Strona 1 z 2
2500 D wyrzuca wode z układu chłodzenia ale dla czego ?
: śr gru 29, 2004 4:14 pm
autor: Eskapada
jade sobie dzis jak zwykle a tu pod góre nistad nizowad temperatura siup do góry a nagrzewnica dmucha ale zimny powietrzem. Zajechałem na stacje bo byla tuz tuz a wode wyrzuciło przez rurke od zbioronika wyrównawczego..
dolalem do chlodnicy wrzatku 3,5 litra i było GIT temperatura w normiena nagrzewnica robi ...zrobiłem 30 km stałem w korku po 30 km znów górka i znów ta sama sytuacja...
Jak sie doleje wody do chlodnicy jest GIT nie bąbluje nie dmucha nawet przy duzych obrotach silnika , wody w oleju nie ma, leju w wodzie tez nie. Z rury nie leci para wodna...
Co moze byc przyczyną Termostat, zpierniczony zaworek w korku od chlodnicy ...w sumie teraz zeby sie cisnienie jakies wielkie sie nie robilo zapodałem drut i zaworekw korku jest otworzony non stop ...
[mowa o 2500 D turbo intercooler ]
: śr gru 29, 2004 5:14 pm
autor: bojach
woda gdzieś spitala , byle nie przez głowice , wlej wody powietrza napompuj ( na zimnym ) i patrzaj

: śr gru 29, 2004 6:26 pm
autor: MACIEK27
Predzej uszczelka pod głowica ... sprawdz czy nie ida babelki (moga byc praiwe nie widoczne ) z zbiorniczek wyrównawczy.

: śr gru 29, 2004 7:09 pm
autor: Marek Glinka
A wentylator się załącza ?
: śr gru 29, 2004 7:16 pm
autor: bojach
viscoza- tam siedzi
: śr gru 29, 2004 7:18 pm
autor: Eskapada
Marek Glinka pisze:A wentylator się załącza ?
Wiskoza robi

: śr gru 29, 2004 7:22 pm
autor: Eskapada
MACIEK27 pisze:Predzej uszczelka pod głowica ... sprawdz czy nie ida babelki (moga byc praiwe nie widoczne ) z zbiorniczek wyrównawczy.

tez mam takie obawy bo cos gdzies zwieksza cisnienie w ukladzie do takiego stopnia ze wyplówa wode

ale babelków nie widać auto teraz jezdzi zrobiłem znów ze 20 km byłem po bólki w miescie i jest GIT

: śr gru 29, 2004 7:56 pm
autor: Peter
Termostat chłopaki wam się zawiesza. Jeśli głowica, to białawy nalot na korku jest. Ale miałem to samo - o dziwo nawet z "nowym" termostatem. Dopiero 3-ci z kolei wydał

: czw gru 30, 2004 10:26 am
autor: Eskapada
no to ja chyba zaczne do wrzucenia termostatu .....odpliłem syfa i jade ....zobacze co sie bedzie działo

: czw gru 30, 2004 11:01 am
autor: heniu w berecie
omacaj weze jak twarde sie robia to znaczy ze glowica ale ja bym zaczol od termostatu
: czw gru 30, 2004 11:03 am
autor: Eskapada
NO i nie dojechałem naweto do sklepu zamowiec nowy termostat po 2 km czuje ze zaczyna zimne powietrze leciec z nagrzewnicy, zatrzymałem sie i ...zbiornki wyrównawczy juz byl pełen goracej wody górna rura od silnka do chlodncy goraca, dolna zimna jak lod ...tak samo chlodnica, na górze ciepła na dole zimna ...
: czw gru 30, 2004 1:51 pm
autor: heniu w berecie
a pąpa wody

bo wyglada tak jakby obiegu nie bylo

: czw gru 30, 2004 6:59 pm
autor: Marek Glinka
rgb pisze:a pąpa wody

bo wyglada tak jakby obiegu nie bylo

...i jak jest napędzana?
Ostatnio mielismy takie same objawy jak Eskapada. Po wyjęciu termostatu było to samo. Mieliśmy już motor wywalać kiedy przyszedł kumpel, spojrzał świeżym okiem i powiedział że jak dla niego to pasek klinowy cuś za głęboko siedzi w rowku koła. Pokazaliśmy mu gest polegający na puknięciu sie palcem w czoło, ale pasek po cichu wymieniliśmy

. I..... wszystko wróciło do normy

: czw gru 30, 2004 7:35 pm
autor: Eskapada
NO i jest diagnoza ...termostat zapewne do wymiany bo wrzóciełm go do gara z goraca wodą i jakos tak opornie sie otwierał drgnoł dopiero jak woda wrzała po drugie zakamieniony jest i ma tyle lat co auto
Niestety to nie termostat ani tez pompa wodna bo obieg jest, woda krąży jak zła ...a efekt wypluwnej cieczy jest taki sam. Jak zagiołem węzyk z chłodnicy do zbiornicza tak zeby cisnieie nie miało gdzie sie podziac to za 20 sekund wszytskie weże były twarde ..znaczy kompresaja idzie do wody
No to w nowy rok przywitam jako klient PKS
Super

organizuje rajd noworoczny ..Dzieki Ci Asiu i Jarku ze pozwolicie mi z wami sie przejechac ..dam Wam mape i bedzie prowadzic ja za to brovarka sobie strzele na tylnej kanapie Patrola

: czw gru 30, 2004 7:44 pm
autor: Marek Glinka
Spoko sama pompa też wytwarza ciśnienie, wiec niekoniecznie kompresja.
Ja bym na początek sprawdził jeszcze chłodnicę - ile waży.
Jak masz górę gorąca a dół zimny to chyba jednak nie ma obiegu.
: czw gru 30, 2004 11:12 pm
autor: Eskapada
po wymontowaniu termostatu wszytsko ma równa temperature i dól i góra...wypompowanie 3 litrów płynu zamuje okolo mintuty ...Marku musze sie z tym pogodzic i odkrecic glowice
: sob sty 01, 2005 7:33 pm
autor: bojach
przerabialem już to dwa razy

: ndz sty 02, 2005 12:00 am
autor: LSD
Jak już zrzucisz głowicę i znajdziesz przyczynę, to się podziel uwagami. Dość ciekawy przypadek.
: śr sty 05, 2005 11:17 am
autor: Eskapada
auto z braku czasu nie rozebrane jest: historia zaczęła sie dwa miesiące temu jak olałem termin wymiany pasa rozrządu o 7000/8000 tys i wybuchł ...tzn dokładnie pękł pasek od wałków wyrównujących jak ktoś nie wiem to 2,5 D w miskach posiada dwa takowe celem poprawienia kultury pracy motoru i wytłumienia drgań. I ten pasek pękł i dostał się w pas rozrządu, który narobił szkód w głowicy, tłoki na szczęście były całe .....Głowica była planowana i zrobiony pełen remont. Głowica była sprawdzana na szcelnosc ma gwarancje wiec zakładam ze jest OK. ale na pewno sprawdzę ja drugi raz .... Jest taka teoria, że jeśli głowica jest OK. to może podczas wybuchu paska ponaciągały się śruby dokręcające głowice i są po prostu za długie parę setek stąd tez wydmuchuje uszczelkę któą w którymś miejscu nie jest dobrze dokręcona........jak wam się widzu ta teoria rodem ASO i potwierdzona jako prawdopodobna przez fachowców od głowic...

: śr sty 05, 2005 2:09 pm
autor: Kosiarz
Generalnie tak:
-uszkodzenie uszczelki pod głowicą, nieszczelność głowicy powoduje przedostawanie się do układu chłodzenia gazów spalinowych i to najczęściej już przy nieco podwyższonej temperaturze płynu, ale jeszcze nie przy wrzeniu. Dlatego zjawisko bąbelkowania można zauważyć już przy stosunkowo niskiej temperaturze płynu.
-jeżeli wrzenie a co za tym idzie pojawianie się bąbelków powietrza w płynie następuje po jakimś czasie to najprawdopodobniej układ - głowica - uszczlka pod głowicą - układ chłodzenia jest ok, a jedynie z jakiś powodów sam układ chłodzenia jest nie wydolny. Przyczyny mogą być różne, pompa wody, uszkodzony termostat, chłodnica, niedrożny układ...itp.
Nie ma fizycznej możliwości aby kolizja tłoka z zaworami spowodowała uszkodzenie śrub mocujących bez uszkodzenia tego pierwszego.
Siwy
: śr sty 05, 2005 2:15 pm
autor: Peter
Ja miałem dokładnie ten sam efekt. Doraźnie pomogła wymiana termostatu, a usterkę zlikwidowało płukanie układu chłodzenia. Nie ma co rozbierać silnika, nie wykonawszy wcześniej innych czynności.
: śr sty 05, 2005 2:18 pm
autor: Piernik
dokładnie - zgadzam sie z "przedpiszcami"

)
a tak na marginesie.... Peter - ewolucja Twojego podpisu dostarczyla by niezlego materialu dla dziennikarzy juz chyba;))))))
: śr sty 05, 2005 2:25 pm
autor: LSD
Proponuję jeszcze sprawdzić korek od chłodnicy. Może nie trzyma ciśnienia.
: śr sty 05, 2005 2:29 pm
autor: MOC
Eskapada rob jak koledzy mowia

a zaoszczedzisz duzo cennego czasu no i sporo grosza

Wpierw zmien termostat, przeplucz uklad chlodzenia ze szczegolna uwaga na chlodnice, sprawdz pompe a dopiero wowczas jak juz zdiagnozujesz ze nic sie nie poprawilo bierz sie za rozkrecanie silnika. Choc jak dla mnie to tez wyglada na termostat badz pompe
Chlodnica sama mowi za siebie

: śr sty 05, 2005 2:55 pm
autor: misman
LSD pisze:Proponuję jeszcze sprawdzić korek od chłodnicy. Może nie trzyma ciśnienia.
Nie musi.