Pajero 2.5 problem z wałem korbowym?

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

piotrasek1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: pn mar 02, 2009 6:50 pm

Pajero 2.5 problem z wałem korbowym?

Post autor: piotrasek1 » sob kwie 02, 2016 9:20 pm

Jakie mogą być przyczyny ruszającego się wału tak jak na filmie https://www.youtube.com/watch?v=Moxdg5ZA8hY

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Pajero 2.5 problem z wałem korbowym?

Post autor: vandall_jr » sob kwie 02, 2016 9:28 pm

Brak łożysk wzdłużnych.
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Pajero 2.5 problem z wałem korbowym?

Post autor: Marcingalloper » sob kwie 02, 2016 9:37 pm

Ktoś poskładał wał bez panewek oporowych :)21 .

piotrasek1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: pn mar 02, 2009 6:50 pm

Re: Pajero 2.5 problem z wałem korbowym?

Post autor: piotrasek1 » ndz kwie 03, 2016 5:41 pm

Mam takie pytanie czy da się wyjąć silnik razem ze skrzynią górą nie posiadając kanału jeśli tak to co trzeba koniecznie zdemontować??

Maras
 
 
Posty: 103
Rejestracja: wt gru 21, 2004 1:34 am
Lokalizacja: Żuławy

Re: Pajero 2.5 problem z wałem korbowym?

Post autor: Maras » ndz kwie 03, 2016 7:50 pm

Ze skrzynią nie wyjdzie. Odkręcenie skrzyni powinno się udać bez kanału, choć łatwo nie będzie.
GAZ 69-był
UAZ 3741-był
Galloper 2.5TCI

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Pajero 2.5 problem z wałem korbowym?

Post autor: vandall1 » ndz kwie 03, 2016 7:52 pm

hardcore sie zapowiada...jesteś młody i silny?To próbuj :wink:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Pajero 2.5 problem z wałem korbowym?

Post autor: Marcingalloper » ndz kwie 03, 2016 8:00 pm

vandall1 pisze:hardcore sie zapowiada...jesteś młody i silny?To próbuj :wink:
Zrobi, bo chce wyjąć w górę, a nie opuszczać w kanał.
Skrzynie odkręci bez kanału swobodnie - tak wyjmowałem swój silnik. Skrzynie odkręcałem leżąc pod samochodem bo kanał był zajęty, później tylko żurawik i silnik z wozu.

PS: to było za trzecim razem, czyli głowicę zdjąłem w niecałe 40min, odkręciłem skrzynie w 20min i wyjąłem silnik w następne 10min :)21 . Proste jak włos mongoła, tylko poćwiczyć trzeba :lol: .
Z głowicą będzie trochę gorzej, no i nie zapomnij o zdjęciu maski.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Pajero 2.5 problem z wałem korbowym?

Post autor: vandall1 » ndz kwie 03, 2016 11:40 pm

Tak sobie obejrzałem jeszcze raz ten filmik i dopadły mnie watpliwości:
nie wiem jaka jest konstrukcja panewki głównej w miejscu oporu.Może być całościowa,tedy nie ma opcji niewłożenia jej na miejsce.
Jeżeli sa to półksiężyce,to jest to bardziej prawdopodobne-można zapodać nowe lub w wersji lowlowbudżet zamienić przednią z tylną,gdyż albowiem przy pracy sprzegła ta przednia jest bardziej dobijana :roll:
Moze da sie to zrobić bez prucia siln z fury :roll:
Ostatnio zmieniony ndz kwie 03, 2016 11:43 pm przez vandall1, łącznie zmieniany 1 raz.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

piotrasek1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: pn mar 02, 2009 6:50 pm

Re: Pajero 2.5 problem z wałem korbowym?

Post autor: piotrasek1 » pn kwie 04, 2016 11:00 am

Panewki główne wału korbowego jeśli o te chodzi to są one w kształcie półksiężyca składają się z dziesięciu nazwijmy to części w tym dwa półksiężyce różnią się brzegami.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Pajero 2.5 problem z wałem korbowym?

Post autor: vandall1 » pn kwie 04, 2016 8:58 pm

Oj,nie rozumiesz za bardzo...
Mniejsza z tym,chodzi właśnie o te które "różnią się brzegami".Te brzegi to właśnie panewki wzdłużne-trzymają one wał poosiowo i jak sa nadmiernie zużyte,to wał będzie właśnie miał taki luz.Wielkość tego luzu jest określona dla każdego silnika.
Powinieneś ów luz zmierzyć szczelinomierzem i porównać z dopuszczalnym.Z filmiku nic nie da sie stwierdzić.
Wyżej mówiłem o innej konstrukcji tych panewek,ale mniejsza z tym.
Te panewki wzdłużne podtrzymują wał w momencie naciskania sprzęgła i ich zużycie świadczy o długiej eksploatacji motoru..
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

piotrasek1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: pn mar 02, 2009 6:50 pm

Re: Pajero 2.5 problem z wałem korbowym?

Post autor: piotrasek1 » sob kwie 23, 2016 9:58 pm

Dziękuję bardzo za garść cennych informacji ale mam kilka pytań czy ktoś z szanownych kolegów wyjmował silnik z pajero mam zwaloną głowicę i chcę jednak odkręcić od skrzyni silnik jak
dostać sie do dwóch śrub od góry ile trzeba przesunąć silnik do przodu aby go wypiąć od skrzyni? Za porady z góry dziękuję ps motor naprawiam cały bo chcę wiedzieć co mam bo silniki z aukcji to najczęściej padaka i do takiego samego remontu jak mój pozdrawiam.

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Pajero 2.5 problem z wałem korbowym?

Post autor: Marcingalloper » sob kwie 23, 2016 10:04 pm

Galloper, prawie to samo.

Dwie górne śruby odkręcasz z kanału najlepiej jak byś miał giętką przedłużkę taką chociaż 30cm. Giętką z kluczem nakładasz na śrubę i dopiero na klucz i odkręcasz. Trudno ale idzie to zrobić.

Silnik po odkręceniu wychodzi bez problemu, maskę zdejmij też. Wyciągnij chłodnicę i choć ja wyjmowałem jak ona była a tylko wiatrak z wisko zdjąłem i poszło. Wkładałem jak chłodnicy nie było bo łatwiej, szybciej i w razie jak coś się gibnie to chłodnicy nie uszkodzi.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Pajero 2.5 problem z wałem korbowym?

Post autor: vandall1 » ndz kwie 24, 2016 1:28 am

Ogólnie,to chyba lepiej zwalić najpierw skrzynię,czyli poluzować ja z tyłu i przechylić cały zespół napedowy,tedy dojscie do górnych śrub jest dobre.Potem silnik.Montaż w kolejnosci odwrotnej.
Wiem,ze daje sie też wyrzucić silnik nie ruszając skrzyni,ale odwrotny montaż jest b upierdliwy.Chodzi też o komfort i czystość pracy:połaczenie silnika ze skrzynią wymaga precyzyjnego "trafienia".
W niedawnym przypadku,gdy montowaliśmy automat do ZD30 nissana-woleliśmy zdjąć budę i wrzucić skręcony zespół na ramę-poszło szybko i sprawnie-na pewno nie dłużej niz gdybyśmy walczyli po samochodem.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość