stabilizator :)- co z nim??

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Gęsior
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr maja 18, 2005 9:56 am
Lokalizacja: Gliwice

stabilizator :)- co z nim??

Post autor: Gęsior » czw cze 30, 2005 10:46 am

Witam!
Wie ktoś może jak przykręca się stabilizator do "tego pod spodem". No bo coś dzwoniło mi od dłuższgo czasu pod samochodem. Okazało się że to ten powyginany pręt metalowy (fachowo chyba nazywany stabilizatorem) co łączy oba koła luźną miał śrubę co go trzymała. Spokojnie chodziła "góra dół" z 1 cm. Ale z tej śruby chyba nic nie będzie więc chyba ją obetne kątówką. Ale tam po obu stronach są takie przekładki gumowe i teraz nie wiem z jaką siłą to dokręcić bo przecież to musi "pracować". A może są specjalne jakieś śrubki do tego przeznaczone co skręcą się tyle i tyle i dalej nie pójdzie. Ja chcę to przykręcić na zwykłe śruby dziesiątki z podkładkami sprężynującymi i nakrętką taką z plastikiem w środku-co ciężko chodzi :D
Chłopy co z tym zrobić przykręcać czy co?? Bo jeszcze nie miałem doczynienia z takim ustrojstwem !!
Ostatnio zmieniony pt lip 01, 2005 6:14 am przez Gęsior, łącznie zmieniany 1 raz.
gg: 9637404

Awatar użytkownika
cianbo
 
 
Posty: 265
Rejestracja: pt lut 07, 2003 2:57 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: cianbo » czw cze 30, 2005 11:04 am

Chodzi ci zapewne o stabilizator, a to o czym piszesz to łącznik stabilizatora do kupienia za ~25zł.
LR Discovery 300tdi '96 - Sprzedany!

Awatar użytkownika
Gęsior
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr maja 18, 2005 9:56 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Gęsior » czw cze 30, 2005 11:38 am

cianbo pisze:Chodzi ci zapewne o stabilizator, a to o czym piszesz to łącznik stabilizatora do kupienia za ~25zł.
To taka zwykła śrubka nie może być??
gg: 9637404

Awatar użytkownika
cianbo
 
 
Posty: 265
Rejestracja: pt lut 07, 2003 2:57 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: cianbo » czw cze 30, 2005 1:41 pm

Nie chodzi o śrube tylko o wybite gumy.
LR Discovery 300tdi '96 - Sprzedany!

Awatar użytkownika
Gęsior
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr maja 18, 2005 9:56 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Gęsior » pt lip 01, 2005 6:13 am

No zamówiłem juz ten łącznik, dzisiaj będzie. A to on będzie z gumami ?? Myślałem że sama śrubka tyle stoi. Dzięki za doradztwo :)2 :)2

No a ten drążek reakcyjny to któro to jest bo już zbaraniałem i co on robi??
gg: 9637404

Awatar użytkownika
Gęsior
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr maja 18, 2005 9:56 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Gęsior » wt lip 05, 2005 6:53 am

Jeszcze jedno! Z jaką siłą dokręcić ten łącznik? Jak tylko nakrętka z gumą się zetknie czy jakoś ciaśniej??
gg: 9637404

Awatar użytkownika
Piernik
Posty: 589
Rejestracja: czw sie 21, 2003 2:38 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Piernik » wt lip 05, 2005 7:10 am

ja jezdze z "eksmitowanym" stabilizatorem....
nie przeszkadza w "wykrzyzach" ;))
Ja Wam mówię jest dobrze, jest dobrze, jest dobrze
ale nie najgorzej jest
13-13
OffPoje TEAM

Awatar użytkownika
Gęsior
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr maja 18, 2005 9:56 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Gęsior » wt lip 05, 2005 10:55 am

Piernik pisze:ja jezdze z "eksmitowanym" stabilizatorem....
nie przeszkadza w "wykrzyzach" ;))
Znaczy całkiem go wypierdaczyłeś?? I co nie buja czy od czego on jest? Co on stabilizuje??
gg: 9637404

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » wt lip 05, 2005 11:08 am

a gdzie dostałeś te gumki bo też muszę wymienić
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Piernik
Posty: 589
Rejestracja: czw sie 21, 2003 2:38 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Piernik » wt lip 05, 2005 11:11 am

odpowiem Ci tak:
Kiwi jezdzi przede wszystkim w przeprawach - nie jest to auto codzienne - na czarnym tylko dojazdowki do rajdow. musisz wiedziec ze pajero nie ma zbyt pieknych wykrzyzy, a stabilizator w tym nie pomagal - stad jego eksmisja z pojazdu.
co do zachowania sie na czarnym - nie ma zbyt drastycznej roznicy w prowadzeniu - na zakretach jeno sie troszku bardziej przechyla, ale do wytrzymania.
z tego co widze pomykasz dlugim - ten jest nieco ciezszy.. moze sie zachowywac inaczej.
zobacz jeszcze jesli chodzi o gumy (mysle o tych przy wahaczach) czy aby od lanosa nie sa te same, choc nie powinienes miec problemu by nabyc podrabiane w sklepie z klamotami do japonczykow.
Ja Wam mówię jest dobrze, jest dobrze, jest dobrze
ale nie najgorzej jest
13-13
OffPoje TEAM

Awatar użytkownika
cianbo
 
 
Posty: 265
Rejestracja: pt lut 07, 2003 2:57 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: cianbo » wt lip 05, 2005 1:01 pm

Piernik a sprawdzałeś ile "wykrzyżu" ci dało wywalenie stabilizatora?
Centymetr? Dwa? :wink:
LR Discovery 300tdi '96 - Sprzedany!

Awatar użytkownika
Piernik
Posty: 589
Rejestracja: czw sie 21, 2003 2:38 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Piernik » wt lip 05, 2005 1:03 pm

nie o to chodzi doslownie - rzecz w tym ze latwiej w ten wykrzyz wchodzi - nie przeszkadza jedno drugiemu - i tu odczuwam wyrazna poprawe
Ja Wam mówię jest dobrze, jest dobrze, jest dobrze
ale nie najgorzej jest
13-13
OffPoje TEAM

Awatar użytkownika
cianbo
 
 
Posty: 265
Rejestracja: pt lut 07, 2003 2:57 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: cianbo » wt lip 05, 2005 1:05 pm

Ok, jak mi sie kiedyś bedzie chcialo to cholerstwo odkręcić to popróbuje bez :)
LR Discovery 300tdi '96 - Sprzedany!

Awatar użytkownika
Piernik
Posty: 589
Rejestracja: czw sie 21, 2003 2:38 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Piernik » wt lip 05, 2005 1:07 pm

robota naprawde drobna - jeno niekoniecznie srubki to wytrzymuja ;P
Ja Wam mówię jest dobrze, jest dobrze, jest dobrze
ale nie najgorzej jest
13-13
OffPoje TEAM

Awatar użytkownika
cianbo
 
 
Posty: 265
Rejestracja: pt lut 07, 2003 2:57 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: cianbo » wt lip 05, 2005 2:04 pm

Właśnie to miałem na myśli :)21
LR Discovery 300tdi '96 - Sprzedany!

Awatar użytkownika
byczy
 
 
Posty: 129
Rejestracja: wt cze 29, 2004 3:14 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: byczy » wt lip 05, 2005 2:10 pm

A tak wogóle, to mówicie o stabilizatorze przedniego zawieszenia, czy tylnego mostu?
Gumki są zupełnie uniwersalne, byleby otworki miały odpowiednie średnice. Ja długi czas jeździłem na jakichś zupełnie przypadkowo kupinych w sklepie gumiarskim (takim co sprzedają między innymi gumę na zelówki). Potem wymienili mi toto w warsztacie na inne, jak pojechałem z wybitymi dolnymi mocowaniami amorków przednich.
krótkie kanciaste Pajero 2,5TD -było, ale się skończyło

Awatar użytkownika
Piernik
Posty: 589
Rejestracja: czw sie 21, 2003 2:38 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Piernik » wt lip 05, 2005 2:11 pm

ja mowie o przodzie - z tylu u mnie nie stwierdzono w ogole ;)
Ja Wam mówię jest dobrze, jest dobrze, jest dobrze
ale nie najgorzej jest
13-13
OffPoje TEAM

Awatar użytkownika
cianbo
 
 
Posty: 265
Rejestracja: pt lut 07, 2003 2:57 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: cianbo » wt lip 05, 2005 2:54 pm

Z tyłu to chyba tylko w długich resorakach występuje i tych co z tyłu są na sprężynach.
LR Discovery 300tdi '96 - Sprzedany!

Awatar użytkownika
Piernik
Posty: 589
Rejestracja: czw sie 21, 2003 2:38 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Piernik » wt lip 05, 2005 2:55 pm

chyba jo
Ja Wam mówię jest dobrze, jest dobrze, jest dobrze
ale nie najgorzej jest
13-13
OffPoje TEAM

Awatar użytkownika
Gęsior
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr maja 18, 2005 9:56 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Gęsior » śr lip 06, 2005 6:40 am

goszen pisze:a gdzie dostałeś te gumki bo też muszę wymienić
pozdrawiam
Gumki były razem ze śrubką. Łącznik stablizatora to się nazywa jak kolega wcześniej wspomniał i kosztowało mnie 26 zyli. Nie licząc mojej robocizny :lol:
gg: 9637404

Awatar użytkownika
Gęsior
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr maja 18, 2005 9:56 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Gęsior » śr lip 06, 2005 6:43 am

U mnie są z tyłu też no i u mnie własnie jest na sprężynach. To źle czy dobrze :lol: ??
gg: 9637404

Awatar użytkownika
PLis
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: pt mar 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: PLis » ndz lip 10, 2005 6:33 pm

Kupiłem niedawno dwa łączniki na przód w JapanCarsie i po miesiącu w jednym praktycznie nie ma już gum, a w drugim są w stanie szczątkowym. (przy normalnej jeździe szosowej)
Chyba sobie dorobię poliuretany..

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pn lip 11, 2005 7:58 pm

w USA znalazlem firme co robi szpej do Pajero ...maja taki specialny rozłaczany stabilizator ...tylko ciuliki zdjecia nie dali :roll: ale posłalem do nich meja :)2
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
*MadMax*
 
 
Posty: 106
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 5:16 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: *MadMax* » śr lip 13, 2005 1:57 pm

PLis pisze:Kupiłem niedawno dwa łączniki na przód w JapanCarsie i po miesiącu w jednym praktycznie nie ma już gum, a w drugim są w stanie szczątkowym. (przy normalnej jeździe szosowej)
Chyba sobie dorobię poliuretany..
ja zanabywałem takowe cuś w serwisie we Wrocku u pana O oczywiście !!
Bo w J&C to dwa razy wymieniałem i dwa razy w wielkość się nie wstrzelili :)3 a tam po numerze VIN i po zawodach ale niestety koszt 5x większy niż w JC :)3 ale cały czas jeżdżą a jeżdże na nich dużo i to w różnych warunkach :)2
I Herkules dupa gdzie żelaza kupa!!!

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » śr lip 13, 2005 3:48 pm

Piernik pisze:nie o to chodzi doslownie - rzecz w tym ze latwiej w ten wykrzyz wchodzi - nie przeszkadza jedno drugiemu - i tu odczuwam wyrazna poprawe
ja szczególnie odczuwam poprawe bo jak Pirnikowi wykrzyż nie wyjdzie to mnie później przy triforze zatyka :wink:
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość