Grzeje się......

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Spiker
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: czw sty 06, 2005 6:44 pm
Lokalizacja: Gdynia

Grzeje się......

Post autor: Spiker » czw sie 11, 2005 8:41 am

Problem jest taki:
Odpalam rano, przejeżdżam z 5 km i wskazówka temp idzie do góry. :evil: Wywala płyn przez zbiorniczek wyrównawczy itd itd.
Teraz ciekawostki: sytuacja taka zdarza się mniej wiecej co półtora miesiąca (jakby okres miał :-? ), trwa ze trzy dni i przechodzi, co więcej to przegrzewanie się potrafi ustapic niemal od ręki. Przegrzewa się, przegrzewa. Potem ostygnie, odpale silnik i pojadę wszystko jest ok. Staram sie regularnie kontrolowac poziom płynu w zbiorniczku i chłodnicy, tak że brak płynu chyba nie jest przyczyną. Wiatrak kręci ok. O co zatem chodzi?

Dzięki za wskazówki.

Spiker

Pajero 2.8 tdi (94')

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » czw sie 11, 2005 8:45 am

Termostat,od tego zaczni jjeśli pewny jestes ze wisko robi ....
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: LSD » czw sie 11, 2005 9:09 am

To może być termostat. Może się zawieszać i nie puszczać na chłodnicę. Silnik pracuje na małym obiegu i się szybko przegrzewa - wtedy ciśnienie otwiera termostat.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Spiker
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: czw sty 06, 2005 6:44 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Spiker » czw sie 11, 2005 9:09 am

Gdzie szukać tego termostata i jak stwierdzić czy jest do dupy??

Spiker

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: LSD » czw sie 11, 2005 9:16 am

Napraw to szybko, bo od takich eksperymentów może ci głowica klęknąć :)3
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » czw sie 11, 2005 9:28 am

jesli termostat raz robi raz nie robi ...to tak naprawde go nie sprawdzisz a nawet jeśli to bedzie to mało miarodajny test. Poprostu zapier... :)21 do serwisu kup nowy i wymien go !! bo aluminiowa glowica jak ja kilka razy przegrzejesz wybuchnie Ci !! !! Nie oszczędzaj na termostacie tanioche z JC kupisz na 25 zł ale moga byc z znimi problemy jak juz to firmy HKT -made in japan ewentualnia TAMA.

gdzie szukac ?? gruby wąż - po twojej lewej jak staniesz twarza do silnika ...wiesz jedz do jakiegos warsztatu na 20 zł Ci to wymienia :wink:
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » czw sie 11, 2005 9:31 am

LSD pisze:Napraw to szybko, bo od takich eksperymentów może ci głowica klęknąć :)3
LSD ale zgdoni jestesmy jak brothers in arms :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Gęsior
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr maja 18, 2005 9:56 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Gęsior » czw sie 11, 2005 11:23 am

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji że to termostat :lol: :lol: :lol: noooo i trzeba go wymienić :D :D . Albo będziesz jeździł cały czas na max włączonym ogrzewaniu. Podobno pomaga :D :D
gg: 9637404

Spiker
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: czw sty 06, 2005 6:44 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Spiker » czw sie 11, 2005 11:56 am

Czy znajdzie się jakas dobra dusza, która opiszę proces wymiany rzeczonego termostatu? To będzie kolejna rzecz ktora nauczę się wymieniać w moim ulubionym aucie.

Spiker

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » czw sie 11, 2005 12:20 pm

Gęsior pisze: Albo będziesz jeździł cały czas na max włączonym ogrzewaniu. Podobno pomaga :D :D
:o

:roll: pomoga ale chyba w odchudzaniu sie jak sauna :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Spiker
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: czw sty 06, 2005 6:44 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Spiker » czw sie 11, 2005 12:46 pm

Czy termostaty do diesla z intercoolerem są inne niz do diesla bez interscoolera? Pan w sklepie ma HKT ale twierdzi ze to do Pajero bez intercoolera. Kręci coś czy ma racje? Brać czy nie?

Spiker

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » czw sie 11, 2005 1:08 pm

:roll: moze sie nie znam na tyle dobrze ale co ma intercooler do piernika.Rozumiem ze sa roznice w motorze z turbem lub bez.....dziwne to dla mnie i nie zrozumiałe ....


http://www.pajero4x4.ru/gallery/album04 ... 001?full=1
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: LSD » czw sie 11, 2005 1:17 pm

Eskapada pisze:
LSD pisze:Napraw to szybko, bo od takich eksperymentów może ci głowica klęknąć :)3
LSD ale zgdoni jestesmy jak brothers in arms :)21
Hehehe. W końcu jestem posiadaczem najbardziej "wybuchowej" głowicy, która w dodatku jeszcze nigdy nie wybuchła. Podobno w Gr to jest tak, że są takie co już wybuchły i takie co wybuchną niedługo :cry:
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Spiker
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: czw sty 06, 2005 6:44 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Spiker » czw sie 11, 2005 9:32 pm

Wyjąłem termostat. Oczywście :evil: wybrany przez Pana Q....rde w sklepie nie pasował :)3 . Nazwy sieci sklepów nie przytoczę (ponoć antyreklama to też reklama).
Złożyłem puszkę od tego termostatu i pojechałem na próbną jazdę. Wszystko było ok. Nawet temperatura po dłuższym czasie doszła do normalnej, znaczy wzrosła bo po starcie to długo zimny był. Teraz tylko kupić właściwy termostat. :D

Pytanko mam jeszcze takie: czy dwie nierówne połowy puszki w której był termostat powinny być rozdzielone uszczelką?Przy rozkładaniu żadnej uszczelki tam nie było ale to dziwnie jakoś. Jak powinno być?? są takie uszczelki ??

Dzięki za dotychczasowe podpowiedzi (żeby Eskapada się nie czepiał :)21 że nowi "senkju" nie potrafią wybełkotać)

Spiker

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » czw sie 11, 2005 9:41 pm

roznie bywa-czasami jest guma, czasami uszczelka a la papier i jakis lacznik typu silikon..., wszelkie polaczenia, gdzies cos sie dzieje radzilbym zrobic na jakims uszczelnieniu...tak, zeby sie nie okazalo, ze Ci plyn ucieka potroszku.

ja tez walcze z woda uciekajaca-nie umie polepic chlodnicy, jak oblepie wszystko to skubana sobie zawsze znjadzie miejsce ucieczki :)21

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » czw sie 11, 2005 9:48 pm

a juz Ci mialem odpowiedziec od a do z ale ni chu chu za ciety jezyk poczekam do jutra :)21

.....uszczelka powina byc sztuk raz i bedzie w komplecie z termostatem...jak nie to mozna wyciac z korka lub dobrym silkonem posmarowac poczekać minutkę i zlożyć
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Gęsior
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr maja 18, 2005 9:56 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Gęsior » pt sie 12, 2005 6:34 am

Marcin pisze:roznie bywa-czasami jest guma, czasami uszczelka a la papier i jakis lacznik typu silikon..., wszelkie polaczenia, gdzies cos sie dzieje radzilbym zrobic na jakims uszczelnieniu...tak, zeby sie nie okazalo, ze Ci plyn ucieka potroszku.

ja tez walcze z woda uciekajaca-nie umie polepic chlodnicy, jak oblepie wszystko to skubana sobie zawsze znjadzie miejsce ucieczki :)21
Wwal ze trzy jajka i sprawa z głowy. Na discovery pokazywali że tak można :lol: :lol: . A najlepiej strusia :)21
gg: 9637404

Spiker
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: czw sty 06, 2005 6:44 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Spiker » pt sie 12, 2005 7:50 am

Eskapada: a juz Ci mialem odpowiedziec od a do z ale ni chu chu za ciety jezyk poczekam do jutra
dawaj, dawaj!! wprowadźmy trochę życia na forum. :)21 Gdzieś ostatnio wyczytałem twój komentarz, że jakoś cicho sie na MITSUBISHI zrobiło. Faktycznie, zagladam na inne listy i tam jest ruch w interesie. Wyjeżdżam na dwa tygodnie, wracam a na Mitsu niemal te same posty. :oops:

Spiker

Awatar użytkownika
Piernik
Posty: 589
Rejestracja: czw sie 21, 2003 2:38 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Piernik » pt sie 12, 2005 7:57 am

[quote="Eskapada"]:roll: moze sie nie znam na tyle dobrze ale co ma intercooler do piernika.Rozumiem ze sa roznice w motorze z turbem lub bez.....dziwne to dla mnie i nie zrozumiałe ....

slucham????? ;))
Ja Wam mówię jest dobrze, jest dobrze, jest dobrze
ale nie najgorzej jest
13-13
OffPoje TEAM

Awatar użytkownika
Toroo
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:43 am
Lokalizacja: Łask
Kontaktowanie:

Post autor: Toroo » pt sie 12, 2005 9:25 am

Piernik pisze:
Eskapada pisze::roll: moze sie nie znam na tyle dobrze ale co ma intercooler do piernika.Rozumiem ze sa roznice w motorze z turbem lub bez.....dziwne to dla mnie i nie zrozumiałe ....

slucham????? ;))
:)21 :)20 :)21

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pt sie 12, 2005 10:48 am

no sam sie uśmiałem :)21

@ Spiker te same posty są bo Miski sie nie psujom :)2 ...moze jakąś nową incjatywe społeczna zrobimy: poznaj mojjego miska ?? zdjecia opisy,opisy przerubek ...moge udostepnic swoje www...
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: LSD » pt sie 12, 2005 4:04 pm

Jeżeli nie ma uszczelki, a powinna być to użyj czerwonego lub niebieskiego silikonu (na Orlenie za 13 zł) i będzie trzymać. Taki silikon to przydatna rzecz - tylko do układu paliwodego (np gaźnik) się nie nadaje bo się rozpuszcza.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Spiker
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: czw sty 06, 2005 6:44 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Spiker » pt sie 12, 2005 8:27 pm

Zróbmy zróbmy jakąś inicjatywę :)2 , bo nudą wieje na forum. Dawniej spokojnie wystarczało mi zaglądanie na dział Mitsu a i tak nie zdążyłem czytać wszystkiego (moze dlatego ze wolno cytom?? :wink: ). A teraz to już skaczę sobie po kilku markach i gupie pomysły sie w głowie rodzom :)19

Spiker

Spiker
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: czw sty 06, 2005 6:44 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Spiker » pn sie 22, 2005 8:58 am

Wymiana termostatu faktycznie pomogła, auto szybko się rozgrzewa a potem trzyma normalną temperature. Jako ciekawostke dodam, że wyjęty stary termostat w rękach działał normalnie i w garnku z podgrzewana wodą też.

Dzięki za pomoc.

Spiker

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pn sie 22, 2005 9:37 am

Spiker pisze:Wymiana termostatu faktycznie pomogła, auto szybko się rozgrzewa a potem trzyma normalną temperature. Jako ciekawostke dodam, że wyjęty stary termostat w rękach działał normalnie i w garnku z podgrzewana wodą też.

Dzięki za pomoc.

Spiker
Tak to jest z termostatmi -tak zwane proby grankowe mozna o kant pupy rozbic poniewaz termostaty maja scisle okresloną tem otwarcia i modelu 2.8 jest to ymm nie chce klamiac ale 82C natomiast dla 2,5 o 3 stopnie wiecej.Czasami z nowymi termostatami sa problemy i po wymianie auto dalej sie grzeje ale to problem raczej podrubek.Dla tego policlem Ci termostat HKT bo jest OK :)2
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość