Pajero, Montero, Shogun, L200
Moderator: Kosiarz
-
Gęsior
-

- Posty: 263
- Rejestracja: śr maja 18, 2005 9:56 am
- Lokalizacja: Gliwice
Post
autor: Gęsior » czw cze 30, 2005 10:46 am
Witam!
Wie ktoś może jak przykręca się stabilizator do "tego pod spodem". No bo coś dzwoniło mi od dłuższgo czasu pod samochodem. Okazało się że to ten powyginany pręt metalowy (fachowo chyba nazywany stabilizatorem) co łączy oba koła luźną miał śrubę co go trzymała. Spokojnie chodziła "góra dół" z 1 cm. Ale z tej śruby chyba nic nie będzie więc chyba ją obetne kątówką. Ale tam po obu stronach są takie przekładki gumowe i teraz nie wiem z jaką siłą to dokręcić bo przecież to musi "pracować". A może są specjalne jakieś śrubki do tego przeznaczone co skręcą się tyle i tyle i dalej nie pójdzie. Ja chcę to przykręcić na zwykłe śruby dziesiątki z podkładkami sprężynującymi i nakrętką taką z plastikiem w środku-co ciężko chodzi
Chłopy co z tym zrobić przykręcać czy co?? Bo jeszcze nie miałem doczynienia z takim ustrojstwem

Ostatnio zmieniony pt lip 01, 2005 6:14 am przez
Gęsior, łącznie zmieniany 1 raz.
gg: 9637404
-
cianbo
-

- Posty: 265
- Rejestracja: pt lut 07, 2003 2:57 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: cianbo » czw cze 30, 2005 11:04 am
Chodzi ci zapewne o stabilizator, a to o czym piszesz to łącznik stabilizatora do kupienia za ~25zł.
LR Discovery 300tdi '96 - Sprzedany!
-
Gęsior
-

- Posty: 263
- Rejestracja: śr maja 18, 2005 9:56 am
- Lokalizacja: Gliwice
Post
autor: Gęsior » czw cze 30, 2005 11:38 am
cianbo pisze:Chodzi ci zapewne o stabilizator, a to o czym piszesz to łącznik stabilizatora do kupienia za ~25zł.
To taka zwykła śrubka nie może być??
gg: 9637404
-
cianbo
-

- Posty: 265
- Rejestracja: pt lut 07, 2003 2:57 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: cianbo » czw cze 30, 2005 1:41 pm
Nie chodzi o śrube tylko o wybite gumy.
LR Discovery 300tdi '96 - Sprzedany!
-
Gęsior
-

- Posty: 263
- Rejestracja: śr maja 18, 2005 9:56 am
- Lokalizacja: Gliwice
Post
autor: Gęsior » pt lip 01, 2005 6:13 am
No zamówiłem juz ten łącznik, dzisiaj będzie. A to on będzie z gumami

Myślałem że sama śrubka tyle stoi. Dzięki za doradztwo
No a ten drążek reakcyjny to któro to jest bo już zbaraniałem i co on robi??
gg: 9637404
-
Gęsior
-

- Posty: 263
- Rejestracja: śr maja 18, 2005 9:56 am
- Lokalizacja: Gliwice
Post
autor: Gęsior » wt lip 05, 2005 6:53 am
Jeszcze jedno! Z jaką siłą dokręcić ten łącznik? Jak tylko nakrętka z gumą się zetknie czy jakoś ciaśniej??
gg: 9637404
-
Piernik

- Posty: 589
- Rejestracja: czw sie 21, 2003 2:38 pm
- Lokalizacja: Toruń
Post
autor: Piernik » wt lip 05, 2005 7:10 am
ja jezdze z "eksmitowanym" stabilizatorem....
nie przeszkadza w "wykrzyzach"

)
Ja Wam mówię jest dobrze, jest dobrze, jest dobrze
ale nie najgorzej jest
13-13
OffPoje TEAM
-
Gęsior
-

- Posty: 263
- Rejestracja: śr maja 18, 2005 9:56 am
- Lokalizacja: Gliwice
Post
autor: Gęsior » wt lip 05, 2005 10:55 am
Piernik pisze:ja jezdze z "eksmitowanym" stabilizatorem....
nie przeszkadza w "wykrzyzach"

)
Znaczy całkiem go wypierdaczyłeś?? I co nie buja czy od czego on jest? Co on stabilizuje??
gg: 9637404
-
goszen
-

- Posty: 1165
- Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
- Lokalizacja: Bytów
Post
autor: goszen » wt lip 05, 2005 11:08 am
a gdzie dostałeś te gumki bo też muszę wymienić
pozdrawiam
-
Piernik

- Posty: 589
- Rejestracja: czw sie 21, 2003 2:38 pm
- Lokalizacja: Toruń
Post
autor: Piernik » wt lip 05, 2005 11:11 am
odpowiem Ci tak:
Kiwi jezdzi przede wszystkim w przeprawach - nie jest to auto codzienne - na czarnym tylko dojazdowki do rajdow. musisz wiedziec ze pajero nie ma zbyt pieknych wykrzyzy, a stabilizator w tym nie pomagal - stad jego eksmisja z pojazdu.
co do zachowania sie na czarnym - nie ma zbyt drastycznej roznicy w prowadzeniu - na zakretach jeno sie troszku bardziej przechyla, ale do wytrzymania.
z tego co widze pomykasz dlugim - ten jest nieco ciezszy.. moze sie zachowywac inaczej.
zobacz jeszcze jesli chodzi o gumy (mysle o tych przy wahaczach) czy aby od lanosa nie sa te same, choc nie powinienes miec problemu by nabyc podrabiane w sklepie z klamotami do japonczykow.
Ja Wam mówię jest dobrze, jest dobrze, jest dobrze
ale nie najgorzej jest
13-13
OffPoje TEAM
-
cianbo
-

- Posty: 265
- Rejestracja: pt lut 07, 2003 2:57 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: cianbo » wt lip 05, 2005 1:01 pm
Piernik a sprawdzałeś ile "wykrzyżu" ci dało wywalenie stabilizatora?
Centymetr? Dwa?

LR Discovery 300tdi '96 - Sprzedany!
-
Piernik

- Posty: 589
- Rejestracja: czw sie 21, 2003 2:38 pm
- Lokalizacja: Toruń
Post
autor: Piernik » wt lip 05, 2005 1:03 pm
nie o to chodzi doslownie - rzecz w tym ze latwiej w ten wykrzyz wchodzi - nie przeszkadza jedno drugiemu - i tu odczuwam wyrazna poprawe
Ja Wam mówię jest dobrze, jest dobrze, jest dobrze
ale nie najgorzej jest
13-13
OffPoje TEAM
-
cianbo
-

- Posty: 265
- Rejestracja: pt lut 07, 2003 2:57 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: cianbo » wt lip 05, 2005 1:05 pm
Ok, jak mi sie kiedyś bedzie chcialo to cholerstwo odkręcić to popróbuje bez

LR Discovery 300tdi '96 - Sprzedany!
-
Piernik

- Posty: 589
- Rejestracja: czw sie 21, 2003 2:38 pm
- Lokalizacja: Toruń
Post
autor: Piernik » wt lip 05, 2005 1:07 pm
robota naprawde drobna - jeno niekoniecznie srubki to wytrzymuja ;P
Ja Wam mówię jest dobrze, jest dobrze, jest dobrze
ale nie najgorzej jest
13-13
OffPoje TEAM
-
cianbo
-

- Posty: 265
- Rejestracja: pt lut 07, 2003 2:57 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: cianbo » wt lip 05, 2005 2:04 pm
Właśnie to miałem na myśli

LR Discovery 300tdi '96 - Sprzedany!
-
byczy
-

- Posty: 129
- Rejestracja: wt cze 29, 2004 3:14 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: byczy » wt lip 05, 2005 2:10 pm
A tak wogóle, to mówicie o stabilizatorze przedniego zawieszenia, czy tylnego mostu?
Gumki są zupełnie uniwersalne, byleby otworki miały odpowiednie średnice. Ja długi czas jeździłem na jakichś zupełnie przypadkowo kupinych w sklepie gumiarskim (takim co sprzedają między innymi gumę na zelówki). Potem wymienili mi toto w warsztacie na inne, jak pojechałem z wybitymi dolnymi mocowaniami amorków przednich.
krótkie kanciaste Pajero 2,5TD -było, ale się skończyło
-
Piernik

- Posty: 589
- Rejestracja: czw sie 21, 2003 2:38 pm
- Lokalizacja: Toruń
Post
autor: Piernik » wt lip 05, 2005 2:11 pm
ja mowie o przodzie - z tylu u mnie nie stwierdzono w ogole

Ja Wam mówię jest dobrze, jest dobrze, jest dobrze
ale nie najgorzej jest
13-13
OffPoje TEAM
-
cianbo
-

- Posty: 265
- Rejestracja: pt lut 07, 2003 2:57 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: cianbo » wt lip 05, 2005 2:54 pm
Z tyłu to chyba tylko w długich resorakach występuje i tych co z tyłu są na sprężynach.
LR Discovery 300tdi '96 - Sprzedany!
-
Piernik

- Posty: 589
- Rejestracja: czw sie 21, 2003 2:38 pm
- Lokalizacja: Toruń
Post
autor: Piernik » wt lip 05, 2005 2:55 pm
chyba jo
Ja Wam mówię jest dobrze, jest dobrze, jest dobrze
ale nie najgorzej jest
13-13
OffPoje TEAM
-
Gęsior
-

- Posty: 263
- Rejestracja: śr maja 18, 2005 9:56 am
- Lokalizacja: Gliwice
Post
autor: Gęsior » śr lip 06, 2005 6:40 am
goszen pisze:a gdzie dostałeś te gumki bo też muszę wymienić
pozdrawiam
Gumki były razem ze śrubką. Łącznik stablizatora to się nazywa jak kolega wcześniej wspomniał i kosztowało mnie 26 zyli. Nie licząc mojej robocizny

gg: 9637404
-
Gęsior
-

- Posty: 263
- Rejestracja: śr maja 18, 2005 9:56 am
- Lokalizacja: Gliwice
Post
autor: Gęsior » śr lip 06, 2005 6:43 am
U mnie są z tyłu też no i u mnie własnie jest na sprężynach. To źle czy dobrze

gg: 9637404
-
PLis
- jestem tu nowy...

- Posty: 4
- Rejestracja: pt mar 22, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: PLis » ndz lip 10, 2005 6:33 pm
Kupiłem niedawno dwa łączniki na przód w JapanCarsie i po miesiącu w jednym praktycznie nie ma już gum, a w drugim są w stanie szczątkowym. (przy normalnej jeździe szosowej)
Chyba sobie dorobię poliuretany..
-
Eskapada
-

- Posty: 6434
- Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Eskapada » pn lip 11, 2005 7:58 pm
w USA znalazlem firme co robi szpej do Pajero ...maja taki specialny rozłaczany stabilizator ...tylko ciuliki zdjecia nie dali

ale posłalem do nich meja

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33
-
*MadMax*
-

- Posty: 106
- Rejestracja: ndz sty 09, 2005 5:16 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: *MadMax* » śr lip 13, 2005 1:57 pm
PLis pisze:Kupiłem niedawno dwa łączniki na przód w JapanCarsie i po miesiącu w jednym praktycznie nie ma już gum, a w drugim są w stanie szczątkowym. (przy normalnej jeździe szosowej)
Chyba sobie dorobię poliuretany..
ja zanabywałem takowe cuś w serwisie we Wrocku u pana O oczywiście
Bo w J&C to dwa razy wymieniałem i dwa razy w wielkość się nie wstrzelili

a tam po numerze VIN i po zawodach ale niestety koszt 5x większy niż w JC

ale cały czas jeżdżą a jeżdże na nich dużo i to w różnych warunkach

I Herkules dupa gdzie żelaza kupa!!!
-
majcher

- Posty: 2015
- Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: majcher » śr lip 13, 2005 3:48 pm
Piernik pisze:nie o to chodzi doslownie - rzecz w tym ze latwiej w ten wykrzyz wchodzi - nie przeszkadza jedno drugiemu - i tu odczuwam wyrazna poprawe
ja szczególnie odczuwam poprawe bo jak Pirnikowi wykrzyż nie wyjdzie to mnie później przy triforze zatyka

aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość