Problem brak 4x4 i redukcji w Pajero 89
Moderator: Kosiarz
- Boro
- jestem tu nowy...
- Posty: 34
- Rejestracja: śr wrz 21, 2005 10:03 am
- Lokalizacja: Kiezmark okolice Gdańska
Problem brak 4x4 i redukcji w Pajero 89
Zmiana położenia dźwigni nic nie zmiania, nie zapala się kontrolka, nie ma też redukcji. Chociaż momentami się załącza kontrolka drgając. Pewnie problem w reduktorze ala jaki i jak to sprawdzić? Nie ma żadnych stuków drgań, dźwignia od 4x4 chodzi tak samo dobrze
jak ci się jescze do tego kontrolka nie zapala to moim zdaniem nie zasprzęgla przesuwka kółka od łancuch z kólkiem na wałku
i nalezy bardziej szukać w sterowaniu niż w przeniesieniu
zacznij od dobrania się do dzwigni od góry i zobacz czy prawidłowo pracuje dzwignia sterująca reduktorem
i tak wyjęcie skrzyni i odłaczenie i rozebranie reduktora cie nie minie chyba
ale nie wyrokowąłbym że to łancuch padł - najpierw były by symptomy wyciągniecia - przeskakiwanie, hałas etc
ja stawiam na sterowanie układem
a jakby co to sam reduktor z skrzynią rozdzielczą kupisz
i nalezy bardziej szukać w sterowaniu niż w przeniesieniu
zacznij od dobrania się do dzwigni od góry i zobacz czy prawidłowo pracuje dzwignia sterująca reduktorem
i tak wyjęcie skrzyni i odłaczenie i rozebranie reduktora cie nie minie chyba
ale nie wyrokowąłbym że to łancuch padł - najpierw były by symptomy wyciągniecia - przeskakiwanie, hałas etc
ja stawiam na sterowanie układem
a jakby co to sam reduktor z skrzynią rozdzielczą kupisz
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT
SREĆAN PUT
Najlepiej posadź kogoś do samochodu i zobacz czy się kręci przód czy nie (wał). Może tak naprawdę to masz napęd 4x4 tylko tak jak z redukcją "nie zauważasz tego". Może stań na jakimś lodzie czy śniegu i gaz w podłogę a ktos z boku niech powie czy przód boksuje. Może tylko kontrolka nie sweci.
gg: 9637404
Ło jesus no a co z tym wałemBoro pisze:Nie mam na 4 na 100%, włąśnie przez to teżnie czułęm redukcji bo przód nie ciągnął. Mam przed domem niezłe błotko ciągnie tylko tył


gg: 9637404
aaaaa
normalnie trzeba zapytać wróżki
mówięi chyba nie tylko ja
zacznij sprawdzać
najpierw działanie układu zasprzeglajacego przekładnie łańcuchową w skrzyni rozdzielczej - można spróbować poprzez dobranie sie od góry do wajch sterujących
a jak nic nie wypatrzysz to i tak czeka cię wyciągnięcie skrzyni i dobranie się do reduktora i rozdzielacza - chyba żeby próbować sam reduktor wyciągnąć
? - to moze być karkołomna operacja
tak czy siak to chyba wiecej sie nie dowiesz póki tego nie rozgrzebiesz
i tyle
normalnie trzeba zapytać wróżki
mówięi chyba nie tylko ja
zacznij sprawdzać
najpierw działanie układu zasprzeglajacego przekładnie łańcuchową w skrzyni rozdzielczej - można spróbować poprzez dobranie sie od góry do wajch sterujących
a jak nic nie wypatrzysz to i tak czeka cię wyciągnięcie skrzyni i dobranie się do reduktora i rozdzielacza - chyba żeby próbować sam reduktor wyciągnąć

tak czy siak to chyba wiecej sie nie dowiesz póki tego nie rozgrzebiesz
i tyle
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT
SREĆAN PUT
co teraz - ja bym teraz na twojm miejscu zrobił tak ;
1; zaniechał dalszej eksploatacij
2; rozebrał lewarki w kabinie ( 12 nasadowy + gwiazdka śrubokręt )
bo jak tego nie zrobisz to nie wyciągniesz reduktora
3; spuścić olej ze skrzyni i reduktora ( osobno korki po lewej stronie
skrzyni i reduktora , olejów nie mieszać )
4; odkręcić wał ( zaznacz jego położenie względem flanszy mostu
i przedni i tylny ,)
5; odkręć reduktor ( klucz 17 ) + poduszka gumowa oczywiście
przewody elekt, i prędkościomierz też .
6; wyjęty reduktor rozebrać i sprawdzać punkt po punkcie aż znajdziesz
usterkę
Względnie jeśli nie czujesz się na siłach to wyjęty reduktor zawieść do
mechanika i niech on sprawdza co puściło .
Ps . zapisz wymiary łożysk i ich symbole . to samo z uszczelniaczami
i puść do mnie to ja zamieszcze gdzie trzeba - może sie komu przyda
punkt ostatni ; opisz na forum co było przyczyną itp.
Pozdro i przyjemnej pracy
i pamiętaj '' nic na siłę -wszystko młotkiem '':lol:

1; zaniechał dalszej eksploatacij
2; rozebrał lewarki w kabinie ( 12 nasadowy + gwiazdka śrubokręt )
bo jak tego nie zrobisz to nie wyciągniesz reduktora
3; spuścić olej ze skrzyni i reduktora ( osobno korki po lewej stronie
skrzyni i reduktora , olejów nie mieszać )
4; odkręcić wał ( zaznacz jego położenie względem flanszy mostu
i przedni i tylny ,)
5; odkręć reduktor ( klucz 17 ) + poduszka gumowa oczywiście
przewody elekt, i prędkościomierz też .
6; wyjęty reduktor rozebrać i sprawdzać punkt po punkcie aż znajdziesz
usterkę

Względnie jeśli nie czujesz się na siłach to wyjęty reduktor zawieść do
mechanika i niech on sprawdza co puściło .
Ps . zapisz wymiary łożysk i ich symbole . to samo z uszczelniaczami
i puść do mnie to ja zamieszcze gdzie trzeba - może sie komu przyda
punkt ostatni ; opisz na forum co było przyczyną itp.
Pozdro i przyjemnej pracy

i pamiętaj '' nic na siłę -wszystko młotkiem '':lol:


Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...
i pocieszające jest to że jeżeli nie ma jednocześnie i 4x4 i L to nie stało się nic z łancuchem tylko coś z układem sterującym dzwigniami wybierającymi które ruszają przesuwkami zapinajacymi zarówno przód jaki reduktor - chyba ze reduktor jednak zapina się prawidłowo
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT
SREĆAN PUT
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości