Pajero, Montero, Shogun, L200
Moderator: Kosiarz
-
ZbychoS
-

- Posty: 7453
- Rejestracja: czw maja 10, 2012 8:30 pm
- Lokalizacja: Siedlce
Post
autor: ZbychoS » wt gru 20, 2016 11:37 am
Pajero III ile pali ... to już wiem ...
Wyszło 12L przy 50% miasto/trasa. 14L 70% miasto/30% trasa, obecna średnia 14,8L/100Km. 100% miasto.
Dużo czy w sam raz
.
Navara zamykała się w 12L. Raz czy dwa udało się przekroczyć.
***** USA
-
Misiek Cypr
-

- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Misiek Cypr » wt gru 20, 2016 11:46 am
Chwalisz sie, czy zalisz?
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
-
Kabal
-

- Posty: 16839
- Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Kabal » wt gru 20, 2016 12:03 pm
o, to tyle co krótkie pajero II z dychawicznym 99 konnym dieslem

Znaczy jest postęp techniczny, ja bym nie narzekał.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
-
Mroczny
-

- Posty: 40589
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Mroczny » wt gru 20, 2016 12:04 pm
postęp to by był jakby tam dali cr - paliłby wtedy mniej..
ale to co Zbycho deklaruje to niemalże katalogowe jest..
-
ZbychoS
-

- Posty: 7453
- Rejestracja: czw maja 10, 2012 8:30 pm
- Lokalizacja: Siedlce
Post
autor: ZbychoS » wt gru 20, 2016 12:09 pm
Misiek Cypr pisze:Chwalisz sie, czy zalisz?
Pytam. Bo nie wiem ... tkwię w mrokach niewiedzy

.
Mam co prawda instrukcję obsługi, ale ... chyba sobie odpuścili podawania takowych danych. Kłamać zapewne nie chcieli, a prawdy pisać nie mogli.
W Navarze, w instrukcji podawałi że 7,9L

łgarze jedni. Poniżej dychy nie udało się zejść.
***** USA
-
Misiek Cypr
-

- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Misiek Cypr » wt gru 20, 2016 12:11 pm
Kabal pisze:o, to tyle co krótkie pajero II z dychawicznym 99 konnym dieslem

Znaczy jest postęp techniczny, ja bym nie narzekał.
Zarowno SWB, jak i LWB palily 9.5-do max 12
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
-
jradek
-

- Posty: 15385
- Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
- Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE
Post
autor: jradek » wt gru 20, 2016 1:35 pm
Zdaje sie ze masz automat. 12 wydaje sie rozsadne przy automacie.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
-
ZbychoS
-

- Posty: 7453
- Rejestracja: czw maja 10, 2012 8:30 pm
- Lokalizacja: Siedlce
Post
autor: ZbychoS » wt gru 20, 2016 1:45 pm
Nnooo ... będę spał spokojnie ...

***** USA
-
Kabal
-

- Posty: 16839
- Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Kabal » wt gru 20, 2016 2:13 pm
Misiek Cypr pisze:Kabal pisze:o, to tyle co krótkie pajero II z dychawicznym 99 konnym dieslem

Znaczy jest postęp techniczny, ja bym nie narzekał.
Zarowno SWB, jak i LWB palily 9.5-do max 12
Mi tam więcej. Krótki palił mi 9.5-10 ale w długiej i spokojnej trasie. Normalna, względnie dynamiczna jazda (jak na tego demona

) owocowała spalaniem na poziomie 14-15 l miasto i 11-12 trasa. Chyba, że autostradowa, to też 14, bo ja cierpliwości nie mam do dwupasmówek.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
-
lbl78
-

- Posty: 12628
- Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
- Lokalizacja: Jordanów/N.Targ
Post
autor: lbl78 » wt gru 20, 2016 2:50 pm
ZbychoS pisze: 12L.
no to tyle co Monterey 3,2V6 w benzynie

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
-
Quentil

- Posty: 482
- Rejestracja: czw mar 15, 2012 9:36 pm
Post
autor: Quentil » wt gru 20, 2016 3:26 pm
Monterey 3.2 to bliżej 11l, 12,5-13l to już 3.5

Position between East and West makes it ideal for a home base while travelling around the world...
-
purti
-

- Posty: 4878
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: purti » wt gru 20, 2016 10:17 pm
Zbycho wszystko jest ok ! No może to 14,8 podejrzane, ale dopiero jakby spalił 14,824215356/100 km to byłby już problem.
Fajne spalanie jak na takiego kloca w leniu.

Bubaru outback na A/T
DR 750s
-
Adas
-

- Posty: 5932
- Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
- Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Adas » pn gru 26, 2016 7:17 pm
ZbychoS pisze:Pajero III ile pali ... to już wiem ...
Wyszło 12L przy 50% miasto/trasa. 14L 70% miasto/30% trasa, obecna średnia 14,8L/100Km. 100% miasto.
Dużo czy w sam raz
.
Navara zamykała się w 12L. Raz czy dwa udało się przekroczyć.
zmień filtr powietrza, najlepiej na ten

-
olin1

- Posty: 585
- Rejestracja: wt kwie 15, 2008 7:59 pm
- Lokalizacja: Nowy Sącz / Kraków
Post
autor: olin1 » pn gru 26, 2016 8:01 pm
ZbychoS pisze:Pajero III ile pali ... to już wiem ...
Wyszło 12L przy 50% miasto/trasa. 14L 70% miasto/30% trasa, obecna średnia 14,8L/100Km. 100% miasto.
Dużo czy w sam raz
.
Navara zamykała się w 12L. Raz czy dwa udało się przekroczyć.
Cos kolo tego mi spala P IV 3,2 automat
Daihatsu Rocky - na zawsze
Defender 110 - obecny
Pajero IV - obecny
-
ZbychoS
-

- Posty: 7453
- Rejestracja: czw maja 10, 2012 8:30 pm
- Lokalizacja: Siedlce
Post
autor: ZbychoS » pn gru 26, 2016 8:26 pm
Adas pisze:ZbychoS pisze:Pajero III ile pali ... to już wiem ...
Wyszło 12L przy 50% miasto/trasa. 14L 70% miasto/30% trasa, obecna średnia 14,8L/100Km. 100% miasto.
Dużo czy w sam raz
.
Navara zamykała się w 12L. Raz czy dwa udało się przekroczyć.
zmień filtr powietrza, najlepiej na ten

Dopiero co po przeglądzie za dwa koła ... Daj odetchnąć ...

***** USA
-
ZbychoS
-

- Posty: 7453
- Rejestracja: czw maja 10, 2012 8:30 pm
- Lokalizacja: Siedlce
Post
autor: ZbychoS » sob lut 18, 2017 12:15 pm
ZbychoS pisze:Pajero III ile pali ... to już wiem ...
Wyszło 12L przy 50% miasto/trasa. 14L 70% miasto/30% trasa, obecna średnia 14,8L/100Km. 100% miasto.
Już wiem.
<12L przy 2H trasa. Jadąc jak z jajkiem można zbliżyć się do10L. Ale bez autostrady czy trasy szybkiego ruchu.
12l przy 2H 50/50
14l przy 4H 50/50
14,8L > przy 4H tylko miasto.
W tym automacie Pajero jedzie jak Syrena na Wolnym Kole. W zasadzie nie ma hamowania silnikiem.
Jak to w górach robić by nie hamować bezustannie i hamulców nie spalić ? Na sekwencję przełączyć ?.
***** USA
-
Zibi
-

- Posty: 17616
- Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
- Lokalizacja: Wadowice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Zibi » sob lut 18, 2017 12:30 pm
a masz wyłącznik nadbiegu? W górach po prostu zrzucasz bieg na ten który potrzeba czyli np. 2 i wyłączasz nadbieg.
-
ernil
-

- Posty: 13146
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm
Post
autor: ernil » sob lut 18, 2017 12:32 pm
Nie wiem jaki tam lewarek jest, ale albo dajesz na tryb zmiany +/- albo na to, co masz poniżej D, czyli np. L,2,1, albo L,S, albo uj wie co jeszcze. Różne skrzynie mają różnie. Możesz mieć jeszcze guziczek jakiś na lewarku, który redukuje o jeden, albo obcina o jeden od dołu i od góry.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
-
purti
-

- Posty: 4878
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: purti » sob lut 18, 2017 1:11 pm
Zbyszku, przeczytaj sobie choćby na Wiki fragment o użytkowaniu skrzyń automatycznych ->
https://pl.wikipedia.org/wiki/Automatyc ... matycznych
Co do gór to tak jak poprzednicy pisali. U ciebie jest P R N D i +/- (ustawiasz tym bieg jaki Ci pasuje) być może jest też gdzieś przycisk O/D off.
Bubaru outback na A/T
DR 750s
-
ZbychoS
-

- Posty: 7453
- Rejestracja: czw maja 10, 2012 8:30 pm
- Lokalizacja: Siedlce
Post
autor: ZbychoS » sob lut 18, 2017 1:49 pm
ernil pisze:Nie wiem jaki tam lewarek jest, ale albo dajesz na tryb zmiany +/- albo na to, co masz poniżej D, czyli np. L,2,1, albo L,S, albo uj wie co jeszcze. Różne skrzynie mają różnie. Możesz mieć jeszcze guziczek jakiś na lewarku, który redukuje o jeden, albo obcina o jeden od dołu i od góry.
+/- To, to, to ... nazwałem to sekwencją ...
Poniżej De

nie ma nic więcej.
Tak się zastanawiam czy wrzucenie 4H nie spowoduje hamowania silnikiem.
Muszę doświadczalnie wypróbować. Tylko górę(kę) muszę znaleźć ...
***** USA
-
purti
-

- Posty: 4878
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: purti » sob lut 18, 2017 2:15 pm
To nic nie zmieni poza dopięciem napędu.
Edit: Australia robi zewnętrzny przełącznik do zapinania lock-upa w skrzyni na stałe ( gdy przełącznik załączony). Możę to Cię zainteresuje ? Będziesz miał hamowanie na każdym biegu nawet w pozycji D. ->
https://www.google.pl/webhp?sourceid=ch ... ock+up+kit
Bubaru outback na A/T
DR 750s
-
ZbychoS
-

- Posty: 7453
- Rejestracja: czw maja 10, 2012 8:30 pm
- Lokalizacja: Siedlce
Post
autor: ZbychoS » sob lut 18, 2017 3:35 pm
Eee ... niee ...
Pajero to tylko dupowóz. Kupiłem bo chciałem/chcę z rok, dwa pojeździć.
Na wyjazdy Wrangler. Aczkolwiek zauważam różnicę w użytkowaniu

.
Wranglera porównuję do krzyżówki Żuka z Malaczem. Równie wygodnie, głośno i twardo jak w Żuku, miejsca tyle co 126p.
Przy nich Pajero to luksusowa, rozpasana limuzyna.
***** USA
-
jradek
-

- Posty: 15385
- Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
- Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE
Post
autor: jradek » sob lut 18, 2017 5:42 pm
Przebijasz sie na +/- i wachlujesz w dół. Mam taka skrzynie w Hyunaiu i latam po gorach normalnie.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
-
Zibi
-

- Posty: 17616
- Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
- Lokalizacja: Wadowice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Zibi » sob lut 18, 2017 6:26 pm
ZbychoS pisze:Eee ... niee ...
Pajero to tylko dupowóz. Kupiłem bo chciałem/chcę z rok, dwa pojeździć.
Na wyjazdy Wrangler. Aczkolwiek zauważam różnicę w użytkowaniu

.
Wranglera porównuję do krzyżówki Żuka z Malaczem. Równie wygodnie, głośno i twardo jak w Żuku, miejsca tyle co 126p.
Przy nich Pajero to luksusowa, rozpasana limuzyna.
Dobra dobra. W sumie już go mozesz wystawić do spzredania. Co bedzie stał i stał a Ty masz sie zmuszać do jeżdzenia. Wrangler ma jedynie łądną kultową sylwetkę i fajnie na fotach wychodzi. Ale jazda nim do bani jest.
-
ZbychoS
-

- Posty: 7453
- Rejestracja: czw maja 10, 2012 8:30 pm
- Lokalizacja: Siedlce
Post
autor: ZbychoS » sob lut 18, 2017 10:18 pm
[quote="Zibi"
Dobra dobra. W sumie już go mozesz wystawić do spzredania. Co bedzie stał i stał a Ty masz sie zmuszać do jeżdzenia. Wrangler ma jedynie łądną kultową sylwetkę i fajnie na fotach wychodzi. Ale jazda nim do bani jest.[/quote]
Nie boję się w krzaki wjechać, że porysuję ...
Zapewne wkrótce, ale nie szybko.
Chodzi za mną Toyka FJta lub Setka.
Na co dzień coś za mniej niż 5tys. Kupić, nie serwisować. Pojeździć i wyrzucić.
***** USA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości