nie działa napęd??

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Gęsior
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr maja 18, 2005 9:56 am
Lokalizacja: Gliwice

nie działa napęd??

Post autor: Gęsior » śr maja 18, 2005 1:46 pm

Heja

Kupiłem niedawno Pajero 2.5 Tdi z 1990 r ale jest chyba jakiś problem z napędem :-? . Staje na błocie pod górą i boksuje tylko tył. A kontrolka swieci na zielono od napędów czyli tak jakby włączony. Nie wiem co to jest ktoś mnie w konia zrobił czy co :o ? Wie ktoś co to może być??
gg: 9637404

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » śr maja 18, 2005 1:54 pm

A wał przedni się kręci?

Jesli tak, to pewnie masz uszkodzone sprzęgiełka automatyczne w piastach. ALbo masz manualne i ich nie zapiąłeś :)21

Albo masz wersję tylnonapędową :)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Gęsior
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr maja 18, 2005 9:56 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Gęsior » czw maja 19, 2005 6:59 am

Nie wiem czy wał się kręci. Muszę pojechać do mechanizatora chyba bo sam nic nie wymyślę. Co to znaczy tylnonapędowa :x ?? Ma most z przodu, ma tą bańkę żeby przełożyć napęd czy mechanizm różnicowy czy jak to się nazywa no to chyba powinien też ciągnąć na 4 kółka. Samochód terenowy z napędem na jedną oś to chyba kiszka jakaś nie terenówka. Wczoraj na równej tylko że mocno błotnistej drodze nie chciał iść (trochę wina laczków również bo prawie łyse). Dobrze że byłem sam bo kwas przed kolesiami. Ale tak być nie może, ma ktoś jeszcze jakiś pomysł co to może być i ile orientacyjnie naprawa kosztuje. To robota dla silnego fachowca co się specjalizuje w terenówkach czy taki ogólny znachor wystarczy??A blokadę mostu jednego czy tam obydwóch jakoś można zrobić jak fabrycznie nie ma?? No bo chyba nie ma :-? . Też nie jestem pewien. A przydałaby się bo u mnie jest dość ciężki teren i w zimie może być potrzebna :-? .Tylko tam mi się nie śmiać z moich wątpliwości bo jeszcze tydzień nie minął jak kupiłem moja pojarkę :x . Wolę się zapytać i mieć jakieś rozeznanie :)2 . No :wink:.
Aha a co to te sprzęgiełka manualne jak je się zapina, jak to sprawdzić i gdzie one są??
Pozdrawiam wszystkich pojarkowiczów i nie tylko :lol:
gg: 9637404

Awatar użytkownika
Toroo
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:43 am
Lokalizacja: Łask
Kontaktowanie:

Post autor: Toroo » czw maja 19, 2005 7:21 am

Blokady najprawdopodobniej nie ma, sprzęgiełka w orginale automaty(i tu może tkwić problem), manuale mają opis free- lock na automatach najczęściej napisane auto coś tam. :wink: Jeżeli zrobisz napędy pomyśl o normalnych oponach tzn co najmniej AT eki. Koszty mechaniorów strasznie zróżnicowane.

Awatar użytkownika
ap4x4
 
 
Posty: 1258
Rejestracja: śr mar 02, 2005 3:54 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: ap4x4 » czw maja 19, 2005 7:35 am

Manualne sprzęgiełka - z przodu w piastach (to co jest w środku jak patrzysz na felgę) Masz takie coś do przekręcenia i tam oprócz przesunięcia wajchy w środku musisz przekręcić na LOCK.
A jak pokręteł w piastach brak to masz automaty.
Może i trochę wolniej ale zawsze do celu.
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER

Awatar użytkownika
Gęsior
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr maja 18, 2005 9:56 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Gęsior » czw maja 19, 2005 8:57 am

ap4x4 pisze:Manualne sprzęgiełka - z przodu w piastach (to co jest w środku jak patrzysz na felgę) Masz takie coś do przekręcenia i tam oprócz przesunięcia wajchy w środku musisz przekręcić na LOCK.
A jak pokręteł w piastach brak to masz automaty.
Hello Koleżko!!
Ale jak to widać trzeba skręcić kołami na maksa czy jak? To gdzieś koło przegubu jest. Jak manual to trzeba za każdym razem to robić jak chcę włączyć 4x4??
gg: 9637404

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » czw maja 19, 2005 9:10 am

Trochę kolega błądzi...
Należy podejść do dowolnie wybranego przedniego koła pojazdu, przykucnąć i wzrok swój skierować centrycznie na sam środek koła (otwór centrujący felgę). Poszukiwane sprzęgiełko właśnie tam powinno się znajdować. Jeżeli jest manualne to będzie widoczne pokrętło z opisanymi pozycjami "4x2" i "4x4" lub "lock" i "free". Jeżeli jest automatyczne to prawdopodobnie będą widoczne tylko śruby mocujące. Aby napęd był przekazywany na przód to sprzęgiełka manualne muszą być przekręcone w pozycję "4x4" (lub "lock") i jednocześnie dźwignia od napędów w kabinie musi być przełożona w pozycję zapewniającą przekazywanie napędu na przód.

Awatar użytkownika
Toroo
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:43 am
Lokalizacja: Łask
Kontaktowanie:

Post autor: Toroo » czw maja 19, 2005 9:17 am

Nic kołami nie trzeba robić to jest to w środku koła (felgi).
Jeżeli masz manuale to na trasie robisz pozycje free (otwartą)
W terenie zapinasz sprzęgiełka i reduktor na 4h lub 4l. Jeżeli nie masz długiej trasy nie musisz wypinać sprzęgiełek tylko napęd na tył wrzucasz.
Pamiętaj, że wtedy napędzane są oba wały. Większe zużycie paliwa i tarcie.

Awatar użytkownika
Gęsior
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr maja 18, 2005 9:56 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Gęsior » czw maja 19, 2005 9:49 am

Dzięki Dzięki koledzy :)4 :)2 !!
Wieczorkiem popatrzę bo do pracki dojeżdżam audiczką i nie mam pojarki tu. Ale chyba ja tam nic nie widziałem do przekręcania i manipulowania. No nic zobaczę. W razie Wu będe jeszcze pytał
POZDRO
gg: 9637404

Awatar użytkownika
ralff
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: pt maja 28, 2004 2:57 pm
Lokalizacja: cracovia

Post autor: ralff » czw maja 19, 2005 12:50 pm

a w l300 to jak jest zapinany napęd manualnie czy automatycznie? :)9

Awatar użytkownika
Toroo
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:43 am
Lokalizacja: Łask
Kontaktowanie:

Post autor: Toroo » czw maja 19, 2005 12:57 pm

ralff pisze:a w l300 to jak jest zapinany napęd manualnie czy automatycznie? :)9
A który rok ??
Ale najprawdopodobniej automat.

Awatar użytkownika
ralff
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: pt maja 28, 2004 2:57 pm
Lokalizacja: cracovia

Post autor: ralff » czw maja 19, 2005 1:01 pm

zakładam że nie będzie sprzed '94, no na upartego 93.

Awatar użytkownika
Gęsior
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr maja 18, 2005 9:56 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Gęsior » czw maja 19, 2005 1:40 pm

No cóż nie wytrzymałem i wyrwałem się z pracki :) .
I okazuje się że wał się kręci po włączeniu napędu przedniego a sprzęgło chyba jest automat bo nie ma nic do włączania. Jest taka odkręcana kopułka i w środku smaru napchane. A na kopułce napis "AUTO FREE HUB". Ktoś wie co to znaczy????? Ile takie sprzęgła mogą kosztować??
gg: 9637404

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » czw maja 19, 2005 1:53 pm

A ja się tak zastanawiam, Ok ktoś jest nowy ale co tak jest nagle napalony na samochód 4x4, że od razu wydaje kasę. I nie sprawdza podstawowoej rzeczy w samochodzie terenowym jaką jest naped przód. Że co kupiłeś do jazdy po mieście - to po co Ci teraz szukac napedu ? !! Nie masz podstawowej wiedzy - rozumiem. Ale prosisz kogoś kto Ci może doradzić. Ale napiszę Auto Free HUB oznacza pełne automaty, tzn. same się zapną i rozepną (teoretycznie).
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

Awatar użytkownika
Glina
 
 
Posty: 292
Rejestracja: pt maja 07, 2004 7:27 am
Lokalizacja: Szczebra

Post autor: Glina » czw maja 19, 2005 2:12 pm

Jak jest Auto Free Hub i nie działa napęd to znaczy że są zepsute i się nie zapinają. Musisz sobie nabyć nowe manualne tak ca. 450 zł szt. plus koszty wymiany. W sumie bekniesz tak z 1100 złociszy. Sprzęgiełka można kupić przez internet. Musisz tylko poszukac. Wytrwałości życzę.
Darz Bór!

Awatar użytkownika
Toroo
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:43 am
Lokalizacja: Łask
Kontaktowanie:

Post autor: Toroo » czw maja 19, 2005 3:32 pm

Jeżeli zmieniasz załóż manuale.
Może jednak uda się naprawić, albo zrobić na stałe.
Albo poszukaj tutaj :
http://www.rajdy4x4.pl/sklep/grupy/37

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » czw maja 19, 2005 3:53 pm

Czasem można naprawić samemu, jak się podstawowy zmysł techniczny.

No i wszystko zależy co się sypnęło. Często pękają np. plastkiowe ringi, czy sprężynki.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
dromad
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: czw wrz 16, 2004 12:59 pm
Lokalizacja: wołomin

Post autor: dromad » pt maja 20, 2005 8:01 am

W pajero najczęściej wycierają się metalowe ślizgi,
Można rozebrać sprzęgiełka i wyjąc głowną zębatkę spinającą i sprężynę i wszystko spowrotem skręcić. Aby zapiąć 4x4 trzeba "tylko " odkręcić dekielek wsunąć żebatkę, docisnąć sprężyną i zakręcić dekielek i wtedy sprzęgiełka spięte są na stałe. Trochę kłopotliwe rozwiązanie, ale jak się mało jeździ w terenie to 1000 zł w kieszeni.

Awatar użytkownika
ArturS
 
 
Posty: 210
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 11:08 pm
Lokalizacja: Żary

Post autor: ArturS » pt maja 20, 2005 8:42 am

Fazi pisze:A ja się tak zastanawiam, Ok ktoś jest nowy ale co tak jest nagle napalony na samochód 4x4, że od razu wydaje kasę. I nie sprawdza podstawowoej rzeczy w samochodzie terenowym jaką jest naped przód. Że co kupiłeś do jazdy po mieście - to po co Ci teraz szukac napedu ? !! Nie masz podstawowej wiedzy - rozumiem. Ale prosisz kogoś kto Ci może doradzić. Ale napiszę Auto Free HUB oznacza pełne automaty, tzn. same się zapną i rozepną (teoretycznie).
Święte słowa. :)2
3.0 V6 +Ironman

Awatar użytkownika
Toroo
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:43 am
Lokalizacja: Łask
Kontaktowanie:

Post autor: Toroo » pt maja 20, 2005 8:59 am

Panowie człowiek uczy się na własnych błędach. Szkoda tylko, że w przypadku autek to takie kosztowne :)15

Awatar użytkownika
Gęsior
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr maja 18, 2005 9:56 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Gęsior » pt maja 20, 2005 9:12 am

Ble ble!!
Nie myślałem że takie coś w samochodzie terenowym może wogóle nie działać. Jakieś sprzęgiełka fiu bździu. Wał most dyfer koła przegub i starczy a tu masz sprzęgiełko jakieś zasrane zjebutane. Poza tym kupowałekm w duuuuuużym mieście i nie było gdzie sprawdzić. A sprzedawca był bardzo przekonujący :oops: "teraz powinna kierownica ciężej chodzić" i takie tam. A może on sam nie wiedział bo mówił że w terenie nie jeździł i ło. Zawodowo nie handluje samochodami i nie znam tych myków psychologicznych.
Tak że ja nie mam 6 latek żeby mnie karcić tylko jak ktoś coś wie to niech napisze a jak nie to niech zamilknie i swoje tatusiowe uwagi zachowa dla potomnych :evil: . To jest forum żeby sobie pomagać a nie zjebki dawać.
Ostatnio zmieniony czw cze 09, 2005 10:42 am przez Gęsior, łącznie zmieniany 1 raz.
gg: 9637404

Awatar użytkownika
Toroo
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:43 am
Lokalizacja: Łask
Kontaktowanie:

Post autor: Toroo » pt maja 20, 2005 9:31 am

Gęsior wyluzuj. Mogłeś wejść na forum przed zakupem autka. Teraz niestety masz wydatek. Ale nie przejmuj się ja i naprawdę wielu innych
mieliśmy podobne problemy.

Rekwizytornia
 
 
Posty: 258
Rejestracja: wt kwie 19, 2005 8:11 pm
Lokalizacja: Beskid Niski

Post autor: Rekwizytornia » pt maja 20, 2005 12:01 pm

ralff pisze:a w l300 to jak jest zapinany napęd manualnie czy automatycznie? :)9
W moim z '95 są automatyczne i działają. (nie działają inne rzeczy)
A tym, co nie chcą wiedzieć, co się gdzie załacza - polecam Legacy (- piszę to bez przekąsu) Moje przez 5 lat pracowało w takim terenie, jakiego większość terenówek (pewnie nie dotyczy to ludzi obecnych na tym forum) jeżdżących po tym kraju nawet nie widziała.

Ja czytałem forum przed zakupem i w parę rzeczy nie dałem się wpuścic, ale parę innych i tak mnie zaskoczyło :)11 . No ale moja sztuka jeszt wyjątkowo nietypowa.

Przy zakupie w mieście polecam wysypiska śmieci i nasypy kolejowe :lol:

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » pt maja 20, 2005 12:46 pm

Gęsior pisze:Ble ble!!
Nie myślałem że takie coś w samochodzie terenowym może wogóle nie działać. Jakieś sprzęgiełka fiu bździu. Wał most dyfer koła przegub i starczy a tu masz sprzęgiełko jakieś zasrane zjebutane. Poza tym kupowałekm w duuuuuużym mieście i nie było gdzie sprawdzić. A sprzedawca był bardzo przekonujący :oops: "teraz powinna kierownica ciężej chodzić" i takie tam. A może on sam nie wiedział bo mówił że w terenie nie jeździł i ło. Zawodowo nie handluje samochodami i nie znam tych myków psychologicznych.
Tak że ja nie mam 6 latek żeby mnie karcić tylko jak ktoś coś wie to niech napisze a jak nie to niech zamilknie i swoje tatusiowe uwagi zachowa dla potomnych :evil: . To jest forum żeby sobie pomagać a nie zjebki dawać. ZapomniałeeeeeeeeeŚŚŚŚŚ :evil:
Żadne tatusiwe jak napisałeś - napisałem co myślałem, nie z myslą by Cię karcić ale może ktoś przeczyta i bedzie miał ostrzeżenie na przyszłość. Aczkolwiek Twoje wytłumaczenie jak kupowałeś samochód - rozbaiwło mnie ! Nie będę oceniał, stało się i teraz musisz ponieść konsekwencje. Zadkładam, że da się je naprawić i tym optymistycznym akcentem POZDRAWIAM :P
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » pt maja 20, 2005 1:07 pm

Ble ble!!
;
Jakieś sprzęgiełka fiu bździu.
;
sprzęgiełko jakieś zasrane zjebutane
;
Tak że ja nie mam 6 latek żeby mnie karcić tylko jak ktoś coś wie to niech napisze a jak nie to niech zamilknie i swoje tatusiowe uwagi zachowa dla potomnych
Spójrz na te Twoje wyrazenia , i zastanów sie co piszesz

Hm... czy to staje sie normą takie wejscia nowych??
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość