Problem z 3.0 V6.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
ArturS
 
 
Posty: 210
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 11:08 pm
Lokalizacja: Żary

Problem z 3.0 V6.

Post autor: ArturS » pt lip 22, 2005 6:52 am

Witam!
Może ktoś z koleżeństwa posiadający 3.0 V6 w L040 spotkał się z takim oto problemem:
Jak jest zimny to ma problemy z wejściem na obroty, słychać strzały w tłumik, przy szybkim wciśnięciu gazu dusi się.
Jak się rozgrzeje jest troszkę lepiej, ale nadal ma problemy z wejściem na obroty, jak się dodaje gazu delikatnie to wchodzi elegancko na obroty.
Na wolnych obrotach pracuje równo, nieważne zimny czy ciepły.
Wydaje mi się że może mieć problemy z wyprzedzeniem zapłonu, ale przeszukałem całą dostępną dokumentację i nie mogę dojść jak on ma rozwiązane wyprzedzanie zapłonu, powinno być podciśnieniowe, ale aparat zapłonowy nie posiada korektora podciśnieniowego, nie ma również czujnika ciśnienia bezwzględnego, bo to wkońcu komputer.
Trochę długie wyszło, sprawdziłem już chyba wszystko, świece ok, pali na wszystkie gary, paliwo ok, nowy filtr paliwa.
3.0 V6 +Ironman

Awatar użytkownika
Glina
 
 
Posty: 292
Rejestracja: pt maja 07, 2004 7:27 am
Lokalizacja: Szczebra

Post autor: Glina » pt lip 22, 2005 8:31 am

A check engine świeci się?
Jak nie to i tak sprawdź błędy w komputerze, nie wiem jak w Miśku, ale w Toyce wytarczy 2 zworki w gnieździe diagnostycznym zewrzeć.

Wydaje się, że źle wysterowana jest mieszanka. Masz gaz? Był ostatnio jakiś strzał? Może przepływomierz? Generalnie rzecz bioroć brzmi to jak problem "elektroniczny", chiba, że problem przpustnicy jeszcze może być albo filtr powietrza.

Wyprzedzenie zapłonu reguluje komputer bezpośrednio za pomocą czujników przeróżnych poprzez przyśpieszenie bądź opóźnienie zapłonu. Spróbować można jeszcze odłączyc akumulator na parę minut, wtedy wyzeruje się komp i powinno być dobrze.

Albo po prostu zatankuj dobre paliwo.
Darz Bór!

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » pt lip 22, 2005 5:22 pm

Zacznij od wymiany przewodów wys. napięcia.

Awatar użytkownika
ArturS
 
 
Posty: 210
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 11:08 pm
Lokalizacja: Żary

Post autor: ArturS » sob lip 23, 2005 11:04 am

Glina pisze:A check engine świeci się?
Jak nie to i tak sprawdź błędy w komputerze, nie wiem jak w Miśku, ale w Toyce wytarczy 2 zworki w gnieździe diagnostycznym zewrzeć.

Wydaje się, że źle wysterowana jest mieszanka. Masz gaz? Był ostatnio jakiś strzał? Może przepływomierz? Generalnie rzecz bioroć brzmi to jak problem "elektroniczny", chiba, że problem przpustnicy jeszcze może być albo filtr powietrza.

Wyprzedzenie zapłonu reguluje komputer bezpośrednio za pomocą czujników przeróżnych poprzez przyśpieszenie bądź opóźnienie zapłonu. Spróbować można jeszcze odłączyc akumulator na parę minut, wtedy wyzeruje się komp i powinno być dobrze.

Albo po prostu zatankuj dobre paliwo.
Check engine się nie świeci bo go mie ma, nie mam gazu, to że komp reguluje wyprzedzenie lub opóźnienie to wiem, chodzi mi właśnie o to gdzie jest czujnik podciśnienia , akumulator odłączałem, paliwo jest dobre, spuściłem wszystko za zbiornika i zalałem nowym, nowy jest też filtr paliwa, kable sprawdziłem i są ok.
3.0 V6 +Ironman

Nikos
Posty: 447
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Nikos » sob lip 23, 2005 12:48 pm

witaj .... nierozumem czegos taikiego: ,,Kable sprawdzilem i sa dobre,, Ja jak zaczelem walke z moim silnikiem to najpierw wymienilem wszysto w zaplonie od palca do swiec..... potem wszystkie filtry, plyny paski itd itd i dopiero wtedy zaczalem sie bawic w regulacje...... I powiem ci tak:

Kontrolke check engine musisz miec....... Sprawdz bo moze zaroweczke ci wyjeli, albo zobacz czy na kompie niemasz zadnej diody wywalajacej kody bledow......

Nikos
Posty: 447
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Nikos » sob lip 23, 2005 12:49 pm

aha I z tego co wiem to niemasz zadnego ,,podcisnienia,, jezeli komp nie wyprzedza zaplonu oznacza ze jakis z czujnikow mozesz miec padniety.... ale to dopiero samo diagnostyka ci powie

Awatar użytkownika
ArturS
 
 
Posty: 210
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 11:08 pm
Lokalizacja: Żary

Post autor: ArturS » sob lip 23, 2005 1:44 pm

Nikos pisze:aha I z tego co wiem to niemasz zadnego ,,podcisnienia,, jezeli komp nie wyprzedza zaplonu oznacza ze jakis z czujnikow mozesz miec padniety.... ale to dopiero samo diagnostyka ci powie
Chodzi mi właśnie o umiejscowienie czujnika podciśnienia w kolektorze ssącym. Czujnik ten właśnie informuje komp o panującym podciśnieniu w kolektorze co decyduje o opóźnieniu lub wprzedzeniu kąta zapłonu. Czujnik ten zwany również map sensorem.
A "kable spawdziłem" oznacza że są zmienione. Również palec, kopułka i świece, na tyle się na tym znam że nie zawracałbym nikomu głowy wcześniej tego nie robiąc, nie wspomniałem o tym gdzyż uważam te czynności za oczywiste.
3.0 V6 +Ironman

Nikos
Posty: 447
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Nikos » sob lip 23, 2005 5:08 pm

Sluchaj......... wcale nie jest powiedziane ze tam musi byc MAP sensor..... jezeli wystepuje np. klasyczny przeplywomierz klapkowy to niemasz co szukac map sensora bo go poprostu niebedzie...... Przesledz wszystkie podcisnienia i zobacz gdzie ida.... czesc bedzie szla do tzw. VSV (vacuum switching valves) a moze jeden pojdzie wlasnie do map`a .......


p.s.... Sprawdzone to sprawdzone.... a wymienione to wymienione.... jest roznica :) :P
Ostatnio zmieniony sob lip 23, 2005 5:13 pm przez Nikos, łącznie zmieniany 1 raz.

Nikos
Posty: 447
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Nikos » sob lip 23, 2005 5:12 pm

Jezeli ma problemy z wejsciem na wysokie obroty........ zobacz... bo podejrzewam cos z dawka paliwa....... u mnie byly takie objawy jak mialem trzepniety przeplywomierz

Hansik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: czw lip 21, 2005 10:03 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Hansik » sob lip 23, 2005 7:59 pm

korekta zaplonu moze byc realizowana za pomoca czujnikow spalania stukowego . czy przy dynamicznym dodaniu gazu slychac jak klepia zawory ?
sa samochody ... i sa Audi quattro

Awatar użytkownika
ArturS
 
 
Posty: 210
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 11:08 pm
Lokalizacja: Żary

Post autor: ArturS » sob lip 23, 2005 9:07 pm

Hansik pisze:korekta zaplonu moze byc realizowana za pomoca czujnikow spalania stukowego . czy przy dynamicznym dodaniu gazu slychac jak klepia zawory ?
Faktycznie słychać oprócz strzałów w wydech też klepanie zaworów, teraz pytanie gdzie szukać czujników spalania stukowego?
3.0 V6 +Ironman

Nikos
Posty: 447
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Nikos » sob lip 23, 2005 11:43 pm

Sadze ze moze byc wkrecony do bloku........ w toyocie 3.0 V6 trzeba caly kolektor ssacy wywalic i dopiero masz do niego dostep.

Hansik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: czw lip 21, 2005 10:03 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Hansik » ndz lip 24, 2005 7:50 am

w Audi w V6 sa 2 czujniki pod kolektorem ssacym jeden przy lewej a drugi po prawej glowycy przykrecone do bloku. Diagnostyke dodatkowo mozna przeporwadzic lampa stroboskopowa sprawdzajac zmiane wyprzedzenia zaplonu podczas gwaltownego dodawania gazu . ale te objawy raczej nie pozostawiaja zludzen. ewentualnie sprawdz wtyczki czy styki nie zasniedzialy , czy nic nie jest popekane zanim zaczniesz rozkrecac . w razie jakbys chcial wymieniac czujniki to bardzo istotnejest aby byly dokrecone odpowiednim momentem obrotowym do bloku
sa samochody ... i sa Audi quattro

Awatar użytkownika
Glina
 
 
Posty: 292
Rejestracja: pt maja 07, 2004 7:27 am
Lokalizacja: Szczebra

Post autor: Glina » pn lip 25, 2005 7:14 am

Jeżeli to czujnik stukowy to musi być kontrolka check engine i na dodatek będzie się świecić!
Darz Bór!

Drewzenek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: czw paź 09, 2003 6:51 pm
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Drewzenek » pn lip 25, 2005 11:56 pm

Witam! czytam i czytam o tych zawiłościach usterek silnikowych , ja miałem podobne obiawy w pajorce 3 litrowej i co ? .poprostu wyprawa w teren ,woda i padła sonda po pewnym czasie to samo wymieniłem drugą i narazie działa , ale wożę w zapasie następną . Pan fachowiec od elektryki stwierdził nie wieżdzać w wodę sondy nie lubią skoków temperatury ,no to wieżdzam tylko w cieplą wodę . Może to to pozdrawiam
biedny off road'owy Słupsk...

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » wt lip 26, 2005 4:19 pm

Macie tu dobry człowieku schemat, który pomoże ci w trudach walki z silnikiem.

Obrazek

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » ndz lis 25, 2007 9:09 pm

ma ktos liste kodow do 3.0 V6 ?
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
ArturS
 
 
Posty: 210
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 11:08 pm
Lokalizacja: Żary

Post autor: ArturS » pn lis 26, 2007 10:27 am

Miskiller pisze:ma ktos liste kodow do 3.0 V6 ?
Tutaj:

http://www.4x4wire.com/mitsubishi/tech/ ... eshooting/
3.0 V6 +Ironman

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11905
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » pn lis 26, 2007 10:35 am

Ja znam to z własnego podwórka - jeżeli jeździsz na gazie to na bank lewe powietrze !!
Jeżeli nie to polecam silnik krokowy i jego rozebranie i złożenie po wyczyszczeniu - zobacz na forum mitsubishi tam opisują takie objawy jak twój i zwracają szczególną uwagę na montaż/demontaż - lubią wyskakiwać takie małe upierdliwe i chowające sie sprężynki :)21
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
ArturS
 
 
Posty: 210
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 11:08 pm
Lokalizacja: Żary

Post autor: ArturS » pn lis 26, 2007 10:37 am

Zbowid pisze:Ja znam to z własnego podwórka - jeżeli jeździsz na gazie to na bank lewe powietrze !!
Jeżeli nie to polecam silnik krokowy i jego rozebranie i złożenie po wyczyszczeniu - zobacz na forum mitsubishi tam opisują takie objawy jak twój i zwracają szczególną uwagę na montaż/demontaż - lubią wyskakiwać takie małe upierdliwe i chowające sie sprężynki :)21
To do mnie ??
3.0 V6 +Ironman

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11905
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » pn lis 26, 2007 10:39 am

Tak mi się wydaje :)21
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
ArturS
 
 
Posty: 210
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 11:08 pm
Lokalizacja: Żary

Post autor: ArturS » pn lis 26, 2007 10:50 am

Zbowid pisze:Tak mi się wydaje :)21
Jak może zauważyłeś to mój post jest sprzed dwóch lat, ale dzięki za zainteresowanie. Co do usterki którą oczywiście usunąłem, to przyczyną była walnięta pompa paliwa, miała za mały wydatek. Gazu nie posiadam.
3.0 V6 +Ironman

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11905
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » pn lis 26, 2007 10:53 am

No to bystrzak ze mnie nie ma co :)21
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » wt lis 27, 2007 5:24 pm

dzieki . ale..
pasuja te kody do auta z 93 roku ? zlacze diagnostyczne mam pod kierownica a i piny sie nie zgadzaja...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość