Strona 1 z 2
Pajero Sport - opinie.
: wt mar 21, 2006 5:56 pm
autor: Maq
Znajomy zapragnął nabyć coś takiego. Twierdzi, że do jazdy rekreacyjnej i że mu to wystarczy.
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=85898526
Prośba jest następująca, co to za motor i jakie podzespoły. Na ile są to elementy zamienne ze "zwykłymi" Pajero, a na ile auto jest nietypowe.
Dzięki.
: wt mar 21, 2006 5:59 pm
autor: czesław&jarząbek
to jest na bazie L200
taki mitasubiszowy odpowiednik 4r
w produkcji bardzo długo, także chyba dopracowane
zawsze mi sie podobało
: wt mar 21, 2006 7:43 pm
autor: Eskapada
….tak jak Czesław powiedział to jest pick up L200 w wersji osobowej z tą główną różnica że resor został zastąpiony sprężyną z tyłu. Wnętrze, motor, skrzynia biegów easy select wszytko to jest od L200 wiec sprawdzone od 1997 roku i 100 % kompatybilne z pick upem.
Skrzynia Easy Select posiada możliwość załączania przedniego napędu podczas jazdy do 100 km/h bez użycia sprzęgła natomiast nie posiada centralnego dyferencjału tak jak Pajero II & III. Sprzęgiełek piast tam się nie zapina nie ma też automatów tylko podciśnieniowy układ
Silnik 2,5 D ( 4d56 ) to stary klamot montowany jeszcze od końca produkcji Pajero I poprzez Pajero II i do dnia dzisiejszego stosowany w L200 & Pajero Sport . Z tego roku, ten model będzie miał troszkę zmodyfikowany układ wtryskowy w porównaniu ze starymi Pajero i naście koni więcej. Rewelacji to potym motorze nie ma co sie spodziewać do dynamicznych i ekonomicznych jednosetk ten motor nie należy...
BTW Pajero Sport to dla mnie to najładniejsze auto terenowe wyprodukowane przez Mitsubishi

: śr mar 22, 2006 8:37 am
autor: majcher
Eskapada pisze:
Silnik 2,5 D ( 4d56 ) to stary klamot montowany jeszcze od końca produkcji Pajero I
ja ci dam stary klamot

: śr mar 22, 2006 8:48 am
autor: dark_zdzich
A ja mam mieszane uczucia, z jednej strony bardzo mi sie podoba z drugiej zaś to klamot jest,
(nie wiem za bardzo jakie jest przeznaczenie tego samochodu , L200 można dużo wybaczyć z racji przeznaczenia a pSport

) ale za to można go poczipować

: śr mar 22, 2006 11:03 am
autor: Gęsior
majcher pisze:Eskapada pisze:
Silnik 2,5 D ( 4d56 ) to stary klamot montowany jeszcze od końca produkcji Pajero I
ja ci dam stary klamot

No właśnie, tylko nie klamot. Dojrzała technologicznie i sprawdzona praktycznie konstrukcja

: śr mar 22, 2006 11:17 am
autor: mdeja
Jak u nas w Rytrze RM Filipowicz- spory dealer Mitsu robił impreze z jazdami próbnymi itd dla złotych klyjentów z kasą- to właśnie Pajero Sport najlepiej sobie radziło na średnio trudnej trasie. Lepiej od zwykłego wahaczowego Pajero. Samo w sobie jest dość zgrabne jak na dłuższą terenówke
: czw mar 23, 2006 1:30 pm
autor: Eskapada
Gęsior pisze:majcher pisze:Eskapada pisze:
Silnik 2,5 D ( 4d56 ) to stary klamot montowany jeszcze od końca produkcji Pajero I
ja ci dam stary klamot

No właśnie, tylko nie klamot. Dojrzała technologicznie i sprawdzona praktycznie konstrukcja

klamot klamot

..a aucie z 1997 roku to OK jeszcze rozumiem ale ze ten motor mozna kupic do dzis w aucie z 2005/6 roku to lekkie nie porozumienie -Pajero Sport to bardzo, ładne auto, eleganckie ale jednoczesnie ciagle klasycznie terenowe i taki przestarzały motor

W australi Pajero Sport jest oferowane z motor 2.8 wiec

: czw mar 23, 2006 4:54 pm
autor: majcher
dojrzała konstrukcja

: czw mar 23, 2006 5:12 pm
autor: mdeja
Tak samo jak dizelek 2.4 w najnowszym Hiluxie

: wt kwie 04, 2006 10:15 pm
autor: kkk13
dark_zdzich pisze:A ja mam mieszane uczucia, z jednej strony bardzo mi sie podoba z drugiej zaś to klamot jest,
(nie wiem za bardzo jakie jest przeznaczenie tego samochodu , L200 można dużo wybaczyć z racji przeznaczenia a pSport

) ale za to można go poczipować

Przepraszam za lekki OT,ale pytanie do Ciebie Dark zdich - mam L200 05', którego juz wkrótce,mam nadzieje, zaczne eksploatowac, interesuje mnie chipowanie, czy będzie możliwe w takim aucie, tzn chodzi mi o dobranie sie do sterownika i poprzez wylutowanie pamięci wgranie innego programu, czy piszesz o czymś takim??, czy masz może na mysli jakieś bryloczki, typu: 'box'..

: śr kwie 05, 2006 7:52 am
autor: majcher
kkk13 pisze:dark_zdzich pisze:...ale za to można go poczipować

...
...interesuje mnie chipowanie, czy będzie możliwe w takim aucie, tzn chodzi mi o dobranie sie do sterownika i poprzez wylutowanie pamięci wgranie innego programu, czy piszesz o czymś takim??, czy masz może na mysli jakieś bryloczki, typu: 'box'..

...
nadchodzi

Czas Tuningu
: śr kwie 05, 2006 11:48 am
autor: + AND +
Pajero Sport
: wt cze 27, 2006 8:17 pm
autor: morot
Witam
Jestem nowy i niewiele wiem o temacie. Wybaczcie zatem jeżeli zadam proste pytania.
Mi również podoba się Pajero Sport.
Wiem, że to auto nie ma centralnego mechanizmu różnicowego. Czy taka konstrukcja pozwala na jazdę z napędem na cztery koła po asfalcie ?
Czy do tego modelu dostępne są akcesoria tuning'owe (np. blokady) ?
Dlaczego auta tego praktycznie nie widać w relacjach zdjęciowych z imprez 4x4. Czy dlatego, że się do tego nie nadaje ?
Jaka jest Wasza opinia o awaryjności ?
pozdrawiam
M.
: wt cze 27, 2006 8:39 pm
autor: Mroczny
ad 1 nie
ad 2 bo jeszcze młode i drogie cholernie, a zrobienie z tego normalnego auta to już spora kasa. No i chocby włożyć w niego zylion pln dalej objedzie go sj na nalewkach simexopodobnych

*
* - moja własna, subiektywna i pełna nadużyć opinia

: wt lip 18, 2006 6:50 pm
autor: janusz k160
Ale nie pozbawiona racji..

: wt lip 18, 2006 11:44 pm
autor: pancziki
mamy takiego na zakładzie
silnik jest do dupy
wmontowli mu komputer i sypie się to jak nieszczęście
w L200 nie ma żadnej elektroniki i przez to jest bezawaryjny absolutnie
chyba że to filipowicz go zepsuł bo próbował go dłubnąć ze 115 na 136 koni
centralny mechanizm różnicowy ???
: wt sie 22, 2006 9:12 pm
autor: morot
Cześć
Trafiłem na takie ogłoszenie
http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1300583
To co zwróciło moją uwagę to informacja, że to Pajero Sport, które jest sprowadzone z USA posiada centralny mechanizm różnicowy. Czyżby wersje amerykańskie posiadały coś takiego jak super select z blokadą ? Czy może jest to jeszcze inny wariant ?
Jeśli ktoś zna temat to będę wdzięczny za wyjaśnienia.
Pozdrawiam
M.
: wt sie 22, 2006 10:09 pm
autor: rudypajero.koszalin
I znowu się okazuje że amerykanie mają lepiej...
A u nas miał być druga japonia...Tfu...

: śr sie 23, 2006 6:10 am
autor: pedro3
Piękny

: śr sie 23, 2006 6:52 am
autor: Eskapada
rudypajero.koszalin pisze:I znowu się okazuje że amerykanie mają lepiej...
A u nas miał być druga japonia...Tfu...

nie ma lepiej tylko sprzedajacy chyba sie myli - choc z drugiej strony nawet Pajero I ma blokade centralnego,włącza sie ja wajachą od reduktora

: śr sie 23, 2006 12:45 pm
autor: morot
Cześć
Na stronie
http://www.ajccars.com/content/2004carg ... wagon.html
znalazłem opis „ ... In addition, the system brings part-time 4WD with locked center differential and both high and low ranges...”
Z kolei na stronie
http://www.automobilemag.com/am/2002/mi ... tions.html
jest informacja
-Center differential lock
Nie wiem tylko jak amerykanie interpretują „Center differential lock”. Czy jest to mechanizm różnicowy z prawdziwego zdarzenia z blokadą, czy też dołączany na sztywno przód tak jak w wersjach europejskich.
M.
: pt wrz 29, 2006 9:35 pm
autor: morot
Chyba jednak Amerykanie mają lepiej. Wygląda na to, że niektóre wersje Montero Sport od roku 2002 były wyposażone w centralny mechanizm różnicowy zwany ALL4-wheel drive(TM).
Więcej na stronie
http://www.theautochannel.com/news/2003 ... 71931.html
Przejrzałem kilkla aukcji na amerykańskim ebay i rzeczywiście dźwignia zmiany napędu posiada opcje AWD, 4H, 4L a nie tak jak w wersjach europejskich 2H, 4H, 4L.
M
: ndz paź 01, 2006 9:13 pm
autor: 32MU
Witam!
Miałem okazję przetestowac to auto - sport z silnikiem 2,5 d - jest to znakomity przykład jak można prosto spi...szyć samochód.Całkowity brak synchronizacji silnika ze skrzynią, przy 100/h mało głowy nie urwie, strach dalej naciskać na pedał,po 110 przestaje prawie przyspieszać.Co innego wersja usa - ale to benzyny ze skrzynią super select.Gdybym mial wybierać, to po doswiadczeniach na transyberii tylko ten model albo hm.. ewentualnie jeszcze toyota w benzynie.Natomiast z daleka trzymałbym się od nissanów , bardzo daleko!.Zwlaszcza tych po "leftingach"
: ndz paź 01, 2006 10:07 pm
autor: Igor V8
32MU pisze:Witam!
Miałem okazję przetestowac to auto - sport z silnikiem 2,5 d - jest to znakomity przykład jak można prosto spi...szyć samochód.Całkowity brak synchronizacji silnika ze skrzynią, przy 100/h mało głowy nie urwie, strach dalej naciskać na pedał,po 110 przestaje prawie przyspieszać.Co innego wersja usa - ale to benzyny ze skrzynią super select.Gdybym mial wybierać, to po doswiadczeniach na transyberii tylko ten model albo hm.. ewentualnie jeszcze toyota w benzynie.Natomiast z daleka trzymałbym się od nissanów , bardzo daleko!.Zwlaszcza tych po "leftingach"
Bo do Nissana trzeba dorosnąć
