Pajero, Montero, Shogun, L200
Moderator: Kosiarz
-
maniek6030
- jestem tu nowy...

- Posty: 1
- Rejestracja: pt sty 02, 2015 10:25 pm
Post
autor: maniek6030 » pn sty 19, 2015 9:11 pm
witam wszystkich

jestem nowy na forum i w swiecie aut terenowych ,ucze sie i kazda porada jest dla mnie cenna.nabyłem niedawno pajero 2 ,i mam dylemat z oponami bo w komplecie z autkiem były zimowe 235x75x15 na stalowych i letnie alu 255x65x15 alu i lekko (odsadzone) czyli wystają poza błotnik.Chce nabyc terenowe na wypady czasami po lesie itp,pytanie ..czy lepiej 16 i wystające poza karoserie czy 235x75x15 na stalowe autko bez liftu
moze cos jeszcze innego ktos doswiadczony zaproponuje pozdrawiam i dzieki

-
jradek
-

- Posty: 15385
- Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
- Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE
Post
autor: jradek » pn sty 19, 2015 10:49 pm
Polecamy dzial "opony".
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
-
Kabal
-

- Posty: 16844
- Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Kabal » pn sty 19, 2015 11:20 pm
Lift budy 2", koła 33x10,5. Będzie pan zadowolony.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
-
stefan1989
-

- Posty: 156
- Rejestracja: ndz maja 04, 2014 4:07 pm
Post
autor: stefan1989 » wt sty 20, 2015 5:42 am
To 33x10.5r15 to do każdej wersji silnikowej? Da rade w 2.5?, Lift budy

to znaczy, że normalnie coś obciera przy tej oponie?? Widzę, że ciężko jakieś AT w tym rozmiarze.
Ostatnio zmieniony wt sty 20, 2015 7:49 am przez
stefan1989, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Kabal
-

- Posty: 16844
- Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Kabal » wt sty 20, 2015 9:45 am
Jak AT, to se daruj i włóż 31x10.5 - wejdą bez liftu. Przy 33 z przodu będzie ocierać niestety, ale to rozmiar w teren, a w teren się kupuje MT (pomijając oczywiście fakt, że w teren się kupuje patrola a nie pajero

). Przy 2.5 tdi warto też zmienić przełożenia na wolniejsze. W sumie niedroga rzecz obecnie, a przy 4.875 auto wraca praktycznie do seryjnej dynamiki i zakresu obrotów na poszczególnych biegach, ja sobie chwalę taką kompletację.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
-
oldarcher
-

- Posty: 118
- Rejestracja: pt sty 03, 2014 5:53 pm
- Lokalizacja: Radom, Mazowieckie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: oldarcher » wt sty 20, 2015 10:23 am
Jeszcze zalezy od przeznaczenia auta, wyprawa czy przeprawa?
Dluga czy krótka buda?
Ja mam wyprawowe, długie, 2.6 i u mnie są 31x10.5AT i na niskim cisnieniu ładnie robią w klimatach ambitnej turystyki.
Po roku zabawy zwiększam rozmiar do 32x9r16, na zagramanicznych forach polecane jako dobry wybór do overlandingu.
Mniejsze opory powietrza czoła opony, mniejsze opory toczenia i z tego co wiem porównywalna lub mniejsza masa kompletu opona/felga
a na obniżonym ciśnieniu mają zapas rozpłaszczania sie.
-
stefan1989
-

- Posty: 156
- Rejestracja: ndz maja 04, 2014 4:07 pm
Post
autor: stefan1989 » wt sty 20, 2015 11:28 am
Kabal pisze:Jak AT, to se daruj i włóż 31x10.5 - wejdą bez liftu. Przy 33 z przodu będzie ocierać niestety, ale to rozmiar w teren, a w teren się kupuje MT (pomijając oczywiście fakt, że w teren się kupuje patrola a nie pajero

). Przy 2.5 tdi warto też zmienić przełożenia na wolniejsze. W sumie niedroga rzecz obecnie, a przy 4.875 auto wraca praktycznie do seryjnej dynamiki i zakresu obrotów na poszczególnych biegach, ja sobie chwalę taką kompletację.
Aktualnie mam BG AT 31x10.5r15, myślałem nad czymś wyższym co mi trochę podniesie furę. Nie chcę MT bo za dużo latam po ulicy.
-
Kabal
-

- Posty: 16844
- Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Kabal » wt sty 20, 2015 12:40 pm
stefan1989 pisze:Kabal pisze:Jak AT, to se daruj i włóż 31x10.5 - wejdą bez liftu. Przy 33 z przodu będzie ocierać niestety, ale to rozmiar w teren, a w teren się kupuje MT (pomijając oczywiście fakt, że w teren się kupuje patrola a nie pajero

). Przy 2.5 tdi warto też zmienić przełożenia na wolniejsze. W sumie niedroga rzecz obecnie, a przy 4.875 auto wraca praktycznie do seryjnej dynamiki i zakresu obrotów na poszczególnych biegach, ja sobie chwalę taką kompletację.
Aktualnie mam BG AT 31x10.5r15, myślałem nad czymś wyższym co mi trochę podniesie furę. Nie chcę MT bo za dużo latam po ulicy.
To zostaw jak jest bo zmiany w terenie nie poczujesz, a na drodze już tak i wcale nie będzie przyjemna.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
-
Jogi4x4
-

- Posty: 1148
- Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
- Lokalizacja: PZL
Post
autor: Jogi4x4 » czw sty 22, 2015 6:21 pm
stefan1989 pisze: Aktualnie mam BG AT 31x10.5r15, myślałem nad czymś wyższym co mi trochę podniesie furę. Nie chcę MT bo za dużo latam po ulicy.
No ale MT na ulicy jako opona letnia jedzie normalnie no dobra trochę głośniej, AT również tylko że AT w terenie nie robi a MT już lepiej, na zimę zimówka, a różnica w przebiegu na czarnym MT a AT nie jest jakaś kolosalna

Galloper LWB - turysta
-
stefan1989
-

- Posty: 156
- Rejestracja: ndz maja 04, 2014 4:07 pm
Post
autor: stefan1989 » ndz lut 01, 2015 8:43 pm
Chodzi mi jeszcze po glowie 265/75r16 w jakims ATeku(szkoda ze wszystkie nowosci dopiero w lato). Wychodzi ok 32' wiec chyba wejdzie bez liftu budy czy tez zawiechy??
-
rudypajero.koszalin

- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: rudypajero.koszalin » ndz lut 01, 2015 9:12 pm
32" wchodzi do miśka na niskiej ramie na styk, na wysokiej 33". Jak nie chcesz zmieniać felg, to Masz fajną oponkę 32x11.5r15 BFG w wersji MT i AT. Dla mnie ideałem w miśku jest 285/75r16, Ale yo tylko na wysokiej ramie, lub na bodylifcie + 30-40mm.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
-
Marcingalloper
-

- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Post
autor: Marcingalloper » ndz lut 01, 2015 9:20 pm
Niska rama to w samochodzie bez jakiegokolwiek liftu?, bo nie mogę rozgryźć tego

.
Ja będę brał na 99% 32/11,5/15 i mam nadzieję że wcisnę je w kobyłę bez liftu i zmiany felg.
-
stefan1989
-

- Posty: 156
- Rejestracja: ndz maja 04, 2014 4:07 pm
Post
autor: stefan1989 » ndz lut 01, 2015 9:26 pm
Bronie sie przed tym MT bo sa mi zbedne, bo w przeciwnym razie siedzialo by 33'. Dlatego na rozne sposoby kombinuje z tymi AT, lift zawiasu jest jeszcze do ogarniecia bo w budy raczej nie bede sie bawil.
-
rudypajero.koszalin

- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: rudypajero.koszalin » ndz lut 01, 2015 9:37 pm
Marcingalloper pisze:Niska rama to w samochodzie bez jakiegokolwiek liftu?, bo nie mogę rozgryźć tego

.
W Pajero II, występowały dwa rodzaje ram. Różniły się wysokością mocowania karoserii. Różnica to ponad dwa cm. Stąd moje nazewnictwo "niska" i "wysoka". "Niską" można rozpoznać po tym, że przednie mocowanie poduszki jest na równo z płaszczyzną belki ramy, "wysoka" rama ma lekko podniesione mocowania wszystkich poduszek, cirka 1".
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
-
Marcingalloper
-

- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Post
autor: Marcingalloper » ndz lut 01, 2015 9:40 pm
Bierz MT i nie zaprzątaj sobie głowy jakimś ATkiem, one się za przeproszeniem nie nadają

.
@rudypajero.koszalin, są w Galloperze jakieś problemy z wsadzeniem 32/11,5/15 na oryginalnej feldze

bez liftu

. Tak pytam może wiesz, na forum są przynajmniej dwa Hyundaie w takiej konfiguracji i obaj posiadacze twierdzą że jest OK - potwierdzeń nigdy za mało. Choć znając moje szczęście u mnie coś będzie nie tak.

-
rudypajero.koszalin

- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: rudypajero.koszalin » ndz lut 01, 2015 9:50 pm
Ja upychałem "tylko" 33", trzeba było lekko ciąć... 32 to powinno się na upartego bez cięcia zmieścić, ale nie chcę być wyrocznią

Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
-
Marcingalloper
-

- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Post
autor: Marcingalloper » ndz lut 01, 2015 9:55 pm
rudypajero.koszalin pisze:Ja upychałem "tylko" 33", trzeba było lekko ciąć... 32 to powinno się na upartego bez cięcia zmieścić, ale nie chcę być wyrocznią

Ciąć nadkola, no problem

.
Podkręcić na drążkach też żaden problem bo mam to już idealnie opanowane a tył pewnie dostanie nowe sprężyny więc też raczej zesztywnieje.
Decyzja tak czy tak już zapadła że MT, przez samym zakupem rozważę jeszcze 33/10,5

.
-
stefan1989
-

- Posty: 156
- Rejestracja: ndz maja 04, 2014 4:07 pm
Post
autor: stefan1989 » pn lut 02, 2015 4:33 am
Marcingalloper pisze:Bierz MT i nie zaprzątaj sobie głowy jakimś ATkiem, one się za przeproszeniem nie nadają

Tylko na Zime potrzeba drugi kpl opon... a na tych BFG AT w zime daje sie rade.
-
Marcingalloper
-

- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Post
autor: Marcingalloper » pn lut 02, 2015 3:43 pm
Da się rade i na MT. Mam AT i nadaje się to na śnieg tak jak Galloper na stary 1/4 mili. Kumpel lata na MT i oprócz tego że ja na śliskiej trawie ruszyć nie mogę a po nim zostają tylko kreski ze świeżej ziemi, to po śniegu idziemy prawie tak samo - po ubitym śniegu na normalnych drogach.
Mówię poważnie że jakbym miał dylemat to albo brałbym zwykłe HT albo MT, AT nawet nie biorę pod uwagę.
-
stefan1989
-

- Posty: 156
- Rejestracja: ndz maja 04, 2014 4:07 pm
Post
autor: stefan1989 » sob lut 14, 2015 6:14 pm
Czy zeby wsadzic laczki 285/75r16 wystarczy lift zawiechy?? I panowie do zestawu chcial bym stalowe 16 tylko nie wiem jaka szerokosc brac i ET...
-
suziXL
-

- Posty: 5219
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Maidstone
Post
autor: suziXL » ndz lut 15, 2015 2:29 am
oldarcher pisze:
Mniejsze opory powietrza czoła opony

Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).
-
alibia1112

- Posty: 1855
- Rejestracja: ndz lis 16, 2008 9:48 am
- Lokalizacja: PAJERO ŁÓDZKIE TEAM
Post
autor: alibia1112 » ndz lut 15, 2015 9:12 pm
Kabal pisze:Lift budy 2", koła 33x10,5. Będzie pan zadowolony.
Dobre połączenie, polecam

CARPE DIEM
PAHero III LONG nie seria
CLUBMan żółty
PAHERO II LONG 33 było
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości