Problem z 3.0 V6.
Moderator: Kosiarz
Problem z 3.0 V6.
Witam!
Może ktoś z koleżeństwa posiadający 3.0 V6 w L040 spotkał się z takim oto problemem:
Jak jest zimny to ma problemy z wejściem na obroty, słychać strzały w tłumik, przy szybkim wciśnięciu gazu dusi się.
Jak się rozgrzeje jest troszkę lepiej, ale nadal ma problemy z wejściem na obroty, jak się dodaje gazu delikatnie to wchodzi elegancko na obroty.
Na wolnych obrotach pracuje równo, nieważne zimny czy ciepły.
Wydaje mi się że może mieć problemy z wyprzedzeniem zapłonu, ale przeszukałem całą dostępną dokumentację i nie mogę dojść jak on ma rozwiązane wyprzedzanie zapłonu, powinno być podciśnieniowe, ale aparat zapłonowy nie posiada korektora podciśnieniowego, nie ma również czujnika ciśnienia bezwzględnego, bo to wkońcu komputer.
Trochę długie wyszło, sprawdziłem już chyba wszystko, świece ok, pali na wszystkie gary, paliwo ok, nowy filtr paliwa.
Może ktoś z koleżeństwa posiadający 3.0 V6 w L040 spotkał się z takim oto problemem:
Jak jest zimny to ma problemy z wejściem na obroty, słychać strzały w tłumik, przy szybkim wciśnięciu gazu dusi się.
Jak się rozgrzeje jest troszkę lepiej, ale nadal ma problemy z wejściem na obroty, jak się dodaje gazu delikatnie to wchodzi elegancko na obroty.
Na wolnych obrotach pracuje równo, nieważne zimny czy ciepły.
Wydaje mi się że może mieć problemy z wyprzedzeniem zapłonu, ale przeszukałem całą dostępną dokumentację i nie mogę dojść jak on ma rozwiązane wyprzedzanie zapłonu, powinno być podciśnieniowe, ale aparat zapłonowy nie posiada korektora podciśnieniowego, nie ma również czujnika ciśnienia bezwzględnego, bo to wkońcu komputer.
Trochę długie wyszło, sprawdziłem już chyba wszystko, świece ok, pali na wszystkie gary, paliwo ok, nowy filtr paliwa.
3.0 V6 +Ironman
A check engine świeci się?
Jak nie to i tak sprawdź błędy w komputerze, nie wiem jak w Miśku, ale w Toyce wytarczy 2 zworki w gnieździe diagnostycznym zewrzeć.
Wydaje się, że źle wysterowana jest mieszanka. Masz gaz? Był ostatnio jakiś strzał? Może przepływomierz? Generalnie rzecz bioroć brzmi to jak problem "elektroniczny", chiba, że problem przpustnicy jeszcze może być albo filtr powietrza.
Wyprzedzenie zapłonu reguluje komputer bezpośrednio za pomocą czujników przeróżnych poprzez przyśpieszenie bądź opóźnienie zapłonu. Spróbować można jeszcze odłączyc akumulator na parę minut, wtedy wyzeruje się komp i powinno być dobrze.
Albo po prostu zatankuj dobre paliwo.
Jak nie to i tak sprawdź błędy w komputerze, nie wiem jak w Miśku, ale w Toyce wytarczy 2 zworki w gnieździe diagnostycznym zewrzeć.
Wydaje się, że źle wysterowana jest mieszanka. Masz gaz? Był ostatnio jakiś strzał? Może przepływomierz? Generalnie rzecz bioroć brzmi to jak problem "elektroniczny", chiba, że problem przpustnicy jeszcze może być albo filtr powietrza.
Wyprzedzenie zapłonu reguluje komputer bezpośrednio za pomocą czujników przeróżnych poprzez przyśpieszenie bądź opóźnienie zapłonu. Spróbować można jeszcze odłączyc akumulator na parę minut, wtedy wyzeruje się komp i powinno być dobrze.
Albo po prostu zatankuj dobre paliwo.
Darz Bór!
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
Check engine się nie świeci bo go mie ma, nie mam gazu, to że komp reguluje wyprzedzenie lub opóźnienie to wiem, chodzi mi właśnie o to gdzie jest czujnik podciśnienia , akumulator odłączałem, paliwo jest dobre, spuściłem wszystko za zbiornika i zalałem nowym, nowy jest też filtr paliwa, kable sprawdziłem i są ok.Glina pisze:A check engine świeci się?
Jak nie to i tak sprawdź błędy w komputerze, nie wiem jak w Miśku, ale w Toyce wytarczy 2 zworki w gnieździe diagnostycznym zewrzeć.
Wydaje się, że źle wysterowana jest mieszanka. Masz gaz? Był ostatnio jakiś strzał? Może przepływomierz? Generalnie rzecz bioroć brzmi to jak problem "elektroniczny", chiba, że problem przpustnicy jeszcze może być albo filtr powietrza.
Wyprzedzenie zapłonu reguluje komputer bezpośrednio za pomocą czujników przeróżnych poprzez przyśpieszenie bądź opóźnienie zapłonu. Spróbować można jeszcze odłączyc akumulator na parę minut, wtedy wyzeruje się komp i powinno być dobrze.
Albo po prostu zatankuj dobre paliwo.
3.0 V6 +Ironman
witaj .... nierozumem czegos taikiego: ,,Kable sprawdzilem i sa dobre,, Ja jak zaczelem walke z moim silnikiem to najpierw wymienilem wszysto w zaplonie od palca do swiec..... potem wszystkie filtry, plyny paski itd itd i dopiero wtedy zaczalem sie bawic w regulacje...... I powiem ci tak:
Kontrolke check engine musisz miec....... Sprawdz bo moze zaroweczke ci wyjeli, albo zobacz czy na kompie niemasz zadnej diody wywalajacej kody bledow......
Kontrolke check engine musisz miec....... Sprawdz bo moze zaroweczke ci wyjeli, albo zobacz czy na kompie niemasz zadnej diody wywalajacej kody bledow......
Chodzi mi właśnie o umiejscowienie czujnika podciśnienia w kolektorze ssącym. Czujnik ten właśnie informuje komp o panującym podciśnieniu w kolektorze co decyduje o opóźnieniu lub wprzedzeniu kąta zapłonu. Czujnik ten zwany również map sensorem.Nikos pisze:aha I z tego co wiem to niemasz zadnego ,,podcisnienia,, jezeli komp nie wyprzedza zaplonu oznacza ze jakis z czujnikow mozesz miec padniety.... ale to dopiero samo diagnostyka ci powie
A "kable spawdziłem" oznacza że są zmienione. Również palec, kopułka i świece, na tyle się na tym znam że nie zawracałbym nikomu głowy wcześniej tego nie robiąc, nie wspomniałem o tym gdzyż uważam te czynności za oczywiste.
3.0 V6 +Ironman
Sluchaj......... wcale nie jest powiedziane ze tam musi byc MAP sensor..... jezeli wystepuje np. klasyczny przeplywomierz klapkowy to niemasz co szukac map sensora bo go poprostu niebedzie...... Przesledz wszystkie podcisnienia i zobacz gdzie ida.... czesc bedzie szla do tzw. VSV (vacuum switching valves) a moze jeden pojdzie wlasnie do map`a .......
p.s.... Sprawdzone to sprawdzone.... a wymienione to wymienione.... jest roznica

p.s.... Sprawdzone to sprawdzone.... a wymienione to wymienione.... jest roznica


Ostatnio zmieniony sob lip 23, 2005 5:13 pm przez Nikos, łącznie zmieniany 1 raz.
w Audi w V6 sa 2 czujniki pod kolektorem ssacym jeden przy lewej a drugi po prawej glowycy przykrecone do bloku. Diagnostyke dodatkowo mozna przeporwadzic lampa stroboskopowa sprawdzajac zmiane wyprzedzenia zaplonu podczas gwaltownego dodawania gazu . ale te objawy raczej nie pozostawiaja zludzen. ewentualnie sprawdz wtyczki czy styki nie zasniedzialy , czy nic nie jest popekane zanim zaczniesz rozkrecac . w razie jakbys chcial wymieniac czujniki to bardzo istotnejest aby byly dokrecone odpowiednim momentem obrotowym do bloku
sa samochody ... i sa Audi quattro
Witam! czytam i czytam o tych zawiłościach usterek silnikowych , ja miałem podobne obiawy w pajorce 3 litrowej i co ? .poprostu wyprawa w teren ,woda i padła sonda po pewnym czasie to samo wymieniłem drugą i narazie działa , ale wożę w zapasie następną . Pan fachowiec od elektryki stwierdził nie wieżdzać w wodę sondy nie lubią skoków temperatury ,no to wieżdzam tylko w cieplą wodę . Może to to pozdrawiam
biedny off road'owy Słupsk...
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
Tutaj:Miskiller pisze:ma ktos liste kodow do 3.0 V6 ?
http://www.4x4wire.com/mitsubishi/tech/ ... eshooting/
3.0 V6 +Ironman
Ja znam to z własnego podwórka - jeżeli jeździsz na gazie to na bank lewe powietrze
Jeżeli nie to polecam silnik krokowy i jego rozebranie i złożenie po wyczyszczeniu - zobacz na forum mitsubishi tam opisują takie objawy jak twój i zwracają szczególną uwagę na montaż/demontaż - lubią wyskakiwać takie małe upierdliwe i chowające sie sprężynki

Jeżeli nie to polecam silnik krokowy i jego rozebranie i złożenie po wyczyszczeniu - zobacz na forum mitsubishi tam opisują takie objawy jak twój i zwracają szczególną uwagę na montaż/demontaż - lubią wyskakiwać takie małe upierdliwe i chowające sie sprężynki

Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli.
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli.

To do mnieZbowid pisze:Ja znam to z własnego podwórka - jeżeli jeździsz na gazie to na bank lewe powietrze![]()
Jeżeli nie to polecam silnik krokowy i jego rozebranie i złożenie po wyczyszczeniu - zobacz na forum mitsubishi tam opisują takie objawy jak twój i zwracają szczególną uwagę na montaż/demontaż - lubią wyskakiwać takie małe upierdliwe i chowające sie sprężynki

3.0 V6 +Ironman
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość