L200 2,5 TDI - problem ?

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Fox
Posty: 373
Rejestracja: pt mar 14, 2003 10:40 pm
Lokalizacja: Rzeszów

L200 2,5 TDI - problem ?

Post autor: Fox » czw paź 20, 2005 8:34 pm

Na początek przywitam się na forum Mitsubishi (nie zaglądałem tutaj z racji "powożenia" Hilem) ale czasy się zmieniają i wózki taż. Niedawno zanabyłem L200 z motorkiem jeszcze poprzedniej generacji tzn. 2,5 TDI bez elektroniki (100 KM) no i w związku z tym pytanie - W zakresie obrotów 2800-3000 wyczuwalny jest wyraźny spadek mocy taki "dołek". Nawet jak próbuję go kręcić wyżej - idzie ale z oporami. Ciekawe jest to, że zjawisko nie występuje jak silnik jest zimny. No i co Wy na to? Normalka czy ...
Pozdrawiam
Fox
Wszyscy jesteśmy psychiczni - tylko nie wszyscy zdiagnozowani ...

Bałabuszka
Posty: 320
Rejestracja: sob kwie 02, 2005 3:08 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Bałabuszka » czw paź 20, 2005 9:07 pm

a filtr powietrza wymienił?
Złoty Lis w budowie (będzie jednak czarny)

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » czw paź 20, 2005 9:20 pm

Hacjenda pisze:a filtr powietrza wymienił?
ymm ja nie smialem pytac starej wygi o takie rzeczy :)21 ale coż: a filtr paliwa jest GIT or not GIT :)21 moze woda jest w odstojniku ??

BTW ja mam ten sam motor( pajeroII ) i rowno plynnie sie w kreca do 4 tys obr/min sumie pod domem stoi mi :wink: L200 z tym samym 100 konnym silnikiem i tez równo plynnie wkreca sie na obroty
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Bałabuszka
Posty: 320
Rejestracja: sob kwie 02, 2005 3:08 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Bałabuszka » czw paź 20, 2005 9:31 pm

ja właśnie łapałem taki dół przy 3000 obr i okazało się, ze filtr syf i po wymianie turbo znowu grało
Złoty Lis w budowie (będzie jednak czarny)

Awatar użytkownika
Fox
Posty: 373
Rejestracja: pt mar 14, 2003 10:40 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Fox » pt paź 21, 2005 5:51 am

Wcześniej nie dopisałem - filtry (powietrza, oleju, paliwa) oczywiście powymieniane. Turbo? Zapomniałbym o jeszcze jednym - Ile to pali, bo narazie jestem lekko przerażony - wyszło mi po mieście jakieś 16l. Trasę dzisiaj sprawdzę.
Wszyscy jesteśmy psychiczni - tylko nie wszyscy zdiagnozowani ...

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pt paź 21, 2005 6:40 am

fox100 pisze:Wcześniej nie dopisałem - filtry (powietrza, oleju, paliwa) oczywiście powymieniane. Turbo? Zapomniałbym o jeszcze jednym - Ile to pali, bo narazie jestem lekko przerażony - wyszło mi po mieście jakieś 16l. Trasę dzisiaj sprawdzę.
Turbina ymm u mnie jedynym i pierwszym problem był lekko pekniety wąż na drodze turbo-kolektor :roll:
:o o fuck to pali Ci przy normalnej jedzie biorąc pod uwagę średnie z użycie to o 6 za dużo !! a przy wyczonowej ( jesli to wogule możliwe ) lub miasto,korki,miasto rura na światłach o 4 za dużo.

A moze ty masz dwie płyty granitowe na pace ?? :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

EWA
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 8:09 pm

Re: L200 2,5 TDI - problem ?

Post autor: EWA » pt paź 21, 2005 7:21 am

Na początek przywitam się na forum Mitsubishi (nie zaglądałem tutaj z racji "powożenia" Hilem) ale czasy się zmieniają i wózki taż. Niedawno zanabyłem L200 z motorkiem jeszcze poprzedniej generacji tzn. 2,5 TDI bez elektroniki (100 KM)...


Mam pytanie, który rocznik i ile zapłaciłeś. Możesz również pochwalić się zdjęciem autka? Babska ciekawość...

Awatar użytkownika
Fox
Posty: 373
Rejestracja: pt mar 14, 2003 10:40 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Fox » pt paź 21, 2005 7:21 am

:lol: Póki co jeszcze nie jestem kamieniarzem - granitu nie wożę. :lol: Czyli sugerujesz niedrożność układu dolotowego - za mało powietrza? Jutro rozbieram to na kawałki i szukam co jest nie tak. Nie mam zbytniego doświadczenia, bo w Hilu turbiny brak i dolot jest prosty jak cep. Czekam na dalsze sugestie.
Eskapada, a działa u Ciebie kontrolka Check Engine? Nie mam pojęcia czy to ma działać czy nie - serwis mówi, że nie, bo silnik nie ma modułu (elektroniki). Nie świeci też kontrolka 4x4.
Wszyscy jesteśmy psychiczni - tylko nie wszyscy zdiagnozowani ...

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pt paź 21, 2005 8:00 am

mam wrazenie ze kontrolki sygnalizujące włącznie lub też nie napedów w Mistsubishi to pieta achilesowa tej że marki bo co chwile ktos na forum pisze ze ta czy inna kontrolka nie robi :roll: ymm u mnie swieci sie tylko jak mam dołączony przód oraz jak mam załaczoną blokade tylnego mostu ( PajeroII) tył nie jest sygalizowany -moze dla tego ze na pewno robi :)21 Natomiast w L200 z 1999 roku o dziwo swiecą sie wszytskie :roll: generalnie to albo żaróweczka albo kableczek.

W pajero to zadnej kontroli czek endziń nie mam bo to prosty dizel jak bez elektroniki a w L 200 nie zwrocilem uwagi czy jest czy nie ale jak jest to nie wiem po co bo to ten sam motor 4D56 roll:

@ Ewa czyżby nowa offroadówka na forum ?? :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
dark_zdzich
Posty: 384
Rejestracja: śr maja 18, 2005 6:55 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: dark_zdzich » pt paź 21, 2005 8:19 am

co do spalania tom profesjonalista i przy spokojnej jezdzie czyli wszyscy cie odstawiają z pod świateł to musi palić grosze powyżej 10 i nie ma bata jak jest inaczej to jest źle .
fakt raz mi spalił 18 po mieście ale to było katowanie niemiłośierne po asfalcie

natomiast zadziwiające jest ostatnie obliczenie czyli 1 litr na roboczogodzinę czyli

wyrywałem nim drzewa takie do 10cm grubości tak po 4, 5 na raz owijałem stalówką i heja autko szło bez oporów
tylko na tył napęd i przez 5h bezustannej pracy spalił trochu ponad 5 litrów (były dwie przerwy 15 min a tak pozatym to silnik przez 5h bezustannie pracował) wydaje mi sie ze fajny wynik
żaróweczka albo kableczek
wtyczeczka na bank
Pain is temporary, pride is forever

EWA
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 8:09 pm

Post autor: EWA » pt paź 21, 2005 8:32 am

Niestety, nie. Jestem zmuszona sprzedać mojego Misia, dlatego jestem ciekawa cen.

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » pt paź 21, 2005 8:49 am

Eskapada pisze: @ Ewa czyżby nowa offroadówka na forum ?? :)21
Babiarz
:)21 :)21 :)21
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
Kiełbasa
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: ndz sie 07, 2005 10:34 pm
Lokalizacja: wiecznie w podróży ;-)

Post autor: Kiełbasa » pt paź 21, 2005 10:18 am

techmark pisze:
Eskapada pisze: @ Ewa czyżby nowa offroadówka na forum ?? :)21
Babiarz
:)21 :)21 :)21
już nie... już nie....
Kiełbasofob;-)

Awatar użytkownika
Kiełbasa
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: ndz sie 07, 2005 10:34 pm
Lokalizacja: wiecznie w podróży ;-)

;-)

Post autor: Kiełbasa » pt paź 21, 2005 10:22 am

co do spalania...
dokładnie cały bak starcza mi na 600km (pózniej wchodzi na rezerwę) czyli około 700 przejechalby gdyby nie Kielbasiany stres że stanie w drodze...

wydaje mi sie ze pali ok 10-11 l...
jeżdze w 80% w trasie... szybkość do 120km... średnio 80 km...

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: ;-)

Post autor: majcher » pt paź 21, 2005 10:33 am

Kiełbasa pisze: stres że stanie w drodze...
dewiańci :)21

moja glisda z tym silnikiem to tak śrdenio 9-10/100km. Teraz mam swięzutko pompe wyregulowaną jeszcze nie sprawdzałem ale mam wrażenie że jeszcze mniej
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: ;-)

Post autor: Eskapada » pt paź 21, 2005 10:48 am

majcher pisze:
Kiełbasa pisze: stres że stanie w drodze...
dewiańci :)21

moja glisda z tym silnikiem to tak śrdenio 9-10/100km. Teraz mam swięzutko pompe wyregulowaną jeszcze nie sprawdzałem ale mam wrażenie że jeszcze mniej
zmien koncowki wtryskiwaczy,zamontuj magnetyzer tankuj na BP super power i bedzie palił 6 l /100 km :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: ;-)

Post autor: majcher » pt paź 21, 2005 11:21 am

Eskapada pisze:
majcher pisze:
Kiełbasa pisze: stres że stanie w drodze...
dewiańci :)21

moja glisda z tym silnikiem to tak śrdenio 9-10/100km. Teraz mam swięzutko pompe wyregulowaną jeszcze nie sprawdzałem ale mam wrażenie że jeszcze mniej
zmien koncowki wtryskiwaczy,zamontuj magnetyzer tankuj na BP super power i bedzie palił 6 l /100 km :)21
a to nie ja sie skarże że za duzo mi pali
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
Fox
Posty: 373
Rejestracja: pt mar 14, 2003 10:40 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Fox » pt paź 21, 2005 11:49 am

Nie żebym się skarżył, że dużo pali (choć szczęśliwy z tego powodu nie jestem) ale martwi mnie utrata mocy w zakresie najbardziej efektywnej pracy motoru. Prywatne śledztwo wskazuje na problem z turbiną :cry: . Czas pokaże ...
Macie jeszcze jakieś pomysły?
Wszyscy jesteśmy psychiczni - tylko nie wszyscy zdiagnozowani ...

Awatar użytkownika
Francek
Posty: 638
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:13 am
Lokalizacja: Śródmieście

Post autor: Francek » pt paź 21, 2005 9:14 pm

fox100 pisze:Nie żebym się skarżył, że dużo pali (choć szczęśliwy z tego powodu nie jestem) ale martwi mnie utrata mocy w zakresie najbardziej efektywnej pracy motoru. Prywatne śledztwo wskazuje na problem z turbiną :cry: . Czas pokaże ...
Macie jeszcze jakieś pomysły?
Zmierz kompresje ale raczej nastaw się na 1000 szelestów i porządną regenerację tubiny ( -nki raczej w tym modelu ) :cry:

Ćwiczyłem to kiedyś, pewno oleum przecieka w turbince

A tak btw kopci czarnym mocno czy w normie ??
Higway to hell

Awatar użytkownika
cianbo
 
 
Posty: 265
Rejestracja: pt lut 07, 2003 2:57 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: cianbo » pt paź 21, 2005 9:38 pm

Sprawdziłbym szczelność przewodu turbina -> pompa, działanie waste-gate no i mozna podpiac manometr zeby sprawdzic czy turbo ładuje jak trzeba. Aha i jak twój silnik ma zawór EGR to podobno lepiej go zaślepić, angole w swoich Siogunach tak robią gdy dużo pali a nie jedzie. ;)
LR Discovery 300tdi '96 - Sprzedany!

Awatar użytkownika
Fox
Posty: 373
Rejestracja: pt mar 14, 2003 10:40 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Fox » sob paź 22, 2005 7:21 pm

Właśnie wróciłem z garażu i po 14 godz. walki i kombinowania przy nowym nabytku niewiele się zmieniło. Od początku - na pierwszy ogień poszedł filtr powietrza i powiedzmy oględziny całości. Oczywiście wszystko OK -100% drożności żadnych oporów filtr nowy. Skęcam całość i wypinam wąż przed intercoolerem odpalam motor i obroty w górę turbina gwiżdże aż miło powietrze wali jak cholera (oczywiście wydatek proporcjonalny do obrotów). Jest minimalna ilość oleju w wężu (zaraz po turbinie) nie wiem czy to źle. Jak pisałem wcześniej, nie za bardzo wiem gdzie szukać przyczyny takiego stanu rzeczy - do tej pory nie miałem doczynienia z turbinami, EGR(?), waste-gate(?), podciśnieniami itp .... W desperacji postanowiłem w ponidziałek uderzyć do jakiegoś wtrysko-pompiarza (zastanawia mnie to spalnie 16-18l/100 - może wtryski leją). Ma ktoś jakiś pomysł jeszcze .... :roll:
Wszyscy jesteśmy psychiczni - tylko nie wszyscy zdiagnozowani ...

Awatar użytkownika
cianbo
 
 
Posty: 265
Rejestracja: pt lut 07, 2003 2:57 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: cianbo » ndz paź 23, 2005 1:30 am

Poszukaj na pajero.dn.ru serwisówki do Montero Sport. Silnik ten sam, a wszystko ładnie opisane po angielsku z obrazkami.
LR Discovery 300tdi '96 - Sprzedany!

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Re: ;-)

Post autor: misman » ndz paź 23, 2005 9:05 am

majcher pisze:
Kiełbasa pisze: stres że stanie w drodze...
dewiańci :)21

moja glisda z tym silnikiem to tak śrdenio 9-10/100km. Teraz mam swięzutko pompe wyregulowaną jeszcze nie sprawdzałem ale mam wrażenie że jeszcze mniej
Teges... wydaje się być lekko podpicowany ten wynik :)21 Ten silnik nie zejdzie poniżej dychy, w autobusie zwłaszcza :)21
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
Kiełbasa
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: ndz sie 07, 2005 10:34 pm
Lokalizacja: wiecznie w podróży ;-)

Re: ;-)

Post autor: Kiełbasa » ndz paź 23, 2005 7:38 pm

misman pisze:
majcher pisze:
Kiełbasa pisze: stres że stanie w drodze...
dewiańci :)21

moja glisda z tym silnikiem to tak śrdenio 9-10/100km. Teraz mam swięzutko pompe wyregulowaną jeszcze nie sprawdzałem ale mam wrażenie że jeszcze mniej
Teges... wydaje się być lekko podpicowany ten wynik :)21 Ten silnik nie zejdzie poniżej dychy, w autobusie zwłaszcza :)21
qwa... ponizej 10 nie zejdzie ale 18 to juz matrix!!
ja jezdze ciulowato, po babsku...ale Dark-Zdzich to chyba facet i jemu tez srednio 10 pali;-)

Bałabuszka
Posty: 320
Rejestracja: sob kwie 02, 2005 3:08 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Bałabuszka » ndz paź 23, 2005 8:12 pm

fox100 pisze:Nie żebym się skarżył, że dużo pali (choć szczęśliwy z tego powodu nie jestem) ale martwi mnie utrata mocy w zakresie najbardziej efektywnej pracy motoru. Prywatne śledztwo wskazuje na problem z turbiną :cry: . Czas pokaże ...
Macie jeszcze jakieś pomysły?
Ja bym obstawiał poważny przeglad turbiny
Złoty Lis w budowie (będzie jednak czarny)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość