pomocy z półośką do P2

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
kedek
Posty: 2182
Rejestracja: ndz wrz 14, 2003 10:35 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

pomocy z półośką do P2

Post autor: kedek » pn lip 27, 2015 12:05 pm

Cześć!
mam w zmocie most tylny od PAJERO II uwaliłem półośkę prawą długą i za cholere nie mogę NIGDZIE takiej namierzyć, czy trafił mi się jakiś dziki most ?? mam blokadę mechaniczną i przełożenie 4,625 dł półośki 67,7cm od przylgni piasty i 28 zębów i mam wrażenie że taka półoś występuje tylko w jednym moim moście ... POMOCYYYY :)16 :)16 :)16
uazopatroloroburofordostar do błota
KTM EXC do łamania nóg
gazior do wycieczkowania

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16844
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: pomocy z półośką do P2

Post autor: Kabal » pn lip 27, 2015 2:15 pm

Przeca te mosty teraz w cenie złomu latają. Kup cały most na alle i już. Szukaj od 2.5 tdi bo one miały chyba tylko 4.625
ale wróć - pajero ma na środku gruchę. Co Ty masz za most? :)9
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
kedek
Posty: 2182
Rejestracja: ndz wrz 14, 2003 10:35 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: pomocy z półośką do P2

Post autor: kedek » pn lip 27, 2015 6:46 pm

Mam gruchę na środku, poka mi most z blokadą z tym przełożeniem w cenie złomu to sobie kupię i wyciągnę półoś bo ja już nie mam nerwów.
P.S. 700-800zł to dla mnie nie cena złomu, żeby nie było
uazopatroloroburofordostar do błota
KTM EXC do łamania nóg
gazior do wycieczkowania

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pomocy z półośką do P2

Post autor: Marcingalloper » pn lip 27, 2015 7:26 pm

kedek pisze:Mam gruchę na środku, poka mi most z blokadą z tym przełożeniem w cenie złomu to sobie kupię i wyciągnę półoś bo ja już nie mam nerwów.
P.S. 700-800zł to dla mnie nie cena złomu, żeby nie było
300zł jakieś półtora miecha temu. Kupione po wydzwonieniu z OLX od gościa co miał graty do Pajero.
Most jak i blokada działa od tamtej pory bardzo dobrze :)21 .

Awatar użytkownika
kedek
Posty: 2182
Rejestracja: ndz wrz 14, 2003 10:35 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: pomocy z półośką do P2

Post autor: kedek » wt lip 28, 2015 10:24 am

dzisiaj jeden handlarz który gadał sensownie jak rzadko który powiedział że nie widział jeszcze takiej półosi która by byłą taka długa i miała zębów 28 a nie 31, jak to możliwe?
uazopatroloroburofordostar do błota
KTM EXC do łamania nóg
gazior do wycieczkowania

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16844
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: pomocy z półośką do P2

Post autor: Kabal » wt lip 28, 2015 11:19 am

Ja sobie coś zaczynam przypominać, że jak do swojego mostu wkładałem bebechy od 3.0 (przełożenie 4.875) to faktycznie półosie różniły się wielowypustami, czy długością nie wiem. Różniły się też piasty minimalnie, bo jeden dawca był bez abs, więc nie miał czujników i pierścieni.
Po przerzuceniu główki mostu i półosi z tego 4.875 do obudowy z 2.5 (4.625) wszystko zadziałało...
Możliwe, że kompletacji było więcej niż tylko przełożeń w mostach przemnożone przez modele bez blokady, z blokadą i lsd... i jednak najłatwiej będzie pozyskać cały most. Ja swój chyba za 400 pogoniłem.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
kedek
Posty: 2182
Rejestracja: ndz wrz 14, 2003 10:35 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: pomocy z półośką do P2

Post autor: kedek » wt lip 28, 2015 11:31 am

może powinienem w swojej pochwie mieć główkę na 31 zębów a nie 28 i wtedy było by ok? możliwe, że zamieszałem bebechami za bardzo? główkę mam od piromana dostałem od niego z wydupconym przełożeniem 4,875 , założyłem przełożenie 4,625 które miałem z mostu bez blokady poskładałem wszystko i jakoś zagrało i półośka była ok ale teraz dupa
uazopatroloroburofordostar do błota
KTM EXC do łamania nóg
gazior do wycieczkowania

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16844
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: pomocy z półośką do P2

Post autor: Kabal » śr lip 29, 2015 8:18 am

kedek pisze:może powinienem w swojej pochwie mieć główkę na 31 zębów a nie 28 i wtedy było by ok? możliwe, że zamieszałem bebechami za bardzo? główkę mam od piromana dostałem od niego z wydupconym przełożeniem 4,875 , założyłem przełożenie 4,625 które miałem z mostu bez blokady poskładałem wszystko i jakoś zagrało i półośka była ok ale teraz dupa
Ta rozpieprzona główka od PiRomana to było 4.625 :roll:
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
kedek
Posty: 2182
Rejestracja: ndz wrz 14, 2003 10:35 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: pomocy z półośką do P2

Post autor: kedek » ndz wrz 06, 2015 1:34 pm

trafiła mi się półośka ale znowu zonk, parę razy słyszałem ze pochwy są takie same wszystkie a tu proszę, oba mosty od P2 z blokadą tylko różne umiejscowienie pierścienia ABSu, czy ktoś pomoże rozszyfrować? kosz satelitów też się różni, czy ktoś wie czy można zamienić samo przełożenie w takich różnych główkach ?

Obrazek
Obrazek
Obrazek
uazopatroloroburofordostar do błota
KTM EXC do łamania nóg
gazior do wycieczkowania

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: pomocy z półośką do P2

Post autor: ernil » ndz wrz 06, 2015 2:47 pm

Zadzwoń może do e-pajero. Zbyszek powinien mieć jakąś wiedzę w temacie.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
kedek
Posty: 2182
Rejestracja: ndz wrz 14, 2003 10:35 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: pomocy z półośką do P2

Post autor: kedek » ndz wrz 06, 2015 3:12 pm

koleś z e-pajero wysłał mi nową półoś zmierzył ją od początku do końca nie licząc szpilek i wyszło mu 5 cm więcej niż jak ja mierzyłem, wysłałem mu miarkę przyłożoną tak żeby ewidentnie było widać że jest krótsza niż miała być i jego jedyna odpowiedź była, że on nie wie jak on to mierzył i że faktycznie jest inaczej i mogę oddać...
uazopatroloroburofordostar do błota
KTM EXC do łamania nóg
gazior do wycieczkowania

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: pomocy z półośką do P2

Post autor: ernil » ndz wrz 06, 2015 4:13 pm

:)21
Dobre.
Z przyzwyczajenia mierzył inną miarką, tą samą, co jak podawał dane na juporn... :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
kedek
Posty: 2182
Rejestracja: ndz wrz 14, 2003 10:35 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: pomocy z półośką do P2

Post autor: kedek » ndz wrz 06, 2015 4:49 pm

nie powiem, nie byłem szczęśliwy i powiedziałem nawet 'może ma Pan miarkę zepsutą?' a on 'no może...' ;)
no dobra ale tu nie ma szpecoznawców? jak to jest z tymi pochwami główkami.. ?
uazopatroloroburofordostar do błota
KTM EXC do łamania nóg
gazior do wycieczkowania

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: pomocy z półośką do P2

Post autor: PiRoman » ndz wrz 06, 2015 6:57 pm

Dać Ci jeszcze pilnik...? 8)
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Awatar użytkownika
kedek
Posty: 2182
Rejestracja: ndz wrz 14, 2003 10:35 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: pomocy z półośką do P2

Post autor: kedek » ndz wrz 06, 2015 8:03 pm

chyba palnik Romuś
uazopatroloroburofordostar do błota
KTM EXC do łamania nóg
gazior do wycieczkowania

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pomocy z półośką do P2

Post autor: jradek » pn wrz 07, 2015 7:59 pm

Jak ja sie ciesze, ze mam seryjne auto.

Jak wczoraj jezdzilem to dosc regularnie co 50-100 metrow podloga wpadala w dziwne drzenie na ok 1 sekunde? Ki diabel?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pomocy z półośką do P2

Post autor: Marcingalloper » pn wrz 07, 2015 8:26 pm

jradek pisze:Jak ja sie ciesze, ze mam seryjne auto.

Jak wczoraj jezdzilem to dosc regularnie co 50-100 metrow podloga wpadala w dziwne drzenie na ok 1 sekunde? Ki diabel?
Jak szybko jechałeś czy wolno.

Krzyżak ?? .

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pomocy z półośką do P2

Post autor: jradek » pn wrz 07, 2015 8:29 pm

Powiedzmy 60 po rowniutkim asfalcie.
W terenie fotel zaglusza wszystko...
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pomocy z półośką do P2

Post autor: Marcingalloper » pn wrz 07, 2015 9:21 pm

jradek pisze:Powiedzmy 60 po rowniutkim asfalcie.
W terenie fotel zaglusza wszystko...
Musisz znaleźć prędkość kiedy to występuje i zobaczyć czy cichnie po dodaniu lub puszczeniu gazu. Albo bujnięciu kierownicą prawo lewo (łożysko koła).

Ja mam u siebie jadąc 80-85km/h obciążonym samochodem (powiedzmy 3 lub 4 osoby) pod małą górkę to słychać takie głuche dudnienie przy dodaniu gazu - coś w rodzaju dudnienia powietrza jak występuje przy otwartym szyberdachu :)21 . Nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć, tylko ja znalazłem rozwiązanie i po prostu smaruję krzyżaki wału - po takim smarowaniu mam przez około 2-3tygodnie spokoju :)21 .

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16844
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: pomocy z półośką do P2

Post autor: Kabal » wt wrz 08, 2015 9:01 am

łożysko igiełkowe :)21
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
RADZILLA
Posty: 375
Rejestracja: pt kwie 22, 2011 4:22 pm
Lokalizacja: Jarocin

Re: pomocy z półośką do P2

Post autor: RADZILLA » wt wrz 08, 2015 10:15 am

Kabal ma racje. Poloz sie pod auto i zlap za przegub jesli rusza sie dosc sporo to znaczy ze igielki juz polecialy. Dla kogos ogarnietego to okolo godziny pracy a lozysko niecale 100 pln. :)21
LJ 70

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pomocy z półośką do P2

Post autor: jradek » wt wrz 08, 2015 1:41 pm

Zakładam, że z tym łożyskiem to do mnie.
Jakie łożysko igiełkowe? Zgaduję, że na wale do tylnego mostu w reduktorze?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16844
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: pomocy z półośką do P2

Post autor: Kabal » wt wrz 08, 2015 2:11 pm

jradek pisze:Zakładam, że z tym łożyskiem to do mnie.
Jakie łożysko igiełkowe? Zgaduję, że na wale do tylnego mostu w reduktorze?
Nie, w piaście z przodu jest wewnątrz łożysko igiełkowe, niejako za łożyskiem piasty. Timken kosztuje ok 80 zł i chyba nawet ma uszczelniacz w zestawie jeśli się nie mylę. Tylko nie pogub igiełek jak będziesz z pudełka wyciągał, lubią się rozlecieć po całym warsztacie :oops: :)21
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pomocy z półośką do P2

Post autor: Marcingalloper » wt wrz 08, 2015 2:25 pm

Kabal pisze:
jradek pisze:Zakładam, że z tym łożyskiem to do mnie.
Jakie łożysko igiełkowe? Zgaduję, że na wale do tylnego mostu w reduktorze?
Nie, w piaście z przodu jest wewnątrz łożysko igiełkowe, niejako za łożyskiem piasty. Timken kosztuje ok 80 zł i chyba nawet ma uszczelniacz w zestawie jeśli się nie mylę. Tylko nie pogub igiełek jak będziesz z pudełka wyciągał, lubią się rozlecieć po całym warsztacie :oops: :)21
Do zrobienia na parkingu pod blokiem ?? , pytam poważnie.

Co jeszcze warto zrobić przy okazji bo zrobiłbym i ja wszystko na raz.

Mam luz na łożysku koła od strony pobocza - wymienię kpl. łożysk (Koyo ?? ), o tym co piszesz nie wiedziałem i dobrze że się dowiedziałem :)2 . Oczywiście uszczelniacz, tylko jeden ?? ten który jest przy łożyskach koła czy jeszcze jeden ten od półosi, o którym wspominasz.

Rozumiem że półośkę trzeba zwalić i tu pytanie co zastanę od strony mostu ?? . Tam coś się robi, jakieś uszczelniacze czy coś ?? .

Awatar użytkownika
RADZILLA
Posty: 375
Rejestracja: pt kwie 22, 2011 4:22 pm
Lokalizacja: Jarocin

Re: pomocy z półośką do P2

Post autor: RADZILLA » wt wrz 08, 2015 2:36 pm

Zwalasz cala zwrotnice i to lozysko jest od strony przegubu wbijane. Do zrobienia pod blokiem. :)2
LJ 70

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość