Strona 1 z 1

Pajero - ciężarówka

: śr lut 22, 2006 1:33 pm
autor: pedro3
Witam !
Przeglądałem w internecie ogłoszenia o sprzedaży Pajero i kilkakrotnie spotkałem się z taką informacją, że auto jest zarejestrowane jako ciężarowe przez co płaci się niższe OC.
To prawda czy jakaś ściema ?
Czy auto jest wtedy zarejestrowane na 4 osoby ?
Czy ktoś przerabiał ten temat i ma jakieś doświadczenia?
No i druga sprawa:
zakładając, że nie znalazłbym dla siebie auta w Polsce i trzeba byłoby sprowadzić z Unii - to jak wygląda sprawa rejestracji takiej ciężarówki ?
Czy musi mieć papiery z zagranicy, że tam też była ciężarówką ?
Jeśli ktoś może podzielić się swoją wiedzą na ten temat to byłbym wdzięczny.

: śr lut 22, 2006 3:25 pm
autor: dark_zdzich
a masz działalność ??

: śr lut 22, 2006 4:10 pm
autor: pedro3
Chodzi o działalność gospodarczą ?
Nie, nie mam

: śr lut 22, 2006 4:41 pm
autor: Pandora
Jeżeli auto jest zarejestrowane na ciężarowe to nie płaci się akcyzy przy sprowadzaniu, i to jest napisane bodajże w briefie.

: czw lut 23, 2006 9:46 am
autor: dark_zdzich
Jeżeli auto jest zarejestrowane na ciężarowe to w briefie jest napisane LKW i taką też umowę kupna spisujesz na LKW i po sprawie w Polsce cie akcyza już nie obchodzi . Nie masz działalności więc VATu i podatku sobie nie odliczysz. Natomiast ubezpieczenie rzeczywiście dla ciężarówek mają jakieś tam zniżki.

Tylko nie wiem jak teraz to wygląda z Pajero bo kiedyś wystarczyła ładowność żeby być ciężarówką , a teraz jest jakiś taki zapis żę , pojazd ma mieć w sposób TRWALY (nie kratkę) obdzieloną przestrzeń ładunkową od pasażerskiej.
tak mi sie wydaje .

: czw lut 23, 2006 9:50 am
autor: Eskapada
jedyne Mitsubishi które może być cieżarowe w świetle naszych nowych przepisów to L200 -

: czw lut 23, 2006 9:56 am
autor: Marci
sam ciezarowy 3 osoby i sciana lub kratka przerabiałem to niedawno w busie miałem 8 osób i 1500kg ładownosci, a musiałem robic pierwszy przeglad i zmieniac ilosc miejsc na 3 i kosztowało to mnie około 250zł

: czw lut 23, 2006 4:20 pm
autor: dark_zdzich
Marci pisze:sam ciezarowy 3 osoby i sciana lub kratka przerabiałem to niedawno w busie miałem 8 osób i 1500kg ładownosci, a musiałem robic pierwszy przeglad i zmieniac ilosc miejsc na 3 i kosztowało to mnie około 250zł
bo ten bus to miał 1500 kg ładowności wliczając w to 8 osób , a to tak nie może być mi sie wydaje

@Esk ma racje w pojarach teoretycznie juz to nie przejdzie
tak mi zresztą ostatnio mówił koleś w salonie że jedynym samochodem jaki ma teraz homologacje to L200

: czw lut 23, 2006 9:41 pm
autor: Marci
sam ciezarowy max 3 osoby chyba ze to jest pikap, a sam osobowe jako psełdo cieżarowy płacą jak zwykły osobowy tyle ze vat mozna odliczać

: pt lut 24, 2006 7:07 pm
autor: jackoo
hmm, ja mam jako ciężarówke pojemność 3000 płace za rok 315zł, ojciec ma osobówke 1600 płaci chyba 390 oboje mamy po 65% zniżki ubezpieczamy u jednej agentki która zawsze wybiera najtańszą opcję

: sob lut 25, 2006 9:32 pm
autor: Miras M
wg aktualnych przepisów ciężarówą może być L200 albo Pajero długie z dwoma miejscami, tzn. albo przedział ładunkowy oddzielony od pasażerskiego albo dłuższy niż połowa pasażerskiego, czy coś w ten deseń, nie pamiętam dokładnie.
Pozdr

: sob lut 25, 2006 11:56 pm
autor: rudypajero.koszalin
Najlepiej pofatyguj się na stację diagnostyczną i spytaj się gościa ,który podbija papier, jak ma się sprawa. Każda stacja inaczej interpretuje przepisy. Mam nauczkę z moim miśkiem, jak go rejstrowałem po przeróbce to diagnosta wpisał mi w dowód 2 osoby bo fura była za ciężka. A ostatnio byłem na innej stacji i spytałem co z tym zrobić, gość powiedział, że nie ma problemu- zrobię przegląd dodatkowy i sprawa załatwiona.Informuj się u zródła !

: ndz lut 26, 2006 12:01 am
autor: Miras M
jackoo pisze:hmm, ja mam jako ciężarówke pojemność 3000 płace za rok 315zł, ojciec ma osobówke 1600 płaci chyba 390 oboje mamy po 65% zniżki ubezpieczamy u jednej agentki która zawsze wybiera najtańszą opcję
Bo jak masz "ciężarówke" to nie płacisz stawek od pojemności. Jest o dładowności, do 2000 kg i ponad 2000 kg

: ndz lut 26, 2006 12:32 am
autor: apex
zgodnie z przepisa,i samochodem ciężarowym jest :

1. samochód posiadający jeden rząd siedzeń i przestrzeń ładunkową oddzielona stałą przegrodą

2. samochód poiadający dwa rzędy siedzeń i stała przegrodę, pod warunkiem, że długość przestrzeni ładunkowej przekracza długość przestrzeni osobowej, tj. ten warunek spełniają tylko pickupy

tak więc Pajero będzie ciężarowe w myśl przepisów skarbowych tylko jak będzie miało jeden rząd siedzeń ( dwie osoby)

w/w stwierdzenia nie maja zastosowania do warunków ubezpieczeń, tj. możesz wziąć dowolny samochód i pojechać na stacje okręgwą badania pojazdów, zakładasz stałą przegrodę w dowolnym miejscu i rejestruje Ci samochód jako ciężarówkę, ale poza niwielkimi zniżjami w ubezpieczeniach nie ma to sensu (nie ma zwrotu VAT prowadząc działalnosć) a możesz trafić mądrego na granicy, który każe Ci przekarczać przejście graniczne pasem dla TIRów
:roll:

: ndz lut 26, 2006 10:26 am
autor: BooBoo
Co prawda to prawda. Sam widziałem Fabię w kolejce z TIR-ami :D

: ndz lut 26, 2006 1:53 pm
autor: Eskapada
BooBoo pisze:Co prawda to prawda. Sam widziałem Fabię w kolejce z TIR-ami :D
raz w zyciu celnika nazwałem skor...jak na małym gownianym przejsciu do 3,5 tony koło Kudowy nie pozwolił mi przejeach Octavia Combi z kratka - jebany służbsita z debilno cynicznym uśmiechem na twarzy kazał mi zawrócić na pustym przejsciu bo mam auto ciężarowe :evil:

: ndz lut 26, 2006 5:34 pm
autor: BooBoo
Już w Piśmie Świętym opinie o celnikach są nader niepochlebne :D

: ndz lut 26, 2006 8:14 pm
autor: Hagis
jednym slowem - swieta tradycja :)

: ndz lut 26, 2006 8:32 pm
autor: romaniec tomasz
[quote="Miras M"]wg aktualnych przepisów ciężarówą może być L200 albo Pajero tzn. przedział ładunkowy dłuższy niż połowa pasażerskiego


dokładnie tak jest

: ndz lut 26, 2006 8:36 pm
autor: romaniec tomasz
ja mam gallopera w wersji 3d innowation który jest LKW. tzn ma odpowiednią masę ładowności nie pamiętam ale musi mieć conajmniej 575kg(kiedyś 505kg chyba) kratka i ten przedział dłuższy niż pasarzerski. co do vatu i dodatkowo możesz odliczać koszty związane z eksploatacją takiego wozu. przy ryczałcie paliwo i części masz tańsze o 22% a przy ogólnej Vat i dodatkowo podatek jak płacisz 40% to części i paliwko masz o ponad połowe tańsze.
jak inne to też taniej, ew auto możesz amortyzować i też jest ok.

: ndz lut 26, 2006 8:44 pm
autor: apex
VAT od części odliczasz bez problemu od zwykłej osobówki, tyle że ujętej w środkach trwałych firmy - nie tyczy się to oczywiście paliwa :)3

LKW to niemiecka holologacja ciężarowa - nie jest tożsama z Polską niestety

w praktyce każdy samochód poza tymi z odkrytą przestrzenią ładunkową aby spełniał aktualne polskie przepisy musi być niestety tylo 2-3 osobowy ( jeden rząd siedzeń)

: ndz lut 26, 2006 11:55 pm
autor: rudypajero.koszalin
apex pisze:
w praktyce każdy samochód poza tymi z odkrytą przestrzenią ładunkową aby spełniał aktualne polskie przepisy musi być niestety tylo 2-3 osobowyjeden rząd siedzeń)
Praktyka praktyką, prawo prawem,a w Polsce wszystko jest możliwe!

: śr mar 01, 2006 9:05 am
autor: BooBoo
Jednym słowem kraj nieograniczonych możliwości :)21