pajero III, 2006, 2.5 TDI
Moderator: Kosiarz
pajero III, 2006, 2.5 TDI
witam wszystkich
kiedyś byłem na forum z jeepem. Teraz po paru latach przerwy jest szansa na powrót z miśkiem z tytułu.
Mam jedno pytanie na jakie nie umiem znaleźć odpowiedzi - układ przeniesienie napędu w tym aucie.
Reduktor ma 4 pozycje: 2H (jasne), 4H(jasne), 4L (jasne), 4LR (chyba R - jakaś blokada- czego?), dodatkowo blokada włączana przyciskiem na desce (tył?)
Pytanie dnia brzmi - czy z tym napędem mogę jezdzić po czarnym z zapiętym 4H czy nie - zasadniczo ta odpowiedź wpłynie na zakup bądź nie.
Z góry bardzo dziękuję.
PS pytanie dodatkowe - czy jest sens podciągać nieco te 120 KM z tego silnika i czy to coś da? auto w ciągu roku bedzie wykorzystywane przez żone (120 KM aż nadto) ale 1-2 x w roku bedziemy nim smigać gdzies dalej...
kiedyś byłem na forum z jeepem. Teraz po paru latach przerwy jest szansa na powrót z miśkiem z tytułu.
Mam jedno pytanie na jakie nie umiem znaleźć odpowiedzi - układ przeniesienie napędu w tym aucie.
Reduktor ma 4 pozycje: 2H (jasne), 4H(jasne), 4L (jasne), 4LR (chyba R - jakaś blokada- czego?), dodatkowo blokada włączana przyciskiem na desce (tył?)
Pytanie dnia brzmi - czy z tym napędem mogę jezdzić po czarnym z zapiętym 4H czy nie - zasadniczo ta odpowiedź wpłynie na zakup bądź nie.
Z góry bardzo dziękuję.
PS pytanie dodatkowe - czy jest sens podciągać nieco te 120 KM z tego silnika i czy to coś da? auto w ciągu roku bedzie wykorzystywane przez żone (120 KM aż nadto) ale 1-2 x w roku bedziemy nim smigać gdzies dalej...
Re: pajero III, 2006, 2.5 TDI
Ale masz reduktor easy select czy super select?
Jak masz super select to powinieneś mieć tak:

czyli: 2H, 4H, 4HLc, 4LLc. (Lc) - to zablokowany dyfer międzyosiowy.
4H to w terminologii jeepowej full-time, czyli można śmigać po czarnym.
Jak masz super select to powinieneś mieć tak:

czyli: 2H, 4H, 4HLc, 4LLc. (Lc) - to zablokowany dyfer międzyosiowy.
4H to w terminologii jeepowej full-time, czyli można śmigać po czarnym.
PII V23 6G72
Re: pajero III, 2006, 2.5 TDI
dzięki wielkie - przedtem próbowałem czytać na stronie ale nic nie umiałem dopasować do tego modelu.
Nie - nie mam takiego rozwiązania jak na zdjeciu dokładnie ale pozycje sie zgadzają idealnie (nie ma N) poza nazwami - 2H,4H,4L, 4L*** (nie pamietam)
jesli to jest full time 4wd to chyba był ostatni argument za
poza oczywiscie słabowitoscią silnika ale celowo szukałem czegoś bardziej idiotoodpornego (przyzwyczajenia z jeepa)
Nie - nie mam takiego rozwiązania jak na zdjeciu dokładnie ale pozycje sie zgadzają idealnie (nie ma N) poza nazwami - 2H,4H,4L, 4L*** (nie pamietam)
jesli to jest full time 4wd to chyba był ostatni argument za

poza oczywiscie słabowitoscią silnika ale celowo szukałem czegoś bardziej idiotoodpornego (przyzwyczajenia z jeepa)
Re: pajero III, 2006, 2.5 TDI
Po uju się zgadzają, skoro na zdjęciu widać wyraźnie inne pozycje, niż Ty masz w swoim.trypel pisze:Nie - nie mam takiego rozwiązania jak na zdjeciu dokładnie ale pozycje sie zgadzają idealnie (nie ma N) poza nazwami - 2H,4H,4L, 4L*** (nie pamietam)
4HLc nie równa się 4H, tak samo jak 4LLc nie równa się 4L.
Albo inaczej - równa się, ale w zasadzie działania, choć też nie do końca, bo trudno blokować dyfer centralny, którego nie ma w ES, a jest w SS.
No i nie ma N. Rotfl.
Faktycznie, 100% zgodności...

Wniosek z przeprowadzonego rozumienia tekstu powinien być następujący - nie masz reduktora SS, tylko ES, co w takim aucie jest rozwiązaniem kompletnie z dupy.
Przekładając na jeepa - nie masz czegoś na wzór NP-242 Selec-Trac (czy jak to się tam nazywało poprawnie).
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: pajero III, 2006, 2.5 TDI
jeszcze raz bo nic nie rozumiem:
- we wranglu miałem 2H, 4H, 4L - był reduktor nie było blokady mostów
- w GC miałem QDII i tam wszystko robiła elektronika ja tylko włączałem (rzadko) reduktor
tu jest z tego co wczoraj oglądałem: 2H - czyli napęd na tył niezredukowany, 4H - napęd na 4 niezredukowany (i pytanie co do użycia na asfalcie - we wranglu nie mogłem - brak centralnego mech róznicowego), 4L napęd na 4 zredukowany (czyli jest reduktor) i ostatni 4L*(gwaizdka oznacza że nie pamietam co tam jest) czego nie miałem ani w wranglu ani w GC. I szukam wyjasnienia.
dodatkowo jak napisałem jest przycisk na desce blokady dyfra.
- we wranglu miałem 2H, 4H, 4L - był reduktor nie było blokady mostów
- w GC miałem QDII i tam wszystko robiła elektronika ja tylko włączałem (rzadko) reduktor
tu jest z tego co wczoraj oglądałem: 2H - czyli napęd na tył niezredukowany, 4H - napęd na 4 niezredukowany (i pytanie co do użycia na asfalcie - we wranglu nie mogłem - brak centralnego mech róznicowego), 4L napęd na 4 zredukowany (czyli jest reduktor) i ostatni 4L*(gwaizdka oznacza że nie pamietam co tam jest) czego nie miałem ani w wranglu ani w GC. I szukam wyjasnienia.
dodatkowo jak napisałem jest przycisk na desce blokady dyfra.
Re: pajero III, 2006, 2.5 TDI
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....
3 mechanizmy różnicowe - SuperSelect. 2H, 4H, 4HLc, 4L, 4LLc, zazwyczaj blokada dyfra tylnego (guzikiem).
2 mechanizmy różnicowe - EasySelect. 2H, 4H, 4L, w starszych nie było blokady tylnego, w nowszych nie wiem.
Pomijam neutralny N.
Tylko w pierwszej opcji można bezkarnie jeździć po czarnym w trybie 2H i 4H.
W drugiej opcji można bezkarnie jedynie na 2H.
Karwa, użyj gugli, poczytaj Forum.
To było tyle razy i jest tak elementarne, że masakra.
Instrukcję użytkowania pojazdu sobie pobierz z neta, albo kup na Allegro.
Litości.
3 mechanizmy różnicowe - SuperSelect. 2H, 4H, 4HLc, 4L, 4LLc, zazwyczaj blokada dyfra tylnego (guzikiem).
2 mechanizmy różnicowe - EasySelect. 2H, 4H, 4L, w starszych nie było blokady tylnego, w nowszych nie wiem.
Pomijam neutralny N.
Tylko w pierwszej opcji można bezkarnie jeździć po czarnym w trybie 2H i 4H.
W drugiej opcji można bezkarnie jedynie na 2H.
Karwa, użyj gugli, poczytaj Forum.
To było tyle razy i jest tak elementarne, że masakra.
Instrukcję użytkowania pojazdu sobie pobierz z neta, albo kup na Allegro.
Litości.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: pajero III, 2006, 2.5 TDI
sorry ale jest tak pewien swojego że nie czytasz co piszę.
napisałeś:
3 mechanizmy różnicowe - SuperSelect. 2H, 4H, 4HLc, 4L, 4LLc, zazwyczaj blokada dyfra tylnego (guzikiem).
2 mechanizmy różnicowe - EasySelect. 2H, 4H, 4L, w starszych nie było blokady tylnego, w nowszych nie wiem.
a ja mam (bede miał jak sie zdecyduję) opisy inne ale położenia 4 + guzik blokady na desce. Dlatego nie zgadza mi się to z Twoim opisem. Jakby to było takie proste to bym nie pisał. Nie znalazłem odpowiedzi wiec pytam.
Jeszcze raz: jest 2H, 4H, 4L i 4L(LC) - czyli ostatnia pozycja sugeruje blokadę centralnego dyfra a wg Ciebie nie powinno go być
napisałeś:
3 mechanizmy różnicowe - SuperSelect. 2H, 4H, 4HLc, 4L, 4LLc, zazwyczaj blokada dyfra tylnego (guzikiem).
2 mechanizmy różnicowe - EasySelect. 2H, 4H, 4L, w starszych nie było blokady tylnego, w nowszych nie wiem.
a ja mam (bede miał jak sie zdecyduję) opisy inne ale położenia 4 + guzik blokady na desce. Dlatego nie zgadza mi się to z Twoim opisem. Jakby to było takie proste to bym nie pisał. Nie znalazłem odpowiedzi wiec pytam.
Jeszcze raz: jest 2H, 4H, 4L i 4L(LC) - czyli ostatnia pozycja sugeruje blokadę centralnego dyfra a wg Ciebie nie powinno go być
Re: pajero III, 2006, 2.5 TDI
1. Możesz jeździć z 4H po asfalcie, masz reduktor SuperSelect
SuperSelect standardowo zawsze miał pozycje: 2H, 4H, 4HLc, 4LLc w miśku z 2006 może być inaczej z blokadami, które to są realizowane elektroniką, blokującą koła. Stąd mechaniczna blokada może być na ostatniej pozycji.
Ale odpowiedź na Twoje zasadnicze pytanie brzmi - można jeździć na 4H na asfalcie.
SuperSelect standardowo zawsze miał pozycje: 2H, 4H, 4HLc, 4LLc w miśku z 2006 może być inaczej z blokadami, które to są realizowane elektroniką, blokującą koła. Stąd mechaniczna blokada może być na ostatniej pozycji.
Ale odpowiedź na Twoje zasadnicze pytanie brzmi - można jeździć na 4H na asfalcie.
- Szarbia
-
- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
- Kontaktowanie:
Re: pajero III, 2006, 2.5 TDI
ernil pisze:Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....
(...)

Re: pajero III, 2006, 2.5 TDI
Jeszcze dodam do tematu. Nie zastanawiaj się. Kupuj. Sam posiadam PIII z silnikiem 2,5 i polecam 

Re: pajero III, 2006, 2.5 TDI
ja polecam z 3,2 rakieta, w automacie bajka
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Re: pajero III, 2006, 2.5 TDI
O ku..... nie wiedziałem że jestem posiadaczem rakiety. Ale chyba ruskiejAdas pisze:ja polecam z 3,2 rakieta, w automacie bajka

Różne określenia przychodzą mi na myśl o 3.2 i raczej na samym końcu byłaby to rakieta



HEAVEN CAN WAIT I'M BUSY
Re: pajero III, 2006, 2.5 TDI
2,5 to przeżytek XX wieku, w dwutonowym aucie 116kM 

https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Re: pajero III, 2006, 2.5 TDI
ja naprawde byłem bardzo zadowolony z GC wk, póki był służbowyAdas pisze:ja polecam z 3,2 rakieta, w automacie bajka

teraz szukam czegoś co przez rok bedzie używała żona - srednio 150-250 km/msc (nie żartuję) a te 2 x w roku zrobimy sobie we dwójkę wyprawę na Bałkany czy gdzies w okolice..
Raczej ważniejsze są koszty utrzymania i możliwosci w terenie od bycia rakietą

Najważniejsze było żeby był stały 4x4, mam takiego plaskacza - żona zazdrosci, też by chciała.
Bardzo dziękuje za odpowiedzi.
PS co mnie zaksoczyło - w srodku miejsca o niebo wiecej niż we wranglu, bagażnik ze 2 x większy wiec mozna jechac dalej bez zarzucania tylnej kanapy (nie lubię).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość