Kłopoty z odpalaniem
Moderator: Kosiarz
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 77
- Rejestracja: pt mar 11, 2005 5:05 pm
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Kłopoty z odpalaniem
Witam. Sytuacja jest tragiczna, skończyły mi się już pomysły co i jak. Mam kłopot z odpalaniem mojeje Pajerki, potrzebuje ona "kręcenia" a nie zaskakuje od ręki, nie świeci mi się kontrolka grzania świec a świece śą dobre, mierzyłem przejście i oporność jest wszystko ok, no to postanowiłem iść po kablu od licznika aż do końca i okazało się że doszedłem do kostki która znajduje się koło schowka pasażera po prawej stronie, w tą kostke wchodzi 2 kostka tylko że kabel nie ma już dalej drogi na jego miejscu jest pusto i tu zaczyna się pierwszy problem czy może po drodze ma jeszcze jakąś odnoge?? Następna sprawa to jak wygląda wogóle automat do grzania świec i gdzie on się zanajduje?? Bo albo go ktoś podprowadził albo nie potrafie go znaleźć, jedynie co znalazłem do świec to pod maską pomiędzy akumulatorem i blokiem od ABS'u są 2 duże przekaźniki, jeden ma czarne czapki a 2 niebieskie, ten z czarnymi właśnie steruje świecami, zapale je na 15 sek i koniec, a ten 2 nie mam pojęcia do czego służy. Musze coś z tym zrobić bo szkoda rozrusznika i akumulatorów. Może zna ktoś odpowiedzi na moje pytania albo posiada schematy elektryki w Pajero z 93r 2.5 TDI wersja Long GLS, może po schemacie doszedł bym co i jak z tą kontrolką
Z gróy dzięki za wszelką pomoc
Z gróy dzięki za wszelką pomoc
Mitsubishi Pajero 2.5 TD V44 93r
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 77
- Rejestracja: pt mar 11, 2005 5:05 pm
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Po dzisiejszym dniu wiem że kłopoty są tylko na zimnym silniku albo jak silnik ostygnie, jak już odpali to chodzi normalnie nie trzęsie się, nie kopci. Wciąż nie udało mi się znaleźć elementu który jest odpowiedzialny za włączanie kontrolki od grzania świec (nie świeci mi się wogóle). Nie mam już kompletnie żadnego pomysłu co moge jeszcze sprawdzić, co można jeszcze pomierzyć ? Albo co sprawdzić ? Jakie układy ?
A może jest ktoś w stanie polecić jakiegoś naprawde dobrego elektryka-mechanika z zachodniopomorskiego który zna się na Pajerach
A może jest ktoś w stanie polecić jakiegoś naprawde dobrego elektryka-mechanika z zachodniopomorskiego który zna się na Pajerach
Mitsubishi Pajero 2.5 TD V44 93r
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 77
- Rejestracja: pt mar 11, 2005 5:05 pm
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Dzięki za linka ale faktycznie już go przeglądałem.
Tarpi szukałem i nic nie moge znaleźć
Teraz podtwierdziłeś moje przypuszczenia że ta puszka metalowa to jest właśnie do świec i faktycznie tam się znajduje, idą do niej kable z takiego dużego przekaźnika który jest pomiędzy akumulatorem a blokiem ABS'u, ale co dalej ? Z tej puszki nie wychodzi żaden sygnał na deske żeby zapalać kontrolke. Myślałem że może gdzieś układ paliowy się zapwietrza ale nie paliwo jest cały czas nie cofa się.
Tarpi szukałem i nic nie moge znaleźć

Teraz podtwierdziłeś moje przypuszczenia że ta puszka metalowa to jest właśnie do świec i faktycznie tam się znajduje, idą do niej kable z takiego dużego przekaźnika który jest pomiędzy akumulatorem a blokiem ABS'u, ale co dalej ? Z tej puszki nie wychodzi żaden sygnał na deske żeby zapalać kontrolke. Myślałem że może gdzieś układ paliowy się zapwietrza ale nie paliwo jest cały czas nie cofa się.
Mitsubishi Pajero 2.5 TD V44 93r
Może ukradlimaatti pisze:...Tarpi szukałem i nic nie moge znaleźć....

Sterowniki były bodajże w dwuch typach. Jeszcze nikt na forum nie napisał jak naprawić zwalony sterownik świec żarowych. Te styczniki obok ABS to po prostu b.duże przekaźniki . Jeden do grzania, drugi do podtrzymywania po rozruchu.maatti pisze:Teraz podtwierdziłeś moje przypuszczenia że ta puszka metalowa to jest właśnie do świec i faktycznie tam się znajduje, idą do niej kable z takiego dużego przekaźnika który jest pomiędzy akumulatorem a blokiem ABS'u, ale co dalej ? Z tej puszki nie wychodzi żaden sygnał na deske żeby zapalać kontrolke. Myślałem że może gdzieś układ paliowy się zapwietrza ale nie paliwo jest cały czas nie cofa się.
Rozwiązać problem możesz:
a. wymienić sterownik na sprawny (parę stówek

b. założyć przekaźnik od VW (temat do końca nie rozkminiony)
c. załozyć pstryczek półautomatyczny z podświetleniem tarczy zegarka

Ja mam wersję c

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 77
- Rejestracja: pt mar 11, 2005 5:05 pm
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Ja bym był nawet skłonny wymienić ten sterownik (mówimy o tej metalowej puszcze pod nogami pasażera na prawym boku)? Ale jaką mam pewność że po tym napewno wszystko będzie dobrze ? Skoro ta puszka nie ma połączenia z deską i nie zapali mi kontrolki a z tego co wyczytałem auto pisiadające te 2 duże przekaźniki posiada również kontrolkę która powinna się zapalać, bo niby są też wersje które kontrolki nie posiadają ale wtedy nie mają tych przekaźników, podobno są też 2 wersje 7V i 12V ( podobno jak nie takie świece się wkręci (bo któreś są drogie nie pamiętam czy te 7 czy 12) to układ może świrować)
Mam jeszcze jedną prośbę: konkretnie systemem grzania steruje tylko ta puszka pod nogami pasażera + 2 przekaźniki między akumulatorem a blokiem ABS'u i nic więcej ? Bo może jeszcze mam w jakiejś innej puszcze czegoś szukać o której nie wiem
Mam jeszcze jedną prośbę: konkretnie systemem grzania steruje tylko ta puszka pod nogami pasażera + 2 przekaźniki między akumulatorem a blokiem ABS'u i nic więcej ? Bo może jeszcze mam w jakiejś innej puszcze czegoś szukać o której nie wiem

Mitsubishi Pajero 2.5 TD V44 93r
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 77
- Rejestracja: pt mar 11, 2005 5:05 pm
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Całkiem możliwe że jestem już bliski rozwiązania problemu. Czytając liczne fora zagraniczne stwierdziłem że posiadam system grzania świec 6V, w tym systemie nie ma kontrolki do grzania, są 2 duże przekaźniki pod maską i 2 akumulatory - do mojego samochodu opis pasuje jak tralala
Świece 6V są niby drogie i żadko kto je wymienia, tylko wstawia zwykłe 12V, świece te da się tylko dostać z oryginału i mają zieloną główke (górną część), ja natomiast posiadam wkręcone z niebieską główką i podejrzewam że są to właśnie 12V i tu jest cały problem odpalania. Jeszcze dziś będe mierzyć jakie maja napięcie
Może wkońcu uda mi się odpalić normalnie auto 
Świece 6V są niby drogie i żadko kto je wymienia, tylko wstawia zwykłe 12V, świece te da się tylko dostać z oryginału i mają zieloną główke (górną część), ja natomiast posiadam wkręcone z niebieską główką i podejrzewam że są to właśnie 12V i tu jest cały problem odpalania. Jeszcze dziś będe mierzyć jakie maja napięcie


Mitsubishi Pajero 2.5 TD V44 93r
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 77
- Rejestracja: pt mar 11, 2005 5:05 pm
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Dzwoniąc do ASO dowiedziałem się że komplet świeczek wyniesie 680 zł
Pomyślałem sobie że może by zastosować inny przekaźnik z innego auta normalnie na 12V a nie na 6V, tylko mam wątpliwości co do poprawnego działania całego tego systemu. Przerabiał ktoś może już ten temat i może powiedzieć że to będzie działać na 100% poprawinie i będzie system dogrzewania ?
Pomyślałem sobie że może by zastosować inny przekaźnik z innego auta normalnie na 12V a nie na 6V, tylko mam wątpliwości co do poprawnego działania całego tego systemu. Przerabiał ktoś może już ten temat i może powiedzieć że to będzie działać na 100% poprawinie i będzie system dogrzewania ?
Mitsubishi Pajero 2.5 TD V44 93r
maatti pisze:Dzwoniąc do ASO dowiedziałem się że komplet świeczek wyniesie 680 zł
Pomyślałem sobie że może by zastosować inny przekaźnik z innego auta normalnie na 12V a nie na 6V, tylko mam wątpliwości co do poprawnego działania całego tego systemu. Przerabiał ktoś może już ten temat i może powiedzieć że to będzie działać na 100% poprawinie i będzie system dogrzewania ?

Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).
rozbawilo mnie nastepstwo zdarzen w twoich postachmaatti pisze:To wcale nie jest śmieszne, bo obawiam się najgorszego, że będe musiał je kupić...

chyba wiem, swiece, podobno malo kto zaklada oryginaly...
bylem pytalem, komplet kosztuje xyz, ma ktos pomysl na inne przekazniki

zabawnie brzmia posty, sama sytuacja jest oczywiscie malo zabawna

Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 77
- Rejestracja: pt mar 11, 2005 5:05 pm
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
No bo informacje które udaje mi się zdobyć też są w smiesznej kolejności
ale ważne że wogóle są
Czekam ostatecznie na jedna odpowiedź i albo będe motał inny sterownik albo poprostu kupie świece i wtedy problem się zakończy...
Też te kitajce nie mogły wymyśleć czegoś bardziej znormalizowanego...

Czekam ostatecznie na jedna odpowiedź i albo będe motał inny sterownik albo poprostu kupie świece i wtedy problem się zakończy...
Też te kitajce nie mogły wymyśleć czegoś bardziej znormalizowanego...
Mitsubishi Pajero 2.5 TD V44 93r
bo z tymi szescioma voltami to jest troche sciema, wez sobie sprawdz model swiec i zobaczysz, ze tak naprawde to one tez sa 12 voltowe, podobnie jest w patrolu, a swiece to bankowo bedzie ngk wiec szukaj w katalogach ngk
poza aso mozna dostac lepsza cene, niewiele ale zawsze cos
niewiem dokladnie jak wyglada instalacja w mituwisi, ale wnioskuje, ze jest bardzo podobna do patrolowej
poza aso mozna dostac lepsza cene, niewiele ale zawsze cos
niewiem dokladnie jak wyglada instalacja w mituwisi, ale wnioskuje, ze jest bardzo podobna do patrolowej
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).
teoretycznie są trzy sytemy grzania w Vkach
- szybkie grzanie (bez kontrolki, dwa przekażniki)
- auto grzanie (dwie kontrolki, jeden przekaźnik)
- grzanie z samoregulacją (jedna kontrolka, jedenprzekaźnik)
tak mówi ruska serwisówka którą ci podesle jak dasz jakiegoś mejla
dwa przekaxniki posiada wersja "szybkie grzanie" jednym podaje normale 12V a drugim przez rezystor oporowy mnijesze napięcie
katalog beru podaje do V-ki dwa rodzaje:
GV 673 na 12V - model do 1993 (taka sam w pasuje do L0 - ostatnio zmieniałem - cena sklepowa to 60PLN) takie pasują według mnie do układu z jednym przekaźnikiem typu auto grzanie który podaje 12V. tu swiece sa grzane tylko przed i w trakcie rozruchu
GN 107 na 11V - model od 1993 - to jest ta jak mi się wydaje do modeli z dwoma przekaźnikami - wnioskuję tak analizując przebiegi sygnałów - najpierw przekaźnik jeden podaje napiecie 12V na czas szybkiego nagrzania a potem napiecie jest podawane tylko przez drugi przekaznik i rezystor ograniczajcy. Czas działania drugiego przekażnika jest duzo dłuzszy i świecą są grzane jeszcze długo po odpaleniu silnika
Do układu z samoregulacja potzrebne są swiece w wersji które po nagrzaniu sie zwiekszają swoją rezystancje ograniczajć prąd przez nie płynący zabezpieczajć przez przepaleniem i pozwaljąć podtrzymac grzanie po rozruchu (noey typ Boscha tak ma)
Jest ktoś ma inne wnioski to zapraszam do dyskusji. Zanaczm że wymysliłem to po własnych doświadczeniach i analizie dokumentacji
Ponieważ temat grzania pojawia się dość często to chyba zabiorę sie za zbudowanie kopi sterownika(ów)
- szybkie grzanie (bez kontrolki, dwa przekażniki)
- auto grzanie (dwie kontrolki, jeden przekaźnik)
- grzanie z samoregulacją (jedna kontrolka, jedenprzekaźnik)
tak mówi ruska serwisówka którą ci podesle jak dasz jakiegoś mejla
dwa przekaxniki posiada wersja "szybkie grzanie" jednym podaje normale 12V a drugim przez rezystor oporowy mnijesze napięcie
katalog beru podaje do V-ki dwa rodzaje:
GV 673 na 12V - model do 1993 (taka sam w pasuje do L0 - ostatnio zmieniałem - cena sklepowa to 60PLN) takie pasują według mnie do układu z jednym przekaźnikiem typu auto grzanie który podaje 12V. tu swiece sa grzane tylko przed i w trakcie rozruchu
GN 107 na 11V - model od 1993 - to jest ta jak mi się wydaje do modeli z dwoma przekaźnikami - wnioskuję tak analizując przebiegi sygnałów - najpierw przekaźnik jeden podaje napiecie 12V na czas szybkiego nagrzania a potem napiecie jest podawane tylko przez drugi przekaznik i rezystor ograniczajcy. Czas działania drugiego przekażnika jest duzo dłuzszy i świecą są grzane jeszcze długo po odpaleniu silnika
Do układu z samoregulacja potzrebne są swiece w wersji które po nagrzaniu sie zwiekszają swoją rezystancje ograniczajć prąd przez nie płynący zabezpieczajć przez przepaleniem i pozwaljąć podtrzymac grzanie po rozruchu (noey typ Boscha tak ma)
Jest ktoś ma inne wnioski to zapraszam do dyskusji. Zanaczm że wymysliłem to po własnych doświadczeniach i analizie dokumentacji
Ponieważ temat grzania pojawia się dość często to chyba zabiorę sie za zbudowanie kopi sterownika(ów)
Ostatnio zmieniony wt mar 14, 2006 3:43 pm przez majcher, łącznie zmieniany 1 raz.
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT
SREĆAN PUT
trzeba by to oblukac jak sa podlaczone swiece, ale jesli tak jak w patrolu to faktycznie najpierw idzie szybkie grzanie 12V na kazda swiece z osobna, potem przekaznik przelacza na druga listwe zasilajaca 12v ktora szeregowo laczy pary swiec, nie ma tam zadnego rezystora, funkcje rezystora pelni sama swiecamajcher pisze:teoretycznie są trzy sytemy grzania w Vkach
- szybkie grzanie (bez kontrolki, dwa przekażniki)
- auto grzanie (dwie kontrolki, jeden przekaźnik)
- grzanie z samoregulacją (jedna kontrolka, jedenprzekaźnik)
tak mówi ruska serwisówka którą ci podesle jak dasz jakiegoś mejla
dwa przekaxniki posiada wersja "szybkie grzanie" jednym podaje normale 12V a drugim przez rezystor oporowy mnijesze napięcie
katalog beru podaje do V-ki dwa rodzaje:
GV 673 na 12V - model do 1993 (taka sam w pasuje do L0 - ostatnio zmieniałem - cena sklepowa to 60PLN) takie pasują według mnie do układu z jednym przekaźnikiem który podaje 12V. tu swiece sa grzane tylko przed i w trakcie rozruchu
GN 107 na 11V - model od 1993 - to jest ta jak mi się wydaje do modeli z dwoma przekaźnikami - wnioskuję tak analizując przebiegi sygnałów - najpierw przekaźnik jeden podaje napiecie 12V na czas szybkiego nagrzania a potem napiecie jest podawane tylko przez drugi przekaznik i rezystor ograniczajcy. Czas działania drugiego przekażnika jest duzo dłuzszy i świecą są grzane jeszcze długo po odpaleniu silnika
Jest ktoś ma inne wnioski to zapraszam do dyskusji. Zanaczm że wymysliłem to po własnych doświadczeniach i analizie dokumentacji
Ponieważ temat grzania pojawia się dość często to chyba zabiorę sie za zbudowanie kopi sterownika(ów)
bardzo szczegolowo temat opisany w FAQ patrola, polecam przeczytanie, porownasz sobie ze swoja instalacja, jesli bedzie podobnie to jestes w domu
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).
no własnie w miskach jest jedna listwa zasilajaca i wszystkie swiece samego typu połaczone zawsze równolegle
i zaleznie od typu grzania albo tam można podłaczyć tylko 12V (jeden przekaznik) albo 12V i mniejsze napiecie (rezystor ograniczajcy prąd i tworzący dzielnik - układ z dwoma przekaźnikami)
i zaleznie od typu grzania albo tam można podłaczyć tylko 12V (jeden przekaznik) albo 12V i mniejsze napiecie (rezystor ograniczajcy prąd i tworzący dzielnik - układ z dwoma przekaźnikami)
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT
SREĆAN PUT
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości