Strona 1 z 6

Pajero III mosty

: pn maja 16, 2016 9:23 pm
autor: vandall_jr
Witam
Giełda leży :o , portal aukcyjny tyż :-? , więc pytam TU, Most przedni i tylny PAJERO III z silnikiem 2,5 TD przełożenia w moście 4,9. Gdyby, ktoś, coś, chętnie przygarnę za bilety PLN-u, na Baja Czarne potrzeba. :)21

Re: Pajero III mosty

: wt maja 17, 2016 7:39 am
autor: jradek
Gdzies w lodzkim jest jakis duzy szrot japoncow glownie mitsu. Byli kiedys na Allegro. Szukaj pod: pajero czesci. Cos tam kiedys bralem i starszy pan przez telefon zapewnial, ze maja wszystko.

Re: Pajero III mosty

: wt maja 17, 2016 5:32 pm
autor: Adas
vandall_jr pisze:Witam
Giełda leży :o , portal aukcyjny tyż :-? , więc pytam TU, Most przedni i tylny PAJERO III z silnikiem 2,5 TD przełożenia w moście 4,9. Gdyby, ktoś, coś, chętnie przygarnę za bilety PLN-u, na Baja Czarne potrzeba. :)21
tu zadzwoń Piotr z Kostrzyna TEL 880 388 009

Re: Pajero III mosty

: wt maja 17, 2016 6:11 pm
autor: vandall1
Raz.... :)20

Re: Pajero III mosty

: wt maja 17, 2016 6:52 pm
autor: Marcingalloper
vandall1 pisze:Raz.... :)20
:lol:

Dokładnie to samo chciałem napisać jak wlazłem tu pierwszy i jeszcze żadnych wpisów nie było :)21 .

Ale że żeśta pomagali mi przy silniku w Galloperze to odpuściłem.

:)21

Re: Pajero III mosty

: wt maja 17, 2016 7:02 pm
autor: vandall1
Marcingalloper pisze:...........

Ale że żeśta pomagali mi przy silniku w Galloperze to odpuściłem.

:)21
Układy sa wszędzie obecne :wink:

A propos...akurat grzebiemy taki silnik-zapowiada sie gruubo :wink:

Re: Pajero III mosty

: wt maja 17, 2016 7:38 pm
autor: Jogi4x4
A Bytów?

Co do Czarnego to akcja trwa... kosmetyka trasy i będzie szybko :)21

Re: Pajero III mosty

: wt maja 17, 2016 8:04 pm
autor: Marcingalloper
vandall1 pisze:
Marcingalloper pisze:...........

Ale że żeśta pomagali mi przy silniku w Galloperze to odpuściłem.

:)21
Układy sa wszędzie obecne :wink:

A propos...akurat grzebiemy taki silnik-zapowiada sie gruubo :wink:
Dopisałeś bo wcześniej tego nie było o silniku.

Pomóc w czymś, jakieś rady Wam potrzebne :)21 .
Co z nim nie tak że grubo ??

Re: Pajero III mosty

: wt maja 17, 2016 9:50 pm
autor: vandall1
Nie raz już grzebany,teraz zastukał panewką :( .
Otoczymy go głeboką troską i uleczymy :wink:
Z takim zapleczem intelektualnym /Forum/wynik pozytywny jest pewny :)20

Re: Pajero III mosty

: wt maja 17, 2016 10:08 pm
autor: Marcingalloper
A uchylisz rąbka tajemnicy, bo prowadzę taki zeszyt ze statystykami, na jakim oleju to jeździło (syntetyk, półsyntetyk czy minerał) i co ile zmianę deklarował właściciel.
Z tego co czytam, słyszę i się dowiaduję to panewki stukają w tych co przeciągają wymiany ponad zalecane 7tysi i jeżdżą na mineralu.

Re: Pajero III mosty

: śr maja 18, 2016 5:51 am
autor: jradek
Serio?
Ja leje mineral, ale zmieniam co 3 tysie.
Normalnie mnie wystraszyles.
Mineral smaruje najlepiej, ale najslabiej myje, szybko traci wlasciwosci wraz z iloscia sadzy.

Re: Pajero III mosty

: śr maja 18, 2016 6:38 am
autor: gebels
jradek pisze:Mineral smaruje najlepiej

Dobrze że mnie uświadomiłeś :roll:

Re: Pajero III mosty

: śr maja 18, 2016 7:53 am
autor: Misiek Cypr
jradek pisze:Serio?
Ja leje mineral, ale zmieniam co 3 tysie.
Normalnie mnie wystraszyles.
Mineral smaruje najlepiej, ale najslabiej myje, szybko traci wlasciwosci wraz z iloscia sadzy.
problem jest nieco bardziej zlozony, mineral smaruje tak samo jak syntetyk w okreslonych warunkach. W innych warunkach jest mniej stabilny.

Najwazniejszy parameter lepkosc w danej temperaturze. Mycie zalezy od dodatkow, a nie mineral/syntetyk.

Re: Pajero III mosty

: śr maja 18, 2016 9:05 am
autor: gebels
Misiek Cypr pisze:
jradek pisze:Serio?
Ja leje mineral, ale zmieniam co 3 tysie.
Normalnie mnie wystraszyles.
Mineral smaruje najlepiej, ale najslabiej myje, szybko traci wlasciwosci wraz z iloscia sadzy.
problem jest nieco bardziej zlozony, mineral smaruje tak samo jak syntetyk w okreslonych warunkach. W innych warunkach jest mniej stabilny.

Najwazniejszy parameter lepkosc w danej temperaturze. Mycie zalezy od dodatkow, a nie mineral/syntetyk.
Misiul wyskakujesz przed orkiestre :)21 , a już myślałem że kolega temat bardziej rozwinie :roll:

czekam teraz na stwierdzenie który lepiej smaruje, popiołowy czy bezpopiołowy ?? oraz na to że np. Mobil lepszy od Lotosa lub na odwrót

Re: Pajero III mosty

: śr maja 18, 2016 9:13 am
autor: Misiek Cypr
Najlepszy jest Tedex, albo VAT :)21 Na tym jezdzi Swiat. A Radka nie prowokuj, bo jak on przestanie pisac, to kto bedzie na tym forum pisal? hę? :)21

Temat rzeka, na razie zauwazam roznice miedzy producentami w jakosci obslugi I dostepnosci w roznych czesciach swiata. Poza tym widac roznice, przy sprezarkach srubowych oraz chlodniczych.

Re: Pajero III mosty

: śr maja 18, 2016 9:26 am
autor: Marcingalloper
Nie wiem jak Mitsu, bo Hyundai nawet nie przewiduje lania 15W40. Te oleje nie spełniają wymagań producenta .
Ja leje Mobil we wszystkich samochodach bo podoba mi się później zapach spalin. Niedokońca wiem tylko czy przez olej, którego silniki nie pija czy przez to że dolewam do paliwa olej do dwusuwów :)21

Re: Pajero III mosty

: śr maja 18, 2016 10:14 am
autor: jradek
Hmmm

Możecie rozwinąć wątek o olejach, chętnie poczytam.
Oleje syntetyczne są bardziej stabilne bo mają więcej dodatków dlatego je nazywamy syntetycznymi?

Re: Pajero III mosty

: śr maja 18, 2016 11:14 am
autor: Marcingalloper
jradek pisze:Hmmm

Możecie rozwinąć wątek o olejach, chętnie poczytam.
Oleje syntetyczne są bardziej stabilne bo mają więcej dodatków dlatego je nazywamy syntetycznymi?
Popatrz na karty produktu czy tam coś, w jakich temperaturach robi mineralny i syntetyczny. Mineralny zanim się ruszy przy niskich temperaturach to chwilę to trwa, syntetyk jest dużo bardziej płynny przez co szybciej wszędzie dociera.

Zaraz kopnę w jakieś instrukcję czy Mitsu w naszej strefie w ogóle dopuszcza stosowanie oleju mineralnego.

Turbo też nie lubi mineralnych olei. Na street forum ktoś się kiedyś z tego doktoryzował, ale ile w tym prawdy uj wie.
Mnie to ogólnie mineralny to się kojarzy z erą 126p i pochodnych.

Re: Pajero III mosty

: śr maja 18, 2016 1:40 pm
autor: gebels
macie

obecnie zalecją syntetyki :)21

Oils and Lubricants
Kategoria : Samochody osobowe
Marka : Mitsubishi
Model : Pajero / Shogun / Montero (1991 - 2001)
Typ : Pajero / Shogun 2.5 TD (1991 - 2001)

Silnik 4D56
Pojemność:Pojemność filtra 0,8 litrów
:Pojemność układu smarowania 6,7 litrów
Zastosuj:Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Częstotliwość:Wymiana 7500 km/ 6 miesiące
Produkty:Havoline Ultra S SAE 5W-30
:Havoline Ultra S SAE 5W-40
:Havoline Ultra SAE 5W-40
:Havoline Ultra Arctic SAE 5W-40
:Havoline Synthetic SAE 5W-40

Mechanizm różnicowy, przód (4x4)
Pojemność:Pojemność układu smarowania 1,2 litrów
Zastosuj:Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Częstotliwość:Kontrola 30000 km/ 24 miesiące
:Wymiana 90000 km/ 72 miesiące
Produkty:Multigear SAE 80W-90
:Geartex EP-C SAE 80W-90
:Geartex EP-B SAE 85W-90


Mechanizm różnicowy, tył (4x4)
Pojemność:Pojemność układu smarowania 1,8 litrów
Zastosuj:Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Częstotliwość:Kontrola 30000 km/ 24 miesiące
:Wymiana 90000 km/ 72 miesiące
Produkty:Multigear SAE 80W-90
:Geartex EP-C SAE 80W-90
:Geartex EP-B SAE 85W-90
Zastosuj:Trudne warunki eksploatacji
Częstotliwość:Kontrola 15000 km/ 12 miesiące
:Wymiana 45000 km/ 36 miesiące
Produkty:Multigear SAE 80W-90
:Geartex EP-C SAE 80W-90
:Geartex EP-B SAE 85W-90


Mechanizm różnicowy, tył, o podwyższonym tarciu (4x4)
Pojemność:Pojemność układu smarowania 1,8 litrów
Zastosuj:Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Częstotliwość:Kontrola 30000 km/ 24 miesiące
:Wymiana 45000 km/ 36 miesiące
Produkty:Geartex LS SAE 80W-90
:Geartex LS SAE 85W-90
Zastosuj:Trudne warunki eksploatacji
Częstotliwość:Wymiana 30000 km/ 24 miesiące
Produkty:Geartex LS SAE 80W-90
:Geartex LS SAE 85W-90


Mechanizm różnicowy, tył, z blokadą (4x4)
Pojemność:Pojemność układu smarowania 2,6 litrów
Zastosuj:Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Częstotliwość:Kontrola 30000 km/ 24 miesiące
:Wymiana 90000 km/ 72 miesiące
Produkty:Multigear SAE 80W-90
:Geartex EP-C SAE 80W-90
:Geartex EP-B SAE 85W-90
Zastosuj:Trudne warunki eksploatacji
Częstotliwość:Kontrola 15000 km/ 12 miesiące
:Wymiana 45000 km/ 36 miesiące
Produkty:Multigear SAE 80W-90
:Geartex EP-C SAE 80W-90
:Geartex EP-B SAE 85W-90



Skrzynia biegów, automatyczna 4/1
Pojemność:Pojemność układu smarowania 7,5 litrów
Zastosuj:Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Częstotliwość:Kontrola 15000 km/ 12 miesiące
:Wymiana 45000 km/ 36 miesiące
Produkty:Contact your Texaco Lubricants supplier
(tu można lac taki co spełnia Dextron IID, lub IIIH)


Skrzynia biegów, ręczna 5/1
Pojemność:Pojemność układu smarowania 2,5 litrów
Zastosuj:Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Częstotliwość:Kontrola 15000 km/ 12 miesiące
:Wymiana 45000 km/ 36 miesiące
Produkty:Multigear SAE 75W-90 R
:Multigear S SAE 75W-90
:Geartex EP-A SAE 80W-90
:Geartex S4 SAE 75W-90



Skrzynia rozdzielcza
Pojemność:Pojemność układu smarowania 2,3 litrów
Zastosuj:Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Częstotliwość:Kontrola 15000 km/ 12 miesiące
:Wymiana 45000 km/ 36 miesiące
Produkty:Multigear SAE 75W-90 R
:Multigear S SAE 75W-90
:Geartex EP-A SAE 80W-90
:Geartex S4 SAE 75W-90



Wspomaganie układu kierowniczego
Pojemność:Pojemność układu smarowania 1 litrów
Zastosuj:Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Częstotliwość:Kontrola 15000 km/ 12 miesiące
:Wymiana 45000 km/ 36 miesiące
Produkty:Texamatic 4291 - ten spełnia Dextron IID


Hydrauliczny układ hamulcowy/sprzęgłowy
Zastosuj:Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Częstotliwość:Kontrola 15000 km/ 12 miesiące
:Wymiana 30000 km/ 24 miesiące
Produkty:Brake Fluid DOT 4


Punkty smarowania smarem/kalamitki, inne
Zastosuj:Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Częstotliwość:Kontrola 30000 km/ 24 miesiące
Produkty:Molytex EP 2
:Multifak T EP2
:Starplex EP 2


Punkty smarowania/smarowniczki, łożyska koła
Zastosuj:Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Częstotliwość:Wymiana 60000 km/ 48 miesiące
Produkty:Molytex EP 2
:Multifak T EP2
:Starplex EP 2



Układ chłodzenia
Pojemność:Pojemność układu smarowania 10,5 litrów + ogrzewanie tylne
:Pojemność układu smarowania 9,5 litrów
Zastosuj:Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Częstotliwość:Kontrola 15000 km/ 12 miesiące
:Wymiana 60000 km/ 48 miesiące
Produkty:Havoline GHC Pre-Mixed 50/50 (mieszanina koncentratu i wody 50/50 do ok -37)


Obudowa przekładni kierownicy
Pojemność:Pojemność układu smarowania 0,21 litrów
Zastosuj:Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Częstotliwość:Kontrola 15000 km/ 12 miesiące
:Wymiana 45000 km/ 36 miesiące
Produkty:Multigear SAE 80W-90
:Geartex EP-A SAE 85W-90
:Geartex EP-A SAE 80W

Re: Pajero III mosty

: śr maja 18, 2016 1:55 pm
autor: Marcingalloper
Gdzieś miałem fajny skan Hyundai Polska dotyczący silników 2.5 z Gallopera H1/100 i pochodnych, dotyczący olejów.
Na 100% pamiętam że nie można było w żaden z tych silników stosować oleju 15W40 ze względu na turbosprężarkę. Ale pamiętam też że zalecane były oleje 10W40, o tym że trzeba lać tylko syntetyki mowy nie było.

Re: Pajero III mosty

: śr maja 18, 2016 2:00 pm
autor: gebels
Marcingalloper pisze:Gdzieś miałem fajny skan Hyundai Polska dotyczący silników 2.5 z Gallopera H1/100 i pochodnych, dotyczący olejów.
Na 100% pamiętam że nie można było w żaden z tych silników stosować oleju 15W40 ze względu na turbosprężarkę. Ale pamiętam też że zalecane były oleje 10W40, o tym że trzeba lać tylko syntetyki mowy nie było.

wiesz według tych katalogów elektronicznych to im się co chwile zmienia

według starych katalogów można lac do tego silnika mineralny 15W40, jak i 10W40 i oczywiście syntetyki :)21

Re: Pajero III mosty

: śr maja 18, 2016 2:09 pm
autor: Marcingalloper
gebels pisze:
Marcingalloper pisze:Gdzieś miałem fajny skan Hyundai Polska dotyczący silników 2.5 z Gallopera H1/100 i pochodnych, dotyczący olejów.
Na 100% pamiętam że nie można było w żaden z tych silników stosować oleju 15W40 ze względu na turbosprężarkę. Ale pamiętam też że zalecane były oleje 10W40, o tym że trzeba lać tylko syntetyki mowy nie było.

wiesz według tych katalogów elektronicznych to im się co chwile zmienia

według starych katalogów można lac do tego silnika mineralny 15W40, jak i 10W40 i oczywiście syntetyki :)21
Faktycznie jest 15W40. Teraz patrzę i jest w instrukcji.

Re: Pajero III mosty

: śr maja 18, 2016 3:02 pm
autor: Kabal
mnie tą wymianą co 7500/6 mcy zaskoczyliście. Przebiegów to nie robię, ale nawet jak na co dzień jeździłem pajero to nie wpadłem, żeby 2 razy do roku oliwę wymieniać.

Re: Pajero III mosty

: śr maja 18, 2016 3:05 pm
autor: Marcingalloper
W płaskich jest najczęściej co rok (lub 30tys jak Laguna), choć chyba Subaraki też mają co 6msc.

Re: Pajero III mosty

: śr maja 18, 2016 3:21 pm
autor: gebels
Kabal pisze:mnie tą wymianą co 7500/6 mcy zaskoczyliście. Przebiegów to nie robię, ale nawet jak na co dzień jeździłem pajero to nie wpadłem, żeby 2 razy do roku oliwę wymieniać.

To samo jest w patrolu tam chyba co 6 tys lub 6 miesiecy

W subaru wrx, lancerze evo w nissanie gtr jest co 5 tys lub co 6 miesiecy