2500 D wyrzuca wode z układu chłodzenia ale dla czego ?

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

2500 D wyrzuca wode z układu chłodzenia ale dla czego ?

Post autor: Eskapada » śr gru 29, 2004 4:14 pm

jade sobie dzis jak zwykle a tu pod góre nistad nizowad temperatura siup do góry a nagrzewnica dmucha ale zimny powietrzem. Zajechałem na stacje bo byla tuz tuz a wode wyrzuciło przez rurke od zbioronika wyrównawczego..
dolalem do chlodnicy wrzatku 3,5 litra i było GIT temperatura w normiena nagrzewnica robi ...zrobiłem 30 km stałem w korku po 30 km znów górka i znów ta sama sytuacja...
Jak sie doleje wody do chlodnicy jest GIT nie bąbluje nie dmucha nawet przy duzych obrotach silnika , wody w oleju nie ma, leju w wodzie tez nie. Z rury nie leci para wodna...
Co moze byc przyczyną Termostat, zpierniczony zaworek w korku od chlodnicy ...w sumie teraz zeby sie cisnienie jakies wielkie sie nie robilo zapodałem drut i zaworekw korku jest otworzony non stop ...

[mowa o 2500 D turbo intercooler ]
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
bojach
Posty: 730
Rejestracja: sob paź 19, 2002 5:12 pm
Lokalizacja: rumia
Kontaktowanie:

Post autor: bojach » śr gru 29, 2004 5:14 pm

woda gdzieś spitala , byle nie przez głowice , wlej wody powietrza napompuj ( na zimnym ) i patrzaj :)2
pozdrawiam Marek
offpoje team

MACIEK27
Posty: 2239
Rejestracja: pt sty 18, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: MACIEK27 » śr gru 29, 2004 6:26 pm

Predzej uszczelka pod głowica ... sprawdz czy nie ida babelki (moga byc praiwe nie widoczne ) z zbiorniczek wyrównawczy. :)2
był patrol - był kojot ... teraz juz tylko emerytura...

Awatar użytkownika
Marek Glinka
Posty: 616
Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marek Glinka » śr gru 29, 2004 7:09 pm

A wentylator się załącza ?
Marecki jestem...... :wink:
Toyota Hilux 2,4D to już historia :cry: :cry: :cry:
Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila :cry: :cry:

Awatar użytkownika
bojach
Posty: 730
Rejestracja: sob paź 19, 2002 5:12 pm
Lokalizacja: rumia
Kontaktowanie:

Post autor: bojach » śr gru 29, 2004 7:16 pm

viscoza- tam siedzi
pozdrawiam Marek
offpoje team

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr gru 29, 2004 7:18 pm

Marek Glinka pisze:A wentylator się załącza ?
Wiskoza robi :)2
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr gru 29, 2004 7:22 pm

MACIEK27 pisze:Predzej uszczelka pod głowica ... sprawdz czy nie ida babelki (moga byc praiwe nie widoczne ) z zbiorniczek wyrównawczy. :)2
tez mam takie obawy bo cos gdzies zwieksza cisnienie w ukladzie do takiego stopnia ze wyplówa wode :evil: ale babelków nie widać auto teraz jezdzi zrobiłem znów ze 20 km byłem po bólki w miescie i jest GIT :wink:
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 453
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Peter » śr gru 29, 2004 7:56 pm

Termostat chłopaki wam się zawiesza. Jeśli głowica, to białawy nalot na korku jest. Ale miałem to samo - o dziwo nawet z "nowym" termostatem. Dopiero 3-ci z kolei wydał :)21
MISIE SIĘ NIE PSUJĄ !!
G 300D Turbo 460.3

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » czw gru 30, 2004 10:26 am

no to ja chyba zaczne do wrzucenia termostatu .....odpliłem syfa i jade ....zobacze co sie bedzie działo
:wink:
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
heniu w berecie
 
 
Posty: 916
Rejestracja: wt mar 09, 2004 10:55 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: heniu w berecie » czw gru 30, 2004 11:01 am

omacaj weze jak twarde sie robia to znaczy ze glowica ale ja bym zaczol od termostatu

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » czw gru 30, 2004 11:03 am

NO i nie dojechałem naweto do sklepu zamowiec nowy termostat po 2 km czuje ze zaczyna zimne powietrze leciec z nagrzewnicy, zatrzymałem sie i ...zbiornki wyrównawczy juz byl pełen goracej wody górna rura od silnka do chlodncy goraca, dolna zimna jak lod ...tak samo chlodnica, na górze ciepła na dole zimna ...
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
heniu w berecie
 
 
Posty: 916
Rejestracja: wt mar 09, 2004 10:55 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: heniu w berecie » czw gru 30, 2004 1:51 pm

a pąpa wody ?? bo wyglada tak jakby obiegu nie bylo :roll:

Awatar użytkownika
Marek Glinka
Posty: 616
Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marek Glinka » czw gru 30, 2004 6:59 pm

rgb pisze:a pąpa wody ?? bo wyglada tak jakby obiegu nie bylo :roll:
...i jak jest napędzana?
Ostatnio mielismy takie same objawy jak Eskapada. Po wyjęciu termostatu było to samo. Mieliśmy już motor wywalać kiedy przyszedł kumpel, spojrzał świeżym okiem i powiedział że jak dla niego to pasek klinowy cuś za głęboko siedzi w rowku koła. Pokazaliśmy mu gest polegający na puknięciu sie palcem w czoło, ale pasek po cichu wymieniliśmy :lol: . I..... wszystko wróciło do normy :lol: :lol:
Marecki jestem...... :wink:
Toyota Hilux 2,4D to już historia :cry: :cry: :cry:
Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila :cry: :cry:

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » czw gru 30, 2004 7:35 pm

NO i jest diagnoza ...termostat zapewne do wymiany bo wrzóciełm go do gara z goraca wodą i jakos tak opornie sie otwierał drgnoł dopiero jak woda wrzała po drugie zakamieniony jest i ma tyle lat co auto :wink:

Niestety to nie termostat ani tez pompa wodna bo obieg jest, woda krąży jak zła ...a efekt wypluwnej cieczy jest taki sam. Jak zagiołem węzyk z chłodnicy do zbiornicza tak zeby cisnieie nie miało gdzie sie podziac to za 20 sekund wszytskie weże były twarde ..znaczy kompresaja idzie do wody :)3

No to w nowy rok przywitam jako klient PKS :)21
Super :evil: organizuje rajd noworoczny ..Dzieki Ci Asiu i Jarku ze pozwolicie mi z wami sie przejechac ..dam Wam mape i bedzie prowadzic ja za to brovarka sobie strzele na tylnej kanapie Patrola :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Marek Glinka
Posty: 616
Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marek Glinka » czw gru 30, 2004 7:44 pm

Spoko sama pompa też wytwarza ciśnienie, wiec niekoniecznie kompresja.
Ja bym na początek sprawdził jeszcze chłodnicę - ile waży.
Jak masz górę gorąca a dół zimny to chyba jednak nie ma obiegu.
Marecki jestem...... :wink:
Toyota Hilux 2,4D to już historia :cry: :cry: :cry:
Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila :cry: :cry:

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » czw gru 30, 2004 11:12 pm

po wymontowaniu termostatu wszytsko ma równa temperature i dól i góra...wypompowanie 3 litrów płynu zamuje okolo mintuty ...Marku musze sie z tym pogodzic i odkrecic glowice
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
bojach
Posty: 730
Rejestracja: sob paź 19, 2002 5:12 pm
Lokalizacja: rumia
Kontaktowanie:

Post autor: bojach » sob sty 01, 2005 7:33 pm

przerabialem już to dwa razy :x
pozdrawiam Marek
offpoje team

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: LSD » ndz sty 02, 2005 12:00 am

Jak już zrzucisz głowicę i znajdziesz przyczynę, to się podziel uwagami. Dość ciekawy przypadek.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr sty 05, 2005 11:17 am

auto z braku czasu nie rozebrane jest: historia zaczęła sie dwa miesiące temu jak olałem termin wymiany pasa rozrządu o 7000/8000 tys i wybuchł ...tzn dokładnie pękł pasek od wałków wyrównujących jak ktoś nie wiem to 2,5 D w miskach posiada dwa takowe celem poprawienia kultury pracy motoru i wytłumienia drgań. I ten pasek pękł i dostał się w pas rozrządu, który narobił szkód w głowicy, tłoki na szczęście były całe .....Głowica była planowana i zrobiony pełen remont. Głowica była sprawdzana na szcelnosc ma gwarancje wiec zakładam ze jest OK. ale na pewno sprawdzę ja drugi raz .... Jest taka teoria, że jeśli głowica jest OK. to może podczas wybuchu paska ponaciągały się śruby dokręcające głowice i są po prostu za długie parę setek stąd tez wydmuchuje uszczelkę któą w którymś miejscu nie jest dobrze dokręcona........jak wam się widzu ta teoria rodem ASO i potwierdzona jako prawdopodobna przez fachowców od głowic... ??
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Kosiarz
  
  
Posty: 684
Rejestracja: pn kwie 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: skądinąd

Post autor: Kosiarz » śr sty 05, 2005 2:09 pm

Generalnie tak:
-uszkodzenie uszczelki pod głowicą, nieszczelność głowicy powoduje przedostawanie się do układu chłodzenia gazów spalinowych i to najczęściej już przy nieco podwyższonej temperaturze płynu, ale jeszcze nie przy wrzeniu. Dlatego zjawisko bąbelkowania można zauważyć już przy stosunkowo niskiej temperaturze płynu.
-jeżeli wrzenie a co za tym idzie pojawianie się bąbelków powietrza w płynie następuje po jakimś czasie to najprawdopodobniej układ - głowica - uszczlka pod głowicą - układ chłodzenia jest ok, a jedynie z jakiś powodów sam układ chłodzenia jest nie wydolny. Przyczyny mogą być różne, pompa wody, uszkodzony termostat, chłodnica, niedrożny układ...itp.
Nie ma fizycznej możliwości aby kolizja tłoka z zaworami spowodowała uszkodzenie śrub mocujących bez uszkodzenia tego pierwszego.
Siwy

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 453
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Peter » śr sty 05, 2005 2:15 pm

Ja miałem dokładnie ten sam efekt. Doraźnie pomogła wymiana termostatu, a usterkę zlikwidowało płukanie układu chłodzenia. Nie ma co rozbierać silnika, nie wykonawszy wcześniej innych czynności.
MISIE SIĘ NIE PSUJĄ !!
G 300D Turbo 460.3

Awatar użytkownika
Piernik
Posty: 589
Rejestracja: czw sie 21, 2003 2:38 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Piernik » śr sty 05, 2005 2:18 pm

dokładnie - zgadzam sie z "przedpiszcami" ;))

a tak na marginesie.... Peter - ewolucja Twojego podpisu dostarczyla by niezlego materialu dla dziennikarzy juz chyba;))))))
Ja Wam mówię jest dobrze, jest dobrze, jest dobrze
ale nie najgorzej jest
13-13
OffPoje TEAM

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: LSD » śr sty 05, 2005 2:25 pm

Proponuję jeszcze sprawdzić korek od chłodnicy. Może nie trzyma ciśnienia.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » śr sty 05, 2005 2:29 pm

Eskapada rob jak koledzy mowia :)4 a zaoszczedzisz duzo cennego czasu no i sporo grosza 8) Wpierw zmien termostat, przeplucz uklad chlodzenia ze szczegolna uwaga na chlodnice, sprawdz pompe a dopiero wowczas jak juz zdiagnozujesz ze nic sie nie poprawilo bierz sie za rozkrecanie silnika. Choc jak dla mnie to tez wyglada na termostat badz pompe :roll:
Chlodnica sama mowi za siebie :wink:
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » śr sty 05, 2005 2:55 pm

LSD pisze:Proponuję jeszcze sprawdzić korek od chłodnicy. Może nie trzyma ciśnienia.
Nie musi.
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości