta. Czy ktoś z szanownych forumowiczów przerabiał temat, czy gra jest warta świeczki? Czy prócz skrzyni, tylnego mostu z difem pompki i elektryki do tego potrzebne bedzie coś jeszcze ( reduktor, przedni most, wały napędowe?) myślałem o kupnie jakiegoś angola i przeszczepie całego ustrojstwa ale żadnego króciaka nie mogę trafić za małą kasę a po drugie nie mam gdzie dawcy trzymać. Nie wiem czy podejdą bebechy od longa. Z góry dzięki za jakiekolwiek sugestie.

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13259
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Pajero II short przerobka na superselect

Post autor: Misiek Cypr » sob gru 13, 2014 10:05 pm

Skrzynia ES I SS rozni sie dlugoscia. Wiec oba waly do wymiany lub przerobek. Nie musisz zmieniac mostow.

Angol I nasz roznia sie przednim mostem I reduktorem. Most jest po drugiej stronie, wiec reduktor nie podejdzie.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Arturko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: sob gru 13, 2014 2:53 pm

Re: Pajero II short przerobka na superselect

Post autor: Arturko » sob gru 13, 2014 10:46 pm

Dzięki wielkie Misiek, czyli podmieniam skrzynie przerabiam wały i trybi? Do szczęścia przydała by się blokada dyfra, czy podpasi każdy most z diflockiem od 2.5 ew 3.0 czy były roznice w przełożeniach? U mnie nie widać na moście oznaczenia a obiło mi się o uszy że gdzieś pod maską jest info. Pozdr.

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13259
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Pajero II short przerobka na superselect

Post autor: Misiek Cypr » ndz gru 14, 2014 11:13 am

Co do blokady, to sam most nie wystarczy. Do tego trzeba dolozyc kompresor, sterowanie nim, oraz pare zaworkow I kontrolke oraz przelacznik.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15388
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: Pajero II short przerobka na superselect

Post autor: jradek » ndz gru 14, 2014 11:16 am

Niw wiem czy skórka warta wyprawki z tą zamianą z ES na SS. Natomiast blokada tyłdyfra się przydaje i chyba jest to prostsza przeróbka.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: Pajero II short przerobka na superselect

Post autor: rudypajero.koszalin » ndz gru 14, 2014 11:28 am

Misiek Cypr pisze:Skrzynia ES I SS rozni sie dlugoscia. Wiec oba waly do wymiany lub przerobek. Nie musisz zmieniac mostow.

Angol I nasz roznia sie przednim mostem I reduktorem. Most jest po drugiej stronie, wiec reduktor nie podejdzie.
Pierwsza część wypowiedzi poprawnie, druga to bzdura. Most przedni od angola i europu nie różnią się niczym absolutnie, natomiast reduktor ma tylko dźwignię wyboru przełożeń z drugiej strony dźwigni zmiany biegów. Wewnątrz są inne widełki i wodziki widełek (lustrzane odbicie europejskich). Da się dźwignię przenieść na drugą stronę, pod warunkiem posiadania części z europejskiego reduktora.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Pajero II short przerobka na superselect

Post autor: Adas » ndz gru 14, 2014 12:03 pm

i jeszcze auto z reduktorem ES czasami ma sprzęgiełka, w SS sprzęgi są stałe i przedni most ma załączanie podciśnieniem. Da się to zaadoptować, ale albo będziemy jeździli ze stale spiętym przodem, albo trzeba będzie pamiętać o zapinaniu sprzęgiełek na stałe, żeby móc jeździć 4x4. Z automatycznymi sprzęgiełkami nie będzie to działało.

Temat zamiany prosty, ale kupienie reduktora (sprawnego) w wersji europejskiej nie jest łatwo.

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13259
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Pajero II short przerobka na superselect

Post autor: Misiek Cypr » ndz gru 14, 2014 1:47 pm

rudypajero.koszalin pisze:
Misiek Cypr pisze:Skrzynia ES I SS rozni sie dlugoscia. Wiec oba waly do wymiany lub przerobek. Nie musisz zmieniac mostow.

Angol I nasz roznia sie przednim mostem I reduktorem. Most jest po drugiej stronie, wiec reduktor nie podejdzie.
Pierwsza część wypowiedzi poprawnie, druga to bzdura. Most przedni od angola i europu nie różnią się niczym absolutnie, natomiast reduktor ma tylko dźwignię wyboru przełożeń z drugiej strony dźwigni zmiany biegów. Wewnątrz są inne widełki i wodziki widełek (lustrzane odbicie europejskich). Da się dźwignię przenieść na drugą stronę, pod warunkiem posiadania części z europejskiego reduktora.
Przepraszam za zamieszanie z przednim mostem. Angole miewaja wajchy po obu stronach w reduktorze. Nie jest to niewygodne w obsludze.

Mialem easy select z podcisnieniem w przednim moscie.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

zandi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: śr wrz 28, 2011 9:45 am

Re: Pajero II short przerobka na superselect

Post autor: zandi » pn gru 15, 2014 1:15 pm

Po co ci SS kup tylny most o odpowiednim przełożeniu z blokada i wystarczy, a 4x4 włączysz i tak tylko na śliskim więc ES da radę . Ja tak śmigam i Pajero nie do zatrzymania a blokada z Tyłu robi aż miło. Jak padnie ES to sobie wtedy wymienisz :)

Co do podłączenia tylnej blokady wystarczy pompa oryginalna kilka kabli i mały włącznik :)

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15388
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: Pajero II short przerobka na superselect

Post autor: jradek » pn gru 15, 2014 1:37 pm

No właśnie w SS 4H możesz włączyć na przyczepnym, co innego, że przy mocy 99 KM nie ma to sensu. Nie będzie jak szubaru impreza.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Arturko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: sob gru 13, 2014 2:53 pm

Re: Pajero II short przerobka na superselect

Post autor: Arturko » śr gru 17, 2014 11:30 am

Dzięki wielkie Panowie, wymienię na razie most bo to będzie na razie najprostrze rozwiązanie,bedę się rozglądał za kompletem z pompką. Na moście wcięło oznaczenie przełożenia czy gdzieś jeszcze bez rozbierania dam radę to odczytać?

Arturko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: sob gru 13, 2014 2:53 pm

Re: Pajero II short przerobka na superselect

Post autor: Arturko » śr gru 17, 2014 11:35 am

Dobra, znalazłem 4625, dzieki

Arturko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: sob gru 13, 2014 2:53 pm

Re: Pajero II short przerobka na superselect

Post autor: Arturko » czw gru 25, 2014 3:40 am

Z przełożeniem 4625 nie mogę trafić mostu z blokadą, mozliwe że takowego poprostu nie ma? Czy pozostaje most od 2.8 plus przód od 2.8 ???

zandi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: śr wrz 28, 2011 9:45 am

Re: Pajero II short przerobka na superselect

Post autor: zandi » ndz gru 28, 2014 12:00 am

Kup 4875 :) z blokada i będzie gitara :) wymień.przód i tył będzie dobrze

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16855
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pajero II short przerobka na superselect

Post autor: Kabal » ndz gru 28, 2014 10:11 am

Arturko pisze:Z przełożeniem 4625 nie mogę trafić mostu z blokadą, mozliwe że takowego poprostu nie ma? Czy pozostaje most od 2.8 plus przód od 2.8 ???
Na pewno jest 4,625 z blokadą. Raczej niska popularność w gb powoduje niską podaż :wink:
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Arturko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: sob gru 13, 2014 2:53 pm

Re: Pajero II short przerobka na superselect

Post autor: Arturko » wt sty 06, 2015 2:34 am

Dobra, sory ale coś tam wiem, na ucho mi padło w ktorym kościele bije dzwon, most 4625, jest mostem szybszym od 4.875? ( nie wnikam w kwestię koloru, bo kazdy wie że czerwony jest najszybciejszy) Za chiny ludowe nie mogę trafić 4,6 więc jednak będą oba do wymiany. Przy okazji koła idą na 33' więc wolniejszy most lepiej da radę Panowie?

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16855
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pajero II short przerobka na superselect

Post autor: Kabal » wt sty 06, 2015 8:22 am

Wolniejszy most zwiększa przełożenie, zmniejszone większymi kołami. Znowu ruszasz z dwójki na reduktorze. Różnica na kołach 33 między 4,625 a 4,875 jest znaczna. Jak w teren auto to szukaj od razu 5,135.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Pajero II short przerobka na superselect

Post autor: Adas » wt sty 06, 2015 10:26 am

Kabal pisze:Wolniejszy most zwiększa przełożenie, zmniejszone większymi kołami. Znowu ruszasz z dwójki na reduktorze. Różnica na kołach 33 między 4,625 a 4,875 jest znaczna. Jak w teren auto to szukaj od razu 5,135.
37/7 czyli 5,285 nie spotkałem się z 5,135

wikingpajero
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: czw kwie 24, 2014 11:46 am
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Re: Pajero II short przerobka na superselect

Post autor: wikingpajero » sob sty 10, 2015 7:27 am

Witam. Najlepiej 4 satelitowy 5.285 jest mocniejszy od 2 satelitowego ktory wystepował w automatach.4 satelitowy szukać w manualach.

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16855
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pajero II short przerobka na superselect

Post autor: Kabal » sob sty 10, 2015 7:34 am

Adas pisze:
Kabal pisze:Wolniejszy most zwiększa przełożenie, zmniejszone większymi kołami. Znowu ruszasz z dwójki na reduktorze. Różnica na kołach 33 między 4,625 a 4,875 jest znaczna. Jak w teren auto to szukaj od razu 5,135.
37/7 czyli 5,285 nie spotkałem się z 5,135
Oczywiście jest jak piszesz...
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości