Montaż snorkela - sprawdzenie szczelności układu

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

zunmen
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: wt paź 15, 2013 12:59 pm
Lokalizacja: Kraśnik

Montaż snorkela - sprawdzenie szczelności układu

Post autor: zunmen » czw wrz 10, 2015 10:17 am

Witam Wszystakich
Zamontowałem snorkela w moim pajero ( II 2.8 TD długi ). Oczywiście uszczelniłem cały dolot silikonem , wszystkie połączenia zasilikonowane.
Chcę sprawdzić szczelność układu dolotowego. Zatykam snorkela i samochód powinien zgasnąć. A tylko lekko się przydławił i pracuje dalej.
Myślę że może o czymś zapomniałem i gdzieś lewe powietrze zasysa wiec sprawdziłem wszystko jeszcze raz. Po dokładałem silikon. Sprawdziłem szczelność intercoolera. Sprawdzam szczelność dalej to samo.
Od rury którą biegnie od puszki z filtrem do turbiny. odchodzi rurka grubości kciuka do odmy. Zatkam snorkela silnik pracuje ,zdejmę rurkę od odmy przytkam palcem i w ułamku sekundy samochód gaśnie . Czyli cały układ dolotowy jest szczelny
Teraz moje pytanie. O co chodzi ?? Dlaczego układ zasysa sobie powietrze z głowicy przez rurkę od odmy ?? Skąd w głowicy tyle powietrza aby wystarczyło na pracę silnika na biegu jałowym ??. Korek wlewu oleju szczelny bo to już sprawdziłem. Przewód od serwa też Jakieś podpowiedzi pomysły ??
Pajero II Long 2.8 na 35" +2" buda +2" zawiecha

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: Montaż snorkela - sprawdzenie szczelności układu

Post autor: rudypajero.koszalin » czw wrz 10, 2015 7:24 pm

Baw się tak dalej a będziesz jeszcze silnik uszczelniał... :)21 Uszczelniaczami zaciąga, a poza tym w silniku sporo powietrza jest, przede wszystkim w skrzyni korbowej.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Montaż snorkela - sprawdzenie szczelności układu

Post autor: PiRoman » czw wrz 10, 2015 7:35 pm

silnik się zdecydowanie lepiej gasi pianka w wydech bo rozumiem że na tym Ci zależy. Kiedyś tak zrobiłem w autobusie mpk bo mi notorycznie pyrkał na pętli pod oknem a interwencje u ich dyspozytora nie dawały zadowalającego efektu.
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: Montaż snorkela - sprawdzenie szczelności układu

Post autor: Zibi » czw wrz 10, 2015 7:49 pm

A kartofel w rurę jakby dać?

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Re: Montaż snorkela - sprawdzenie szczelności układu

Post autor: bert » czw wrz 10, 2015 8:28 pm

:lol:
PiRoman pisze:silnik się zdecydowanie lepiej gasi pianka w wydech bo rozumiem że na tym Ci zależy. Kiedyś tak zrobiłem w autobusie mpk bo mi notorycznie pyrkał na pętli pod oknem a interwencje u ich dyspozytora nie dawały zadowalającego efektu.
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

zunmen
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: wt paź 15, 2013 12:59 pm
Lokalizacja: Kraśnik

Re: Montaż snorkela - sprawdzenie szczelności układu

Post autor: zunmen » pn wrz 14, 2015 3:05 pm

PiRoman pisze:silnik się zdecydowanie lepiej gasi pianka w wydech bo rozumiem że na tym Ci zależy. Kiedyś tak zrobiłem w autobusie mpk bo mi notorycznie pyrkał na pętli pod oknem a interwencje u ich dyspozytora nie dawały zadowalającego efektu.
Piroman - czytanie ze zrozumieniem . Dzieci w gimnazjum się już tego uczy. Gdzie ja napisałem że zależy mi na gaszeniu :)

Czyli nikt nic nie podpowie trzeba samemu będzie dojść - zresztą jak zwykle :)
Pajero II Long 2.8 na 35" +2" buda +2" zawiecha

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: Montaż snorkela - sprawdzenie szczelności układu

Post autor: jradek » pn wrz 14, 2015 3:57 pm

Mi się wydaje że jest OK, bardziej szczelny już nie powinien być. Ale ja nie wiem, nie znam się.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
RADZILLA
Posty: 375
Rejestracja: pt kwie 22, 2011 4:22 pm
Lokalizacja: Jarocin

Re: Montaż snorkela - sprawdzenie szczelności układu

Post autor: RADZILLA » pn wrz 14, 2015 6:23 pm

rudypajero.koszalin pisze:Baw się tak dalej a będziesz jeszcze silnik uszczelniał... :)21 Uszczelniaczami zaciąga, a poza tym w silniku sporo powietrza jest, przede wszystkim w skrzyni korbowej.
W pierwszym poscie odpowiedz :)2 . PS. Romek nie przestajesz mnie zadziwiac szacun :)21
LJ 70

qmulus
Posty: 623
Rejestracja: śr lut 04, 2009 1:20 pm
Lokalizacja: Miasto Królów Polskich/ Skien Norwegia

Re: Montaż snorkela - sprawdzenie szczelności układu

Post autor: qmulus » wt wrz 15, 2015 7:27 pm

odkrec rure np za filtrem zatkaj ja a z weza nalej wody przez snorkla zobaczysz gdzie leci woda.
Pajero 92 2,5 TD :)

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Montaż snorkela - sprawdzenie szczelności układu

Post autor: Marcingalloper » wt wrz 15, 2015 7:40 pm

qmulus pisze:odkrec rure np za filtrem zatkaj ja a z weza nalej wody przez snorkla zobaczysz gdzie leci woda.
Po co odkręcać ?? , przecież Piroman pisał o piance a Zibi o kartoflu - oba rozwiązania są skuteczne i sprawdzi za jednym zamachem wszystko.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość