witam jaki silnik w teren?

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
lomiarz
 
 
Posty: 162
Rejestracja: pn lis 21, 2005 9:52 am
Lokalizacja: polska

witam jaki silnik w teren?

Post autor: lomiarz » śr lis 23, 2005 10:04 am

witam przymierzam sie do zakupu pajero z rocznika okolo 1995.zastanawiam sie nad wyborem silnika czy 2500 czy 2800 diesel?ktory jest lepszy w ciezki teren?jak sie sprawdza abs w terenie?(chce kupic wersje z abs-em)planuje zrobic mu lift zawieszenia i wlozycz szerokie kola.pozdrawiam

Awatar użytkownika
ArturS
 
 
Posty: 210
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 11:08 pm
Lokalizacja: Żary

Re: witam jaki silnik w teren?

Post autor: ArturS » śr lis 23, 2005 10:41 am

lomiarz pisze:witam przymierzam sie do zakupu pajero z rocznika okolo 1995.zastanawiam sie nad wyborem silnika czy 2500 czy 2800 diesel?ktory jest lepszy w ciezki teren?jak sie sprawdza abs w terenie?(chce kupic wersje z abs-em)planuje zrobic mu lift zawieszenia i wlozycz szerokie kola.pozdrawiam
ABS w terenie ci się nie przyda, co to wg ciebie znaczy "szerokie koła" ??
3.0 V6 +Ironman

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Re: witam jaki silnik w teren?

Post autor: misman » śr lis 23, 2005 11:12 am

ArturS pisze: ABS w terenie ci się nie przyda, co to wg ciebie znaczy "szerokie koła" ??
No i "lift" ? :)21 W Pajero ? :)21
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
lomiarz
 
 
Posty: 162
Rejestracja: pn lis 21, 2005 9:52 am
Lokalizacja: polska

Post autor: lomiarz » śr lis 23, 2005 1:42 pm

chce zrobic auto w teren do jazdy w przeprawach.jezdzilem patrolem gr bez abs-u i na sliskim nie hamuje tylko kola sie blokuja(wiec postanowilem kupic wersje z abs-em).czy nie mozna zrobic lift w pajero?jestem nowicjuszem w tej branzy i nie wiem jak przygotowac auto.wybralem pajero bo chyba lepiej sie prowadzi po asfalcie niz patrol.
pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » śr lis 23, 2005 1:55 pm

Może na asfalcie tak ale w terenie cąłkiem inne auta..i wolałbym jeździć na przeprawy patrolem bez ABS'u niż Pajero z ABS'em :)21
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
Dragunov
 
 
Posty: 1473
Rejestracja: wt sie 03, 2004 10:27 pm
Lokalizacja: Pszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: Dragunov » śr lis 23, 2005 1:56 pm

no ale piszesz ze w ciezkim terenie chcesz jezdzic - to chyba patrol lepszy... :roll:
no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88

Awatar użytkownika
lomiarz
 
 
Posty: 162
Rejestracja: pn lis 21, 2005 9:52 am
Lokalizacja: polska

Post autor: lomiarz » śr lis 23, 2005 2:40 pm

witam ja chce auto w teren a po zmianie kol na normalne chce auto ktorym w miare normalnie da sie jezdzic po asfalcie.pozdrawiam

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » śr lis 23, 2005 2:50 pm

w terenie abs wyłączysz wyjmując bezpiecznik. I po sprawie.
Im mocniejszy motor tym lepszy, to akurat jest oczywiste. wszystko jedno czy na asfalcie, czy w terenie.

Jak jest auto w "ciężki teren" ( tu by trzeba może uściślić co znaczy dla Ciebie to pojęcie ), to nie będzie komfortowe na asfalt. Nie ma się co łudzić. Sama zmiana kól na szosowe nie wiele pomoże.
łoś też człowiek

Awatar użytkownika
lomiarz
 
 
Posty: 162
Rejestracja: pn lis 21, 2005 9:52 am
Lokalizacja: polska

Post autor: lomiarz » śr lis 23, 2005 3:04 pm

ja nie oczekuje ze bedzie ono komfortowe,tylko ze bedzie sie bezpiecznie i normalnie prowadzilo.patrol wg mnie prowadzi sie zle.dlatego rozwazam zakup pajero.

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » śr lis 23, 2005 5:09 pm

i pojarka się raczej słabo liftuje
a do cięzkiego terenu? - na palcach jednej ręki mozna policzyć pojarki klasyfikowane na przeprawówkach (w tym Piernikowe Kiwi Pajero oczywiscie które nie :wink: chwaląć się pilotuję)
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » śr lis 23, 2005 5:13 pm

lomiarz pisze:patrol wg mnie prowadzi sie zle.dlatego rozwazam zakup pajero.
swiat się nie kończy na tych 2 autach. Pajero to bardzo fajne auto, ale są fajniejsze do przepraw

:)21
łoś też człowiek

Awatar użytkownika
lomiarz
 
 
Posty: 162
Rejestracja: pn lis 21, 2005 9:52 am
Lokalizacja: polska

Post autor: lomiarz » śr lis 23, 2005 5:52 pm

dzieki za liczne odpowiedzi.lepsze tzn. jakie? powiem wam o co mi chodzi chce kupic auto ktore dobrze sie prowadzi po asfalcie i dobrze daje sobie rade w terenie.chce zeby bylo tez w miare bezawaryjne.jezeli bedzie tego wymagalo to chce je podniesc i wlozyc wieksze kola.

Awatar użytkownika
misiu
Posty: 599
Rejestracja: śr lut 26, 2003 6:29 pm
Lokalizacja: Gąbin / Płock

Post autor: misiu » śr lis 23, 2005 6:08 pm

mysle, ze jezeli odpowiedz na to pytanie bylaby prosta to kazdy z nas mialby takie auto :)
suczę...robi się
gg: 1658948
plock4x4.pl

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » śr lis 23, 2005 7:20 pm

misiu pisze:mysle, ze jezeli odpowiedz na to pytanie bylaby prosta to kazdy z nas mialby takie auto :)
odpowiedź jest prostya nowe amerykańskie skoty, są szybkie w terenie i na szosie, napewno się sprawdzo jedynie cena jest wysoka :P
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 453
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Peter » śr lis 23, 2005 9:43 pm

lomiarz pisze:dzieki za liczne odpowiedzi.lepsze tzn. jakie? powiem wam o co mi chodzi chce kupic auto ktore dobrze sie prowadzi po asfalcie i dobrze daje sobie rade w terenie.chce zeby bylo tez w miare bezawaryjne.jezeli bedzie tego wymagalo to chce je podniesc i wlozyc wieksze kola.
HUMMER :)21
MISIE SIĘ NIE PSUJĄ !!
G 300D Turbo 460.3

Awatar użytkownika
Brage
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: wt paź 25, 2005 7:36 pm
Lokalizacja: Torun

Post autor: Brage » śr lis 23, 2005 11:16 pm

lomiarz pisze:dzieki za liczne odpowiedzi.lepsze tzn. jakie? powiem wam o co mi chodzi chce kupic auto ktore dobrze sie prowadzi po asfalcie i dobrze daje sobie rade w terenie.chce zeby bylo tez w miare bezawaryjne.jezeli bedzie tego wymagalo to chce je podniesc i wlozyc wieksze kola.
takie co krawaty wiaze i przerywa ciaze...
- co do silnika to 2.8 - wszystko tu w normie. ja mam 2.5 co troche malo, traktur w koncu raczej ciezki...
Czym chata bogata tym goscie haftuja.

Awatar użytkownika
Kudlaty
Posty: 380
Rejestracja: czw gru 30, 2004 10:52 pm
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: Kudlaty » czw lis 24, 2005 9:39 am

lomiarz pisze:dzieki za liczne odpowiedzi.lepsze tzn. jakie? powiem wam o co mi chodzi chce kupic auto ktore dobrze sie prowadzi po asfalcie i dobrze daje sobie rade w terenie.chce zeby bylo tez w miare bezawaryjne.jezeli bedzie tego wymagalo to chce je podniesc i wlozyc wieksze kola.
Cześć.
Ja mam Toyotke 4Runner, super komfort na drodze, BYŁ do czasu. Zaczołem to coś szykować w teren, lift budy i zawieszenia - na ile był możliwy, bo to drążko-wachaczowiec, podobnie jak Pajero. Powiedzmy sobie szczerze, bezpieczeństwo i komfort na czarnym poszło w niepamięć. Nie oznacza to, że samochód jest dla samobujcy, ale jaka kolwiek ingerencja w zawieszenie, czyli lift to, przesunięcie środka ciężkości wyżej, a zatem zagrożenie wywrotką przy gwałtownych manewrach (klasyczny test ŁOSIA zaliczony podobnie jak Mercedes A-Klasa).
Przekładanie kół, to moi koledzy ćwiczyli i powiem tak, ZAPOMNIJ, nikomu się nie chce tego robić i wszyscy śmigają na MT-kach po czarnym, choć są i tacy co więcej po czarnym się poruszają i wtedy na AT-kach. Osobiście miałem podobne podejście jak Ty, teren (30%) i asfalt (70%). Problemy zaczeły się gdy w terenie urwałem to i tamto, pogiołem co nieco i samochód musiał stanąć na kołkach na jakiś tydzień, a dupsko trzeba było z miejsca A do punktu B przewieść. Staneło na tym, że wydałem 2,5 tysiąca na Skode i problem rozwiązał się sam.
Powiem to samo co powiedzieli mi koledzy: samochód w teren i na czarne to nie najlepszy pomysl, lepiej od razu przyjąć taktykę, że będzie to kolejny samochód w domu.
Co do mocy (nie znam się na Pajero), ale zasada jest prosta, zapas mocy zawsze jest potrzeny, a gdy chcesz wstawić większe laczki to sam pewnie zobaczysz, że i tak jej w pewnym momencie braknie.

Powodzenia.

Kudlaty
4Runner SZTYWNY MOST
http://www.rzezba4x4.torun.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość