Optymalna opona Pajero 2.8 MT 2' liftu
Moderator: Kosiarz
Optymalna opona Pajero 2.8 MT 2' liftu
Pahero będzie miało z tyłu 2' liftu i przód letko podkręcony.
Buda na oryginalnym miejscu.
Brak chlapaczy etc.
265/75R16 czy próbować się pchać w 255/85R16 ?
Przeznaczenie raczej terenowe z dolotem po szosie np na Bałkany.
Buda na oryginalnym miejscu.
Brak chlapaczy etc.
265/75R16 czy próbować się pchać w 255/85R16 ?
Przeznaczenie raczej terenowe z dolotem po szosie np na Bałkany.
Zdrapek i poharatka
Re: Optymalna opona Pajero 2.8 MT 2' liftu
Hey!
A co za Pajero motasz ?
Andrzej
A co za Pajero motasz ?
Andrzej
Andrzej
Pajero (czeka na zmiany)
Pajero (czeka na zmiany)
Re: Optymalna opona Pajero 2.8 MT 2' liftu
No dwójka z 99 roku długa.
motur 2.8 w automacie.
motur 2.8 w automacie.
Zdrapek i poharatka
Re: Optymalna opona Pajero 2.8 MT 2' liftu
Przy tym 2" lifcie to te 255/85R16 powinny wydać. Tylko co to znaczy "przód lekko podkręcony" ?
A.
A.
Andrzej
Pajero (czeka na zmiany)
Pajero (czeka na zmiany)
Re: Optymalna opona Pajero 2.8 MT 2' liftu
s3R pisze:No dwójka z 99 roku długa.
motur 2.8 w automacie.
Od Miska kupiłeś ? czy będziecie jak dwie papużki
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania
Re: Optymalna opona Pajero 2.8 MT 2' liftu
Kupiłem dokładnie takiego jak Miś.
Nawet kolor się zgadza.
Może koło marca wyjedzie z warsztatu.
Nawet kolor się zgadza.
Może koło marca wyjedzie z warsztatu.
Zdrapek i poharatka
Re: Optymalna opona Pajero 2.8 MT 2' liftu
Nie chce kręcić tych drążków za wysoko żeby w dół koło też mogło pracować.ANdrzej pisze:Przy tym 2" lifcie to te 255/85R16 powinny wydać. Tylko co to znaczy "przód lekko podkręcony" ?
A.
I nie wiem czy te 33 cale tam wejdą wtedy.
Plastisiów nie będzie żadnych już.
Zdrapek i poharatka
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13259
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Optymalna opona Pajero 2.8 MT 2' liftu
Pajero w Longu na 31 potrafi bardzo duzo, sporo wiecej niz sie spodziewasz. 32" to juz duzo, a przy 33 zaczynaja wylazic niedorobki IFSu. Nie warto isc w gore, na wyprawy, a tylek jest tak dlugi, ze dopiero przy 35 calach odczujesz wyrazna poprawe...
31" orginal, dla mnie ideal. 32" moze byc nieco lepiej, 33 system nie wytrzymie...
31" orginal, dla mnie ideal. 32" moze byc nieco lepiej, 33 system nie wytrzymie...
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Optymalna opona Pajero 2.8 MT 2' liftu
Wytrzymuje 33 bez scen. Tylko w szerokość nie można iść. 33x10.5 jest w sam raz ino może bez liftu budy nie wejść...
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13259
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Optymalna opona Pajero 2.8 MT 2' liftu
Adas SAS co chwila cos ukrecal na 33. Kolega na 32" ala simex tez co chwila cos ukrecal. Ja na 31 calach nigdy nic nie ukrecilem, a przejechalem sporo w terenie.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Optymalna opona Pajero 2.8 MT 2' liftu
Gebels też co chwilę morduje 3.0 V6. To żaden wyczyn. Ja zrobiłem na 33 calach niedużo, bo może ze 20 tys km. Wcześniej z 50 tys km na 31 nalewkach.
Konkluzja jest tak,a - sworznie wahaczy padają po 10 tys km (najtańsze) lub 20 tys km (te trochę droższe), wspornik układu kierowniczego trochę rzadziej. Rozmiar kół nie wpływał dramatycznie na te interwały. Acz nalewki ciężkie były okrutnie, więc zakładam, że obciążenia podobne.
Dbać należy o łożyska, oraz, a może przede wszystkim o skasowanie luzu wzdłużnego półosi, bo inaczej cała piasta jest nieszczelna i łapie syf, co ją zabija w dramatycznie krótkim czasie. Przeguby raczej atomowe są, dyfry takoż, ale wiadomo jak kto ma ciężką nogę to wszystko pourywa. A jeszcze jak zestawi mocną benzynę z przewymiarowanym simexem to nie ma siły... 2.8 ma fajne przełożenia do 33 cali, jak ma latać dalej to dać KM2 i będzie Pan zadowolony
Konkluzja jest tak,a - sworznie wahaczy padają po 10 tys km (najtańsze) lub 20 tys km (te trochę droższe), wspornik układu kierowniczego trochę rzadziej. Rozmiar kół nie wpływał dramatycznie na te interwały. Acz nalewki ciężkie były okrutnie, więc zakładam, że obciążenia podobne.
Dbać należy o łożyska, oraz, a może przede wszystkim o skasowanie luzu wzdłużnego półosi, bo inaczej cała piasta jest nieszczelna i łapie syf, co ją zabija w dramatycznie krótkim czasie. Przeguby raczej atomowe są, dyfry takoż, ale wiadomo jak kto ma ciężką nogę to wszystko pourywa. A jeszcze jak zestawi mocną benzynę z przewymiarowanym simexem to nie ma siły... 2.8 ma fajne przełożenia do 33 cali, jak ma latać dalej to dać KM2 i będzie Pan zadowolony

Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
Re: Optymalna opona Pajero 2.8 MT 2' liftu
Serek ...najlepsza z tego całego gówna
była rakieta !
kupiłbym jeszcze raz ....gdyby nie resory
była rakieta !
kupiłbym jeszcze raz ....gdyby nie resory
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania
Re: Optymalna opona Pajero 2.8 MT 2' liftu
Wiem o tym.selim pisze:Serek ...najlepsza z tego całego gówna
była rakieta !
kupiłbym jeszcze raz ....gdyby nie resory
Rakieta z 2.8 na 31 calach to wypas był.
Problem taki że wszystkie zgnite a poza tym rakieta troche maława jest na dalsze wycieczki.
Zdrapek i poharatka
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13259
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Optymalna opona Pajero 2.8 MT 2' liftu
Widzisz. Ja zrobilem 30 tysiecy mil poza asfaltem. Nie robilem ani razu wspornika, ani swoznia. A smigalem bardzo strome podjezdy bardzo kamienistych drogach I skalkach. Napedu tez nie ukrecilem, a lancuch w reduktorze jest do dzis orginalny w tym aucie. Auto ma nalatane 500kmil juz dzisiaj, z czego wiekszosc poza asfaltem, 17 lat jako wozidlo dla turystow, na jeep safari.Kabal pisze:Gebels też co chwilę morduje 3.0 V6. To żaden wyczyn. Ja zrobiłem na 33 calach niedużo, bo może ze 20 tys km. Wcześniej z 50 tys km na 31 nalewkach.
Konkluzja jest tak,a - sworznie wahaczy padają po 10 tys km (najtańsze) lub 20 tys km (te trochę droższe), wspornik układu kierowniczego trochę rzadziej. Rozmiar kół nie wpływał dramatycznie na te interwały. Acz nalewki ciężkie były okrutnie, więc zakładam, że obciążenia podobne.
Dbać należy o łożyska, oraz, a może przede wszystkim o skasowanie luzu wzdłużnego półosi, bo inaczej cała piasta jest nieszczelna i łapie syf, co ją zabija w dramatycznie krótkim czasie. Przeguby raczej atomowe są, dyfry takoż, ale wiadomo jak kto ma ciężką nogę to wszystko pourywa. A jeszcze jak zestawi mocną benzynę z przewymiarowanym simexem to nie ma siły... 2.8 ma fajne przełożenia do 33 cali, jak ma latać dalej to dać KM2 i będzie Pan zadowolony
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Optymalna opona Pajero 2.8 MT 2' liftu
Tym tropem każda seria wytrzyma najwięcej
Celujemy w jakiś tam kompromis i tym wydaje mi się właśnie 33 cale. Po pierwsze więcej nie da rady sensownie upchnąć (choć widziałem i 35x12.5 w p I i dawało radę, acz już nie bezawaryjnie). Niedroga wymiana sworzni wahaczy co 20-30 tkm jest w mojej ocenie warta dzielności terenowej, ale każdy inaczej traktuje swoje auto i w innych warunkach. Gdyby miał tym lecieć do Mongolii i nazad co roku, to pewnie bym jeździł serią na ori częściach. Dopóki wycieczek dłuższych niż 5 tkm nie rozważam, to i serwisowanie auta na tajlach 555 z IC mi zupełnie wystarcza. Od pierwszych objawów zużycia do absolutnej konieczności wymiany dam radę wrócić do domu zawsze
A jak nie to kurier mi w dwa dni dowiezie brakującą część. Piastę wydłubuję w każdych warunkach w godzinę, a jak zapomnę podeprzeć wahacz to nawet krócej
Romuś świadkiem 




Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
Re: Optymalna opona Pajero 2.8 MT 2' liftu
Nie odzywaj się do mnie...Kabal pisze:Romuś świadkiem


Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
Re: Optymalna opona Pajero 2.8 MT 2' liftu
ma się ten reflux czy tam reflex 

Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13259
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Optymalna opona Pajero 2.8 MT 2' liftu
Seria, sreria
Jeep w orginale tez sie nie psul, ale sie wieszal za czesto. Mialem 3 auta w orginale, Gaza 69 ale bledy mlodosci go wykonczyly, bo skonczyl w lopianach na tajle, oraz dwa pajeraki. Pomijam Gaza w ocenie, ale pajeraki w serii mi w zupelnosci wystarczaly.
JRadek daje rade seryjnym pajero na ATekach z liftem -1.5"
Nawet daje sie podpuszczac w dziury po Toitoiu 80 

Jeep w orginale tez sie nie psul, ale sie wieszal za czesto. Mialem 3 auta w orginale, Gaza 69 ale bledy mlodosci go wykonczyly, bo skonczyl w lopianach na tajle, oraz dwa pajeraki. Pomijam Gaza w ocenie, ale pajeraki w serii mi w zupelnosci wystarczaly.
JRadek daje rade seryjnym pajero na ATekach z liftem -1.5"


Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Optymalna opona Pajero 2.8 MT 2' liftu
Ja kuwa czytam ten temat.
I glowkuje nad innym rozmiarem gumek do Podjarki.

I glowkuje nad innym rozmiarem gumek do Podjarki.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: Optymalna opona Pajero 2.8 MT 2' liftu
Budy na pewno nie będę podnosił.Kabal pisze:Wytrzymuje 33 bez scen. Tylko w szerokość nie można iść. 33x10.5 jest w sam raz ino może bez liftu budy nie wejść...
Więc pewnie dostanie te 265/75R 16.
A właśnie apropos felg. Bo mam oryginalne alufelgi z pahero 15' z 31 AT Kumho - to pewnie zostanie na zimę i przeloty dłuższe po czarnym.
I drugi zestaw alufelg OZ 15 ale chyba pochodzących z partola.
Tylko coś mam nieodparte wrażenie że te z parcha będą tarły o zaciski albo wejdą na milimetry...
Zdrapek i poharatka
Re: Optymalna opona Pajero 2.8 MT 2' liftu
Serek ...pochwal się
coś tam miał już za auta ?
coś tam miał już za auta ?
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania
Re: Optymalna opona Pajero 2.8 MT 2' liftu
pfff... no nie wiele w sumie.
Samurai 1.3
Rocky 2.0
Rocky 2.8
XJ 4.0
Grand Vitara 2.0 HDI
Grand Cherokee 2.7
A w międzyczasie Samurai zwany Dzinksem czyli z samuraia rama i buda do słupka B. No nie pochwy mostów zostały. ( Dizel z VW blokady, mechanik i wiele innych udogodnień), Budowany od zera.
A potem Vitara czyli zawias z patrola z ramą a napędem z BMW. Z vitary tylko buda była. To od anatola wzięliśmy ale całe trzeba było przerobić.
To z Dziadkiem mieliśmy takie 2 wspólne w sumie samochody bo razem startowaliśmy parę sezonów w przeprawie a potem w cross country.
No a teraz pahero...
Samurai 1.3
Rocky 2.0
Rocky 2.8
XJ 4.0
Grand Vitara 2.0 HDI
Grand Cherokee 2.7
A w międzyczasie Samurai zwany Dzinksem czyli z samuraia rama i buda do słupka B. No nie pochwy mostów zostały. ( Dizel z VW blokady, mechanik i wiele innych udogodnień), Budowany od zera.
A potem Vitara czyli zawias z patrola z ramą a napędem z BMW. Z vitary tylko buda była. To od anatola wzięliśmy ale całe trzeba było przerobić.
To z Dziadkiem mieliśmy takie 2 wspólne w sumie samochody bo razem startowaliśmy parę sezonów w przeprawie a potem w cross country.
No a teraz pahero...
Zdrapek i poharatka
Re: Optymalna opona Pajero 2.8 MT 2' liftu
Ostatnio też szukałem auta
pahero brałem pod uwagę ,ale stan ramy - tragedia
przynajmniej te które widziałem
jak coś było w miarę ..to ,trafiał się zdechlak 2.5
Grand Cherokee 2.7 ...to , dobre było ?
pahero brałem pod uwagę ,ale stan ramy - tragedia
przynajmniej te które widziałem
jak coś było w miarę ..to ,trafiał się zdechlak 2.5
Grand Cherokee 2.7 ...to , dobre było ?
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania
Re: Optymalna opona Pajero 2.8 MT 2' liftu
Mój poszedł od razu do rozbiórki, cały zawias, napęd, bak, wydech out.
Co do poprawienia to od razu zrobić jak jest dostęp dobry.
Potem Czyszczenie, malowanie, konserwa. etc.
Tylko że do ciężkiego terenu to bym go nie wziął, ramy nie ma... dlatego sprzedałem.
Żeby koło większe zmieścić to mody trzeba robić duże już.
Ale do takiej turystyki spokojnej to super auto.
Motor dobry. Dynamiczny i mało palący. Bolączki znane i do opanowania bez rujnowania budżetu.
Co do poprawienia to od razu zrobić jak jest dostęp dobry.
Potem Czyszczenie, malowanie, konserwa. etc.
Bardzo dobry. 3 lata na wakacje jeździłem nim, łącznie z Albanią, Macedonia, Rumunią itp.selim pisze: Grand Cherokee 2.7 ...to , dobre było ?
Tylko że do ciężkiego terenu to bym go nie wziął, ramy nie ma... dlatego sprzedałem.
Żeby koło większe zmieścić to mody trzeba robić duże już.
Ale do takiej turystyki spokojnej to super auto.
Motor dobry. Dynamiczny i mało palący. Bolączki znane i do opanowania bez rujnowania budżetu.
Zdrapek i poharatka
Re: Optymalna opona Pajero 2.8 MT 2' liftu
z 15 tys, co-najmniej wsadzisz
zabawa kosztuje
raz jedyny jechałem pipem 4.0 ...sama jazda jak dla mnie tragedia

zabawa kosztuje
raz jedyny jechałem pipem 4.0 ...sama jazda jak dla mnie tragedia
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości