Fabryczna blokada mechanizmu różnicowego w Pajero

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 453
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Fabryczna blokada mechanizmu różnicowego w Pajero

Post autor: Peter » wt lut 25, 2003 9:54 pm

Czy ktoś może widział cóś takiego na własne ślepia :o ? Słyszałem, że były takie modele, nawet widziałem jedno ogłoszenie z opisem i zdjęciem, ale poza tym - nic. Słyszałem, że te pajero z blokadą muszą mieć skrzynię typu "super select" czy jakos tak. Czy ktoś wie :)4 , jak te blokady są sterowane (elektrycznie, mechanicznie, pneumatycznie)? I co trzeba zrobić, przerobić/wymienić, żeby je zamontować :)5 Bo może jeśli to nie byłoby zbyt kosztowne, to można by takie zmontować... :o
MISIE SIĘ NIE PSUJĄ !!
G 300D Turbo 460.3

Awatar użytkownika
Marek Glinka
Posty: 616
Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marek Glinka » wt lut 25, 2003 10:06 pm

Sterowane mogą być mechanicznie, elektrycznie albo pneumatycznie
Tanio sie raczej nie da :( Trzeba wymienić kosz satelitów
ARB takie robi. Kosztuje w Stanach 735$ + 225$ kompresor+ jakieś 30 reszta szpei
Q..wa tam jest lepsza inflacja niż u nas. Jeszcze niedawno kosztowała 100 baksów mniej kompresor też chyba 130. A mówią, że tam jest tak dobrze :lol: :lol:
Marecki jestem...... :wink:
Toyota Hilux 2,4D to już historia :cry: :cry: :cry:
Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila :cry: :cry:

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 453
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Peter » wt lut 25, 2003 10:17 pm

Ale ja nie mówię o ARB, ale o tym, co fabryka jakaś w krainie kwitnącej wiśni i prasowanego ryżu wykoncypowała. :D To w sumie powinno pasować, trzeba by tylko wymienic np. główkę i coś tam jeszcze....
Widziałem taki model, miał fabryczna blokadę, regulowane :o zawieszenie, ale to był "long" z silniczkiem V6... :-?
MISIE SIĘ NIE PSUJĄ !!
G 300D Turbo 460.3

Awatar użytkownika
Marek Glinka
Posty: 616
Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marek Glinka » wt lut 25, 2003 10:36 pm

Jak na to nie patrzał zasada działania jest taka sama. Poszuakj takiego mostu i sprawa z głowy
Marecki jestem...... :wink:
Toyota Hilux 2,4D to już historia :cry: :cry: :cry:
Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila :cry: :cry:

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 453
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Peter » wt lut 25, 2003 10:56 pm

Marek Glinka pisze:Jak na to nie patrzał zasada działania jest taka sama.
Taaaaaaa?????? ale koszty nie te... :-?
:D
MISIE SIĘ NIE PSUJĄ !!
G 300D Turbo 460.3

Awatar użytkownika
Marek Glinka
Posty: 616
Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marek Glinka » wt lut 25, 2003 11:23 pm

Jak znajdziesz ...........i do tego w dobrym stanie. Czego Ci mój Hilux i ja z całego serca życzą :lol: :lol: :)2 :)2
Marecki jestem...... :wink:
Toyota Hilux 2,4D to już historia :cry: :cry: :cry:
Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila :cry: :cry:

Kosiarz
  
  
Posty: 684
Rejestracja: pn kwie 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: skądinąd

Post autor: Kosiarz » śr lut 26, 2003 9:49 am

Blokada jest mechaniczna (100%), sterowana pneumatycznie. Montowana w modelach V z układem "super select" ale też nie we wszystkich, w niektórych montowane było LSD
Pozdro,
To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.

Kosiarz
  
  
Posty: 684
Rejestracja: pn kwie 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: skądinąd

Post autor: Kosiarz » śr lut 26, 2003 9:56 am

Aha, jeszcze, widziałem takie cóś, u siebie:), jeszcze działa

macieksza
Posty: 478
Rejestracja: czw maja 02, 2002 1:00 am

Post autor: macieksza » śr lut 26, 2003 10:07 am

a masz LSD czy pełną mechaniczną?

Kosiarz
  
  
Posty: 684
Rejestracja: pn kwie 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: skądinąd

Post autor: Kosiarz » śr lut 26, 2003 10:14 am

Broń Panie Boże przed LSD, mechaniczną

macieksza
Posty: 478
Rejestracja: czw maja 02, 2002 1:00 am

Post autor: macieksza » śr lut 26, 2003 11:43 am

a jakieś symbole tego cobym wiedział jak takiego mostu (a pewnie raczej samej główki) szukać?????

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 453
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Peter » śr lut 26, 2003 12:15 pm

Marek Glinka pisze:Jak znajdziesz ...........i do tego w dobrym stanie. Czego Ci mój Hilux i ja z całego serca życzą :lol: :lol: :)2 :)2
THX ! :)2 Niech ci bozia w dzieciach... :D :D
MISIE SIĘ NIE PSUJĄ !!
G 300D Turbo 460.3

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 453
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Peter » śr lut 26, 2003 12:16 pm

Kosiarz pisze:Blokada jest mechaniczna (100%), sterowana pneumatycznie. Montowana w modelach V z układem "super select" ale też nie we wszystkich, w niektórych montowane było LSD
Pozdro,
Czyli reasujmując: musiałbym wymienić skrzynię na ten superselect. A reduktor też? A wałl jest inny czy różni się tylko główką ?
gdzie umieszczony jest przycisk/przełącznik sterujący ?
Jeśli podciśnieniowo, to jakaś instalacja też jest potrzebna... :-?
Nie masz jakiegoś schemata tego ustrojstwa ?
Ostatnio zmieniony śr lut 26, 2003 12:36 pm przez Peter, łącznie zmieniany 1 raz.
MISIE SIĘ NIE PSUJĄ !!
G 300D Turbo 460.3

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr lut 26, 2003 12:28 pm

Chyba nie tylko w V, w TD 96 chyba też przy SUPER SELECT z tyłu były montowane blokady mechaniczne ze sterowaniem podciśnieniowym.

Kosiarz
  
  
Posty: 684
Rejestracja: pn kwie 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: skądinąd

Post autor: Kosiarz » śr lut 26, 2003 1:23 pm

V- nie oznacza silnika widlastego tylko początek kodu modelu 8)
Jeżeli chodzi o możliwość przełożenia skrzyni , to nie proponuje, po pierwsze koszt skrzyni znaczny, do tego trza zakupić reduktor, tylny most (o ile jest takie samo przełożenie), instalację elektryczną, instalację pneumatyczną, sterownik, elektrozawory a i tak to będzie tylko rzeźba w gównie.
Dodatkowo zmieniając most weź pod uwage to że most od V jest na sprężynach a od L na sprężynach.
Za pieniądze wydane na taką przeróbkę lepiej kupić blokadę ARB
Pozdro,
To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr lut 26, 2003 1:45 pm

Kosiarz pisze:V- nie oznacza silnika widlastego tylko początek kodu modelu 8)
Ups... gdzieś tu była jakaś dziura po myszach, chyba się schowam :D
Tak to jest, nie wiem o czym ale 3 grosze wtrace. :)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 453
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Peter » śr lut 26, 2003 1:47 pm

Hmmm.... no to wygląda na to, że się nie opłaca... ale jakby dostać np tanio most i skrzynię z reduktorem ? tak za jakieś 1000 - 1500 PLN w sumie ? Koszt dodatkowych przeróbek i montażu jakieś może następny 1000... to w sumie taniej niż ARB chyba.... :roll:
MISIE SIĘ NIE PSUJĄ !!
G 300D Turbo 460.3

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 453
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Peter » śr lut 26, 2003 1:48 pm

Bocian pisze:Tak to jest, nie wiem o czym ale 3 grosze wtrace. :)
Dobrze, że dzieci nie podrzucasz... :D
MISIE SIĘ NIE PSUJĄ !!
G 300D Turbo 460.3

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 453
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Peter » śr lut 26, 2003 1:49 pm

Kosiarz pisze:most od V jest na sprężynach a od L na sprężynach
:o :)21
MISIE SIĘ NIE PSUJĄ !!
G 300D Turbo 460.3

Kosiarz
  
  
Posty: 684
Rejestracja: pn kwie 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: skądinąd

Post autor: Kosiarz » śr lut 26, 2003 1:55 pm

Ups.......
Tak to jest jak pisze sie z pryncypałem na głowie.
Ale wiadomo o co chodzi :wink:
Mało być.....a L na resorach..........
Sorry
To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 453
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Peter » śr lut 26, 2003 2:08 pm

Kosiarz pisze:z pryncypałem na głowie.
A nie za ciężki aby ? :wink:
MISIE SIĘ NIE PSUJĄ !!
G 300D Turbo 460.3

macieksza
Posty: 478
Rejestracja: czw maja 02, 2002 1:00 am

Post autor: macieksza » śr lut 26, 2003 3:37 pm

a ty co??? następny z autorskim tematem? :)21

do roboty byś sie wzioł :evil: :)21 bo trza na samochód służbowy zarobić :)23 :)21

Awatar użytkownika
Marek Glinka
Posty: 616
Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marek Glinka » śr lut 26, 2003 4:30 pm

Peter pisze:jakby dostać np tanio most i skrzynię z reduktorem ? tak za jakieś 1000 - 1500 PLN w sumie ?
..........chyba od poloneza :lol: , no może jak masz znajomych wedkarzy :D
Marecki jestem...... :wink:
Toyota Hilux 2,4D to już historia :cry: :cry: :cry:
Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila :cry: :cry:

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 453
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Peter » śr lut 26, 2003 4:45 pm

Marek Glinka pisze: no może jak masz znajomych wedkarzy :D
Hehe, ni mom :cry:
:)21
MISIE SIĘ NIE PSUJĄ !!
G 300D Turbo 460.3

Awatar użytkownika
kazmir
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 44
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 1:54 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: kazmir » pt cze 06, 2003 10:50 pm

w tych instrukcjach serwisowych od ruskich amerykanow w dziale rear axle jest mowa o limited slip differential , i wyglada ze byly dwie wersje tylnego napedu niezalezne od silnika 1.conventional differential i 2.limited slip differential. Instrukcja o ktorej mowie to ta od montero 89. Byc moze da sie w mitsubishi(pewnie najlepiej do stanow napisac bo u nas to zleja) dowiedziec jakie to elementy i co trzeba zmienic, jezeli sie da.
Instrukcja do przodu jest za gruba, nic tam nie kumam... :)
No ale moze gadam bez sensu bo mi ta instrukcja to malo mowi, nawet obrazkow nie rozumiem.
pajero '88 2.5TD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości