Blad ss
Moderator: Kosiarz
Blad ss
Witam posiadam pajero 3,2 DiD 2000r od 2 miesieci i zaczynam sie zastanawiac ze to nie byl najlepszy wybor, zaczelo sie od gasnacego auta wiec nowy zbiornik i czyszczenie nastawnika teraz zapalila mi sie kontrolka pomaranczowa reduktora i miga zaczyna migac zaraz jak przekrece zaplon, posprawdzalem wtuczki pod autem wszystkie te co moglem odpiac i dalej to samo, gdzies czytalem o czujnikach na reduktorze ale nie wiem jak sie do nich dostac co rozebrac
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: Blad ss
Najlepiej jak byś znał numer błędów. Inaczej ciężko coś doradzić.
Można go wymrugać, zwierasz pierwszy pin w gnieździe OBD do masy, i patrzysz na kontrolę centralnego dyfra, zacznie mrugać kodem. Długie mrugnięcia to dziesiątki, krótkie to jednostki, np: trzy długie i trzy krótkie to błąd 33. Ten numer oznacza brak sygnału z czujników na reduktorze, lub uszkodzenie mechanizmu przełączania trybów.
Można go wymrugać, zwierasz pierwszy pin w gnieździe OBD do masy, i patrzysz na kontrolę centralnego dyfra, zacznie mrugać kodem. Długie mrugnięcia to dziesiątki, krótkie to jednostki, np: trzy długie i trzy krótkie to błąd 33. Ten numer oznacza brak sygnału z czujników na reduktorze, lub uszkodzenie mechanizmu przełączania trybów.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
Re: Blad ss
Numer bledu 33 sorki zapomnialem napisac w poprzednim poscie dodam ze nie slysze tego silniczka,wczesniej go slyszalem jak mialem blad
Re: Blad ss
Czyli jak sie dostac do tych czujnikow gdzies czytalem ze mozna przez konsole srodkowa ale co trzeba tam rozebrac, a co z tym uszkodzeniem tych mechanizmow? Auto jezdzi normalnie nic nie chuczy i nie buczy, czy moge wogle jezdzic tak z ta mrugajaca kontrolka?rudypajero.koszalin pisze:Najlepiej jak byś znał numer błędów. Inaczej ciężko coś doradzić.
Można go wymrugać, zwierasz pierwszy pin w gnieździe OBD do masy, i patrzysz na kontrolę centralnego dyfra, zacznie mrugać kodem. Długie mrugnięcia to dziesiątki, krótkie to jednostki, np: trzy długie i trzy krótkie to błąd 33. Ten numer oznacza brak sygnału z czujników na reduktorze, lub uszkodzenie mechanizmu przełączania trybów.
Wczesniej mialem tak ze po kilku kilometrach zapalal sie blad ale po jakims czasie mu przeszlo i bylo ok, zdazylo sie to jak rano ruszylem z parkingu i chcialem zalaczyc na 4 naped przelaczylem wajche i mrugnely zielone i zapalila sie pomaranczowa mrugajac i tak jest do dzisiaj nawet nie wiem czy go zapielo czy nie dzis odpalilem auto dalem na N i sie polozylem pod auto i moglem ten wal przedni obracac reka ale nie wiem czy sie to tak sprawdza

- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: Blad ss
Jak można obracać wał to masz 2H. Do czujników przez konsolę nie dojdziesz. Są na górnej pokrywie reduktora. Żeby się do nich dostać musisz opuścić skrzynię biegów. Odkrecasz belkę, podporową skrzyni i opuszczasz na lewarku. Czujniki bedą widoczne w przestrzeni między karoseria a skrzskrzynią. Karzdy z osobna sprawdzasz miernikiem. Wykrecaj osobno żeby nie pomieszać.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
Re: Blad ss
Jak je sprawdzic miernikiem na co go ustawic i jakie parametry ma miec?rudypajero.koszalin pisze:Jak można obracać wał to masz 2H. Do czujników przez konsolę nie dojdziesz. Są na górnej pokrywie reduktora. Żeby się do nich dostać musisz opuścić skrzynię biegów. Odkrecasz belkę, podporową skrzyni i opuszczasz na lewarku. Czujniki bedą widoczne w przestrzeni między karoseria a skrzskrzynią. Karzdy z osobna sprawdzasz miernikiem. Wykrecaj osobno żeby nie pomieszać.
A po odkreceniu belki cos jeszcze musze odkrecic czy poprostu opuscic? Nie urwie sie nic czy cos w tym stylu?
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: Blad ss
Miernikiem sprawdzasz czy jest zwarty, lub rozwarty. Te czujniki działają w trybie On/Off. Jak wykręcisz czujnik, to sprawdzasz przejście, potem wciskasz końcówkę i ponownie sprawdzasz. Miernik ustawiasz na sygnał dzwiękowy. W trybie On czujnik ma mieć praktycznie zerową oporność. W trybie Off ma być całkowicie rozwarty. Jak stwierdzisz uszkodzenie, można czujnik przemyć benzyną lub jakimś rozpuszczalnikiem, czsami pomaga.
Skrzynię wystarczy opuścić, niczego nie odpinając, ale ostrożnie.
Skrzynię wystarczy opuścić, niczego nie odpinając, ale ostrożnie.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
Re: Blad ss
Podajesz 12 v przez zarowke, te wylaczniki zwieraja do masy. Machasz dzwignia i patrzysz na zarowke. Na kazdym wylaczniku ma sie raz zapalic i raz zgasnac.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: Blad ss
A ile mnoejwiecej moge opuscic ta skrzynie zeby nic nie uszkodzic?rudypajero.koszalin pisze:Miernikiem sprawdzasz czy jest zwarty, lub rozwarty. Te czujniki działają w trybie On/Off. Jak wykręcisz czujnik, to sprawdzasz przejście, potem wciskasz końcówkę i ponownie sprawdzasz. Miernik ustawiasz na sygnał dzwiękowy. W trybie On czujnik ma mieć praktycznie zerową oporność. W trybie Off ma być całkowicie rozwarty. Jak stwierdzisz uszkodzenie, można czujnik przemyć benzyną lub jakimś rozpuszczalnikiem, czsami pomaga.
Skrzynię wystarczy opuścić, niczego nie odpinając, ale ostrożnie.
Jednak nie mam zapietego na 4h jezdzi na 2h wiec pytanie czy moge tak jezdzic narazie z tego wzgledu ze u nas mroz i zamarzniete wszystko i musze czekac do weekendu znowu
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Blad ss
Jezdzic mozesz, dokad z czujnika sygnal nie poplynie to to sie 4h nie zapnie
Widze ze miekki jestes, czujniki padly a ty juz chcesz auto sprzedawac
Podlamany to moge byc ja, czwarte serce bede wkladal
Widze ze miekki jestes, czujniki padly a ty juz chcesz auto sprzedawac
Podlamany to moge byc ja, czwarte serce bede wkladal

Czwarte serce 

Re: Blad ss
Ile mozna ladowac w autogebels pisze:Jezdzic mozesz, dokad z czujnika sygnal nie poplynie to to sie 4h nie zapnie
Widze ze miekki jestes, czujniki padly a ty juz chcesz auto sprzedawac
Podlamany to moge byc ja, czwarte serce bede wkladal



Caly silnik bedziesz zmienial? Czy tylko pompe? Jakis konkretny powod ze siadlo znowu?
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Blad ss
powodów wiele
no niestety bak i pompa wtryskowa o im w twoim modelu nie wyszła
, ale ja juz zrobiłes to bedziesz mial spokój, a czujniki się popowieszały bo ktoś napędów nie właczał
słuchaj Rudego dobrze ci podpowiada, on swojego przerobił na druga strone

no niestety bak i pompa wtryskowa o im w twoim modelu nie wyszła

słuchaj Rudego dobrze ci podpowiada, on swojego przerobił na druga strone
Czwarte serce 

Re: Blad ss
Pompy nie robilem zmienilem bak i czyscilem nastawnik.gebels pisze:powodów wiele![]()
no niestety bak i pompa wtryskowa o im w twoim modelu nie wyszła, ale ja juz zrobiłes to bedziesz mial spokój, a czujniki się popowieszały bo ktoś napędów nie właczał
słuchaj Rudego dobrze ci podpowiada, on swojego przerobił na druga strone
U nas noe naprawiaja tych pomp moge kupic ewentualnie nowa za prawie 26tys zl
Re: Blad ss
A z kad jestes jesli mozna wiedziec? z tego co wiem to na 99% nie robia w Islandii jak juz to ewentualnie wysylaja gdzies chociaz watpie czy sie to oplaca
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Blad ss
jak to skąd z Polski 
edyta
na Islandii może nie robią, u nas robią, nie wiem jak obecnie to wygląda, jakiś czas temu 7 tyś chcieli za zrobienie, teraz ponoc duzo taniej
moze Rudy coś skrobnie bo pewnie bardziej w temacie

edyta
na Islandii może nie robią, u nas robią, nie wiem jak obecnie to wygląda, jakiś czas temu 7 tyś chcieli za zrobienie, teraz ponoc duzo taniej
moze Rudy coś skrobnie bo pewnie bardziej w temacie
Czwarte serce 

Re: Blad ss
U nas napewno nie robia tych pomp.gebels pisze:jak to skąd z Polski
edyta
na Islandii może nie robią, u nas robią, nie wiem jak obecnie to wygląda, jakiś czas temu 7 tyś chcieli za zrobienie, teraz ponoc duzo taniej
moze Rudy coś skrobnie bo pewnie bardziej w temacie
Narazie chodzi i nie gasnie dalej zobaczymy jak sie spie.... To na zlom bo pompa wyjdzie wiecej niz auto, musze tylko ogarnac te napedy zeby dzialaly
Re: Blad ss
Panowie pytanko jak odkrece ta belke to ile moge opuscic ta skrzynie z reduktorem zeby nic nie urwac, pytam bo tak dziwnie to wyglada ze sa waly pospinane i wszystko inne a mam tylko belke odkrzecic i opuscic to na lewarku
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: Blad ss
Mniej więcej 15-20 cm, to wystarcza żeby dostać się do czujników. Możesz jeździć, nic się nie uszkodzi.robek295 pisze:
A ile mnoejwiecej moge opuscic ta skrzynie zeby nic nie uszkodzic?
Jednak nie mam zapietego na 4h jezdzi na 2h wiec pytanie czy moge tak jezdzic narazie z tego wzgledu ze u nas mroz i zamarzniete wszystko i musze czekac do weekendu znowu

Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
Re: Blad ss
Nie oprze sie o nastepna belke? Nie wiem jak jest w p3, ale w p2 jest jeszcze jedna belka. O nia opieram koncowke reduktora. Z boku skrzyni jest jeszcze poduszka, po lewej taka w ksztalcie jajka. Jezeli nie ma belki to opusc skrzynie o 5-10 cm. Tyle powinno Ci wystarczyc, aby dobrac sie do kostek. Jezeli masz probnik (zarowka z kablemm lub kabelkami) to ,+" mozesz pobrac z wylacznika swiatel cofania, jest na koncu skrzyni biegow po prawej, czujniki napedow sa z tylu i po prawej, ale nie skrzyni tylko reduktora. Mozesz tez uzyc omomierza.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: Blad ss
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: Blad ss
W PIII jest tylko jedna belka. Nie ma analogii do PII. Żarówka nic nie da, nie wyczuwa słabego przejścia, (znaczy wyczuwa, ale optycznie, słabiej świeci, tylko kto to wyłapie?) a elektronika wyczuwa, więc tylko miernik.jradek pisze:Nie oprze sie o nastepna belke? Nie wiem jak jest w p3, ale w p2 jest jeszcze jedna belka. O nia opieram koncowke reduktora. Z boku skrzyni jest jeszcze poduszka, po lewej taka w ksztalcie jajka. Jezeli nie ma belki to opusc skrzynie o 5-10 cm. Tyle powinno Ci wystarczyc, aby dobrac sie do kostek. Jezeli masz probnik (zarowka z kablemm lub kabelkami) to ,+" mozesz pobrac z wylacznika swiatel cofania, jest na koncu skrzyni biegow po prawej, czujniki napedow sa z tylu i po prawej, ale nie skrzyni tylko reduktora. Mozesz tez uzyc omomierza.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
Re: Blad ss
Czy te 15-20cm wystarczy zeby odkrecic czujnik czy to tylko zeby dojsc do przewodow?rudypajero.koszalin pisze:Mniej więcej 15-20 cm, to wystarcza żeby dostać się do czujników. Możesz jeździć, nic się nie uszkodzi.robek295 pisze:
A ile mnoejwiecej moge opuscic ta skrzynie zeby nic nie uszkodzic?
Jednak nie mam zapietego na 4h jezdzi na 2h wiec pytanie czy moge tak jezdzic narazie z tego wzgledu ze u nas mroz i zamarzniete wszystko i musze czekac do weekendu znowu
A tak z ciekawosci jakim kluczem naj wygodniej go odkrecic, bede chcial je wszystkie odkrecic pokolei i wyczyscic
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: Blad ss
Wystarczy żeby wykręcić. Klucz 22mm gięty oczkowy. Przed wykręceniem dobrze wydmuchaj okolicę czujników z piasku i innych nieczystości, coby nic nie wpadło do skrzynki rozdzielczej.
Czyszczenie: nalewasz do pojemnika benzyny/zmywacza do hamulców/spirytusu/rozpuszczalnika, zanurzasz w nim czujnik i wciskasz kilkukrotnie końcówkę żeby wypłukać olej z czujnika. Możesz się też zaopatrzyć w zmywacz korozji konektorowej (Wurth), lub coś do czyszczenia styków elektrycznych. Spsikać końcówkę kilkukrotnie wciskając, by środek napłynął do wnętrza czujnika. Odczekać by środek zadziałał i ponowna kąpiel w zmywaczu. Kontrola wskazań miernikiem. Jak OK, to montaż, jak nie to wymiana na nowy.
Czyszczenie: nalewasz do pojemnika benzyny/zmywacza do hamulców/spirytusu/rozpuszczalnika, zanurzasz w nim czujnik i wciskasz kilkukrotnie końcówkę żeby wypłukać olej z czujnika. Możesz się też zaopatrzyć w zmywacz korozji konektorowej (Wurth), lub coś do czyszczenia styków elektrycznych. Spsikać końcówkę kilkukrotnie wciskając, by środek napłynął do wnętrza czujnika. Odczekać by środek zadziałał i ponowna kąpiel w zmywaczu. Kontrola wskazań miernikiem. Jak OK, to montaż, jak nie to wymiana na nowy.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: Blad ss
Zmywacz i piznięcie sprężonym powietrzem - i tak kilkukrotnie załatwia sprawę.
Ja staremu czujnikowi zrobiłem sekcję po tym jak kupiłem nowy. Po rozcięciu było tam sporo oleju, takiego starego gęstego i to on powoduje brak dobrej masy.
Ja staremu czujnikowi zrobiłem sekcję po tym jak kupiłem nowy. Po rozcięciu było tam sporo oleju, takiego starego gęstego i to on powoduje brak dobrej masy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość