Pajero - ciężarówka
Moderator: Kosiarz
Pajero - ciężarówka
Witam !
Przeglądałem w internecie ogłoszenia o sprzedaży Pajero i kilkakrotnie spotkałem się z taką informacją, że auto jest zarejestrowane jako ciężarowe przez co płaci się niższe OC.
To prawda czy jakaś ściema ?
Czy auto jest wtedy zarejestrowane na 4 osoby ?
Czy ktoś przerabiał ten temat i ma jakieś doświadczenia?
No i druga sprawa:
zakładając, że nie znalazłbym dla siebie auta w Polsce i trzeba byłoby sprowadzić z Unii - to jak wygląda sprawa rejestracji takiej ciężarówki ?
Czy musi mieć papiery z zagranicy, że tam też była ciężarówką ?
Jeśli ktoś może podzielić się swoją wiedzą na ten temat to byłbym wdzięczny.
Przeglądałem w internecie ogłoszenia o sprzedaży Pajero i kilkakrotnie spotkałem się z taką informacją, że auto jest zarejestrowane jako ciężarowe przez co płaci się niższe OC.
To prawda czy jakaś ściema ?
Czy auto jest wtedy zarejestrowane na 4 osoby ?
Czy ktoś przerabiał ten temat i ma jakieś doświadczenia?
No i druga sprawa:
zakładając, że nie znalazłbym dla siebie auta w Polsce i trzeba byłoby sprowadzić z Unii - to jak wygląda sprawa rejestracji takiej ciężarówki ?
Czy musi mieć papiery z zagranicy, że tam też była ciężarówką ?
Jeśli ktoś może podzielić się swoją wiedzą na ten temat to byłbym wdzięczny.
Pozdrawiam
pedro3
[było: Pajero II, Frontera B, Jeep GC WJ, Outlander III; jest: Ford Edge]
pedro3
[było: Pajero II, Frontera B, Jeep GC WJ, Outlander III; jest: Ford Edge]
- dark_zdzich
- Posty: 384
- Rejestracja: śr maja 18, 2005 6:55 pm
- Lokalizacja: Krapkowice
- dark_zdzich
- Posty: 384
- Rejestracja: śr maja 18, 2005 6:55 pm
- Lokalizacja: Krapkowice
Jeżeli auto jest zarejestrowane na ciężarowe to w briefie jest napisane LKW i taką też umowę kupna spisujesz na LKW i po sprawie w Polsce cie akcyza już nie obchodzi . Nie masz działalności więc VATu i podatku sobie nie odliczysz. Natomiast ubezpieczenie rzeczywiście dla ciężarówek mają jakieś tam zniżki.
Tylko nie wiem jak teraz to wygląda z Pajero bo kiedyś wystarczyła ładowność żeby być ciężarówką , a teraz jest jakiś taki zapis żę , pojazd ma mieć w sposób TRWALY (nie kratkę) obdzieloną przestrzeń ładunkową od pasażerskiej.
tak mi sie wydaje .
Tylko nie wiem jak teraz to wygląda z Pajero bo kiedyś wystarczyła ładowność żeby być ciężarówką , a teraz jest jakiś taki zapis żę , pojazd ma mieć w sposób TRWALY (nie kratkę) obdzieloną przestrzeń ładunkową od pasażerskiej.
tak mi sie wydaje .
Pain is temporary, pride is forever
- dark_zdzich
- Posty: 384
- Rejestracja: śr maja 18, 2005 6:55 pm
- Lokalizacja: Krapkowice
bo ten bus to miał 1500 kg ładowności wliczając w to 8 osób , a to tak nie może być mi sie wydajeMarci pisze:sam ciezarowy 3 osoby i sciana lub kratka przerabiałem to niedawno w busie miałem 8 osób i 1500kg ładownosci, a musiałem robic pierwszy przeglad i zmieniac ilosc miejsc na 3 i kosztowało to mnie około 250zł
@Esk ma racje w pojarach teoretycznie juz to nie przejdzie
tak mi zresztą ostatnio mówił koleś w salonie że jedynym samochodem jaki ma teraz homologacje to L200
Pain is temporary, pride is forever
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Najlepiej pofatyguj się na stację diagnostyczną i spytaj się gościa ,który podbija papier, jak ma się sprawa. Każda stacja inaczej interpretuje przepisy. Mam nauczkę z moim miśkiem, jak go rejstrowałem po przeróbce to diagnosta wpisał mi w dowód 2 osoby bo fura była za ciężka. A ostatnio byłem na innej stacji i spytałem co z tym zrobić, gość powiedział, że nie ma problemu- zrobię przegląd dodatkowy i sprawa załatwiona.Informuj się u zródła !
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
Bo jak masz "ciężarówke" to nie płacisz stawek od pojemności. Jest o dładowności, do 2000 kg i ponad 2000 kgjackoo pisze:hmm, ja mam jako ciężarówke pojemność 3000 płace za rok 315zł, ojciec ma osobówke 1600 płaci chyba 390 oboje mamy po 65% zniżki ubezpieczamy u jednej agentki która zawsze wybiera najtańszą opcję
same starocie
zgodnie z przepisa,i samochodem ciężarowym jest :
1. samochód posiadający jeden rząd siedzeń i przestrzeń ładunkową oddzielona stałą przegrodą
2. samochód poiadający dwa rzędy siedzeń i stała przegrodę, pod warunkiem, że długość przestrzeni ładunkowej przekracza długość przestrzeni osobowej, tj. ten warunek spełniają tylko pickupy
tak więc Pajero będzie ciężarowe w myśl przepisów skarbowych tylko jak będzie miało jeden rząd siedzeń ( dwie osoby)
w/w stwierdzenia nie maja zastosowania do warunków ubezpieczeń, tj. możesz wziąć dowolny samochód i pojechać na stacje okręgwą badania pojazdów, zakładasz stałą przegrodę w dowolnym miejscu i rejestruje Ci samochód jako ciężarówkę, ale poza niwielkimi zniżjami w ubezpieczeniach nie ma to sensu (nie ma zwrotu VAT prowadząc działalnosć) a możesz trafić mądrego na granicy, który każe Ci przekarczać przejście graniczne pasem dla TIRów

1. samochód posiadający jeden rząd siedzeń i przestrzeń ładunkową oddzielona stałą przegrodą
2. samochód poiadający dwa rzędy siedzeń i stała przegrodę, pod warunkiem, że długość przestrzeni ładunkowej przekracza długość przestrzeni osobowej, tj. ten warunek spełniają tylko pickupy
tak więc Pajero będzie ciężarowe w myśl przepisów skarbowych tylko jak będzie miało jeden rząd siedzeń ( dwie osoby)
w/w stwierdzenia nie maja zastosowania do warunków ubezpieczeń, tj. możesz wziąć dowolny samochód i pojechać na stacje okręgwą badania pojazdów, zakładasz stałą przegrodę w dowolnym miejscu i rejestruje Ci samochód jako ciężarówkę, ale poza niwielkimi zniżjami w ubezpieczeniach nie ma to sensu (nie ma zwrotu VAT prowadząc działalnosć) a możesz trafić mądrego na granicy, który każe Ci przekarczać przejście graniczne pasem dla TIRów

raz w zyciu celnika nazwałem skor...jak na małym gownianym przejsciu do 3,5 tony koło Kudowy nie pozwolił mi przejeach Octavia Combi z kratka - jebany służbsita z debilno cynicznym uśmiechem na twarzy kazał mi zawrócić na pustym przejsciu bo mam auto ciężaroweBooBoo pisze:Co prawda to prawda. Sam widziałem Fabię w kolejce z TIR-ami

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
- romaniec tomasz
- Posty: 497
- Rejestracja: czw kwie 14, 2005 9:57 pm
- Lokalizacja: koszalin
- romaniec tomasz
- Posty: 497
- Rejestracja: czw kwie 14, 2005 9:57 pm
- Lokalizacja: koszalin
ja mam gallopera w wersji 3d innowation który jest LKW. tzn ma odpowiednią masę ładowności nie pamiętam ale musi mieć conajmniej 575kg(kiedyś 505kg chyba) kratka i ten przedział dłuższy niż pasarzerski. co do vatu i dodatkowo możesz odliczać koszty związane z eksploatacją takiego wozu. przy ryczałcie paliwo i części masz tańsze o 22% a przy ogólnej Vat i dodatkowo podatek jak płacisz 40% to części i paliwko masz o ponad połowe tańsze.
jak inne to też taniej, ew auto możesz amortyzować i też jest ok.
jak inne to też taniej, ew auto możesz amortyzować i też jest ok.
pozdrawiam wszystkich off road-owiczów (509564911)
VAT od części odliczasz bez problemu od zwykłej osobówki, tyle że ujętej w środkach trwałych firmy - nie tyczy się to oczywiście paliwa
LKW to niemiecka holologacja ciężarowa - nie jest tożsama z Polską niestety
w praktyce każdy samochód poza tymi z odkrytą przestrzenią ładunkową aby spełniał aktualne polskie przepisy musi być niestety tylo 2-3 osobowy ( jeden rząd siedzeń)

LKW to niemiecka holologacja ciężarowa - nie jest tożsama z Polską niestety
w praktyce każdy samochód poza tymi z odkrytą przestrzenią ładunkową aby spełniał aktualne polskie przepisy musi być niestety tylo 2-3 osobowy ( jeden rząd siedzeń)
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Praktyka praktyką, prawo prawem,a w Polsce wszystko jest możliwe!apex pisze:
w praktyce każdy samochód poza tymi z odkrytą przestrzenią ładunkową aby spełniał aktualne polskie przepisy musi być niestety tylo 2-3 osobowyjeden rząd siedzeń)
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości