Problem brak 4x4 i redukcji w Pajero 89

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Boro
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: śr wrz 21, 2005 10:03 am
Lokalizacja: Kiezmark okolice Gdańska

Problem brak 4x4 i redukcji w Pajero 89

Post autor: Boro » pn mar 20, 2006 4:40 pm

Zmiana położenia dźwigni nic nie zmiania, nie zapala się kontrolka, nie ma też redukcji. Chociaż momentami się załącza kontrolka drgając. Pewnie problem w reduktorze ala jaki i jak to sprawdzić? Nie ma żadnych stuków drgań, dźwignia od 4x4 chodzi tak samo dobrze

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pn mar 20, 2006 8:11 pm

obawiam sie że to, to może być to :)21

Obrazek
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Boro
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: śr wrz 21, 2005 10:03 am
Lokalizacja: Kiezmark okolice Gdańska

Post autor: Boro » pn mar 20, 2006 8:57 pm

pewnie masz racje. Kupuje się tylko łancuch czy razem z tym wałkiem? Wiesz może gdzie i za ile najlepeij kupić?

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » pn mar 20, 2006 11:31 pm

a jakby zajżeć przez korek wlewu oleju do reduktora ??

łańcuch widać tamtędy . :o tylko czy zerwany będzie jakoś wyrażnie

wisiał ??

pozdro
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » wt mar 21, 2006 9:10 am

jak ci się jescze do tego kontrolka nie zapala to moim zdaniem nie zasprzęgla przesuwka kółka od łancuch z kólkiem na wałku
i nalezy bardziej szukać w sterowaniu niż w przeniesieniu

zacznij od dobrania się do dzwigni od góry i zobacz czy prawidłowo pracuje dzwignia sterująca reduktorem
i tak wyjęcie skrzyni i odłaczenie i rozebranie reduktora cie nie minie chyba
ale nie wyrokowąłbym że to łancuch padł - najpierw były by symptomy wyciągniecia - przeskakiwanie, hałas etc
ja stawiam na sterowanie układem

a jakby co to sam reduktor z skrzynią rozdzielczą kupisz
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » wt mar 21, 2006 9:13 am

slusznie Majcher pisze a ja nastepny razem po powrocie z pubu to na towarzyskim bede sie udzielał :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
bojach
Posty: 730
Rejestracja: sob paź 19, 2002 5:12 pm
Lokalizacja: rumia
Kontaktowanie:

Post autor: bojach » wt mar 21, 2006 5:10 pm

reduktor a naped przodu ( lancuch ) nie ma nic wspolnego , stawialbym na dzwignie , przesuwke lub zebatke.
pozdrawiam Marek
offpoje team

Awatar użytkownika
Boro
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: śr wrz 21, 2005 10:03 am
Lokalizacja: Kiezmark okolice Gdańska

Post autor: Boro » wt mar 21, 2006 10:28 pm

Zmaian diagnozy, redukcja działa, nie napędu na 4 i kontrolki. przed całkowitym padnięciem kontolka potrafiła mrugać. Mam pytanie co i w którym miejscu załącza kontrolkę?

Dzięki za informacje i zainteresowanie.

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » wt mar 21, 2006 11:01 pm

czujniki są z tyłu reduktora :o

a możesz jaśniej , masz napęd na 4 koła ??

wał przedni się obraca podczas jazdy 4x4 ( tylko nie wtpadnij z syfa

jak będziesz to sprawdzać :lol: :lol: :lol:

jakieś zgrzyty,trzaski itp ??

pozdro
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
Boro
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: śr wrz 21, 2005 10:03 am
Lokalizacja: Kiezmark okolice Gdańska

Post autor: Boro » wt mar 21, 2006 11:09 pm

Nie mam napędu na 4 koła, działa redukcja bo sprwadzałem na prostej poprostu nie czułem jej przy małej prędkości. Nie ma napędu na 4 i nie świeci się kontrolka

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » wt mar 21, 2006 11:14 pm

to zobacz jeszcze przy małej prętkości czy wał przedni się obraca ??

jak się dobrze się wychylisz to go widać

bedzie łatwiej postawić diagnozę :)2
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
Boro
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: śr wrz 21, 2005 10:03 am
Lokalizacja: Kiezmark okolice Gdańska

Post autor: Boro » wt mar 21, 2006 11:16 pm

Ok, jutro powalcze

Awatar użytkownika
Gęsior
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr maja 18, 2005 9:56 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Gęsior » śr mar 22, 2006 8:19 am

Najlepiej posadź kogoś do samochodu i zobacz czy się kręci przód czy nie (wał). Może tak naprawdę to masz napęd 4x4 tylko tak jak z redukcją "nie zauważasz tego". Może stań na jakimś lodzie czy śniegu i gaz w podłogę a ktos z boku niech powie czy przód boksuje. Może tylko kontrolka nie sweci.
gg: 9637404

Awatar użytkownika
Boro
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: śr wrz 21, 2005 10:03 am
Lokalizacja: Kiezmark okolice Gdańska

Post autor: Boro » śr mar 22, 2006 8:58 am

Nie mam na 4 na 100%, włąśnie przez to teżnie czułęm redukcji bo przód nie ciągnął. Mam przed domem niezłe błotko ciągnie tylko tył

Awatar użytkownika
Gęsior
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr maja 18, 2005 9:56 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Gęsior » śr mar 22, 2006 10:55 am

Boro pisze:Nie mam na 4 na 100%, włąśnie przez to teżnie czułęm redukcji bo przód nie ciągnął. Mam przed domem niezłe błotko ciągnie tylko tył
Ło jesus no a co z tym wałem ?? Kręci się czy nie ?? Weź sobie kogoś do pomocy i ustal to. Połóż się w tym błocie i zobacz (tylko nie pod autem). Albo jakiś koleś niech się położy (też nie pod autem, chyba że go nie lubisz). Albo wyskocz na chwilę z auta jak jedzie i looknij pod spód(najlepiej na jedynce z reduktorem). Jeden wał idzie do tyłu a drugi do przodu. Powinny sie kręcić oba jak masz wł 4x4. A żeby czuć redukcje to wcale nie trzeba mieć 4x4. Jaśniej już nie potrafie wytłumaczyć
gg: 9637404

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » śr mar 22, 2006 12:31 pm

no własnie
a jak nie to na podnośnik do najblizszego zaprzyjaźnionego warsztatu podjedź
bo może ty masz przód a tylko ci czujnik lub połaczenie wiazki z czujnikem poszło co?
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
Boro
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: śr wrz 21, 2005 10:03 am
Lokalizacja: Kiezmark okolice Gdańska

Post autor: Boro » czw mar 23, 2006 8:18 am

Nie wiem jak wam ale mi wczoraj forum nie chodziło. Wał przedni nie pracuje

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » czw mar 23, 2006 8:37 am

aaaaa
no to teraz sprawdź czy zasprzęglanie działa
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
bojach
Posty: 730
Rejestracja: sob paź 19, 2002 5:12 pm
Lokalizacja: rumia
Kontaktowanie:

Post autor: bojach » czw mar 23, 2006 1:32 pm

widzialem kiedys pojare z wymontowanym lancuchem .... i to bylo przyczyna braku napedu ... :wink:
pozdrawiam Marek
offpoje team

Awatar użytkownika
Boro
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: śr wrz 21, 2005 10:03 am
Lokalizacja: Kiezmark okolice Gdańska

Post autor: Boro » czw mar 23, 2006 3:45 pm

bojach pisze:widzialem kiedys pojare z wymontowanym lancuchem .... i to bylo przyczyna braku napedu ... :wink:

Pewnie ktoś w nocy przyszedł i mi wymontował:)

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » czw mar 23, 2006 3:45 pm

A powiedz nam - od kiedy masz to auto

czy wcześniej ten napęd przodu chodził ??

i sprawdz ten wał przedni !!


Pozdro
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
Boro
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: śr wrz 21, 2005 10:03 am
Lokalizacja: Kiezmark okolice Gdańska

Post autor: Boro » czw mar 23, 2006 4:14 pm

Działał. nie jestem mechanikiem samochodowym ale nie jestem dyletentem.

Co może byc przyczyną braku napędu na 4 i nieświecącej się kontrolki napędu jednocześnie.

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » czw mar 23, 2006 4:52 pm

aaaaa
normalnie trzeba zapytać wróżki

mówięi chyba nie tylko ja
zacznij sprawdzać
najpierw działanie układu zasprzeglajacego przekładnie łańcuchową w skrzyni rozdzielczej - można spróbować poprzez dobranie sie od góry do wajch sterujących
a jak nic nie wypatrzysz to i tak czeka cię wyciągnięcie skrzyni i dobranie się do reduktora i rozdzielacza - chyba żeby próbować sam reduktor wyciągnąć ??? - to moze być karkołomna operacja

tak czy siak to chyba wiecej sie nie dowiesz póki tego nie rozgrzebiesz
i tyle
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » czw mar 23, 2006 9:46 pm

co teraz - ja bym teraz na twojm miejscu zrobił tak ;

1; zaniechał dalszej eksploatacij

2; rozebrał lewarki w kabinie ( 12 nasadowy + gwiazdka śrubokręt )

bo jak tego nie zrobisz to nie wyciągniesz reduktora

3; spuścić olej ze skrzyni i reduktora ( osobno korki po lewej stronie

skrzyni i reduktora , olejów nie mieszać )

4; odkręcić wał ( zaznacz jego położenie względem flanszy mostu

i przedni i tylny ,)

5; odkręć reduktor ( klucz 17 ) + poduszka gumowa oczywiście

przewody elekt, i prędkościomierz też .

6; wyjęty reduktor rozebrać i sprawdzać punkt po punkcie aż znajdziesz

usterkę :)2

Względnie jeśli nie czujesz się na siłach to wyjęty reduktor zawieść do

mechanika i niech on sprawdza co puściło .

Ps . zapisz wymiary łożysk i ich symbole . to samo z uszczelniaczami

i puść do mnie to ja zamieszcze gdzie trzeba - może sie komu przyda


punkt ostatni ; opisz na forum co było przyczyną itp.

Pozdro i przyjemnej pracy :)2

i pamiętaj '' nic na siłę -wszystko młotkiem '':lol: :lol: :lol:
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » pt mar 24, 2006 8:58 am

i pocieszające jest to że jeżeli nie ma jednocześnie i 4x4 i L to nie stało się nic z łancuchem tylko coś z układem sterującym dzwigniami wybierającymi które ruszają przesuwkami zapinajacymi zarówno przód jaki reduktor - chyba ze reduktor jednak zapina się prawidłowo
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości