Kłopoty z odpalaniem

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

maatti
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: pt mar 11, 2005 5:05 pm
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Kłopoty z odpalaniem

Post autor: maatti » sob mar 11, 2006 11:19 pm

Witam. Sytuacja jest tragiczna, skończyły mi się już pomysły co i jak. Mam kłopot z odpalaniem mojeje Pajerki, potrzebuje ona "kręcenia" a nie zaskakuje od ręki, nie świeci mi się kontrolka grzania świec a świece śą dobre, mierzyłem przejście i oporność jest wszystko ok, no to postanowiłem iść po kablu od licznika aż do końca i okazało się że doszedłem do kostki która znajduje się koło schowka pasażera po prawej stronie, w tą kostke wchodzi 2 kostka tylko że kabel nie ma już dalej drogi na jego miejscu jest pusto i tu zaczyna się pierwszy problem czy może po drodze ma jeszcze jakąś odnoge?? Następna sprawa to jak wygląda wogóle automat do grzania świec i gdzie on się zanajduje?? Bo albo go ktoś podprowadził albo nie potrafie go znaleźć, jedynie co znalazłem do świec to pod maską pomiędzy akumulatorem i blokiem od ABS'u są 2 duże przekaźniki, jeden ma czarne czapki a 2 niebieskie, ten z czarnymi właśnie steruje świecami, zapale je na 15 sek i koniec, a ten 2 nie mam pojęcia do czego służy. Musze coś z tym zrobić bo szkoda rozrusznika i akumulatorów. Może zna ktoś odpowiedzi na moje pytania albo posiada schematy elektryki w Pajero z 93r 2.5 TDI wersja Long GLS, może po schemacie doszedł bym co i jak z tą kontrolką

Z gróy dzięki za wszelką pomoc
Mitsubishi Pajero 2.5 TD V44 93r

maatti
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: pt mar 11, 2005 5:05 pm
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: maatti » ndz mar 12, 2006 4:34 pm

Po dzisiejszym dniu wiem że kłopoty są tylko na zimnym silniku albo jak silnik ostygnie, jak już odpali to chodzi normalnie nie trzęsie się, nie kopci. Wciąż nie udało mi się znaleźć elementu który jest odpowiedzialny za włączanie kontrolki od grzania świec (nie świeci mi się wogóle). Nie mam już kompletnie żadnego pomysłu co moge jeszcze sprawdzić, co można jeszcze pomierzyć ? Albo co sprawdzić ? Jakie układy ?

A może jest ktoś w stanie polecić jakiegoś naprawde dobrego elektryka-mechanika z zachodniopomorskiego który zna się na Pajerach
Mitsubishi Pajero 2.5 TD V44 93r

Awatar użytkownika
Tarpi
Posty: 530
Rejestracja: pt mar 26, 2004 1:59 pm
Lokalizacja: Yelonky

Post autor: Tarpi » ndz mar 12, 2006 5:09 pm

Element którego szukasz powinien właśnie być na słupku przy nogach pasażera.

A tak w ogóle to temat był maglowany już kilka razy. Przejrzyj forum :D

Awatar użytkownika
JACEK 628
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: śr lut 08, 2006 7:05 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: JACEK 628 » ndz mar 12, 2006 5:10 pm

Może to przeglądałeś ,jak nie to zobacz http://www.pajero.net.ru/4M40-4D56/
Pajero 2,8TD

maatti
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: pt mar 11, 2005 5:05 pm
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: maatti » ndz mar 12, 2006 5:13 pm

Dzięki za linka ale faktycznie już go przeglądałem.

Tarpi szukałem i nic nie moge znaleźć :(

Teraz podtwierdziłeś moje przypuszczenia że ta puszka metalowa to jest właśnie do świec i faktycznie tam się znajduje, idą do niej kable z takiego dużego przekaźnika który jest pomiędzy akumulatorem a blokiem ABS'u, ale co dalej ? Z tej puszki nie wychodzi żaden sygnał na deske żeby zapalać kontrolke. Myślałem że może gdzieś układ paliowy się zapwietrza ale nie paliwo jest cały czas nie cofa się.
Mitsubishi Pajero 2.5 TD V44 93r

Awatar użytkownika
Tarpi
Posty: 530
Rejestracja: pt mar 26, 2004 1:59 pm
Lokalizacja: Yelonky

Post autor: Tarpi » ndz mar 12, 2006 6:00 pm

maatti pisze:...Tarpi szukałem i nic nie moge znaleźć :(....
Może ukradli :D
maatti pisze:Teraz podtwierdziłeś moje przypuszczenia że ta puszka metalowa to jest właśnie do świec i faktycznie tam się znajduje, idą do niej kable z takiego dużego przekaźnika który jest pomiędzy akumulatorem a blokiem ABS'u, ale co dalej ? Z tej puszki nie wychodzi żaden sygnał na deske żeby zapalać kontrolke. Myślałem że może gdzieś układ paliowy się zapwietrza ale nie paliwo jest cały czas nie cofa się.
Sterowniki były bodajże w dwuch typach. Jeszcze nikt na forum nie napisał jak naprawić zwalony sterownik świec żarowych. Te styczniki obok ABS to po prostu b.duże przekaźniki . Jeden do grzania, drugi do podtrzymywania po rozruchu.
Rozwiązać problem możesz:
a. wymienić sterownik na sprawny (parę stówek :( )
b. założyć przekaźnik od VW (temat do końca nie rozkminiony)
c. załozyć pstryczek półautomatyczny z podświetleniem tarczy zegarka :)21

Ja mam wersję c :)21

maatti
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: pt mar 11, 2005 5:05 pm
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: maatti » ndz mar 12, 2006 6:13 pm

Ja bym był nawet skłonny wymienić ten sterownik (mówimy o tej metalowej puszcze pod nogami pasażera na prawym boku)? Ale jaką mam pewność że po tym napewno wszystko będzie dobrze ? Skoro ta puszka nie ma połączenia z deską i nie zapali mi kontrolki a z tego co wyczytałem auto pisiadające te 2 duże przekaźniki posiada również kontrolkę która powinna się zapalać, bo niby są też wersje które kontrolki nie posiadają ale wtedy nie mają tych przekaźników, podobno są też 2 wersje 7V i 12V ( podobno jak nie takie świece się wkręci (bo któreś są drogie nie pamiętam czy te 7 czy 12) to układ może świrować)

Mam jeszcze jedną prośbę: konkretnie systemem grzania steruje tylko ta puszka pod nogami pasażera + 2 przekaźniki między akumulatorem a blokiem ABS'u i nic więcej ? Bo może jeszcze mam w jakiejś innej puszcze czegoś szukać o której nie wiem :-?
Mitsubishi Pajero 2.5 TD V44 93r

maatti
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: pt mar 11, 2005 5:05 pm
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: maatti » pn mar 13, 2006 4:34 pm

Całkiem możliwe że jestem już bliski rozwiązania problemu. Czytając liczne fora zagraniczne stwierdziłem że posiadam system grzania świec 6V, w tym systemie nie ma kontrolki do grzania, są 2 duże przekaźniki pod maską i 2 akumulatory - do mojego samochodu opis pasuje jak tralala
Świece 6V są niby drogie i żadko kto je wymienia, tylko wstawia zwykłe 12V, świece te da się tylko dostać z oryginału i mają zieloną główke (górną część), ja natomiast posiadam wkręcone z niebieską główką i podejrzewam że są to właśnie 12V i tu jest cały problem odpalania. Jeszcze dziś będe mierzyć jakie maja napięcie :) Może wkońcu uda mi się odpalić normalnie auto :)
Mitsubishi Pajero 2.5 TD V44 93r

maatti
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: pt mar 11, 2005 5:05 pm
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: maatti » pn mar 13, 2006 7:36 pm

Dzwoniąc do ASO dowiedziałem się że komplet świeczek wyniesie 680 zł
Pomyślałem sobie że może by zastosować inny przekaźnik z innego auta normalnie na 12V a nie na 6V, tylko mam wątpliwości co do poprawnego działania całego tego systemu. Przerabiał ktoś może już ten temat i może powiedzieć że to będzie działać na 100% poprawinie i będzie system dogrzewania ?
Mitsubishi Pajero 2.5 TD V44 93r

Awatar użytkownika
suziXL
 
 
Posty: 5219
Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
Lokalizacja: Wrocław/Maidstone

Post autor: suziXL » pn mar 13, 2006 8:20 pm

maatti pisze:Dzwoniąc do ASO dowiedziałem się że komplet świeczek wyniesie 680 zł
Pomyślałem sobie że może by zastosować inny przekaźnik z innego auta normalnie na 12V a nie na 6V, tylko mam wątpliwości co do poprawnego działania całego tego systemu. Przerabiał ktoś może już ten temat i może powiedzieć że to będzie działać na 100% poprawinie i będzie system dogrzewania ?
:)20
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).

maatti
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: pt mar 11, 2005 5:05 pm
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: maatti » pn mar 13, 2006 8:24 pm

To wcale nie jest śmieszne, bo obawiam się najgorszego, że będe musiał je kupić...
Mitsubishi Pajero 2.5 TD V44 93r

Awatar użytkownika
suziXL
 
 
Posty: 5219
Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
Lokalizacja: Wrocław/Maidstone

Post autor: suziXL » pn mar 13, 2006 8:27 pm

maatti pisze:To wcale nie jest śmieszne, bo obawiam się najgorszego, że będe musiał je kupić...
rozbawilo mnie nastepstwo zdarzen w twoich postach :)21

chyba wiem, swiece, podobno malo kto zaklada oryginaly...

bylem pytalem, komplet kosztuje xyz, ma ktos pomysl na inne przekazniki :)21

zabawnie brzmia posty, sama sytuacja jest oczywiscie malo zabawna :)21
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).

maatti
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: pt mar 11, 2005 5:05 pm
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: maatti » pn mar 13, 2006 8:39 pm

No bo informacje które udaje mi się zdobyć też są w smiesznej kolejności :) ale ważne że wogóle są
Czekam ostatecznie na jedna odpowiedź i albo będe motał inny sterownik albo poprostu kupie świece i wtedy problem się zakończy...
Też te kitajce nie mogły wymyśleć czegoś bardziej znormalizowanego...
Mitsubishi Pajero 2.5 TD V44 93r

Awatar użytkownika
suziXL
 
 
Posty: 5219
Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
Lokalizacja: Wrocław/Maidstone

Post autor: suziXL » pn mar 13, 2006 8:55 pm

kup sobie oryginaly, naprawde oplacalna inwestycja, jesli masz instalacje grzania swiec sprawna to drugi raz juz ich raczej nie wymienisz
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).

Awatar użytkownika
Tarpi
Posty: 530
Rejestracja: pt mar 26, 2004 1:59 pm
Lokalizacja: Yelonky

Post autor: Tarpi » pn mar 13, 2006 11:37 pm

suziXL pisze:... jesli masz instalacje grzania swiec sprawna to drugi raz juz ich raczej nie wymienisz
Jeśli ...

maatti
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: pt mar 11, 2005 5:05 pm
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: maatti » pn mar 13, 2006 11:42 pm

Wydaje mi się że instalacja jest dobra, przekaźnik pyka, ten sterownik też raczej działa, nic więcej tam nie ma do świec, chyba że o czymś nie wiem...
Mitsubishi Pajero 2.5 TD V44 93r

Awatar użytkownika
cianbo
 
 
Posty: 265
Rejestracja: pt lut 07, 2003 2:57 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: cianbo » wt mar 14, 2006 8:18 am

Te oryginały z ASO to pewnie będą NGK. Można je chyba kupić poza ASO i w lepszej nieco cenie.
LR Discovery 300tdi '96 - Sprzedany!

maatti
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: pt mar 11, 2005 5:05 pm
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: maatti » wt mar 14, 2006 9:50 am

Nie wiem jaka to jest firma, ale pytałem już w tylu sklepach i wszyscy mówią, że nie ma takich, są tylko te zwykłe na 12V :(
Mitsubishi Pajero 2.5 TD V44 93r

Awatar użytkownika
suziXL
 
 
Posty: 5219
Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
Lokalizacja: Wrocław/Maidstone

Post autor: suziXL » wt mar 14, 2006 10:41 am

bo z tymi szescioma voltami to jest troche sciema, wez sobie sprawdz model swiec i zobaczysz, ze tak naprawde to one tez sa 12 voltowe, podobnie jest w patrolu, a swiece to bankowo bedzie ngk wiec szukaj w katalogach ngk

poza aso mozna dostac lepsza cene, niewiele ale zawsze cos

niewiem dokladnie jak wyglada instalacja w mituwisi, ale wnioskuje, ze jest bardzo podobna do patrolowej
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).

maatti
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: pt mar 11, 2005 5:05 pm
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: maatti » wt mar 14, 2006 3:08 pm

Hmm dobra dziś poszukam w katalogach, może uda się coś znaleźć.
To w końcu jak to jest ? Pisze, że świece 6V a nie są 6 tylko 12 ? To jaka jest różnica między nimi ?
Mitsubishi Pajero 2.5 TD V44 93r

maatti
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: pt mar 11, 2005 5:05 pm
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: maatti » wt mar 14, 2006 3:08 pm

Hmm dobra dziś poszukam w katalogach, może uda się coś znaleźć.
To w końcu jak to jest ? Pisze, że świece 6V a nie są 6 tylko 12 ? To jaka jest różnica między nimi ?
Mitsubishi Pajero 2.5 TD V44 93r

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » wt mar 14, 2006 3:18 pm

teoretycznie są trzy sytemy grzania w Vkach
- szybkie grzanie (bez kontrolki, dwa przekażniki)
- auto grzanie (dwie kontrolki, jeden przekaźnik)
- grzanie z samoregulacją (jedna kontrolka, jedenprzekaźnik)
tak mówi ruska serwisówka którą ci podesle jak dasz jakiegoś mejla

dwa przekaxniki posiada wersja "szybkie grzanie" jednym podaje normale 12V a drugim przez rezystor oporowy mnijesze napięcie

katalog beru podaje do V-ki dwa rodzaje:

GV 673 na 12V - model do 1993 (taka sam w pasuje do L0 - ostatnio zmieniałem - cena sklepowa to 60PLN) takie pasują według mnie do układu z jednym przekaźnikiem typu auto grzanie który podaje 12V. tu swiece sa grzane tylko przed i w trakcie rozruchu

GN 107 na 11V - model od 1993 - to jest ta jak mi się wydaje do modeli z dwoma przekaźnikami - wnioskuję tak analizując przebiegi sygnałów - najpierw przekaźnik jeden podaje napiecie 12V na czas szybkiego nagrzania a potem napiecie jest podawane tylko przez drugi przekaznik i rezystor ograniczajcy. Czas działania drugiego przekażnika jest duzo dłuzszy i świecą są grzane jeszcze długo po odpaleniu silnika

Do układu z samoregulacja potzrebne są swiece w wersji które po nagrzaniu sie zwiekszają swoją rezystancje ograniczajć prąd przez nie płynący zabezpieczajć przez przepaleniem i pozwaljąć podtrzymac grzanie po rozruchu (noey typ Boscha tak ma)

Jest ktoś ma inne wnioski to zapraszam do dyskusji. Zanaczm że wymysliłem to po własnych doświadczeniach i analizie dokumentacji
Ponieważ temat grzania pojawia się dość często to chyba zabiorę sie za zbudowanie kopi sterownika(ów)
Ostatnio zmieniony wt mar 14, 2006 3:43 pm przez majcher, łącznie zmieniany 1 raz.
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

maatti
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: pt mar 11, 2005 5:05 pm
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: maatti » wt mar 14, 2006 3:25 pm

Wielkie dzięki za podpowiedz, jeszcze dziś zaczne szukać takich świec
Mitsubishi Pajero 2.5 TD V44 93r

Awatar użytkownika
suziXL
 
 
Posty: 5219
Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
Lokalizacja: Wrocław/Maidstone

Post autor: suziXL » wt mar 14, 2006 3:26 pm

majcher pisze:teoretycznie są trzy sytemy grzania w Vkach
- szybkie grzanie (bez kontrolki, dwa przekażniki)
- auto grzanie (dwie kontrolki, jeden przekaźnik)
- grzanie z samoregulacją (jedna kontrolka, jedenprzekaźnik)
tak mówi ruska serwisówka którą ci podesle jak dasz jakiegoś mejla

dwa przekaxniki posiada wersja "szybkie grzanie" jednym podaje normale 12V a drugim przez rezystor oporowy mnijesze napięcie

katalog beru podaje do V-ki dwa rodzaje:

GV 673 na 12V - model do 1993 (taka sam w pasuje do L0 - ostatnio zmieniałem - cena sklepowa to 60PLN) takie pasują według mnie do układu z jednym przekaźnikiem który podaje 12V. tu swiece sa grzane tylko przed i w trakcie rozruchu

GN 107 na 11V - model od 1993 - to jest ta jak mi się wydaje do modeli z dwoma przekaźnikami - wnioskuję tak analizując przebiegi sygnałów - najpierw przekaźnik jeden podaje napiecie 12V na czas szybkiego nagrzania a potem napiecie jest podawane tylko przez drugi przekaznik i rezystor ograniczajcy. Czas działania drugiego przekażnika jest duzo dłuzszy i świecą są grzane jeszcze długo po odpaleniu silnika

Jest ktoś ma inne wnioski to zapraszam do dyskusji. Zanaczm że wymysliłem to po własnych doświadczeniach i analizie dokumentacji
Ponieważ temat grzania pojawia się dość często to chyba zabiorę sie za zbudowanie kopi sterownika(ów)
trzeba by to oblukac jak sa podlaczone swiece, ale jesli tak jak w patrolu to faktycznie najpierw idzie szybkie grzanie 12V na kazda swiece z osobna, potem przekaznik przelacza na druga listwe zasilajaca 12v ktora szeregowo laczy pary swiec, nie ma tam zadnego rezystora, funkcje rezystora pelni sama swieca

bardzo szczegolowo temat opisany w FAQ patrola, polecam przeczytanie, porownasz sobie ze swoja instalacja, jesli bedzie podobnie to jestes w domu
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » wt mar 14, 2006 3:55 pm

no własnie w miskach jest jedna listwa zasilajaca i wszystkie swiece samego typu połaczone zawsze równolegle

i zaleznie od typu grzania albo tam można podłaczyć tylko 12V (jeden przekaznik) albo 12V i mniejsze napiecie (rezystor ograniczajcy prąd i tworzący dzielnik - układ z dwoma przekaźnikami)
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości