Pajero 2.5 problem z wałem korbowym?
Moderator: Kosiarz
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 22
- Rejestracja: pn mar 02, 2009 6:50 pm
Pajero 2.5 problem z wałem korbowym?
Jakie mogą być przyczyny ruszającego się wału tak jak na filmie https://www.youtube.com/watch?v=Moxdg5ZA8hY
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: Pajero 2.5 problem z wałem korbowym?
Brak łożysk wzdłużnych.
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: Pajero 2.5 problem z wałem korbowym?
Ktoś poskładał wał bez panewek oporowych
.

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 22
- Rejestracja: pn mar 02, 2009 6:50 pm
Re: Pajero 2.5 problem z wałem korbowym?
Mam takie pytanie czy da się wyjąć silnik razem ze skrzynią górą nie posiadając kanału jeśli tak to co trzeba koniecznie zdemontować??
Re: Pajero 2.5 problem z wałem korbowym?
Ze skrzynią nie wyjdzie. Odkręcenie skrzyni powinno się udać bez kanału, choć łatwo nie będzie.
GAZ 69-był
UAZ 3741-był
Galloper 2.5TCI
UAZ 3741-był
Galloper 2.5TCI
Re: Pajero 2.5 problem z wałem korbowym?
hardcore sie zapowiada...jesteś młody i silny?To próbuj 

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: Pajero 2.5 problem z wałem korbowym?
Zrobi, bo chce wyjąć w górę, a nie opuszczać w kanał.vandall1 pisze:hardcore sie zapowiada...jesteś młody i silny?To próbuj
Skrzynie odkręci bez kanału swobodnie - tak wyjmowałem swój silnik. Skrzynie odkręcałem leżąc pod samochodem bo kanał był zajęty, później tylko żurawik i silnik z wozu.
PS: to było za trzecim razem, czyli głowicę zdjąłem w niecałe 40min, odkręciłem skrzynie w 20min i wyjąłem silnik w następne 10min


Z głowicą będzie trochę gorzej, no i nie zapomnij o zdjęciu maski.
Re: Pajero 2.5 problem z wałem korbowym?
Tak sobie obejrzałem jeszcze raz ten filmik i dopadły mnie watpliwości:
nie wiem jaka jest konstrukcja panewki głównej w miejscu oporu.Może być całościowa,tedy nie ma opcji niewłożenia jej na miejsce.
Jeżeli sa to półksiężyce,to jest to bardziej prawdopodobne-można zapodać nowe lub w wersji lowlowbudżet zamienić przednią z tylną,gdyż albowiem przy pracy sprzegła ta przednia jest bardziej dobijana
Moze da sie to zrobić bez prucia siln z fury
nie wiem jaka jest konstrukcja panewki głównej w miejscu oporu.Może być całościowa,tedy nie ma opcji niewłożenia jej na miejsce.
Jeżeli sa to półksiężyce,to jest to bardziej prawdopodobne-można zapodać nowe lub w wersji lowlowbudżet zamienić przednią z tylną,gdyż albowiem przy pracy sprzegła ta przednia jest bardziej dobijana

Moze da sie to zrobić bez prucia siln z fury

Ostatnio zmieniony ndz kwie 03, 2016 11:43 pm przez vandall1, łącznie zmieniany 1 raz.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 22
- Rejestracja: pn mar 02, 2009 6:50 pm
Re: Pajero 2.5 problem z wałem korbowym?
Panewki główne wału korbowego jeśli o te chodzi to są one w kształcie półksiężyca składają się z dziesięciu nazwijmy to części w tym dwa półksiężyce różnią się brzegami.
Re: Pajero 2.5 problem z wałem korbowym?
Oj,nie rozumiesz za bardzo...
Mniejsza z tym,chodzi właśnie o te które "różnią się brzegami".Te brzegi to właśnie panewki wzdłużne-trzymają one wał poosiowo i jak sa nadmiernie zużyte,to wał będzie właśnie miał taki luz.Wielkość tego luzu jest określona dla każdego silnika.
Powinieneś ów luz zmierzyć szczelinomierzem i porównać z dopuszczalnym.Z filmiku nic nie da sie stwierdzić.
Wyżej mówiłem o innej konstrukcji tych panewek,ale mniejsza z tym.
Te panewki wzdłużne podtrzymują wał w momencie naciskania sprzęgła i ich zużycie świadczy o długiej eksploatacji motoru..
Mniejsza z tym,chodzi właśnie o te które "różnią się brzegami".Te brzegi to właśnie panewki wzdłużne-trzymają one wał poosiowo i jak sa nadmiernie zużyte,to wał będzie właśnie miał taki luz.Wielkość tego luzu jest określona dla każdego silnika.
Powinieneś ów luz zmierzyć szczelinomierzem i porównać z dopuszczalnym.Z filmiku nic nie da sie stwierdzić.
Wyżej mówiłem o innej konstrukcji tych panewek,ale mniejsza z tym.
Te panewki wzdłużne podtrzymują wał w momencie naciskania sprzęgła i ich zużycie świadczy o długiej eksploatacji motoru..
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 22
- Rejestracja: pn mar 02, 2009 6:50 pm
Re: Pajero 2.5 problem z wałem korbowym?
Dziękuję bardzo za garść cennych informacji ale mam kilka pytań czy ktoś z szanownych kolegów wyjmował silnik z pajero mam zwaloną głowicę i chcę jednak odkręcić od skrzyni silnik jak
dostać sie do dwóch śrub od góry ile trzeba przesunąć silnik do przodu aby go wypiąć od skrzyni? Za porady z góry dziękuję ps motor naprawiam cały bo chcę wiedzieć co mam bo silniki z aukcji to najczęściej padaka i do takiego samego remontu jak mój pozdrawiam.
dostać sie do dwóch śrub od góry ile trzeba przesunąć silnik do przodu aby go wypiąć od skrzyni? Za porady z góry dziękuję ps motor naprawiam cały bo chcę wiedzieć co mam bo silniki z aukcji to najczęściej padaka i do takiego samego remontu jak mój pozdrawiam.
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: Pajero 2.5 problem z wałem korbowym?
Galloper, prawie to samo.
Dwie górne śruby odkręcasz z kanału najlepiej jak byś miał giętką przedłużkę taką chociaż 30cm. Giętką z kluczem nakładasz na śrubę i dopiero na klucz i odkręcasz. Trudno ale idzie to zrobić.
Silnik po odkręceniu wychodzi bez problemu, maskę zdejmij też. Wyciągnij chłodnicę i choć ja wyjmowałem jak ona była a tylko wiatrak z wisko zdjąłem i poszło. Wkładałem jak chłodnicy nie było bo łatwiej, szybciej i w razie jak coś się gibnie to chłodnicy nie uszkodzi.
Dwie górne śruby odkręcasz z kanału najlepiej jak byś miał giętką przedłużkę taką chociaż 30cm. Giętką z kluczem nakładasz na śrubę i dopiero na klucz i odkręcasz. Trudno ale idzie to zrobić.
Silnik po odkręceniu wychodzi bez problemu, maskę zdejmij też. Wyciągnij chłodnicę i choć ja wyjmowałem jak ona była a tylko wiatrak z wisko zdjąłem i poszło. Wkładałem jak chłodnicy nie było bo łatwiej, szybciej i w razie jak coś się gibnie to chłodnicy nie uszkodzi.
Re: Pajero 2.5 problem z wałem korbowym?
Ogólnie,to chyba lepiej zwalić najpierw skrzynię,czyli poluzować ja z tyłu i przechylić cały zespół napedowy,tedy dojscie do górnych śrub jest dobre.Potem silnik.Montaż w kolejnosci odwrotnej.
Wiem,ze daje sie też wyrzucić silnik nie ruszając skrzyni,ale odwrotny montaż jest b upierdliwy.Chodzi też o komfort i czystość pracy:połaczenie silnika ze skrzynią wymaga precyzyjnego "trafienia".
W niedawnym przypadku,gdy montowaliśmy automat do ZD30 nissana-woleliśmy zdjąć budę i wrzucić skręcony zespół na ramę-poszło szybko i sprawnie-na pewno nie dłużej niz gdybyśmy walczyli po samochodem.
Wiem,ze daje sie też wyrzucić silnik nie ruszając skrzyni,ale odwrotny montaż jest b upierdliwy.Chodzi też o komfort i czystość pracy:połaczenie silnika ze skrzynią wymaga precyzyjnego "trafienia".
W niedawnym przypadku,gdy montowaliśmy automat do ZD30 nissana-woleliśmy zdjąć budę i wrzucić skręcony zespół na ramę-poszło szybko i sprawnie-na pewno nie dłużej niz gdybyśmy walczyli po samochodem.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość