Optymalna opona Pajero 2.8 MT 2' liftu

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Optymalna opona Pajero 2.8 MT 2' liftu

Post autor: s3R » pt gru 23, 2016 11:27 pm

Pahero będzie miało z tyłu 2' liftu i przód letko podkręcony.
Buda na oryginalnym miejscu.
Brak chlapaczy etc.

265/75R16 czy próbować się pchać w 255/85R16 ?

Przeznaczenie raczej terenowe z dolotem po szosie np na Bałkany.
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
ANdrzej
 
 
Posty: 179
Rejestracja: ndz mar 16, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Wesoła

Re: Optymalna opona Pajero 2.8 MT 2' liftu

Post autor: ANdrzej » ndz gru 25, 2016 9:29 pm

Hey!

A co za Pajero motasz ?

Andrzej
Andrzej
Pajero (czeka na zmiany)

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Re: Optymalna opona Pajero 2.8 MT 2' liftu

Post autor: s3R » ndz gru 25, 2016 11:27 pm

No dwójka z 99 roku długa.
motur 2.8 w automacie.
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
ANdrzej
 
 
Posty: 179
Rejestracja: ndz mar 16, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Wesoła

Re: Optymalna opona Pajero 2.8 MT 2' liftu

Post autor: ANdrzej » pn gru 26, 2016 10:13 am

Przy tym 2" lifcie to te 255/85R16 powinny wydać. Tylko co to znaczy "przód lekko podkręcony" ?

A.
Andrzej
Pajero (czeka na zmiany)

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Re: Optymalna opona Pajero 2.8 MT 2' liftu

Post autor: selim » pn gru 26, 2016 8:17 pm

s3R pisze:No dwójka z 99 roku długa.
motur 2.8 w automacie.

Od Miska kupiłeś ? czy będziecie jak dwie papużki
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Re: Optymalna opona Pajero 2.8 MT 2' liftu

Post autor: s3R » pn gru 26, 2016 8:42 pm

Kupiłem dokładnie takiego jak Miś.
Nawet kolor się zgadza.

Może koło marca wyjedzie z warsztatu.
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Re: Optymalna opona Pajero 2.8 MT 2' liftu

Post autor: s3R » pn gru 26, 2016 8:44 pm

ANdrzej pisze:Przy tym 2" lifcie to te 255/85R16 powinny wydać. Tylko co to znaczy "przód lekko podkręcony" ?

A.
Nie chce kręcić tych drążków za wysoko żeby w dół koło też mogło pracować.
I nie wiem czy te 33 cale tam wejdą wtedy.
Plastisiów nie będzie żadnych już.
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13259
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Optymalna opona Pajero 2.8 MT 2' liftu

Post autor: Misiek Cypr » pn gru 26, 2016 9:09 pm

Pajero w Longu na 31 potrafi bardzo duzo, sporo wiecej niz sie spodziewasz. 32" to juz duzo, a przy 33 zaczynaja wylazic niedorobki IFSu. Nie warto isc w gore, na wyprawy, a tylek jest tak dlugi, ze dopiero przy 35 calach odczujesz wyrazna poprawe...

31" orginal, dla mnie ideal. 32" moze byc nieco lepiej, 33 system nie wytrzymie...
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16855
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: Optymalna opona Pajero 2.8 MT 2' liftu

Post autor: Kabal » wt gru 27, 2016 7:03 am

Wytrzymuje 33 bez scen. Tylko w szerokość nie można iść. 33x10.5 jest w sam raz ino może bez liftu budy nie wejść...
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13259
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Optymalna opona Pajero 2.8 MT 2' liftu

Post autor: Misiek Cypr » wt gru 27, 2016 7:19 am

Adas SAS co chwila cos ukrecal na 33. Kolega na 32" ala simex tez co chwila cos ukrecal. Ja na 31 calach nigdy nic nie ukrecilem, a przejechalem sporo w terenie.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16855
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: Optymalna opona Pajero 2.8 MT 2' liftu

Post autor: Kabal » wt gru 27, 2016 8:16 am

Gebels też co chwilę morduje 3.0 V6. To żaden wyczyn. Ja zrobiłem na 33 calach niedużo, bo może ze 20 tys km. Wcześniej z 50 tys km na 31 nalewkach.
Konkluzja jest tak,a - sworznie wahaczy padają po 10 tys km (najtańsze) lub 20 tys km (te trochę droższe), wspornik układu kierowniczego trochę rzadziej. Rozmiar kół nie wpływał dramatycznie na te interwały. Acz nalewki ciężkie były okrutnie, więc zakładam, że obciążenia podobne.
Dbać należy o łożyska, oraz, a może przede wszystkim o skasowanie luzu wzdłużnego półosi, bo inaczej cała piasta jest nieszczelna i łapie syf, co ją zabija w dramatycznie krótkim czasie. Przeguby raczej atomowe są, dyfry takoż, ale wiadomo jak kto ma ciężką nogę to wszystko pourywa. A jeszcze jak zestawi mocną benzynę z przewymiarowanym simexem to nie ma siły... 2.8 ma fajne przełożenia do 33 cali, jak ma latać dalej to dać KM2 i będzie Pan zadowolony :wink:
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Re: Optymalna opona Pajero 2.8 MT 2' liftu

Post autor: selim » wt gru 27, 2016 1:52 pm

Serek ...najlepsza z tego całego gówna
była rakieta !
kupiłbym jeszcze raz ....gdyby nie resory
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Re: Optymalna opona Pajero 2.8 MT 2' liftu

Post autor: s3R » wt gru 27, 2016 2:08 pm

selim pisze:Serek ...najlepsza z tego całego gówna
była rakieta !
kupiłbym jeszcze raz ....gdyby nie resory
Wiem o tym.
Rakieta z 2.8 na 31 calach to wypas był.
Problem taki że wszystkie zgnite a poza tym rakieta troche maława jest na dalsze wycieczki.
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13259
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Optymalna opona Pajero 2.8 MT 2' liftu

Post autor: Misiek Cypr » wt gru 27, 2016 2:30 pm

Kabal pisze:Gebels też co chwilę morduje 3.0 V6. To żaden wyczyn. Ja zrobiłem na 33 calach niedużo, bo może ze 20 tys km. Wcześniej z 50 tys km na 31 nalewkach.
Konkluzja jest tak,a - sworznie wahaczy padają po 10 tys km (najtańsze) lub 20 tys km (te trochę droższe), wspornik układu kierowniczego trochę rzadziej. Rozmiar kół nie wpływał dramatycznie na te interwały. Acz nalewki ciężkie były okrutnie, więc zakładam, że obciążenia podobne.
Dbać należy o łożyska, oraz, a może przede wszystkim o skasowanie luzu wzdłużnego półosi, bo inaczej cała piasta jest nieszczelna i łapie syf, co ją zabija w dramatycznie krótkim czasie. Przeguby raczej atomowe są, dyfry takoż, ale wiadomo jak kto ma ciężką nogę to wszystko pourywa. A jeszcze jak zestawi mocną benzynę z przewymiarowanym simexem to nie ma siły... 2.8 ma fajne przełożenia do 33 cali, jak ma latać dalej to dać KM2 i będzie Pan zadowolony :wink:
Widzisz. Ja zrobilem 30 tysiecy mil poza asfaltem. Nie robilem ani razu wspornika, ani swoznia. A smigalem bardzo strome podjezdy bardzo kamienistych drogach I skalkach. Napedu tez nie ukrecilem, a lancuch w reduktorze jest do dzis orginalny w tym aucie. Auto ma nalatane 500kmil juz dzisiaj, z czego wiekszosc poza asfaltem, 17 lat jako wozidlo dla turystow, na jeep safari.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16855
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: Optymalna opona Pajero 2.8 MT 2' liftu

Post autor: Kabal » wt gru 27, 2016 2:54 pm

Tym tropem każda seria wytrzyma najwięcej :wink: Celujemy w jakiś tam kompromis i tym wydaje mi się właśnie 33 cale. Po pierwsze więcej nie da rady sensownie upchnąć (choć widziałem i 35x12.5 w p I i dawało radę, acz już nie bezawaryjnie). Niedroga wymiana sworzni wahaczy co 20-30 tkm jest w mojej ocenie warta dzielności terenowej, ale każdy inaczej traktuje swoje auto i w innych warunkach. Gdyby miał tym lecieć do Mongolii i nazad co roku, to pewnie bym jeździł serią na ori częściach. Dopóki wycieczek dłuższych niż 5 tkm nie rozważam, to i serwisowanie auta na tajlach 555 z IC mi zupełnie wystarcza. Od pierwszych objawów zużycia do absolutnej konieczności wymiany dam radę wrócić do domu zawsze :wink: A jak nie to kurier mi w dwa dni dowiezie brakującą część. Piastę wydłubuję w każdych warunkach w godzinę, a jak zapomnę podeprzeć wahacz to nawet krócej :)21 Romuś świadkiem :oops:
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Optymalna opona Pajero 2.8 MT 2' liftu

Post autor: PiRoman » wt gru 27, 2016 5:34 pm

Kabal pisze: :)21 Romuś świadkiem :oops:
Nie odzywaj się do mnie... :evil: Mało mi nie zakrwawiłeś podjazdu...

:lol:
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16855
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: Optymalna opona Pajero 2.8 MT 2' liftu

Post autor: Kabal » wt gru 27, 2016 6:51 pm

ma się ten reflux czy tam reflex :)21
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13259
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Optymalna opona Pajero 2.8 MT 2' liftu

Post autor: Misiek Cypr » wt gru 27, 2016 9:12 pm

Seria, sreria :)21

Jeep w orginale tez sie nie psul, ale sie wieszal za czesto. Mialem 3 auta w orginale, Gaza 69 ale bledy mlodosci go wykonczyly, bo skonczyl w lopianach na tajle, oraz dwa pajeraki. Pomijam Gaza w ocenie, ale pajeraki w serii mi w zupelnosci wystarczaly.

JRadek daje rade seryjnym pajero na ATekach z liftem -1.5" :)21 Nawet daje sie podpuszczac w dziury po Toitoiu 80 :)21
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15388
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: Optymalna opona Pajero 2.8 MT 2' liftu

Post autor: jradek » wt gru 27, 2016 9:52 pm

Ja kuwa czytam ten temat.
:)11



I glowkuje nad innym rozmiarem gumek do Podjarki.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Re: Optymalna opona Pajero 2.8 MT 2' liftu

Post autor: s3R » wt gru 27, 2016 10:55 pm

Kabal pisze:Wytrzymuje 33 bez scen. Tylko w szerokość nie można iść. 33x10.5 jest w sam raz ino może bez liftu budy nie wejść...
Budy na pewno nie będę podnosił.
Więc pewnie dostanie te 265/75R 16.

A właśnie apropos felg. Bo mam oryginalne alufelgi z pahero 15' z 31 AT Kumho - to pewnie zostanie na zimę i przeloty dłuższe po czarnym.
I drugi zestaw alufelg OZ 15 ale chyba pochodzących z partola.
Tylko coś mam nieodparte wrażenie że te z parcha będą tarły o zaciski albo wejdą na milimetry...
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Re: Optymalna opona Pajero 2.8 MT 2' liftu

Post autor: selim » wt gru 27, 2016 11:00 pm

Serek ...pochwal się
coś tam miał już za auta ?
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Re: Optymalna opona Pajero 2.8 MT 2' liftu

Post autor: s3R » wt gru 27, 2016 11:12 pm

pfff... no nie wiele w sumie.

Samurai 1.3
Rocky 2.0
Rocky 2.8
XJ 4.0
Grand Vitara 2.0 HDI
Grand Cherokee 2.7

A w międzyczasie Samurai zwany Dzinksem czyli z samuraia rama i buda do słupka B. No nie pochwy mostów zostały. ( Dizel z VW blokady, mechanik i wiele innych udogodnień), Budowany od zera.
A potem Vitara czyli zawias z patrola z ramą a napędem z BMW. Z vitary tylko buda była. To od anatola wzięliśmy ale całe trzeba było przerobić.
To z Dziadkiem mieliśmy takie 2 wspólne w sumie samochody bo razem startowaliśmy parę sezonów w przeprawie a potem w cross country.

No a teraz pahero...
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Re: Optymalna opona Pajero 2.8 MT 2' liftu

Post autor: selim » śr gru 28, 2016 10:33 am

Ostatnio też szukałem auta
pahero brałem pod uwagę ,ale stan ramy - tragedia
przynajmniej te które widziałem

jak coś było w miarę ..to ,trafiał się zdechlak 2.5


Grand Cherokee 2.7 ...to , dobre było ?
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Re: Optymalna opona Pajero 2.8 MT 2' liftu

Post autor: s3R » śr gru 28, 2016 11:14 am

Mój poszedł od razu do rozbiórki, cały zawias, napęd, bak, wydech out.
Co do poprawienia to od razu zrobić jak jest dostęp dobry.
Potem Czyszczenie, malowanie, konserwa. etc.
selim pisze: Grand Cherokee 2.7 ...to , dobre było ?
Bardzo dobry. 3 lata na wakacje jeździłem nim, łącznie z Albanią, Macedonia, Rumunią itp.
Tylko że do ciężkiego terenu to bym go nie wziął, ramy nie ma... dlatego sprzedałem.
Żeby koło większe zmieścić to mody trzeba robić duże już.

Ale do takiej turystyki spokojnej to super auto.
Motor dobry. Dynamiczny i mało palący. Bolączki znane i do opanowania bez rujnowania budżetu.
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Re: Optymalna opona Pajero 2.8 MT 2' liftu

Post autor: selim » śr gru 28, 2016 12:55 pm

z 15 tys, co-najmniej wsadzisz :wink:
zabawa kosztuje

raz jedyny jechałem pipem 4.0 ...sama jazda jak dla mnie tragedia
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości